Mijn Series +

Vikings - Seizoen 1 (2013)

Ierland / Canada
Avontuur / Drama

ontwikkeld door Michael Hirst
met Travis Fimmel, Katheryn Winnick en Gabriel Byrne

Vikings speelt zich af aan het begin van het tijdperk van de Vikingen, het einde van de achtste eeuw, en brengt ons naar de brute en mysterieuze wereld van Ragnar Lothbrok, een Viking krijger en boer die niets liever doet dan ontdekken en plunderen op zee. Zijn ambities zetten hem op gespannen voet met zijn leider Earl Haraldson, die wil dat ze naar het arme Oosten gaan in plaats van naar het onbekende Westen. Wanneer Ragnar een verbond sluit met zijn vriend Floki om een nieuwe boot te bouwen en daarmee vervolgens toch naar het Westen te varen, barst het conflict pas echt los.

1. Rites of Passage
  7. A King's Ransom
  8. Sacrifice
  9. All Change
avatar van tbouwh
Ik heb de eerste vier afleveringen gezien en vond ze wel aardig, maar de serie wist me nog niet echt te pakken. Gaat het niveau nog ergens enorm omhoog?

avatar van AOVV
tbouwh.

Seizoen 2 & 3 zijn naar mijn mening wel beter.

avatar van LarryMasterRace
Ik vond de eerste aflevering erg tegenvallen, maar daarna werd het beter. Bijna iedere afleveringen vindt er een veldslag of gevecht plaats. Blijft toch leuk om te zien, als je het mij vraagt.

avatar van Vahnstad
Heel erg goede serie, heeft me aardig verrast en ik vind het nu al memorabel. Ik heb er wel het verslavende gevoel bij dat typerend is voor, waarbij je de volgende aflevering wilt zien. Interessante personages, mooi kleurgebruik en een leuke historische setting!

avatar van frolunda
Sacrifice (deel acht) staat me nog erg goed bij. Mysterieuze en erg sfeervolle
aflevering waar de vikingen van Kattegat naar Upsalla reizen om de goden
hun eer te bewijzen. Prachtig schouwspel. Daarna werd het alleen maar beter,
groter en interessanter. Briljante rol van Travis Fimmel als Ragnar die in de
daarop volgende seizoenen alleen maar sterker werd.

avatar van Dogie Hogan
De 1e 5 seizoenen op Blu-ray zitten momenteel in een "2 voor € 30" actie bij Bol.com.

Gisteren was echte herfstdag en meteen maar 1e seizoen afgekeken, en daarna meteen ook maar een plotcorrectie ingediend. Conflict ontstaat juist, omdat Ragnar met een nieuw gebouwde drakkar toch naar het onbekende Westen gevaren is, de rode draad immers door dit 1e seizoen.

avatar van Scarafax
Eerste 3 seizoenen vond ik top daarna langzaam wel minder...

avatar van Dorstigjimmyke
Scarafax.

Seizoen 5 al gezien?

avatar van theo79
Vette serie dit

Prima serie tenminste de eerste paar seizoenen daarna vond ik het helaas afglijden zo van we hebben het al gezien.Maar de eerste 3 seizoenen super,prima rauwe sfeer.Ragnar was prima met zijn karakter trekken tussen gevoelig maar ook waanzin in.

avatar van brawljeff
Leuke nieuwe ontdekking, waarbij vooral de locaties en de prachtige shots eruit springen. Vikings doet vooral denken aan Game of Thrones, maar weet zich te onderscheiden door de focus op één familie te leggen en door een meer realistische aanpak. De acteurs zijn allemaal goed gecast. Gabriel Byrne is de enige echt grote naam, maar Gustaf Skarsgård (Westworld), Travis Fimmel (Warcraft) en Katheryn Winnick (The Dark Tower) zie je ook steeds vaker voorbij komen. Ze zetten allen mooie rollen neer, alleen het personage Floki vind ik tot nu toe vrij irritant.

Groot minpunt van deze serie vind ik de grote stappen die door de tijd gemaakt worden. Dit zorgt voor veel onduidelijkheid. Het zevende en achtste seizoen van Game of Thrones hadden hier ook last van.

Zeker een blijvertje dit!

Zeker geen blijvertje. Halverwege aflevering vijf van het eerste seizoen gestopt. Saai. Verhaal zit raar in elkaar. Saaie, langzame dialogen. Snap echt niet waarom dit zo hoog scoort!
Acteerprestaties bedroevend slecht. Vooral van Ragnar.

avatar van Esteban
Ik zou volhouden. Het eerste seizoen zakt even in, dat is waar. Ook ik twijfelde even op dat punt. Maar seizoen 2, 3 en 4 zijn absoluut de moeite. Het is de investering waard. Moet wel zeggen dat de "saaie, langzame" (?) dialogen geen minpunt waren voor mij. En al zeker het acteerwerk niet.

avatar van joy4ever
De tijd van de vikingen heeft me nooit echt aangesproken. Om die reden heb ik de serie een tijdje links laten liggen. Nu dan toch maar aan begonnen. En het moet gezegd, het viel me alleszins mee. Het meest interessante zijn uiteraard de bootreisjes. Maar toch ook wel een inkijkje in de gebruiken van de vikingen. Hoe zij omgingen met diverse situaties. De rol van de Goden. Smaakt toch wel naar meer dit.