Mijn Series +

Vikings - Seizoen 2 (2014)

Ierland / Canada
Avontuur / Drama

ontwikkeld door Michael Hirst
met Travis Fimmel, Katheryn Winnick en Clive Standen

Vikings speelt zich af aan het begin van het tijdperk van de Vikingen, het einde van de achtste eeuw, en brengt ons naar de brute en mysterieuze wereld van Ragnar Lothbrok, een Viking krijger en boer die niets liever doet dan ontdekken en plunderen op zee. Zijn ambities zetten hem op gespannen voet met zijn leider Earl Haraldson, die wil dat ze naar het arme Oosten gaan in plaats van naar het onbekende Westen. Wanneer Ragnar een verbond sluit met zijn vriend Floki om een nieuwe boot te bouwen en daarmee vervolgens toch naar het Westen te varen, barst het conflict pas echt los.

1. Brother's War
  8. Boneless
  9. The Choice
  10. The Lord's Prayer

avatar van joy4ever
Seizoen 2 trekt de lijn van het eerste seizoen door en trekt je zelfs nog meer het verhaal in. Nieuwe personages doen hun intrede en er gebeuren een aantal verrassende en ingrijpende dingen. Je wordt zo nu en dan als kijker op een prettige manier op het verkeerde been gezet. Klein puntje van kritiek: Bjorn heeft een behoorlijke verandering ondergaan, kleine jongetjes worden groot, maar zijn moeder ziet er nog precies hetzelfde uit. Ach, het is ze vergeven.

avatar van brawljeff
De serie wordt voor mij al wat minder, zeker aangezien de personages mij nog niet heel erg interesseren. Iedereen lijkt op de automatische piloot te acteren en niemand de personages zijn vrij generiek. De sets en kostuums zijn wel prachtig om te zien, de zwaardgevechten zijn bruut en de ontknoping van dit seizoen zat zeer goed in elkaar. Ik weet niet zeker of ik fit verder ga kijken, maar dat komt dan vooral vanwege het aantal afleveringen van de latere seizoenen.