Mijn Series +

Vikings - Seizoen 5 (2017-2019)

Ierland / Canada
Avontuur / Drama

ontwikkeld door Michael Hirst
met Gustaf Skarsgård, Katheryn Winnick en Alexander Ludwig

Vikings speelt zich af aan het begin van het tijdperk van de Vikingen, het einde van de achtste eeuw, en brengt ons naar de brute en mysterieuze wereld van Ragnar Lothbrok, een Viking krijger en boer die niets liever doet dan ontdekken en plunderen op zee. Zijn ambities zetten hem op gespannen voet met zijn leider Earl Haraldson, die wil dat ze naar het arme Oosten gaan in plaats van naar het onbekende Westen. Wanneer Ragnar een verbond sluit met zijn vriend Floki om een nieuwe boot te bouwen en daarmee vervolgens toch naar het Westen te varen, barst het conflict pas echt los.

1. The Departed, Part 1
  17. The Most Terrible Thing
  18. Baldur
  19. What Happens In The Cave
  20. Ragnarok
  1. The Saga of Lagertha (special)
avatar van frolunda
Zin in, het einde van seizoen 4 belooft heel veel.

avatar van LarryMasterRace
Ik ben nu bij aflevering 8 van seizoen 4. Even snel een inhaalspurt maken, zodat ik in november bijloop voor seizoen 5!

avatar van Brave-Neo
Dit ziet er weer veelbelovend uit! Ik ben hier heel benieuwd naar maar belooft interessanter te worden dan seizoen 4 zo te zien!

avatar van frolunda
Kan nu al niet wachten tot Erik Bloedbijl,de zoon van Koning Harald ten tonele verschijnt.Maar zal waarschijnlijk nog niet dit seizoen zijn maar de volgende zijn gelukkig al bevestigd.

Het was al niet zon al te best seizoen maar aflevering 10 moet wel zon beetje de slechte aflevering van een serie zijn die ik ooit gezien heb. Zo waardeloos gemonteerd en zo respectloos voor vele karakters waarbij je zoveel tijd ingestoken hebt. Naast de slechtste aflevering ooit is dit ook de slechtste veldslag ooit, de hele aanloop sloeg al nergens op maar de veldslag maakt het nog een stukje bonter. Gelukkig hebben we The Last Kingdom nog.

avatar van Dogie Hogan
Zit nu halverwege het 4e seizoen (waar Ragnar met die Chinese slavin aan 't rommelen is) , en zag op de cast-lijst bij IMDb, dat Travis Fimmel ("Ragnar") niet alle afleveringen aanwezig is. Mag aannemen en hopen, dat hij inmiddels dood is, want die eeuwige glimlach van deze acteur begint te irriteren. TV-serie The High Chaparral had ook zo'n personage met een eeuwige glimlach (Henry Darrow), maar na een aantal seizoenen gaat dat toch behoorlijk tegenstaan.

Toch wel duidelijk dat er sleet op de serie begint te komen. Had voor een groot deel van het kijken het gevoel dat ze maar in rondjes zitten te draaien. Dat het volgende seizoen ook het laatste is vind ik eigenlijk niet zo erg.

avatar van theo79
Ach een matig seizoen van Vikings is nog altijd beter dan de gemiddelde serie die we voorgeschoteld krijgen. Ik dacht trouwens zelf in eerste instantie dat ik het hele seizoen gezien had maar blijkbaar staan nog niet alle afleveringen op Ziggo on demand. Hoop dat de rest binnenkort ook te zien is.

avatar van Dorstigjimmyke
Ik lees dat veel mensen dit een minder seizoen vinden, maar ik vind het opnieuw top. Ragnar wordt zeker gemist, maar de zonen doen het in mijn ogen zeker goed. Vooral Bjorn en de kreupele zijn sterke personages. Lagherta blijft ook een heerlijk personage. Klopt het trouwens dat ze in dit seizoen als een 50-plusser wordt voorgesteld?

avatar van theo79
Het tweede gedeelte van dit seizoen staat inmiddels op Ziggo en ben dus weer enthousiast begonnen. Ik zit er ook gelijk weer helemaal in. Wat is Vikings toch een topserie!

avatar van Esteban
De eerste helft van seizoen 5 gekeken. Dat seizoen 6 het allerlaatste zal worden lijkt mij geen slechte beslissing. De reeks begint net iets te veel in herhaling te vallen en sinds de dood van Ragnar voelt alles toch wat als de overbodige nasleep, maar dan zonder duidelijke hoofdrolspeler. Dat personage is een énorm gemis, imo. En verscheidene personages krijgen een onwaardig afscheid, toch wel een paar lijnen die plots héél erg snel afgeraffeld worden.

Niettegenstaande blijf ik dit wel vrij kwalitatief en boeiend vinden, daarover geen twijfel. Het is wel tijd om af te ronden. Blij dat ze dat zelf inzien. Bij de eerste twee episodes van de tweede seizoenshelft, werden de kaarten opnieuw geschud. Hopelijk brengt dat de nodige verandering wat het verhaal betreft.

Myers is een ongelooflijk goede aanwinst, dat wel. Maar het hele verloop van zijn personage is exact zoals ik op voorhand had zien aankomen. Weinig verrassingen daar. Eigenlijk speelt hij een variant van zijn rol in The Tudors, ook door Michael Hirst.

avatar van theo79
Het heeft even geduurd maar dit seizoen inmiddels afgerond. Een seizoen wat erg goed begon maar naarmate het seizoen vorderde vond ik het toch ook allemaal wat minder worden helaas. Nog steeds mocht ik het graag kijken maar denk wel dat dit het minste seizoen van alles is. 3,5 ster

avatar van Dorstigjimmyke
Het blijft fijn om dit te bekijken, maar het tweede deel is minder.

avatar van Esteban
Ook voor mij het minste seizoen van allemaal. De talloze en erg gehaaste verhaallijnen die hier door elkaar liepen, waren een soep. En de fouten in de timing konden ook wel tellen. Los daarvan wrong de duur van het verhaal rond Floki gevoelsmatig ook wel. Dat leek hooguit een paar weken te duren, terwijl het eindeloze spelletje tussen de broers makkelijk twee jaar duurde, wat op een gegeven moment werd bevestigd. Wonderwel wist het geheel alsnog te boeien en hebben de twee laatste episodes de quotering van een 3 gered.