• 8.985.489 stemmen

The Frankenstein Chronicles - Seizoen 1 (2015)

Show titel: The Frankenstein Chronicles

Ontwikkeld door: Benjamin Ross en Barry Langford

Met: Sean Bean, Richie Campbell en Vanessa Kirby

Datum van release: woensdag 11 november 2015

Eerst uitgezonden op: ITV Encore (Verenigd Koninkrijk)

Plot The Frankenstein Chronicles

In het negentiende-eeuwse Londen ontdekken politieagenten, na de arrestatie van een smokkelaarsbende, het lijk van een kind. Het blijkt echter dat dit niet het lichaam van één persoon is, maar dat het lijk bestaat uit lichaamsdelen van verschillende mensen. John Marlott, een politie-inspecteur, probeert de moordenaar op te sporen. Zijn onderzoek leidt hem naar een duistere kant van Londen.

Afleveringen Seizoen 1 (2015)

1. 1. A World Without God

11 november 2015 (52 minuten)

Wanneer de politie een bende opiumsmokkelaars arresteert, doet inspecteur John Marlott een schokkende ontdekking in de vorm van een aangespoeld lijkje. Hij wordt door Minister van Binnenlandse Zaken Sir Robert Peel gekozen om het onderzoek te leiden. De details moeten echter vertrouwelijk blijven.

2. 2. Seeing Things

18 november 2015 (52 minuten)

Na zijn ontdekking aan de oever van de Theems, bezoekt inspecteur Marlott het huis van kunstenaar en graficus William Blake, die op zijn sterfbed ligt. Later heeft Marlott een conversatie met Nightingale, een lokale politieagent die wacht houdt bij The Fortune of War, een café dat bekendstaat als verzamelplek voor mensen die illegaal lijken opgraven. De twee bedenken een plan om iemand te vangen die hen kan helpen met het onderzoek.

3. 3. All the Lost Children

25 november 2015 (52 minuten)

Nadat ze uit de klauwen van Billy Oates is ontsnapt, zoekt Flora compassie bij Marlott. Aangezien hij haar ziet als een belangrijke getuige voor de verdwijning van Alice, brengt Marlott haar naar zijn huis voor veiligheid. Marlott reist naar Kentish Town om Mary Shelley te ondervragen.

4. 4. The Fortune of War

2 december 2015 (52 minuten)

Marlott neemt de angstige Pritty mee naar zijn afspraak. Ze komen terecht in de tunnels onder de Smithfield markt. Marlott wil Flora, tegen de wens van Nightingale in, als lokaas gebruiken voor de moordende bende.

5. 5. The Frankenstein Murders

9 december 2015 (52 minuten)

Boz publiceert een krantenartikel over de moorden. Dit zorgt voor onrust onder de bevolking. Het onderzoek van Mary Shelley, de auteur van Frankenstein, leidt haar naar de medische praktijk van Sir William Chester, waar ze geheimen uit het verleden ontdekt. Marlott besluit terug te gaan naar Greenwich, de plek waar het allemaal begon.

6. 6. Lost and Found

16 december 2015 (52 minuten)

Marlott boekt vooruitgang in zijn onderzoek. Robert Peel ontmoet William Chester. Marlott krijgt toestemming om een pistool te gebruiken.

avatar van horizons

horizons

Nu eerste drie afleveringen gezien en moet zeggen dat dit uitermate goed bevalt. Wil je het vergelijken dan kun je er Penny Dreadful bijhalen op gebied van sfeerzetting. En dan moet ik zeggen dat Frankenstein Chronicles (i.i.g. tm aflevering drie) gewoonweg veel boeiender en beter zijn dan Penny.

avatar van 3 2 1 cut

3 2 1 cut

Fijn dat je dat aangeeft voor aflevering 3 want ik heb de eerste twee afleveringen gezien en ik vond het wat saai. Maar even doorzetten dus, wie weet.

Wel topnamen in deze serie zeg !

avatar van horizons

horizons

En dan gister gewoon de rest van seizoen 1 helemaal gekeken. De sfeer en acteerwerk zijn uitmuntend te noemen, niet alleen van Sean Bean maar ook de rest van de cast is erg sterk op dreef.

Maar als je eerste twee afleveringen al niet gepakt werd door de sfeer dan zal dat later ook lastiger worden maar toch kans geven!

En het einde gaat misschien net iets te snel maar de opbouw is gewoon subliem. En ja, het heengaan van een personage vond ik niet leuk, dus goed geschreven.

Waardering tikt erg tegen de 4,5 sterren aan. Erg benieuwd naar seizoen 2!

avatar van Lennonlover_mm

Lennonlover_mm

Was een hele grote fan van Penny Dreadful + Sean Bean. Dus dit is iets waar ik naar uitkijk. Must Netflix!

avatar van Karst

Karst

Om de één of andere reden boeide het me niet. Ik vond het er geweldig uitzien. De straten zijn vies, de arme mensen zijn vies, de rijke mensen zijn schoon, precies zoals je mag verwachten in die tijd. De sfeer zit er goed in.

En toch kwam het voor mij niet van de grond. Dit ligt m.i. mede aan Sean Bean die ik helemaal niet zo sterk vind acteren, gewoon vrij monotoon en depressief kijken en dan heb je het wel. Daarnaast vond ik de rest van de hoofdrollen over het algemeen ook niet zo heel boeiend. Ik ga vast seizoen twee nog wel even kijken maar met een stuk lagere verwachtingen.