• 8.978.909 stemmen

Genre: Western

Ontwikkeld door: David Milch

Met onder meer: Timothy Olyphant, Ian McShane en Molly Parker

Release datum: zondag 21 maart 2004

Eerst uitgezonden op: HBO (Verenigde Staten)

• CANAL+ Bekijk via CANAL+

Plot Deadwood

1876. Deadwood, South Dakota. Een helse plaats vol misdaad en corruptie. Het leven is er hard, keihard. Een menigte rusteloze mislukkelingen die koortsachtig op zoek is naar goud, trekt naar deze vogelvrije nederzetting waar alles en iedereen te koop is. De kolonisten, van een ex-politieman tot een berekenende saloon-eigenaar en van de legendarische Wild Bill Hickok tot Calamity Jane, moeten ten koste van alles zien te overleven. Welkom in Deadwood... Een helse plaats om fortuin te maken.

Komt er een Deadwood seizoen 4?

Meningen over Deadwood

woensdag 5 juli 2017
Deadwood seizoen 1 Eersteklas HBO-serie over de vogelvrije nederzetting Deadwood, waar een reeks zeer uiteenlopende karakters zich vestigt, op zoek naar geluk en fortuin. Sporadisch een beetje aan de trage kant en al met al gebeurt er niet zo heel veel, maar wat een prachtige personages en wat een geweldige, vaak zeer schunnige, dialogen. Ian McShane zet hier één van de meest memorabele bad guys ooit neer, wat mij betreft. De rest van de cast is tevens indrukwekkend. Qua opzet en kwaliteit is dit duidelijk de voorloper van HBO's Game Of Thrones, een serie die duidelijk heeft geprofiteerd van het succes van Deadwood.
avatar van DionneDarko

DionneDarko

dinsdag 7 juni 2016
Deadwood seizoen 1 Daar sluit ik mij geheel bij aan [user=598]Dr channard[/user]. Heb de show onlangs ook helemaal uitgekeken en heb nog steeds heimwee naar het stadje. De acteurs kom ik plots ook overal tegen. In GOT kwam Ian McShane opdraven en in de 1e aflevering van Preacher herkende ik 'Dan' die daar de rol van politieagent (of sherrif?) vertolkte. Het was dat ik zijn stem herkende want zonder dat lange haar zag hij er compleet anders uit. De serie is natuurlijk ook alweer wat ouder...
avatar van Boenga

Boenga

donderdag 10 september 2020
Deadwood seizoen 2 Sjongejongejonge... Ik kan echt totaal totaal totaal niet begrijpen hoe deze serie aan zo'n hoge score komt. Uiteindelijk valt dat dan altijd weer terug op 'de gustibus et coloribus...', maar toch. Onder andere The Green Mile, de maffiafilms, en American History X zijn films uit de top 20 op Moviemeter die me niks doen - maar waar ik ergens het succes wel kan van vatten. Deadwood daarentegen... Het aan- en verkopen van goudconcessies, de annexatie, de postjes in het kamp: de rode draden zijn als een kurkdroge en doodsaaie documentaire. Idem voor de eindeloze rits vier-letterwoorden. idem en nog het meest voor de artistieke monologen van burgemeester Farnum. Hier en daar gebeuren er in afleveringen dingen die net iets boeiender zijn - zoals bijvoorbeeld de aanpak van nierstenen 150 jaar terug. Maar dat volstaat niet voor een 5/10. Wanneer ik het geluid afzet en voor Chinese ondertitels kies, valt het allemaal best mee. De 2* zijn dan ook helemaal voor hoe Deadwood visueel gepresenteerd wordt.