Mijn Series +

Deadwood - Seizoen 3 (2006)

Western

ontwikkeld door David Milch
met Timothy Olyphant, Ian McShane en Molly Parker

1876. Deadwood, South Dakota. Een helse plaats vol misdaad en corruptie. Het leven is er hard, keihard. Een menigte rusteloze mislukkelingen die koortsachtig op zoek is naar goud, trekt naar deze vogelvrije nederzetting waar alles en iedereen te koop is. De kolonisten, van een ex-politieman tot een berekenende saloon-eigenaar en van de legendarische Wild Bill Hickok tot Calamity Jane, moeten ten koste van alles zien te overleven. Welkom in Deadwood... Een helse plaats om fortuin te maken.

1. Tell Your God To Ready For Blood
  10. A Constant Throb
  11. The Catbird Seat
  12. Tell Him Something Pretty

Toontje
Als fan van Ian McShane zal ik dit toch eens binnenharken dan.

Nog nooit iets van gezien namelijk.

avatar van Donkerwoud
Is ongeveer zoveel Ian McShane als je maar krijgen kunt.

avatar van Donkerwoud

Was ook even in jubelstemming, maar ergens baart het me óók zorgen: die verfilmingen zijn niet zelden rappe afdankertjes om even de fans te pleasen. Entourage viel tegen. Sex and the City had nog geen onsje van de kwaliteit van de serie. Dead like Me: Life After Death kreeg alleen maar haatreacties. Volgens mij had Prison Break twee superslecht ontvangen gedrochten. Veronica Mars liet vooral zien waarom de serie, een jaar of tien eerder, zo goed was.

avatar van Dogie Hogan
Vanaf 2e seizoen zou "Deadwood" eigenlijk "Hearst" moeten heten: wordt alsmaar naar gerefereerd en in 3e seizoen verschijnt ie dan en domineert meteen in elke episode. In de laatste aflevering vertrekt hij dan eindelijk, maar in de a.s. tv-film keert dit irritante personage helaas weer terug: cast-lijst Deadwood-2019.
Had naar nieuwe uitdagingen/personages uitgekeken, straks hoogstwaarschijnlijk continuering van de Hearst ellende... (interview.)
Maar afijn, we zijn dan 10 jaar verder en afgaande op genoemde cast-lijst lijken Seth & Martha Bullock samen een zoon en dochter te hebben en is Sofia is een mooie tiener geworden. En er is een bruiloft op komst: van alsnog Alma en Seth of Sol en Trixie?

avatar van DionneDarko
Trailer zag er goed uit!

avatar van pdonidvie
Dogie Hogan schreef:

Bedankt voor de spoiler.

avatar van Boenga
Bij het afsluiten van de laatste aflevering van het laatste seizoen kwamen de beroemde woorden van Basil Fawlty in m'n gedachten: Oh Joooy !

Net in de laatste twee afleveringen kwam er een beetje vaart in het verhaal, als een laatste stuiptrekkingen.
Maar verder, zoals ik al eerder schreef, waar de hoge score van deadwood vandaan komt, ik kan het echt niet vatten.
Saaie dialogen, met non-stop gevloek (wat volgens IMDB niet klopt in die tijd) in onnatuurlijk lyrische zinnen. Als het de bedoeling van de makers was om een beeld te geven van hoe Deadwood werkelijk was, dan is dat wel een heel vreemde keuze. Los van het feit dat een uurtje of drie, in plaats van dertig, meer dan voldoende was geweest.

De 2* zijn dus ook hier uitsluitend voor de indrukwekkende manier waarop alles in beeld gebracht wordt.
Al zit ik ook daar soms met vragen. Zoals ik al eerder schreef: nooit regen, maar altijd modder in de straten.
Of: een 'kamp' met goudzoekers, waar blijkbaar toch niet zo vaak naar goud gezocht wordt: in elke buitenscene loopt daar op elk moment meer volk rond dan in de Kalverstraat in Amsterdam of de Nieuwstraat in Brussel.

Op naar beter.