Mijn Series +

Pippi Långstrump - Seizoen 1 (1969)

Alternatieve titels: Pippi Longstocking | Pippi Langkous

Zweden
Avontuur / Familie

ontwikkeld door Astrid Lindgren en Olle Hellbom
met Inger Nilsson, Maria Persson en Pär Sundberg

Pippi is een heel sterk en bijzonder meisje en woont alleen in Villa Kakelbont. Al snel wordt ze goede vrienden met Tommy en Annika. Samen beleven ze een heleboel spannende avonturen.

1. Pippi Vlyttar in i Villa Villekulla
  11. Pippi är Skeppsbruten
  12. Pippi Håller Avskedskalas
  13. Pippi Går Ombord
avatar van Miszmi
Ik was vroeger helemaal weg van deze serie. Mijn zoon heeft het ook een tijd gekeken enkele jaren terug, maar vond het toen toch al wel veel minder. Ergens natuurlijk wel begrijpelijk, als kind kijk je heel anders. Toch zijn er ook voldoende series die ik op latere leeftijd nog goed kan waarderen of zelfs nog wel eens een aflevering van wil kijken.

Ik dacht altijd dat er vreselijk veel afleveringen waren van Pippi Langkous. Het zijn er slechts 13 en enkele films die later zijn uitgebracht als serie. Ik kan mij herinneren dat ik het vroeger heel vaak keek en zelden een aflevering zag die ik al kende, ik vrees dat ik het mij verkeerd herinner.

Samen met de andere series "Karlsson på taket" (1984) - imdb.com "Så går det till på Saltkråkan" (1977) - imdb.com "Emil i Lönneberga" (1973) - imdb.com en "Vi på Saltkråkan" (1964) - imdb.com een zegen voor kinderen en ja ook stiekem voor volwassenen.
Zou mooi zijn als die series er ook op komen.

avatar van alexspyforever
Miszmi schreef:

Bij mij wordt jeugdnostalgie ook steeds minder met de jaren. Persoonlijk vind ik Ronja de Roversdochter (ook van Astrid Lindgren) een pak beter ook nu nog.

Is er echt maar 1 seizoen van uitgebracht? Dat kan toch niet want er is ook nog het bezoek van de 3 vrienden aan dat eiland met de piraten en er is ook nog het moment waarop ze met hun 3 erop uit trekken omdat Tommy en Annika ruzie krijgen met hun ouders. Of zijn die enkel in filmvorm uitgebracht?

hm ja imdb vermeldt slechts 1 seizoen... Ik zou toch zweren dat ook de verdere avonturen in serievorm waren uitgegeven

avatar van Miszmi
alexspyforever schreef:

Dat heb ik dus ook altijd gedacht. IMDb sprak van 1 seizoen, dus ik wist zeker dat IMDb incompleet was. Na Google geraadpleegd te hebben blijkt het toch juist. De overige afleveringen die wij kennen komen klaarblijkelijk uit een film. De films zijn later uitgebracht als serie.

Denk enigszins vergelijkbaar met Ciske de Rat, alleen dan andersom. Geloof dat die eerst als serie werd uitgebracht en later als (verkorte) film.

avatar van alexspyforever
Miszmi schreef:

Juist en het wordt nog verwarrender als ze de serie dan ook nog eens als 2 verkorte films hebben uitgebracht ...
Ik weet dat er in totaal 4 DVD's zijn uitgekomen in filmvorm:

Pippi Langkous, Pippi in Taka-Tuka-Land, Pippi gaat van boord en Pippi zet de boel op stelten.

4 speelfilms in één box - Pippi Langkous (DVD) - Studio100fan.eu

En die kerstmisaflveringen hebben ze volgens mij ook nog eens apart uitgebracht.

avatar van frolunda
Er is ook nog deze bol.com | Pippi Langkous Alle Films + TV Series BOX met daarin alle films plus de complete tv series,ben je in één keer klaar.
Hebben mijn kinderen en ook ik zelf nog heel veel plezier mee gehad.