Mijn Series +

Pippi Långstrump - Seizoen 1 (1969)

Alternatieve titels: Pippi Longstocking | Pippi Langkous

Zweden
Avontuur / Familie

ontwikkeld door Astrid Lindgren en Olle Hellbom
met Inger Nilsson, Maria Persson en Pär Sundberg

Pippi is een heel sterk en bijzonder meisje en woont alleen in Villa Kakelbont. Al snel wordt ze goede vrienden met Tommy en Annika. Samen beleven ze een heleboel spannende avonturen.

1. Pippi Vlyttar in i Villa Villekulla
  11. Pippi är Skeppsbruten
  12. Pippi Håller Avskedskalas
  13. Pippi Går Ombord
avatar van Miszmi
Ik was vroeger helemaal weg van deze serie. Mijn zoon heeft het ook een tijd gekeken enkele jaren terug, maar vond het toen toch al wel veel minder. Ergens natuurlijk wel begrijpelijk, als kind kijk je heel anders. Toch zijn er ook voldoende series die ik op latere leeftijd nog goed kan waarderen of zelfs nog wel eens een aflevering van wil kijken.

Ik dacht altijd dat er vreselijk veel afleveringen waren van Pippi Langkous. Het zijn er slechts 13 en enkele films die later zijn uitgebracht als serie. Ik kan mij herinneren dat ik het vroeger heel vaak keek en zelden een aflevering zag die ik al kende, ik vrees dat ik het mij verkeerd herinner.