Mijn Series +

Sh'at Neila - Seizoen 1 (2020)

Alternatieve titels: Valley of Tears | '73

Israƫl
Drama / Oorlog

ontwikkeld door Daniel Amsel, Amit Cohen, Ron Leshem, Gal Zaid en Yaron Zilberman
met Lior Ashkenazi, Avraham Aviv Alush en Lee Biran

6 oktober 1973. De Arabische staten onder leiding van Egypte en Syrië lanceren een verrassende invasie en veroveren bijna Israël tijdens de heiligste dag van de Joodse kalender: Yom Kippur. We volgen de strijd door de ogen van verschillende betrokken personen. Zo zien we een televisiester die op zoek is naar zijn zoon, een angstige tiener die zich voorbereidt om te vechten en een geharde commandant die een hechte vriendschap sluit met een informatie-analist. Dit alles speelt zich af in het stof en puin van de grootste oorlog die het Midden-Oosten ooit heeft gekend, maar die achteraf gezien ironisch genoeg vrij eenvoudig vermeden had kunnen worden.

1. Aflevering 1
  7. Aflevering 7
  8. Aflevering 8
  9. Aflevering 9
  10. Aflevering 10

Dit moet top en baanbrekende tv zijn.

De oorlog tussen Irak en Iran heeft toch veel meer slachtoffers geëist en was een stukje gruwelijker.
Is dit een pro-israël serie?

Goeie serie hoor serie hoor soort van band of brothers maar dan jaar of 30 verder en in Israel dus wat moderner maar net zo goed, enigste min punt tot nu toe is zenuwe taal van hun ik ken daar niet aan wennen, maar ja ik houd vol omdat het goed is tot nu toe !!

De taal maakt me nooit wat uit als het maar authentiek is. Ik snap ook nooit dat sommige mensen bv bij netflix de audio altijd op Engels hebben staan..