Mijn Series +

Innan Vi Dör - Seizoen 2 (2019)

Alternatieve titel: Before We Die

Duitsland / Noorwegen / Zweden
Drama / Thriller

ontwikkeld door Tasja Abel, Wolfgang Feindt, Sebastian Lückel en Anette Mattson
met Marie Richardson, Adam Pålsson en Magnus Krepper

Hanna, die werkt voor een onderdeel van de Stockholmse politie dat georganiseerde misdaad bestrijdt, raakt betrokken bij een machtsstrijd in de onderwereld wanneer haar minnaar en collega Sven ontvoerd wordt. De situatie wordt nog ingewikkelder als blijkt dat haar zoon, die ze lange tijd niet heeft gezien, ook betrokken is bij de zaak.

1. Aflevering 1
  6. Aflevering 6
  7. Aflevering 7
  8. Aflevering 8
avatar van arevee
Meen je niet, kom ik er echt nu pas achter dat hier een tweede seizoen van is???

Seizoen één blijft voor mij een all time favourite met geweldig veel tempo, actie, spanning, intriges, ... . Top camerawerk, script en scenario, acteerwerk, uitgeschreven rollen, ... .

Verdorie ontdekking van de week dit voor mij persoonlijk, zo snel als mogelijk maar eens zien te kijken dit, als het in de buurt kom van seizoen één ga ik me dat niet beklagen .

Edit: Nog beter iemand had het in 2018 al gemeld dat er hier een tweede seizoen van kwam (bij berichten eerste seizoen) en heb dat toen ook opgeslagen ergens maar toch is het me ontgaan.

S2 is mooi in lijn met S1: spannende undercoverthriller van degelijke Zweedse makelij. Natuurlijk komen het hoge tempo van de serie en de vele plotwendingen, een beetje in de knel met de geloofwaardigheid. Ik heb me er niet aan gestoord, mede omdat je snel meegezogen wordt in het verhaal. Adam Pålsson is met zijn vriendelijke en twijfelende uitstraling de ideale hoofdpersoon in een wereld vol corruptie en leugens.

avatar van Roodezand
Suitehome schreef:

Ik sluit me aan bij Suitehome. Alleen heb ik me juist wel gestoord aan het feit dat de geloofwaardigheid her en der nogal in de knel komt. Vandaar de lagere waardering.