ad
  • 8.080.065 stemmen

Young Wallander - Seizoen 1 (2020)

Show titel: Young Wallander

Seizoenen: 1 seizoen

Afleveringen: 6

Datum van release: donderdag 3 september 2020

• Netflix Bekijk seizoen 1 via Netflix
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Young Wallander

Afleveringen Seizoen 1 (2020)

1. Aflevering 1

Jonge agent Kurt Wallander stuit op een haatmisdrijf in zijn eigen woonwijk. Terwijl hij op de moordenaar jaagt, veroorzaakt het incident woede over het immigratiebeleid.

2. Aflevering 2

Kurt wordt rechercheur, in plaats van zijn beste vriend Reza, en werkt met Hemberg aan de zaak. Sporen leiden naar een beruchte smokkelaar en een populaire nachtclub.

3. Aflevering 3

Kurt interviewt illegale immigranten die deelnemen aan een programma van Gustav Munck en vindt al snel een verband tussen een zwangere vluchteling en de moordenaar.

4. Aflevering 4

Kurt moet van Hemberg een paar dagen vrij nemen na de moord op hun hoofdverdachte. Het publiek beschouwt de zaak als gesloten, maar Kurt kan het niet loslaten.

5. Aflevering 5

Kurt vindt Gustavs banden met de zaak verdacht en zet zijn relatie met Mona op het spel door de miljardair ermee te confronteren tijdens een formeel familiefeest.

6. Aflevering 6

Kurt, Rask en Hemberg proberen een link te vinden tussen hun nieuwe verdachte en een lading plastic explosieven om erachter te komen waar en wanneer de bom zal afgaan.

avatar van ZAP!

ZAP!

• 2071 berichten

Wat is dit nu weer. Die Adam Pålsson lijkt aardig carrière te maken (speelde ook prima in Bron en nog wat Zweedse misdaadseries) en de naam Wallander zal het wel goed doen, maar dit zie ik niet zitten.

avatar van DjFrankie

DjFrankie

Vanavond 5 afl gezien. De serie is vertaalt naar deze tijd, en voelt niet als Wallander maar als een nieuwe serie. Enige minpuntje is het gesproken engels, Zweeds had niet misstaan hier. Verder prima verhaal eerste afl is gelijk heftig.

Morgen ga ik de ltst alf bekijken.

avatar van DjFrankie

DjFrankie

Niks mis met deze serie, met plezier gekeken. Verhaal is echter niet af, zal wel een vervolg komen.

avatar van 7 stars

7 stars

topserie! kijk je zo uit! En Adam Pålsson is nieuw aankomend talent. Die gaat het nog ver schoppen.

avatar van cor1946

cor1946

Soms goed, soms langdradig en saai. Afgekeken maar vond hem niet spannend genoeg. En die stem van Wallander vond ik verschrikkelijk. Het verhaal redelijk enz.

avatar van Suitehome

Suitehome

S1 van Young Wallander mist de finesse, diepgang en spanning van de good old Wallander zoals we die kennen. Adam Pålsson is goed en geloofwaardig gecast; ingetogen, onschuldig, observerend, naïef en fris. Een beetje zoals zijn dragende rol in Before We Die. Maar waar het in Before We Die wel werkte, komt hij hier veel minder goed uit de verf. Zijn stem is bovendien aan de hoge kant, moet deze jonge Wallander zelfs de baard nog in de keel krijgen? Wat ook niet helpt: het scenario is plichtmatig, voorspelbaar (met heel soms een verrassende wending) en een ratjetoe in sommige verhaallijnen. Het feit dat het Zweeds overboord is gekieperd, is onbegrijpelijk en maakt de serie afstandelijk. In Malmö spreken alle schoffies van de straatbendes Engels. Na sowas!

avatar van james_cameron_mm

james_cameron_mm

Een curieuze Netflix-europudding die meerdere vragen oproept. De serie speelt zich af in Zweden maar is in het Oostblok opgenomen; iedereen spreekt engels, ook de zweedse akteurs; het is een prequel maar speelt zich in het heden af. En toch heeft het wel wat. Na een stroef begin steekt de plot best spannend in elkaar, het akteerwerk is uitstekend en op visueel vlak is alles zeer netjes verzorgd. Wat mij betreft net iets te karig om meerdere seizoenen te kunnen verantwoorden, maar zo met zes afleveringen best oké.