• 8.614.132 stemmen

Release datum: 20 juni 2018

• SkyShowtime Bekijk via SkyShowtime
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Plot Yellowstone

De familie Dutton, met John aan het hoofd, bezit de grootste ranch van de Verenigde Staten. John probeert hier samen met zijn familie op een eerlijke manier zijn boterham te verdienen. Het wordt hem echter alles behalve gemakkelijk gemaakt. De Dutton ranch ligt constant onder vuur door projectontwikkelaars, een indianenreservaten en het ontstaan van het eerste Amerikaanse natuurreservaat Yellowstone National Park. De Duttons blijven er echter alles aan doen om hun land te beschermen.

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

Alle Media

Meningen over Yellowstone

Lebarron

donderdag 17 september 2020
Yellowstone seizoen 1 Yellowstone is een serie die aandoet als een mix tussen The Sopranos en Bonanza. De familie Dutton zijn ranchers. Ze bezitten een enorm stuk grond waar ze vee op houden en paarden fokken. John Dutton(Kevin Costner) is het hoofd van de familie en baas van de ranch. Hij heeft drie zoons en een dochter: Lee, Beth, Jamie en Kayce. Lee werkt op de ranch, Beth is bankier, Jamie is advocaat en Kayce is een meervoudig gedecoreerde ex-marinier die nu op het naburige Native American reservaat woont met zijn vrouw en zoontje. Er zijn constant bedreigingen voor de Duttons die het voortbestaan van hun ranch bedreigen zoals zoninglaws opgelegd door de regering, de naburige Native Americans die 'hun' vee willen stelen en louche projectontwikkelaars maar onderling hebben ze ook allerlei strubbelingen. Laat je echter niet foppen door het cowboyachtige voorkomen van de familie Dutton want ze zijn verre van sympathieke, eenvoudige blue-collar cowboys. Net als bij The Sopranos kijk je naar een huichelachtige elitaire familie die er werkelijk alles aan doet om hun bezit en macht te behouden en hun kapitaal te laten groeien. De serie zit goed in elkaar en heeft een uitstekende cast. Zelfs Kevin Costner, die ik altijd een matig acteur heb gevonden, komt hier goed over als pater familias John Dutton. Hij oogt misschien als de stoere doch sympathieke Marlboroman maar hij is in feite gewoon Tony Soprano met een Cowboyhoed. De serie mist wel de gelaagdheid en de gitzwarte humor van The Sopranos. Het is meer recht toe recht aan, zoals cowboys ook zijn, maar daarom wel minder briljant in mijn optiek. Yellowstone toont de demythologisering van The American Dream zoals hij ooit bedoeld was. Iedereen een mooi stuk grond en wat vee om een prachtig leven op te bouwen. In deze serie zie je dat die versie van The American Dream niet meer van deze tijd is en daarom aan alle kanten bedreigd wordt. Diegene die er nog in leven zijn echter bereid om hem met hand en tand te verdedigen en dat middels zeer drastische middelen en laag-bij -de-grondse tactieken doen zoals het inhuren van huurlingen via bedrijven als Blackwater die op 'indringers' mogen schieten, toegangswegen die over hun terrein lopen blokkeren of het afsluiten van rivieren op eigen terrein zodat lager gelegen gebieden geen water hebben.

james_cameron_mm

woensdag 27 januari 2021
Yellowstone seizoen 1 Game Of Thrones met cowboys, al is dat een beetje kort door de bocht. De bombastische intro-muziek en de intriges doen er in ieder geval wel aan denken. Een uitstekend gespeelde en fraai in beeld gebrachte serie, van de hand van schrijver/ regisseur Taylor Sheridan. De invloeden van zijn eerdere scripts voor bijvoorbeeld Sicario, Hell Or High Water en Wind River zijn duidelijk zichtbaar. Hier en daar een beetje vergezocht en dik aangezet, maar de verhaallijnen en personages zijn boeiend genoeg om door te willen gaan met seizoen twee.

blurp194_tv

maandag 24 januari 2022
Yellowstone seizoen 1 Tot mijn verbazing heb ik het tot het einde van het eerste seizoen gehaald. Maar amai, wat is dit slecht. Ik had gehoopt dat het ergens in de verte iets met het park te maken zou hebben, maar dat is dus absoluut niet zo. In plaats daarvan gaat het over een verzameling extreem onsympathieke mensen op een boerderij, als een soort remake van Dallas maar dan minder geloofwaardig en zonder de charmante underdog die zich dan nog wel aan de wet wil houden. Wat we wel krijgen is een overdosis redneck mentaliteit om misselijk van te worden, een aantal moorden en (kuch) 'ongelukken' waar het plaatselijk crematorium voor een jaar mee overboekt is, wordt er met dieren omgegaan op een manier die in de middeleeuwen al niet meer door de beugel kon - tsja, je voelt wel waar ik heen wil. Geloofwaardigheid is een concept wat de makers volstrekt vreemd is. Maar we weten ondertussen allemaal dan weer wel dat er zeker in de VS bossen mensen zijn die dit soort gedrag als normaal gaan zien, die dit soort sprookjesvertelling over een groepje overentitled tokkies tot hun nieuwe ideaal gaan verheffen en zich daarnaar gaan gedragen. Een klein beetje educatieve content kon toch geen kwaad, iets van consequenties die aan daden verbonden zijn of zo. En behalve dat vind ik het eerlijk gezegd ook niet zo fraai. Behalve Costner wordt er best slecht gespeeld, met uitschieters in bijvoorbeeld de flashbacks - met acteurs die niet in de verte lijken op de oudere versie. De personages zijn zonder enige uitzondering volstrekt ongeloofwaardig. De dialogen zijn af en toe gewoon bespottelijk slecht - geen normaal mens die dat soort onzinnige quotes uit zijn bek krijgt. Het verhaal slaat nergens op, maar laat wel een ernstig foute moraal zien - een moraal waarin het gewoon is om je gelijk te halen ten koste van een ander, waarin je met je vuisten spreekt als je er met je woorden niet uitkomt, waarin je alles aan elkaar liegt en bedriegt om maar onder de consequenties van je daden uit te komen, en waarin je iedereen die in de weg loopt domweg uit de weg ruimt. Wat we van het gebeuren op de boerderij te zien krijgen, tsja - ook daar kan je beter Dallas voor kijken, dat klopte een heel stuk beter. En tsjesus, serieus, brandmerken? En wat ik nog het meeste mis is de half-geruststellende dooddoener in de aftiteling, dat er geen dieren op een misselijkmakende manier aan hun eindje geholpen zijn om dit stuk prut te filmen. Ook dat geeft toch wel te denken.