• 8.303.597 stemmen

Met onder meer: Kevin Costner, Luke Grimes en Ian Bohen

Release datum: 20 juni 2018

• Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Plot Yellowstone

De familie Dutton, met John aan het hoofd, bezit de grootste ranch van de Verenigde Staten. John probeert hier samen met zijn familie op een eerlijke manier zijn boterham te verdienen. Het wordt hem echter alles behalve gemakkelijk gemaakt. De Dutton ranch ligt constant onder vuur door projectontwikkelaars, een indianenreservaten en het ontstaan van het eerste Amerikaanse natuurreservaat Yellowstone National Park. De Duttons blijven er echter alles aan doen om hun land te beschermen.

Social Media

Alle Media

Meningen over Yellowstone

Lebarron

donderdag 17 september 2020
Yellowstone seizoen 1 Yellowstone is een serie die aandoet als een mix tussen The Sopranos en Bonanza. De familie Dutton zijn ranchers. Ze bezitten een enorm stuk grond waar ze vee op houden en paarden fokken. John Dutton(Kevin Costner) is het hoofd van de familie en baas van de ranch. Hij heeft drie zoons en een dochter: Lee, Beth, Jamie en Kayce. Lee werkt op de ranch, Beth is bankier, Jamie is advocaat en Kayce is een meervoudig gedecoreerde ex-marinier die nu op het naburige Native American reservaat woont met zijn vrouw en zoontje. Er zijn constant bedreigingen voor de Duttons die het voortbestaan van hun ranch bedreigen zoals zoninglaws opgelegd door de regering, de naburige Native Americans die 'hun' vee willen stelen en louche projectontwikkelaars maar onderling hebben ze ook allerlei strubbelingen. Laat je echter niet foppen door het cowboyachtige voorkomen van de familie Dutton want ze zijn verre van sympathieke, eenvoudige blue-collar cowboys. Net als bij The Sopranos kijk je naar een huichelachtige elitaire familie die er werkelijk alles aan doet om hun bezit en macht te behouden en hun kapitaal te laten groeien. De serie zit goed in elkaar en heeft een uitstekende cast. Zelfs Kevin Costner, die ik altijd een matig acteur heb gevonden, komt hier goed over als pater familias John Dutton. Hij oogt misschien als de stoere doch sympathieke Marlboroman maar hij is in feite gewoon Tony Soprano met een Cowboyhoed. De serie mist wel de gelaagdheid en de gitzwarte humor van The Sopranos. Het is meer recht toe recht aan, zoals cowboys ook zijn, maar daarom wel minder briljant in mijn optiek. Yellowstone toont de demythologisering van The American Dream zoals hij ooit bedoeld was. Iedereen een mooi stuk grond en wat vee om een prachtig leven op te bouwen. In deze serie zie je dat die versie van The American Dream niet meer van deze tijd is en daarom aan alle kanten bedreigd wordt. Diegene die er nog in leven zijn echter bereid om hem met hand en tand te verdedigen en dat middels zeer drastische middelen en laag-bij -de-grondse tactieken doen zoals het inhuren van huurlingen via bedrijven als Blackwater die op 'indringers' mogen schieten, toegangswegen die over hun terrein lopen blokkeren of het afsluiten van rivieren op eigen terrein zodat lager gelegen gebieden geen water hebben.

james_cameron_mm

woensdag 27 januari 2021
Yellowstone seizoen 1 Game Of Thrones met cowboys, al is dat een beetje kort door de bocht. De bombastische intro-muziek en de intriges doen er in ieder geval wel aan denken. Een uitstekend gespeelde en fraai in beeld gebrachte serie, van de hand van schrijver/ regisseur Taylor Sheridan. De invloeden van zijn eerdere scripts voor bijvoorbeeld Sicario, Hell Or High Water en Wind River zijn duidelijk zichtbaar. Hier en daar een beetje vergezocht en dik aangezet, maar de verhaallijnen en personages zijn boeiend genoeg om door te willen gaan met seizoen twee.