Mijn Series +

Yellowstone - Seizoen 1 (2018)

Drama / Western

ontwikkeld door Taylor Sheridan en John Linson
met Kevin Costner, Luke Grimes en Kelly Reilly

De familie Dutton, met John aan het hoofd, bezit de grootste ranch van de Verenigde Staten. John probeert hier samen met zijn familie op een eerlijke manier zijn boterham te verdienen. Het wordt hem echter alles behalve gemakkelijk gemaakt. De Dutton ranch ligt constant onder vuur door projectontwikkelaars, een indianenreservaten en het ontstaan van het eerste Amerikaanse natuurreservaat Yellowstone National Park. De Duttons blijven er echter alles aan doen om hun land te beschermen.

1. Daybreak
  7. A Monster Is Among Us
  8. The Unravelling: Part 1
  9. The Unravelling: Part 2

avatar van Esteban
Nog geen waarderingen hier? Verrassend.

De trailer straalde naar mijn gevoel reeds één en al kwaliteit uit, maar nu zie ik bij mensen -op wiens smaak ik doorgaans kan vertrouwen- héél lovende commentaren verschijnen. Evenals opvallend hoge scores. Ontzettend benieuwd geworden. Al moet ik nu vast opletten dat mijn verwachtingen niet onredelijk hoog worden.

Eerste 4 afleveringen gezien tot nu toe geweldig.

stinissen schreef:
Eerste 4 afleveringen gezien tot nu toe geweldig.

De rest ook op naar seizoen 2 btw Costner is geweldig net als Kelly Reilly en de rest van de cast.

Deze serie heeft veel potentie maar weet deze door een matig en ondoordacht script en vervelende personages niet waar te maken. De setting is geweldig en biedt voldoende potentie. Er wordt echter allerlei drama bij gesleept om alle aandacht juist van de kern van de serie (de western way of life in modern Amerika) af te halen. Hierdoor wordt juist het western aspect en de setting inwisselbaar.
De kracht van de serie zou moeten zijn dat je met de familie mee leeft maar door de vele cliche's en vanwege het feit dat het simpelweg moordenaars zijn helpt niet mee. Bovendien is het onduidelijk waarom de familieleden mekaar blijven tolereren (ga gewoon ofzo).

Geweldige serie seizoen 2 is ook uit !!

avatar van Lebarron
Yellowstone is een serie die aandoet als een mix tussen The Sopranos en Bonanza. De familie Dutton zijn ranchers. Ze bezitten een enorm stuk grond waar ze vee op houden en paarden fokken. John Dutton(Kevin Costner) is het hoofd van de familie en baas van de ranch. Hij heeft drie zoons en een dochter: Lee, Beth, Jamie en Kayce. Lee werkt op de ranch, Beth is bankier, Jamie is advocaat en Kayce is een meervoudig gedecoreerde ex-marinier die nu op het naburige Native American reservaat woont met zijn vrouw en zoontje. Er zijn constant bedreigingen voor de Duttons die het voortbestaan van hun ranch bedreigen zoals zoninglaws opgelegd door de regering, de naburige Native Americans die 'hun' vee willen stelen en louche projectontwikkelaars maar onderling hebben ze ook allerlei strubbelingen. Laat je echter niet foppen door het cowboyachtige voorkomen van de familie Dutton want ze zijn verre van sympathieke, eenvoudige blue-collar cowboys. Net als bij The Sopranos kijk je naar een huichelachtige elitaire familie die er werkelijk alles aan doet om hun bezit en macht te behouden en hun kapitaal te laten groeien. De serie zit goed in elkaar en heeft een uitstekende cast. Zelfs Kevin Costner, die ik altijd een matig acteur heb gevonden, komt hier goed over als pater familias John Dutton. Hij oogt misschien als de stoere doch sympathieke Marlboroman maar hij is in feite gewoon Tony Soprano met een Cowboyhoed. De serie mist wel de gelaagdheid en de gitzwarte humor van The Sopranos. Het is meer recht toe recht aan, zoals cowboys ook zijn, maar daarom wel minder briljant in mijn optiek. Yellowstone toont de demythologisering van The American Dream zoals hij ooit bedoeld was. Iedereen een mooi stuk grond en wat vee om een prachtig leven op te bouwen. In deze serie zie je dat die versie van The American Dream niet meer van deze tijd is en daarom aan alle kanten bedreigd wordt. Diegene die er nog in leven zijn echter bereid om hem met hand en tand te verdedigen en dat middels zeer drastische middelen en laag-bij -de-grondse tactieken doen zoals het inhuren van huurlingen via bedrijven als Blackwater die op 'indringers' mogen schieten, toegangswegen die over hun terrein lopen blokkeren of het afsluiten van rivieren op eigen terrein zodat lager gelegen gebieden geen water hebben.

Geweldige serie........4,0