• 8.985.308 stemmen

Yellowstone - Seizoen 1 (2018)

Show titel: Yellowstone

Ontwikkeld door: Taylor Sheridan en John Linson

Met: Kevin Costner, Luke Grimes en Kelly Reilly

Datum van release: woensdag 20 juni 2018

Eerst uitgezonden op: Paramount Network (Verenigde Staten)

• SkyShowtime Bekijk seizoen 1 via SkyShowtime

Plot Yellowstone

De familie Dutton, met John aan het hoofd, bezit de grootste ranch van de Verenigde Staten. John probeert hier samen met zijn familie op een eerlijke manier zijn boterham te verdienen. Het wordt hem echter alles behalve gemakkelijk gemaakt. De Dutton ranch ligt constant onder vuur door projectontwikkelaars, een indianenreservaten en het ontstaan van het eerste Amerikaanse natuurreservaat Yellowstone National Park. De Duttons blijven er echter alles aan doen om hun land te beschermen.

Afleveringen Seizoen 1 (2018)

1. 1. Daybreak

20 juni 2018 (42 minuten)

John Dutton, eigenaar van een familie ranch in Montana, moet vechten om zijn land. Een groep is namelijk van plan zijn land vol te gaan bouwen en dat kan John niet laten gebeuren.

2. 2. Kill the Messenger

27 juni 2018 (42 minuten)

Nu de gemoederen weer wat bedaard zijn, moeten de Duttons omgaan met de consequenties van de schietpartij. John besluit om een gunst te vragen.

3. 3. No Good Horses

11 juli 2018 (42 minuten)

De Duttons moeten een pijnlijke familie aangelegenheid herdenken. Kayce redt een jongedame van gevaar. Jamie en Beth plannen hun politieke carrières.

4. 4. The Long Black Train

18 juli 2018 (42 minuten)

Een geheim omtrent John wordt bekend. Beth neemt Jenkins mee op een avondje uit, maar dit verloopt nogal ruw. Ondertussen gaat het bijna helemaal mis wanneer er tijd doorgebracht wordt met Tate.

5. 5. Coming Home

25 juli 2018 (42 minuten)

Kayce voelt de hete adem van de tribale politie in zijn nek. Rip huurt een cowboy in om op de ranch te komen werken. Jimmy gaat op zoek naar respect.

6. 6. The Remembering

1 augustus 2018 (42 minuten)

Een nieuwe samenwerking bedreigt John en de Yellowstone. Jamie besluit te vlammen met zijn politieke campagne. Rip confronteert Kayce.

7. 7. A Monster Is Among Us

8 augustus 2018 (42 minuten)

Rip komt onverwachts in een gevaarlijke situatie terecht. Er wordt een plan in werking gezet om John Dutton onder zware druk te zetten. Monica begint aan haar herstel.

8. 8. The Unravelling: Part 1

15 augustus 2018 (42 minuten)

Rip wordt in de gaten gehouden door de sheriff na een ongeluk met toeristen. De politieke carrière van Jamie is opeens niet zo zeker meer en Beth besluit achter de financiën van Dan aan te gaan.

9. 9. The Unravelling: Part 2

22 augustus 2018 (42 minuten)

John ontdekt wie zijn ware bondgenoten zijn. Rip gaat op zoek naar antwoorden. De politieke carrière van Jamie komt steeds verder onder druk te staan. Kayce keert terug naar huis.

Nog geen waarderingen hier? Verrassend.

De trailer straalde naar mijn gevoel reeds één en al kwaliteit uit, maar nu zie ik bij mensen -op wiens smaak ik doorgaans kan vertrouwen- héél lovende commentaren verschijnen. Evenals opvallend hoge scores. Ontzettend benieuwd geworden. Al moet ik nu vast opletten dat mijn verwachtingen niet onredelijk hoog worden.

Eerste 4 afleveringen gezien tot nu toe geweldig.

stinissen schreef:

Eerste 4 afleveringen gezien tot nu toe geweldig.

De rest ook op naar seizoen 2 btw Costner is geweldig net als Kelly Reilly en de rest van de cast.

avatar van Leno_mm

Leno_mm

Deze serie heeft veel potentie maar weet deze door een matig en ondoordacht script en vervelende personages niet waar te maken. De setting is geweldig en biedt voldoende potentie. Er wordt echter allerlei drama bij gesleept om alle aandacht juist van de kern van de serie (de western way of life in modern Amerika) af te halen. Hierdoor wordt juist het western aspect en de setting inwisselbaar.

De kracht van de serie zou moeten zijn dat je met de familie mee leeft maar door de vele cliche's en vanwege het feit dat het simpelweg moordenaars zijn helpt niet mee. Bovendien is het onduidelijk waarom de familieleden mekaar blijven tolereren (ga gewoon ofzo).

avatar van DreamTech

DreamTech

Geweldige serie seizoen 2 is ook uit !!

avatar van Lebarron

Lebarron

Yellowstone is een serie die aandoet als een mix tussen The Sopranos en Bonanza. De familie Dutton zijn ranchers. Ze bezitten een enorm stuk grond waar ze vee op houden en paarden fokken. John Dutton(Kevin Costner) is het hoofd van de familie en baas van de ranch. Hij heeft drie zoons en een dochter: Lee, Beth, Jamie en Kayce. Lee werkt op de ranch, Beth is bankier, Jamie is advocaat en Kayce is een meervoudig gedecoreerde ex-marinier die nu op het naburige Native American reservaat woont met zijn vrouw en zoontje. Er zijn constant bedreigingen voor de Duttons die het voortbestaan van hun ranch bedreigen zoals zoninglaws opgelegd door de regering, de naburige Native Americans die 'hun' vee willen stelen en louche projectontwikkelaars maar onderling hebben ze ook allerlei strubbelingen. Laat je echter niet foppen door het cowboyachtige voorkomen van de familie Dutton want ze zijn verre van sympathieke, eenvoudige blue-collar cowboys. Net als bij The Sopranos kijk je naar een huichelachtige elitaire familie die er werkelijk alles aan doet om hun bezit en macht te behouden en hun kapitaal te laten groeien. De serie zit goed in elkaar en heeft een uitstekende cast. Zelfs Kevin Costner, die ik altijd een matig acteur heb gevonden, komt hier goed over als pater familias John Dutton. Hij oogt misschien als de stoere doch sympathieke Marlboroman maar hij is in feite gewoon Tony Soprano met een Cowboyhoed. De serie mist wel de gelaagdheid en de gitzwarte humor van The Sopranos. Het is meer recht toe recht aan, zoals cowboys ook zijn, maar daarom wel minder briljant in mijn optiek. Yellowstone toont de demythologisering van The American Dream zoals hij ooit bedoeld was. Iedereen een mooi stuk grond en wat vee om een prachtig leven op te bouwen. In deze serie zie je dat die versie van The American Dream niet meer van deze tijd is en daarom aan alle kanten bedreigd wordt. Diegene die er nog in leven zijn echter bereid om hem met hand en tand te verdedigen en dat middels zeer drastische middelen en laag-bij -de-grondse tactieken doen zoals het inhuren van huurlingen via bedrijven als Blackwater die op 'indringers' mogen schieten, toegangswegen die over hun terrein lopen blokkeren of het afsluiten van rivieren op eigen terrein zodat lager gelegen gebieden geen water hebben.

avatar van Jan met de pet

Jan met de pet

Geweldige serie........4,0

Game Of Thrones met cowboys, al is dat een beetje kort door de bocht. De bombastische intro-muziek en de intriges doen er in ieder geval wel aan denken. Een uitstekend gespeelde en fraai in beeld gebrachte serie, van de hand van schrijver/ regisseur Taylor Sheridan. De invloeden van zijn eerdere scripts voor bijvoorbeeld Sicario, Hell Or High Water en Wind River zijn duidelijk zichtbaar. Hier en daar een beetje vergezocht en dik aangezet, maar de verhaallijnen en personages zijn boeiend genoeg om door te willen gaan met seizoen twee.

avatar van WelvE

WelvE

Spike gaat deze serie 1 uitzenden vanaf as. woensdag om 20.30 uur. Mooie aanloop naar de nieuwe reeks 4 die dacht ik pas deze keer in november start. Aanrader!

avatar van Brix

Brix

• 19256 berichten

De eerste aflevering werd gisteren op de Nederlandse TV zender Spike uitgezonden.

Vanaf nu iedere woensdagavond.

Het maakte wel indruk, qua locaties en acteerwerk, al werd er wel héél erg veel gepraat.

Het voelt een beetje als een moderne kruising van Bonanza en Dallas, maar dan met de grofheid die er tegenwoordig bij hoort.

Of het iets voor mij gaat worden moet ik nog even afwachten.

Overtuigd ben ik nog niet echt op dit moment.

Als de prequel serie (Yellowstone in de 19e eeuw) er echt gaat komen dan wil ik die wel graag eens zien.

avatar van John Milton

John Milton

Nog geen stem Brix? Ik ben wel benieuwd wat jij vindt, die gemiddelde waarderingen scheppen wel wat verwachtingen. Heb je al verder gekeken?

avatar van Brix

Brix

• 19256 berichten

John Milton schreef:

Nog geen stem Brix? Heb je al verder gekeken?

Nee, afgehaakt na 1,5 afleveringen.

Het is niet mijn ding.

Ik kan niet meeleven met de personages, te onsympathiek.

Teveel drama en dialogen naar mijn smaak..

Ik wacht op de prequel, daar heb ik wel hoge verwachtingen van.

avatar van John Milton

John Milton

Ik heb de eerste 3 toevallig gezien eergisteren, en we zijn volledig hooked. Maar ik houd ook wel van wat jij benoemt.

avatar van blurp194

blurp194

Tot mijn verbazing heb ik het tot het einde van het eerste seizoen gehaald.

Maar amai, wat is dit slecht. Ik had gehoopt dat het ergens in de verte iets met het park te maken zou hebben, maar dat is dus absoluut niet zo. In plaats daarvan gaat het over een verzameling extreem onsympathieke mensen op een boerderij, als een soort remake van Dallas maar dan minder geloofwaardig en zonder de charmante underdog die zich dan nog wel aan de wet wil houden. Wat we wel krijgen is een overdosis redneck mentaliteit om misselijk van te worden, een aantal moorden en (kuch) 'ongelukken' waar het plaatselijk crematorium voor een jaar mee overboekt is, wordt er met dieren omgegaan op een manier die in de middeleeuwen al niet meer door de beugel kon - tsja, je voelt wel waar ik heen wil. Geloofwaardigheid is een concept wat de makers volstrekt vreemd is. Maar we weten ondertussen allemaal dan weer wel dat er zeker in de VS bossen mensen zijn die dit soort gedrag als normaal gaan zien, die dit soort sprookjesvertelling over een groepje overentitled tokkies tot hun nieuwe ideaal gaan verheffen en zich daarnaar gaan gedragen. Een klein beetje educatieve content kon toch geen kwaad, iets van consequenties die aan daden verbonden zijn of zo.

En behalve dat vind ik het eerlijk gezegd ook niet zo fraai. Behalve Costner wordt er best slecht gespeeld, met uitschieters in bijvoorbeeld de flashbacks - met acteurs die niet in de verte lijken op de oudere versie. De personages zijn zonder enige uitzondering volstrekt ongeloofwaardig. De dialogen zijn af en toe gewoon bespottelijk slecht - geen normaal mens die dat soort onzinnige quotes uit zijn bek krijgt. Het verhaal slaat nergens op, maar laat wel een ernstig foute moraal zien - een moraal waarin het gewoon is om je gelijk te halen ten koste van een ander, waarin je met je vuisten spreekt als je er met je woorden niet uitkomt, waarin je alles aan elkaar liegt en bedriegt om maar onder de consequenties van je daden uit te komen, en waarin je iedereen die in de weg loopt domweg uit de weg ruimt. Wat we van het gebeuren op de boerderij te zien krijgen, tsja - ook daar kan je beter Dallas voor kijken, dat klopte een heel stuk beter. En tsjesus, serieus, brandmerken?

En wat ik nog het meeste mis is de half-geruststellende dooddoener in de aftiteling, dat er geen dieren op een misselijkmakende manier aan hun eindje geholpen zijn om dit stuk prut te filmen. Ook dat geeft toch wel te denken.

avatar van hkoster16

hkoster16

deel 1: blunder koe moet kalven. Kalf ligt verkeerd. Wordt geholpen en het kalf rent direct weg.

avatar van SergioMalick

SergioMalick

Ben nu bij aflevering 4 en weet nog niet zo goed of ik verder dan 1 seizoen ga. Van Kelsey Asbille Chow hangt het in ieder geval niet af, want wat is dat een schoonheid en tevens ook een sterke actrice. Zou haar graag in een grote filmrol zien...

Minpunt van de serie voorlopig is dat er wel heel veel grote en schokkende dingen gebeuren in een paar afleveringen, waardoor de geloofwaardigheid wel wat ontbreekt. Daar tegenover staat de hele sterke sfeer rondom het reservaat, indianen en armoede. Maar ook Costner en zijn familie overtuigen als oer-conservatieven.

avatar van SergioMalick

SergioMalick

Begin van aflevering 6 met de muziek van Unforgiven is erg mooi.

avatar van Suitehome

Suitehome

Rasverteller en regisseur Taylor Sheridan (Mayor of Kingstown, Tulsa King) maakt van Yellowstone een moderne western. Met gelukkig alle elementen van klassieke voorbeelden. Met een vleugje good old Dallas en Succession is Yellowstone primair een familie-epos dat zich afspeelt in de overweldigende natuur van Montana.

Met dikke stiften worden hier levendige portretten geschetst van een republikeinse traditionele ranchersfamilie die een trauma verwerkt, inclusief verloren zoon. Politiek, macht en traditionele Amerikaanse waarden - alleen de kerk ontbreekt - worden hier meesterlijk maar tegelijk oppervlakkig en niet al te subtiel aan de kijker voorgeschoteld.

avatar van Pecore

Pecore

Ongelooflijk fijne serie. Heeft eigenlijk alles. Ik krijg er een beetje The Wire-vibes van. Net zo verslavend en meeslepend, net zo indrukwekkend qua neerzetten van karakters.

Ziet er goed uit, duurde wat lang deel 1

cor1946

Na 5 afleveringen vind ik het allemaal te traag,langdradig het boeit niet. De acteurs slecht enz.

cor1946 schreef:

Na 5 afleveringen vind ik het allemaal te traag,langdradig het boeit niet.

avatar van david bohm

david bohm

Fijne serie, kijkt heerlijk weg. Het is een beetje soapy, maar dan wel uiterst verzorgd en met prachtige beelden van Montana. Het doet me wat denken aan Santa Barbara en ook wel aan Succession.

Nogmaals echt een heerlijke wegkijker, verhaal is niet al te complex maar wel onderhoudend.