ad
  • 8.111.765 stemmen

Hidden - Seizoen 2 (2019)

Show titel: Hidden

Seizoenen: 2 seizoenen

Afleveringen: 6

Datum van release: zondag 17 november 2019

• Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Hidden

Afleveringen Seizoen 2 (2019)

1. Aflevering 1

In Noord-Wales wordt het lichaam gevonden van oud-docent Geraint Ellis, een oudere man die op brute wijze lijkt te zijn vermoord. Inspecteur Cadi John en brigadier Owen Vaughan, die beiden een heftige tijd doormaken, gaan op onderzoek uit. De drie jongeren Mia, Lee en Connor lijken ondertussen een duister geheim te verbergen.

2. Aflevering 2

Als er een dienst gehouden wordt voor Geraint Ellis, wordt die bijgewoond door zowel Cadi en Owen als Connor en Mia. Terwijl het politieonderzoek maar langzaam vordert, wordt Connor verteerd door schuldgevoelens. Mia heeft echter een plan en probeert hem gerust te stellen. Ondertussen komt Cadi's relatie met haar zus steeds meer onder druk te staan, en zijn er ook bij Owen thuis toenemende spanningen.

3. Aflevering 3

Als Mia bevriend blijkt te zijn geweest met de eerder overleden Gwilym Scott, gaan bij Cadi alle alarmbellen af. Wanneer het lichaam van Sion Wells gevonden wordt, komt het onderzoek in een stroomversnelling terecht. Ondertussen gaan Mia, Lee en Connor alle drie op hun eigen manier om met de verschrikkelijke gebeurtenis van een dag eerder, die met name Connor tot wanhoop drijft.

4. Aflevering 4

Karl Lewis geeft toe dat zijn beschuldigingen tegen Ellis onwaar zijn. Cadi richt haar aandacht weer op Mia Owen, wiens leugens tot Karls arrestatie leidde.

5. Aflevering 5

Hefin ontdekt het dode lichaam van Siôn bij het benzinestation. Nu moeten Cadi en Owen twee moorden onderzoeken.

6. Aflevering 6

Cadi en Owen weten Mia, Lee en Connor aan te houden. Het geeft echter minder voldoening dan gedacht.

ZAP!

Ben toch wel benieuwd hiernaar. Sian-Reese Williams vind ik een genot om naar te kijken en met het sfeertje daar in (Noord-)Wales zat het 1e seizoen ook helemaal snor.

avatar van james_cameron_mm

james_cameron_mm

Nog een tikkeltje beter dan het eerste seizoen, vooral door de ditmaal meer boeiende moordzaak, die bijzonder goed wordt uitgewerkt. De puzzel-achtige plotstructuur is ook een pluspunt. Hoofdpersoon inspecteur Cadi John (Sian Reese-Williams) komt er dan wel wat meer bekaaid af, mede door haar wat vlakke privé-situatie, maar dat nemen we dan maar op de koop toe. Het mooie landschap van Wales zag er nog nooit eerder zo troosteloos en desolaat uit.

• 20922 berichten

Het 2de seizoen was inderdaad bezig , prachtige setting en een beter verhaal doen de rest.

ZAP!

Morgen van start op CANVAS (= 'België 2') om 20:35u.

avatar van DjFrankie

DjFrankie

Inderdaad fijn seizoen, ook snel bekeken.

Hele goeie beangstigende rol van Annes Elwy (als Mia Owen).

avatar van panax

panax

geweldige serie grauwe setting

noordwales ben ik zelf verscheidene malen geweest

maar het is daar best wel vaak zonnig hoor

ook heel mooi dat het gedeeltelijk in het welsh is

geweldige cast echte karakters !!

ZAP!

Na 2 afl. (en de vooruitblik aan het einde van afl.2) al een sterk vermoeden hoe dit in elkaar zal gaan zitten.

Sowieso nog lang zo sterk niet als de 1e serie, waarin vrijwel meteen de dader duidelijk was en het toch nog boeiend en spannend bleef.

Maar slecht is dit ook zeker niet en ik heb nog best zin in de 4 volgende afl..

ZAP! schreef:

Gelukkig zat er helemaal naast.

Niet zo sterk als s1, omdat ik de daders hier wat minder interessant vind, maar vooral naar het einde toe zit het goed in elkaar. Bakken sfeer ook weer. Het 1e seizoen had ik ook meerdere kijkbeurten voor nodig en die ga ik deze ook gunnen eer ik er een cijfer op plak.

avatar van Suitehome

Suitehome

Zeer sterk S2 van dit Welshe thrillerdrama, met ingetogen hoofdrol van Sian Reese Williams. Eigenzinnig, donker, grimmig, en zich afspelend in een desolaat, uitzichtsloos en mistig Noord-Wales. In de kern een thriller, maar misschien bij nader inzien veel meer een drama over familie, verlies en rouw. In werkelijk alle rollen wordt formidabel geacteerd, zelden zo'n sterke bezetting gezien. Natuurlijk, het verhaal is op zich niet heel bijzonder en al eerder verteld. En verwacht ook niet al te veel red herrings. Maar de spanningsopbouw, de sfeer, het onnavolgbare Welsh, de acteurs en de muziek trekken dit gelaagde drama naar grote hoogten.