Mijn Series +

Hidden - Seizoen 1 (2018)

Alternatieve titel: Craith

Verenigd Koninkrijk
Misdaad / Drama

ontwikkeld door Mark Andrew en Ed Talfan
met Sian Reese-Williams, Sion Alun Davies en Rhodri Meilir

Inspecteur Cadi John keert na vele Jaren terug naar haar geboorteplaats in Noord-Wales om dichter bij haar terminaal zieke vader te zijn. Al snel na haar overplaatsing moet ze aan de slag. In een rivier in het Snowdonia National Park is het lijk van een jonge vrouw gevonden. Heeft ze zelfmoord gepleegd of werd ze vermoord? Cadi onderzoekt de zaak samen met haar nieuwe partner Owen Vaughan. Het spoor leidt naar Mali Pryce, een meisje dat al sinds 2011 vermist is. Het onderzoek lijkt uit te wijzen dat ze toen ontvoerd is en heel de tijd in gevangenschap heeft doorgebracht vooraleer ze om het leven is gekomen.

1. Aflevering 1
  6. Aflevering 6
  7. Aflevering 7
  8. Aflevering 8
avatar van james_cameron
Prima engelse misdaadserie, van de makers van het eveneens uitstekende Hinterland. Hier en daar wat aan de trage kant en wellicht is de plot iets te karig voor acht afleveringen van een uur, maar tegelijkertijd is de serie wel erg spannend en zijn de personages intrigerend genoeg. Ik voel wel wat voor een tweede reeks.

avatar van DjFrankie
Wel aardig maar ik geef de voorkeur aan Hinterland. Totaal niet verstaanbaar trouwens dat Welsh.

avatar van panax

avatar van ZAP!
Krijgt een 2e seizoen.

avatar van ZAP!
DjFrankie schreef:
Eens, Hinterland vind ik ook net wat beter (vooral qua sfeer), maar dit was niet slecht! Wanneer ze Welsh praten, komen er af en toe wat Engelse woorden en zinnetjes in voor, trouwens, zoals 'victim', 'ambulance' en 'boys will be boys'. En 'fuck' is in alle talen hetzelfde. Hoofdrolspeelster Sian Reece-Williams speelde ook al een paar afleveringen mee in Hinterland als eigenaresse van een hotelletje waar DCI Tom Mattias tijdelijk verbleef.

Veel plotlijnen die meer of minder snel bij de centrale plot aanhaken en alleen dat amechtige gezeur over gerechtigheid van de vader was me teveel van het goede. Verder uitstekend geacteerd (extra vermelding waard: Gwyneth Keyworth als Megan), mooie Welshe omgevingen en een plot dat redelijk tot goed uitgewerkt was - ik kan bv. niet begrijpen dat de intuïtie van die agente niet sneller werd opgepakt of dat die lijst met arbeiders op de sloperij er niet eerder bijgehaald werd, maar dat soort dingen is haast typisch voor detective-series.

Dik drie sterren.

avatar van GordonShumway
Redelijk 3-sterren serie. Goed gespeeld. Maar ik vond 'm traag.
Ronduit ergerlijk vond ik de onrealistische jacht op de dader in de slotaflevering, je verwacht toch dat de politie alles uit de kast trekt en bv speurhonden en/of een helikopter (bv met warmtezicht) inzet?!

avatar van filmobsessie
nee echt niet superspannend eerder kabbelend en zo heel af en toe een klein beetje spanning. De gehele serie loopt precies zoals je zou verwachten. Dat kan gewoon niet meer anno 2018.