• 8.985.308 stemmen

Hip-Hop Evolution - Seizoen 4 (2020)

Show titel: Hip-Hop Evolution

Ontwikkeld door: Darby Wheeler

Met: Grandmaster Flash, Shad en Sean 'Diddy' Combs

Oorsprong: Canada

Datum van release: vrijdag 17 januari 2020

Plot Hip-Hop Evolution

In Hip-Hop Evolution praat rapper Shad Kabango met invloedrijke collega’s, dj’s en muziekbonzen over de evolutie van hiphop tussen de jaren 70 en 90. Hip-Hop is tegenwoordig een globaal fenomeen dat de muziekwereld, dans, mode en taal voorgoed wist te veranderen. Het begon echter allemaal in de Bronx waar kinderen bij elkaar kwamen om muziek te beluisteren en maken die ze nog nooit eerder gehoord hadden.

Afleveringen Seizoen 4 (2020)

1. 1. Bounce to This

17 januari 2020 (43 minuten)

No Limit-bons Master P en adepten van de bouncemuziek DJ Jimi en Juvenile hebben roots in New Orleans' rijke muziekcultuur, rappen erop los en zetten twerken op de kaart.

2. 2. The Southern Lab

17 januari 2020 (44 minuten)

Een explosie van creatievelingen uit het zuiden: DJ Screw en zijn langzame hiphop, Three 6 Mafia uit Memphis en hun donkere hiphop, Lil Jon uit Atlanta en zijn crunk.

3. 3. The Super Producers

17 januari 2020 (43 minuten)

Auteurs Pharrel en Chad van de Neptunes breiden het sonische palet uit. Timbaland en Missy Elliott komen in actie. Kanye West en J Dilla geven een nieuwe draai aan rap.

4. 4. Street Dreams

17 januari 2020 (36 minuten)

Mixtapes brengen de hotste nummers, schenden auteursrechten en breken artiesten. 50 Cent maakt ze, maar ook T.I. die succes boekt met trap en de succesvolle Lil Wayne.

Dit seizoen typeert zich vooral door hiphop waar ik werkelijk niets mee heb, sterker nog die me tamelijk vaak irriteert. (met name ep. 1, 2 en 4)

Aan de andere kant is dit wel het eerste seizoen dat ik nogal veel nieuws gezien en gehoord heb, wat dan natuurlijk ook niet heel erg verrassend is, maar wel prettig.

Ik bedoel, Timbaland en Pharrell kwamen uit dezelfde plek en kenden elkaar al heel lang? Grappig.

In de eerste twee afleveringen ligt de focus op behoorlijk obscure (althans, voor mij) artiesten, wat dit seizoen iets minder boeiend maakt. De laatste twee afleveringen vond ik dan wel weer sterk. Blijft een leuke reeks, enthousiast in elkaar gezet en voorzien van een vette soundtrack. Zo goed als het eerste seizoen zal het wel niet meer worden, maar aangezien de kwaliteit grotendeels blijft gehandhaafd heb ik best zin in een vijfde reeks.