Mijn Series +

Bloodline - Seizoen 1 (2015)

ontwikkeld door Glenn Kessler, Todd A. Kessler en Daniel Zelman
met Ben Mendelsohn, Sissy Spacek en Kyle Chandler

Bloodline gaat over de familie Rayburn uit Florida. Oudste zoon Danny, het zwarte schaap van de familie, dreigt de duistere geheimen en het beschamende verleden van zijn familie te ontmaskeren. Hij drijft hiermee ook de loyaliteit tussen de broers en zussen tot het uiterste.

1. Aflevering 1
  11. Aflevering 11
  12. Aflevering 12
  13. Aflevering 13
avatar van legian
De serie begint wel sterk maar gaat vervolgens veel te lang door. Een miniserie van 8 of 10 afleveringen was beter geweest. Het einde waarbij de zoon van Danny erbijgehaald wordt is trouwens ook een ongelofelijk goedkope manier om een volgend seizoen eraan te breien.

johannesA
Niet om Door te komen. Het is dat mijn vrouw dit uit wilde kijken, anders was ik na 3 afleveringen gestopt met kijken

avatar van Ataloona
Seizoen 2 komt eraan op de 27e van mei. Zin in!

avatar van hoffhaan
Goede serie genoten. Vandaag begint op Netflix seizoen 2.

avatar van Jordy
Heel aardige serie, helaas uitgesmeerd over net iets te veel afleveringen. Toch wel benieuwd naar seizoen 2

avatar van Richiedoom
Fantastisch, dit is nou echt mijn soort serie. Een lekker traag tempo maar niet TE traag, geweldig geacteerd, spanning die steeds meer opbouwt en natuurlijk de prachtige locatie. Misschien speelde het mee dat ik zelf een paar maanden geleden op de keys en in Miami ben geweest dat ik zo enthousiast ben, maar ik kan niet wachten op seizoen 2 en als die hetzelfde niveau houdt knal ik bloodline mijn top 10 in ??

avatar van thomzi50
Wat ik niet begrijp (ik ben nu tegen het einde van dit seizoen): het schijnt een behoorlijk goed lopend bedrijf te zijn, van de Rayburns, maar waaromlijkt er zeker in de tweede helft van het seizoen nooit een gast over de vloer te komen, waarom is de tuin permanent verlaten, waarom zien we niets van het restaurant?

avatar van thomzi50
Verder: heel aardig seizoen, al moet ik het helaas wel met veel bovenstaande comments eens zijn: allemaal iets te langgerekt, en de wending op het einde voelde inderdaad erg als opmaatje voor seizoen 2. Daar voeg ik nog aan toe dat ik het camerawerk en de regie zeker bij de actiescenes niet zo sterk vond, en dat er iets te veel rare/losse eindjes in zitten. Mendelsohn en Chandler zijn geweldig, de rest van de cast doet het ook aardig - mooi opgebouwd, bovendien, het drama van de serie. Ruime 3,5*.

Teejey
Toen ik las dat Bloodline na 3 seizoenen afgelopen was kon ik eigenlijk meteen niet wachten dit te bingen. Zag al die tijd wel wat in deze serie die heel sfeervol over kwam.

Nou, wat valt dit tegen zeg. Aflevering 2 heeft al 0,0 meerwaarde en leek eeuwen te duren, wat een traag script. Daarnaast viel verrassend genoeg juist de sfeer me ook tegen. Jammer van de leuke cast, Mendelsohn heeft op zich wel een interessant karakter.

Wil eigenlijk wel stemmen na 2 afleveringen, mag dat?

avatar van Richiedoom
Nee Teejey, dat mag jij niet

Maar ff alle gekheid op een stokkie, jammer dat de serie je niet pakt. Waar jij de langdradigheid en sfeer als minpunten noemt, had ik dat juist totaal niet. Subliem sfeertje en ik vond het een heerlijk tempo, lekker rustig aan maar niet te rustig.

Maar wat ik ook eerder heb geschreven, ik ben zelf op de Keys geweest afgelopen oktober dus misschien dat dit punt ook onbewust meespeelt... Voor mij in ieder geval stiekem een klein meesterwerkje.

Teejey
Haha, wees niet bang, dat zal ik nooit doen. Toch is mijn gok, na bijvoorbeeld 2 afleveringen, wat ik zal stemmen aan het eind van het seizoen vaak goed.

Ik denk inderdaad dat je persoonlijke ervaring daarbij kan helpen. Ik heb helaas gemerkt dat Bloodline's Keys voor mij geen Dexter's Miami, Breaking Bad's Albequerque of Sons Of Anarchy's Californië zal worden, als je begrijpt wat ik bedoel.

Ben nog steeds van plan aflevering 3 toch te kijken, maar heb even weinig tijd.

avatar van Richiedoom
Ik zou je inderdaad aanraden om toch vol te houden. Eerste twee afleveringen is ook voornamelijk opbouw, daarna staan er nog een aantal zeer interessante ontwikkelingen te wachten.

Ben benieuwd wat je uiteindelijke oordeel wordt!

avatar van ZAP!
Vijf afl. gehad. Beetje rommelig en quasi diepgaand, waarbij tijdssprongen, een voice-over en uit het niet opduikende (en weer verdwijnende?) personages en verwikkelingen maar al te gretig worden ingezet. Alsof 'Dallas' en 'Fargo' in één serie op de Bahama's moesten plaatsvinden.

Maar misschien is het nog vroeg, en ik vond er ook wel sterkere momenten in zitten.
En een fijne verrassing was Chloë hier aan te treffen!

Het meest vreemde detail was dat de vondst van een gruwelijk verminkt lijk van een Mexicaans meisje (en later nog één) nergens binnen de familie of de gemeenschap ook maar terloops genoemd wordt - het is enkel een zaak voor de politie... dagelijkse kost op het eiland, zeker?

avatar van ZAP!
Nog drie afl. te gaan. Slechter wordt het er niet op, gelukkig. Beetje 'Breaking Bad' komt er ook nog bij kijken. Ben Mendelsohn zou ik moeten opzoeken, maar ik sta ervan te kijken dat zo'n onbekende acteur zo'n grote rol krijgt. Hij doet het behoorlijk goed. Lekker gestoord personage, en ook niet zonder reden. Het blijft een beetje rommelig, vooral met die korte tijdsprongetjes, de voice-over die maar heel af en toe opduikt en sommige verhaallijnen lijken (nog?) niet zo heel erg ter zake te zijn, maar ik ben wel benieuwd naar hoe ze het af gaan ronden.

avatar van Myrna
Aanstellerig, overdreven familie-gedoe. Ze maken het zichzelf veel te ingewikkeld.

avatar van Mrs Bruce Willis
Ik mis Ozark.. is dit een beetje Ozark-achtig?

avatar van Bubblez
Mrs Bruce Willis schreef:
Ik mis Ozark.. is dit een beetje Ozark-achtig?

Ja! Het deed me er wel vaak aan denken (ik zag eerst Bloodline en later pas Ozark). Dit is wat "broeieriger" qua sfeer.

avatar van Mrs Bruce Willis
T'is mij allemaal wat te l a n g z a a m.... En dan die cameraman met Parkinson... neuh..

avatar van cmr46
Trage serie, je valt bijna in slaap met dat geleuter.

Mrs Bruce Willis schreef:
En dan die cameraman met Parkinson...