Mijn Series +

Bloodline - Seizoen 2 (2016)

ontwikkeld door Glenn Kessler, Todd A. Kessler en Daniel Zelman
met Kyle Chandler, Ben Mendelsohn en Linda Cardellini

Bloodline gaat over de familie Rayburn uit Florida. Oudste zoon Danny, het zwarte schaap van de familie, dreigt de duistere geheimen en het beschamende verleden van zijn familie te ontmaskeren. Hij drijft hiermee ook de loyaliteit tussen de broers en zussen tot het uiterste.

1. Aflevering 1
  8. Aflevering 8
  9. Aflevering 9
  10. Aflevering 10
avatar van jacobine_rodijk
Recensies geven aan dat dit seizoen uit 10 afleveringen bestaat, niet 13.

avatar van Miszmi
Ik heb even gewacht tot het seizoen online zou staan, maar je hebt helemaal gelijk. Ik heb aflevering 11, 12 & 13 verwijderd. Mocht je ooit weer verkeerde informatie tegenkomen, kan je dit zelf ook via een correctie indienen.

avatar van legian
Misschien dat ze dan toch geleerd hebben van het vorige seizoen en minder filler erin hebben gestopt. Zal eens kijken wanneer ik tijd heb om hier eens aan te beginnen

avatar van Jordy
De introductie van Danny's zoon voelde in eerste instantie een beetje als een goedkope truc aan, om de serie nog wat te rekken. Maar uiteindelijk vond ik dit seizoen nog een stuk sterker dan het eerste. Bij seizoen 1 wist je door die flash forwards eigenlijk de hele tijd al wat er zou gebeuren, maar dit vond ik echt spannend. Geweldig gebruik ook van "de geest van Danny" die nog het hele seizoen door de serie heen waart.

Ook fijn dat dit seizoen net wat korter is, seizoen 1 voelde soms een beetje kunstmatig gerekt. Erg benieuwd naar het laatste seizoen, wel een fijn idee dat het over 10 afleveringen afgerond is.

avatar van thomzi50
Ik ben hier toch minder over te spreken dan de meeste users hier, en ook minder dan over seizoen 1. Het is nog steeds aardig, Kyle Chandler is geweldig, maar met het wegvallen van Mendelsson valt er wel iets fundamenteels weg uit de serie. Bovendien vond ik het af en toe wel heel ongeloofwaardig worden: eigenlijk iedere wending rondom Kevin, eerst met de coke, daarna dat hij zonder enige aarzeling Danny's zoon aannemt wanneer die zomaar komt aanlopen (die hebben voordien amper een woord gewisseld?), sowieso hoe Danny's zoon zich gedraagt, soms uit het niets opduikend, zonder duidelijke woonplaats, zonder duidelijk doel. Al met al is het meer een recherche-serie geworden in dit seizoen, met - rondom Chandler - een paar erg spannende en aardige momenten, maar ik mis het psychologische van seizoen 1, en merkte dat ik de eindstreep enigszins moeizaam haalde.

avatar van thomzi50
Toevoeging aan bovenstaande post: de tweede helft van het seizoen was wel een stuk spannender en behendiger uitgevoerd dan de eerste helft. De geloofwaardigheid neemt toe, het wegvallen van Mendelsson wordt steeds beter opgevangen. Zie, ondanks de al genoemde kritiekpuntjes, toch erg uit naar seizoen 3.

avatar van hoffhaan
Goede serie.

avatar van james_cameron
Minder dan het eerste seizoen, vooral omdat er maar een beetje wordt voortgeborduurt op plotlijnen die reeds grotendeels bekend zijn. Het is ditmaal ook allemaal wat kleinschaliger en rechtlijniger van opzet. Bepaalde nieuwe personages, zoals de crimineel gespeeld door John Leguizamo, zijn een leuke aanwinst en de flashbacks met Ben Mendelsohn werken prima binnen de verhaalstructuur, maar er zijn simpelweg te weinig interessante ontwikkelingen om echt geboeid te kunnen blijven kijken. Ik zie dan ook een beetje op tegen seizoen drie.