Mijn Series +

Lucifer - Seizoen 1 (2016)

Fantasy

ontwikkeld door Tom Kapinos
met Tom Ellis, Lesley-Ann Brandt en Lauren German

Lucifer is de charmante, charismatische en knappe gevallen engel uit de hel. De ontevreden heerser van de hel doet afstand van zijn titel en verlaat zijn koninkrijk voor de drukte van Los Angeles. Daar vindt hij al gauw de spanning die hij zocht door de politie van Los Angeles bij te staan in het straffen van criminelen. Maar hoe langer hij weg is uit de onderwereld, hoe groter de dreiging wordt dat het ergste uit de geschiedenis van de mensheid kan ontsnappen.

1. Pilot
  2. Lucifer, Stay. Good Devil.
  3. The Would-Be Prince of Darkness
  11. St. Lucifer
  12. #TeamLucifer
  13. Take Me Back To Hell
avatar van Aapje81
Bijzonder ontspannen serie met een uitstekende Tom Ellis in de titelrol als de narcistische Lucifer. Telkens viel ik met deze serie van de ene verbazing in de andere. De dialogen zijn scherp. De humor is geweldig en de serie bevat op alle fronten voldoende spanning. Daarnaast mag de uitstekende soundtrack niet onvermeld blijven.

Op het eerste oog lijkt het misschien formulewerk maar door de uitstekende uitvoering en een ernstige onderlaag is dit een bijzonder sterk eerste seizoen.

Ik heb dit eerste seizoen er in een recordtempo doorheen gejaagd en ben dan ook zeer benieuwd hoe het verder gaat!

Genoten!