Mijn Series +

Lucifer - Seizoen 1 (2016)

Fantasy

ontwikkeld door Tom Kapinos
met Tom Ellis, Lesley-Ann Brandt en Lauren German

Lucifer is de charmante, charismatische en knappe gevallen engel uit de hel. De ontevreden heerser van de hel doet afstand van zijn titel en verlaat zijn koninkrijk voor de drukte van Los Angeles. Daar vindt hij al gauw de spanning die hij zocht door de politie van Los Angeles bij te staan in het straffen van criminelen. Maar hoe langer hij weg is uit de onderwereld, hoe groter de dreiging wordt dat het ergste uit de geschiedenis van de mensheid kan ontsnappen.

1. Pilot
  2. Lucifer, Stay. Good Devil.
  3. The Would-Be Prince of Darkness
  10. Pops
  11. St. Lucifer
  12. #TeamLucifer
  13. Take Me Back To Hell
Plot gezien maar ik denk toch dat er te veel flauwe humor inzit.

avatar van Poebie
De eerste 2 afleveringen achter elkaar gezien. Ik moet zeggen dat het leuk is, maar of ik er een heel seizoen van kan verdragen is nog maar de vraag. Misschien moet je echt tussen de afleveringen een week laten zitten.

avatar van michaelnicht
Ik ken dit soort series inmiddels wel. Aardig idee, aardig acteerwerk, aardig plot. Maar helaas niet genoeg om me voorbij de zevende aflevering te helpen.

avatar van Robbie.T.
Niet doorheen te komen joh. Ontzettend kinderachtige serie met zeer flauwe humor en acteerwerk dat ver beneden de maat is. Seizoen 2 en 3 laat ik dan ook zeker aan mij voorbij gaan.

avatar van Jester
Niet onaardig, maar na twee afleveringen heb ik het trucje wel gezien. Om het veel meer afleveringen vol te houden (laat staan drie seizoenen) moet het wel een stuk interessanter worden.

avatar van theo79
Een serie die in het begin mischien niet gelijk leuk is maar die zeker het waard is verder te kijken vind ik.

avatar van HALVE TAMME.
HALVE TAMME. (moderator)

avatar van Aapje81
Bijzonder ontspannen serie met een uitstekende Tom Ellis in de titelrol als de narcistische Lucifer. Telkens viel ik met deze serie van de ene verbazing in de andere. De dialogen zijn scherp. De humor is geweldig en de serie bevat op alle fronten voldoende spanning. Daarnaast mag de uitstekende soundtrack niet onvermeld blijven.

Op het eerste oog lijkt het misschien formulewerk maar door de uitstekende uitvoering en een ernstige onderlaag is dit een bijzonder sterk eerste seizoen.

Ik heb dit eerste seizoen er in een recordtempo doorheen gejaagd en ben dan ook zeer benieuwd hoe het verder gaat!

Genoten!