Mijn Series +

Banshee - Seizoen 1 (2013)

Misdaad / Actie

ontwikkeld door Jonathan Tropper en David Schickler
met Antony Starr, Ivana Milicevic en Ulrich Thomsen

Banshee gaat over een voormalig veroordeelde meesterdief die zich voordoet als Lucas Hood, de nieuwe sheriff van Banshee, Pennsylvania, een dorpje met een grote Amish-populatie. Als sheriff moet hij zorgen voor gerechtigheid, maar tegelijkertijd misbruikt hij zijn aangemeten positie om zijn criminele activiteiten verder te zetten. In beide rollen dient hij af te rekenen met een reeks vijanden, waaronder de gangsters die hij jaren geleden verraadde.

1. Pilot
  8. We Shall Live Forever
  9. Always the Cowboy
  10. A Mixture of Madness
avatar van joy4ever
Zojuist de eerste twee afleveringen gezien. Pfff... Redelijk weggeblazen. Ik moet eerlijk bekennen dat ik wel wat moeite heb met de explicit sex and violence (mag wat minder van mij) maar dit is echt een steengoede serie tot zover. Indrukwekkende acting performances van Starr, Milicevic en Thomsen. Erg benieuwd of dit niveau vastgehouden kan worden.

avatar van Oldground
Had hier hele goede verhalen over gehoord. Begin stelt zeker niet teleur!

avatar van joy4ever
Echt een waanzinnig goed eerste seizoen. Super spannend. Met name tijdens de laatste aflevering, oef! In tijden niet zo weggeblazen. Ik ben ook gek op de diverse characters, geen eentje die ik echt minder vindt. Deze serie geeft mij een heerlijke boost tijdens het kijken. Verslavend is het zeker!

FRIPI
Beste misdaad/actie die ik heb gezien. Goede cast met puik acteerwerk. Mooi beeld geschoten en tof verhaal.

Mensen die fan zijn van veel actie en veel geweld dan raad ik deze serie zeker aan.

avatar van KIC4You
Dit eerste seizoen was prima. Het was voor mij alleen wel wat moeilijk om in te komen.
De personages lagen mij persoonlijk niet in het begin. Ook is er gigantisch veel over-de-top geweld aanwezig.
Gewelddadige films, games(denk aan brutal doom) en tv series ben ik wel gewend. Maar in Banshee is het soms extreem en op sommige momenten zelfs onnodig. Je moet er in ieder geval wel tegen kunnen.
Banshee zit echt vol met expliciet geweld. Er had voor mij ook wel veel minder sex in gemogen. Zowat elke aflevering bevat sex en is uiteindelijk ook in overvloed.
Het grimmig sfeertje bevalt me wel heel erg en ook is de actie meer dan goed.
Het is in ieder geval niet voor iedereen weggelegd. Banshee is naar mijn mening ook een beetje vergelijkbaar met exploitation films.
Banshee bevat alleen een beter verhaal en beter acteerwerk.

avatar van walnuts
Er zit inderdaad wel erg veel over the top (expliciet) geweld in. Wat mij betreft ook wat teveel van het goede. De verhaallijnen zijn interessant en daar was wellicht wat meer uit te halen.
Met nog 4 afleveringen te gaan, toch wel aardig aan het genieten van Banshee. Even bekijken of ik de andere seizoenen ook ga volgen.

avatar van walnuts
De laatste vier ijzersterke afleveringen hebben mijn waardering flink opgehoogd. Zeer sterk seizoen uiteindelijk

Banshee is voor mij als een ultieme rollercoaster ervaring. Vier seizoenen met slechts tien afleveringen per seizoen (het laatste zelfs maar waarvan elke aflevering altijd tussen de 40 en 55 minuten duurt. Meer hoeft het niet te zijn. To the point, leuke personages en verslavende actievolle momenten met expliciet geweld. Elk seizoen is van uitstekende kwaliteit met aan de top het ultieme derde seizoen. Het vierde seizoen wijkt wat af van de drie andere maar heeft dan weer die twee laatste goede afleveringen die de serie ook mooi afsluiten. 5* topreeks !

Teejey
Enorm badass, maar tussendoor begonnen er toch ook zeker leuke verhaallijnen te ontwikkelen, waarin de flashbacks veel waarde hebben.

Lucas Hood is een gaaf karakter, bijgestaan door vele leuke anderen. Carrie, Kaj, Sugar, Rebecca, de kinderen en politie collega's, allemaal dik in orde. Gelukkig is de minst leuke niet meer onder ons, Rabbit werd mij te veel.

Soundtrack ook sterk, visueel kan het veel beter. Kan Banshee nog erg moeilijk plaatsen als dorp en een klik daarmee is er dus ook allerminst. Het spektakel is gelukkig wel lekker ruw gefilmd.

Toch wel een overtuigend 1e seizoen, na een begin die me te veel deed denken aan The Expendables. Trouwens niet een 100% climax want de afleveringen zijn relatief wisselvallig, maar gelukkig is er dus zeker potentie.

avatar van Dida
Hmm.....ik heb nu 5 afleveringen gezien en ik ben aan het twijfelen of ik door ga kijken. Ik vind het tot nu toe niet heel goed. Heel erg standaard en cliché. Ik vind niets wat het boven de gemiddelde tv serie uit doet stijgen. Nu lees ik dat de latere seizoenen beter zijn.......

Komt er echt nog een spannende verhaallijn of blijft het meer van hetzelfde.....?

Zit op dezelfde lijn als Dida hierboven. Over the top onrealistisch geweld, soms op het (onbedoeld) lachwekkende af.
Geen aflevering gaat voorbij zonder volkomen onnodige sex scenes. Deze lijken er louter en alleen in gedaan omdat bloot verkoopt.
Het verhaal stelt vooralsnog geen drol voor. Echt interessante karakters zijn er eigenlijk ook niet. Ik ga dit seizoen afkijken maar ik verwacht eerlijk gezegd niet dat het beter wordt, laat staan dat ik de resterende seizoenen van deze pulp ga kijken, ik heb wel wat beters te doen.

avatar van theo79
Dit is een serie die even lekker op gang moet komen maar als dat eenmaal gebeurd dan heb je ook wat. Toffe serie.

Okee, eerste seizoen uitgekeken wat beslist niet meeviel. Het werd er helaas alleen maar beroerder op.Ik verlaag mijn stem naar 2*. Dit was gewoon slecht.

Ik zit nu in seizoen 3, maar ik vind Banshee na seizoen 1 steeds beter worden.
De geweldadige scenes zijn super. Er wordt prima in beeld gebracht hoe personen gigantisch bijgewerkt worden. Heerlijke actie.
Wat mij een klein beetje stoorde in het eerste seizoen is dat elke aflevering een eigen 'thema' had.
Het verhaal liep goed door, maar het leek af en toe dat het aparte afleveringen waren.
Gelukkig is dit na het eerst seizoen opgelost.

avatar van Corcicus
Ik ben altijd meer into films dan series geweest. Gewoonlijk hoor ik het dan ook in Keulen donderen wanneer klinkende namen de revue passeren. Van Banshee had ik tot eergisteren nog nooit gehoord. Vandaag heb ik heel seizoen 1 verslonden. Wat een fantastische serie. Badass Hood baant zich al vuistslagend en kopstotend een weg door oude en nieuwe vijanden. Met zijn karakterkop incasseert hij zelf ook aardig wat klappen, terwijl hij er steeds in slaagt de schijn op te houden.

De man heeft ook een gezonde, seksuele appetijt, want alle vrouwen op zijn weg worden meegenomen naar een stoffige zolder en afgereden als een jonge merrie. Sexy, maar volstrekt onnodig. Het grafisch geweld is top, deed me soms wat denken aan Brawl in Cell Block 99 . Op naar seizoen 2!