Mijn Series +

Banshee - Seizoen 4 (2016)

Misdaad / Actie

ontwikkeld door Jonathan Tropper en David Schickler
met Antony Starr, Ivana Milicevic en Ulrich Thomsen

Banshee gaat over een voormalig veroordeelde meesterdief die zich voordoet als Lucas Hood, de nieuwe sheriff van Banshee, Pennsylvania, een dorpje met een grote Amish-populatie. Als sheriff moet hij zorgen voor gerechtigheid, maar tegelijkertijd misbruikt hij zijn aangemeten positie om zijn criminele activiteiten verder te zetten. In beide rollen dient hij af te rekenen met een reeks vijanden, waaronder de gangsters die hij jaren geleden verraadde.

1. Something Out of the Bible
  6. Only One Way a Dogfight Ends
  7. Truths Other Than the Ones You Tell Yourself
  8. Requiem
avatar van joy4ever
Oef, wat heb ik hier een zin in zeg . Geweldige serie. Laatste seizoen zal epic worden. Zo raar dat er zo weinigen bekend lijken te zijn met Banshee. Ik kan weinig punten van kritiek bedenken. Echt jammer.

avatar van locutus
Me too! Laatste seizoen? Jammer!

avatar van Ootjuh
Damn.... Jammer dat het het laatste seizoen wordt van deze TOPserie. Ik vond 42 weken wachten op het nieuwe seizoen altijd al een crime.

FRIPI
Wtf zo laat pas. Nog ff wachten tot de climax.

Toontje
Knallende serie gaat eruit met een knaller aan de trailer te zien.

Wel jammer dat het alweer op z'n end loopt, afgelopen weken de eerste drie seizoenen in no time verslonden.

Zelden zo'n heerlijke serie gezien, bezit echt alle elementen.

En nu dus ook nog de verlekkerende toevoeging van Eliza Dushku, vroegertjes in den puberdaags nog wel eens met de broek op de knietjes naar zitten gluren.

Laat maar lekker komen zou ik dus zeggen.

avatar van LuukRamaker
"Just like old times, huh? Except that no one's bleeding... yet."

Toontje
Wat was het genieten met de eerste drie seizoenen.

Nu met dit seizoen bekruipt mij toch sowieso steeds weer die nare bijsmaak dat we op het definitieve eind afstevenen met deze skrale acht epi's.

Voelt voor mij ook aan alles dat we het hoogtepunt al in de voorgaande hebben gehad met Hood als de ongrijpbare immens charmante charlatan sherrif.

Dit seizoen heeft voor mij echt iets over zich van de losse eindjes samenknopen en er maar eens een eind aan breien.

Is en blijft jammer, want toch zeker een van mijn favoriete series van de afgelopen jaren.

En tot dusver ook nog steeds geen Eliza gezien.

avatar van joy4ever
Eens met Toontje so far. Ontzettend uitgekeken naar het laatste seizoen van de voor mij beste serie ooit. Maar het wil vooralsnog niet echt beklijven. Teveel flashbacks, teveel nadruk op mooie camera pics, een soundtrack die wat geforceerd aandoet, Clay die teveel praat... Ik neem aan dat de serie met dit seizoen echt wel bevredigend afgesloten zal worden maar ze mogen daar nu wel zo zoetjes aan mee gaan beginnen.

avatar van DjFrankie
Hoe kan hier nu al een stem zijn terwijl het seizoen nog bezig is.

Ik snap niet dat ze maar 4 seizoenen maken, dit was toch een hit voor Cinemax? Van mij had Hood nog wel een tijdje sherrif kunnen blijven en hadden ze het nog wel een paar seizoenen uit kunnen melken.

Seizoen 4 is wel iets minder inderdaad, Hood was toch het beste als sherrif, het is nog steeds wel vermakelijk maar niet net als 1 - 3.

De villains zijn wel echt goed in S4, heerlijke donker en je zou willen dat hood de sherrif weer was. Het is dan ook weer als van ouds als hij met die FBI agente op onderzoek uitgaat en op zijn manier informatie uit mensen haalt. Dat is de Banshee die we willen zien.

avatar van joy4ever
"You have to finish what you started...."

Prachtige één na laatste aflevering. Baal ontzettend dat het er straks opzit maar wat hoop ik op een geweldige afsluiting van deze geweldige serie!

Het requiem.

avatar van joy4ever
Wat een fantastische slotaflevering!! Ge-wel-dig. Doet alle recht aan deze waanzinnig goede serie. Een slot die het dik verdiende. Beetje verdrietig dat het er nu opzit maar toch een volledig voldaan gevoel.

Banshee4ever

avatar van eppo349
Mooi dat het klaar is. Kan ik alle 8 afleveringen in 1 keer er doorheen jagen. Zin in!

Toontje
Aardig slot van een matig tot redelijk seizoen.

Jammerlijk einde van een heerlijke serie.

Al voelt het ergens ook wel klaar nu, het verhaal is verteld.

avatar van DjFrankie
Jammer dat het voorbij is. Sterke serie al vond ik deel 1 en 2 het sterkste.

Geweldige series finale! Al met al vond ik S4 toch echt goed, ik ben er denk ik positiever over dan de meeste mensen.

Jammer dat het afgelopen is maargoed, als ze te lang doorgaan klagen we weer over uitmelking.

avatar van Inland Rabbit
Voorspelbaar seizoen, met een focus op drama, het occulte en psychologische karakter uitdieping. Soms werkt het, vaker ook niet. Vooral dat occulte tintje boeit niet zo. Hoewel groot fan van Dushku, was haar rol ook nogal onbelangrijk.Sommige actiescènes waren wederom geweldig, maar voor een serie waarvan seizoen 3 volgepropt zat met geweldig vermaak en actie is dit gewoon een stapje terug..

Toch nog steeds spannend en erg vermakelijk...

avatar van daan258
Gister afgekeken en zoals gewoonlijk weer zeer vermakelijk.
Jammer dat het erop zit. Ik denk dat Banshee echt één van de tofste serie's is qua characters. (met name Job natuurlijk )
Banshee komt absoluut in mijn top 10 terecht.

Ben een beetje een laadbloeier met Banshee geweest.
Ik vond het een heerlijke serie met fijne personages en lekker lomp geweld.
Qua verhaal vond ik seizoen 4 toch wel de minste, maar jammer dat de reeks is afgelopen.