ad
  • 8.143.495 stemmen

Banshee - Seizoen 4 (2016)

Show titel: Banshee

Seizoenen: 4 seizoenen

Afleveringen: 8

Datum van release: zaterdag 2 april 2016

• Ziggo Bekijk seizoen 4 via Ziggo

Banshee

Afleveringen Seizoen 4 (2016)

1. 1. Something Out of the Bible

Twee jaar na de laatste gebeurtenissen. Lucas, die nog steeds worstelt met het feit dat hij Job na diens ontvoering uit Camp Genoa niet heeft kunnen terugvinden, keert naar Banshee terug, maar het stadje blijkt erg veranderd tijdens zijn afwezigheid. Er is een nieuwe sheriff, een nieuwe burgemeester en een nieuwe seriemoordenaar op het oorlogspad.

2. 2. The Burden of Beauty

Omdat haar zoektocht naar Job geen enkel spoor oplevert, blaast een gefrustreerde Carrie wat stoom af door een kruistocht te ondernemen tegen enkele leden van de Brotherhood. Aaron Boedicker, een hillbilly methdealer die banden heeft met Rebecca, tart het noodlot door zijn product naar Banshee te brengen. Proctor berispt Calvin omdat hij profiteert van een louche bijverdienste en wil zelf zijn drugshandel uitbreiden door een partnership aan te gaan met een Colombiaanse drugsbaron.

3. 3. Job

Dankzij nieuwe info van Fat Au kunnen Lucas en Carrie een spoor naar Genoa volgen in een ultieme poging om Job te redden. De prijs die ze daarvoor betalen, is echter aanzienlijk. Proctor ontdekt dat gulheid niet altijd beloond wordt. Bunker vindt een pleister voor zijn wonden terwijl een gefrustreerde Calvin kreunt onder het juk van een opgesloten meester. Lucas betaalt het gelag voor het feit dat hij Rebecca van Boedicker heeft gered.

4. 4. Innocent Might Be a Bit of a Stretch

Special Agent Veronica Dawson komt in Banshee aan om er de zaak van de seriemoorden te onderzoeken en Lucas te ondervragen. Carrie brengt haar meest ambitieuze aanval tegen de Brotherhood tot nog toe ten uitvoer. Cruz begint Bunker argwanend te bekijken. Calvin schrikt zich een hoedje wanneer Randall Watts, de aanvoerder van de skinheads en bondgenoot van Proctor, die lange tijd achter de tralies zat, plots bij de Bunkers op de stoep staat.

5. 5. A Little Late to Grow a Pair

Calvin wordt op de proef gesteld door Watts' huurlingencontract met Proctor. Diens belofte aan de Colombianen heeft, na het in de as leggen van zijn fabriek, echter een zware deuk gekregen. Dawson en Lucas, die elk apart een spoor volgden in de zaak van de seriemoordenaar, komen samen bij hetzelfde eindstation uit: een members only Goth-club met pijnlijke SM-initiaties. Proctor stuurt zijn verwanten in de Amish-gemeenschap een krachtig signaal bij monde van Burton.

6. 6. Only One Way a Dogfight Ends

Met de hulp van Lucas komt Dawson steeds dichterbij de thuisbasis van Declan Bode, de satanistische verdachte in de zaak van de seriemoorden die in Banshee hebben plaatsgevonden. Calvin gaat de confrontatie aan met Proctor en Kurt. Carrie heeft er met haar recente activiteiten voor gezorgd dat zijzelf en Deva in een benarde situatie terecht komen.

7. 7. Truths Other Than the Ones You Tell Yourself

Als Lucas en Brock vrezen voor de veiligheid van Dawson, maken ze steeds meer haast met hun zoektocht naar Bode. Terwijl de Brotherhood uit is op een oorlog met Proctor, probeert Kurt Maggie in een veilige situatie te houden en laat de gefrustreerde Calvin zich gaan op het werk. Job zet het een en ander recht in zijn conflict met Leo Fitzpatrick, een oude bekende van Camp Genoa.

8. 8. Requiem

Als hij op het punt staat Banshee achter zich te laten, krijgt Lucas te horen dat de zaak die eindelijk leek opgelost toch niet helemaal afgerond is. Na een gespannen treffen met Calvin en de Brotherhood, is Proctor er op uit zijn deal met de Colombianen af te sluiten. Carrie plant haar laatste en definitieve wraakactie en Brock is uit op het volle vertrouwen van Bunker om beter de onzekere toekomst van Banshee tegemoet te gaan.

Joy4ever

Oef, wat heb ik hier een zin in zeg . Geweldige serie. Laatste seizoen zal epic worden. Zo raar dat er zo weinigen bekend lijken te zijn met Banshee. Ik kan weinig punten van kritiek bedenken. Echt jammer.

avatar van Locutus

Locutus

Me too! Laatste seizoen? Jammer!

avatar van Ootjuh_mm

Ootjuh_mm

Damn.... Jammer dat het het laatste seizoen wordt van deze TOPserie. Ik vond 42 weken wachten op het nieuwe seizoen altijd al een crime.

avatar van FRIPI_mm

FRIPI_mm

Wtf zo laat pas. Nog ff wachten tot de climax.

Toontje_mm

Knallende serie gaat eruit met een knaller aan de trailer te zien.

Wel jammer dat het alweer op z'n end loopt, afgelopen weken de eerste drie seizoenen in no time verslonden.

Zelden zo'n heerlijke serie gezien, bezit echt alle elementen.

En nu dus ook nog de verlekkerende toevoeging van Eliza Dushku, vroegertjes in den puberdaags nog wel eens met de broek op de knietjes naar zitten gluren.

Laat maar lekker komen zou ik dus zeggen.

avatar van LuukRamaker

LuukRamaker

• 1986 berichten

"Just like old times, huh? Except that no one's bleeding... yet."

Toontje_mm

Wat was het genieten met de eerste drie seizoenen.

Nu met dit seizoen bekruipt mij toch sowieso steeds weer die nare bijsmaak dat we op het definitieve eind afstevenen met deze skrale acht epi's.

Voelt voor mij ook aan alles dat we het hoogtepunt al in de voorgaande hebben gehad met Hood als de ongrijpbare immens charmante charlatan sherrif.

Dit seizoen heeft voor mij echt iets over zich van de losse eindjes samenknopen en er maar eens een eind aan breien.

Is en blijft jammer, want toch zeker een van mijn favoriete series van de afgelopen jaren.

En tot dusver ook nog steeds geen Eliza gezien.

Joy4ever

Eens met Toontje so far. Ontzettend uitgekeken naar het laatste seizoen van de voor mij beste serie ooit. Maar het wil vooralsnog niet echt beklijven. Teveel flashbacks, teveel nadruk op mooie camera pics, een soundtrack die wat geforceerd aandoet, Clay die teveel praat... Ik neem aan dat de serie met dit seizoen echt wel bevredigend afgesloten zal worden maar ze mogen daar nu wel zo zoetjes aan mee gaan beginnen.

avatar van DjFrankie

DjFrankie

Hoe kan hier nu al een stem zijn terwijl het seizoen nog bezig is.

avatar van martijnk_mm

martijnk_mm

Ik snap niet dat ze maar 4 seizoenen maken, dit was toch een hit voor Cinemax? Van mij had Hood nog wel een tijdje sherrif kunnen blijven en hadden ze het nog wel een paar seizoenen uit kunnen melken.

Seizoen 4 is wel iets minder inderdaad, Hood was toch het beste als sherrif, het is nog steeds wel vermakelijk maar niet net als 1 - 3.

De villains zijn wel echt goed in S4, heerlijke donker en je zou willen dat hood de sherrif weer was. Het is dan ook weer als van ouds als hij met die FBI agente op onderzoek uitgaat en op zijn manier informatie uit mensen haalt. Dat is de Banshee die we willen zien.

Joy4ever

"You have to finish what you started...."

Prachtige één na laatste aflevering. Baal ontzettend dat het er straks opzit maar wat hoop ik op een geweldige afsluiting van deze geweldige serie!

Het requiem.

Joy4ever

Wat een fantastische slotaflevering!! Ge-wel-dig. Doet alle recht aan deze waanzinnig goede serie. Een slot die het dik verdiende. Beetje verdrietig dat het er nu opzit maar toch een volledig voldaan gevoel.

Banshee4ever

avatar van eppo349

eppo349

Mooi dat het klaar is. Kan ik alle 8 afleveringen in 1 keer er doorheen jagen. Zin in!

Toontje_mm

Aardig slot van een matig tot redelijk seizoen.

Jammerlijk einde van een heerlijke serie.

Al voelt het ergens ook wel klaar nu, het verhaal is verteld.

avatar van DjFrankie

DjFrankie

Jammer dat het voorbij is. Sterke serie al vond ik deel 1 en 2 het sterkste.

avatar van martijnk_mm

martijnk_mm

Geweldige series finale! Al met al vond ik S4 toch echt goed, ik ben er denk ik positiever over dan de meeste mensen.

Jammer dat het afgelopen is maargoed, als ze te lang doorgaan klagen we weer over uitmelking.

avatar van Inland Rabbit

Inland Rabbit

Voorspelbaar seizoen, met een focus op drama, het occulte en psychologische karakter uitdieping. Soms werkt het, vaker ook niet. Vooral dat occulte tintje boeit niet zo. Hoewel groot fan van Dushku, was haar rol ook nogal onbelangrijk.Sommige actiescènes waren wederom geweldig, maar voor een serie waarvan seizoen 3 volgepropt zat met geweldig vermaak en actie is dit gewoon een stapje terug..

Toch nog steeds spannend en erg vermakelijk...

avatar van Daan258

Daan258

Gister afgekeken en zoals gewoonlijk weer zeer vermakelijk.

Jammer dat het erop zit. Ik denk dat Banshee echt één van de tofste serie's is qua characters. (met name Job natuurlijk )

Banshee komt absoluut in mijn top 10 terecht.

avatar van donmarko22_mm

donmarko22_mm

Ben een beetje een laadbloeier met Banshee geweest.

Ik vond het een heerlijke serie met fijne personages en lekker lomp geweld.

Qua verhaal vond ik seizoen 4 toch wel de minste, maar jammer dat de reeks is afgelopen.

avatar van Threeohthree

Threeohthree

Heerlijk slotseizoen,

Ik snap dat veel mensen na seizoen 3 allicht ietwat teleurgesteld zijn met dit vierde en laatste seizoen. Echter heb ik persoonlijk enorm veel waardering voor een seizoen als deze. Een seizoen dat vooral draait om de puntjes op de i te zetten. Niets afraffelen, maar de tijd nemen om een waardig einde aan een fantastische serie te geven.

Alle verhaallijnen worden opgepakt en langzaam naar hun conclusie gebracht. En wat mij betreft hebben ze bij alle karakters een passend einde gevonden. Nergens wordt er een poging gedaan om goedkoop te scoren of toch dingen te forceren die eigenlijk niet in de serie zouden passen. Je ziet het namelijk zo ongelofelijk vaak..

maar niet hier! Echt een verademing om met een volledig voldaan gevoel een serie te verlaten. Ik bedoel, we hebben allemaal Game of Thrones gezien, en recente voorbeelden van Raised by Wolves en zeker Westworld laten toch zien dat het niet altijd even makkelijk is om een bevredigend einde/vervolg aan een verder geweldige serie te geven. Banshee laat zien hoe het wel moet: Een geweldige serie van begin tot eind.