• 8.985.838 stemmen

Banshee - Seizoen 4 (2016)

Show titel: Banshee

Ontwikkeld door: Jonathan Tropper en David Schickler

Met: Antony Starr, Ulrich Thomsen en Ivana Miličević

Datum van release: vrijdag 1 april 2016

Eerst uitgezonden op: Cinemax (Verenigde Staten)

• HBO Max Bekijk seizoen 4 via HBO Max

Plot Banshee

Banshee gaat over een voormalig veroordeelde meesterdief die zich voordoet als Lucas Hood, de nieuwe sheriff van Banshee, Pennsylvania, een dorpje met een grote Amish-populatie. Als sheriff moet hij zorgen voor gerechtigheid, maar tegelijkertijd misbruikt hij zijn aangemeten positie om zijn criminele activiteiten verder te zetten. In beide rollen dient hij af te rekenen met een reeks vijanden, waaronder de gangsters die hij jaren geleden verraadde.

Afleveringen Seizoen 4 (2016)

1. 1. Something Out of the Bible

1 april 2016 (55 minuten)

Twee jaar na de laatste gebeurtenissen. Lucas, die nog steeds worstelt met het feit dat hij Job na diens ontvoering uit Camp Genoa niet heeft kunnen terugvinden, keert naar Banshee terug, maar het stadje blijkt erg veranderd tijdens zijn afwezigheid. Er is een nieuwe sheriff, een nieuwe burgemeester en een nieuwe seriemoordenaar op het oorlogspad.

2. 2. The Burden of Beauty

8 april 2016 (45 minuten)

Omdat haar zoektocht naar Job geen enkel spoor oplevert, blaast een gefrustreerde Carrie wat stoom af door een kruistocht te ondernemen tegen enkele leden van de Brotherhood. Aaron Boedicker, een hillbilly methdealer die banden heeft met Rebecca, tart het noodlot door zijn product naar Banshee te brengen. Proctor berispt Calvin omdat hij profiteert van een louche bijverdienste en wil zelf zijn drugshandel uitbreiden door een partnership aan te gaan met een Colombiaanse drugsbaron.

3. 3. Job

15 april 2016 (45 minuten)

Dankzij nieuwe info van Fat Au kunnen Lucas en Carrie een spoor naar Genoa volgen in een ultieme poging om Job te redden. De prijs die ze daarvoor betalen, is echter aanzienlijk. Proctor ontdekt dat gulheid niet altijd beloond wordt. Bunker vindt een pleister voor zijn wonden terwijl een gefrustreerde Calvin kreunt onder het juk van een opgesloten meester. Lucas betaalt het gelag voor het feit dat hij Rebecca van Boedicker heeft gered.

4. 4. Innocent Might Be a Bit of a Stretch

22 april 2016 (1 uur)

Special Agent Veronica Dawson komt in Banshee aan om er de zaak van de seriemoorden te onderzoeken en Lucas te ondervragen. Carrie brengt haar meest ambitieuze aanval tegen de Brotherhood tot nog toe ten uitvoer. Cruz begint Bunker argwanend te bekijken. Calvin schrikt zich een hoedje wanneer Randall Watts, de aanvoerder van de skinheads en bondgenoot van Proctor, die lange tijd achter de tralies zat, plots bij de Bunkers op de stoep staat.

5. 5. A Little Late to Grow a Pair

29 april 2016 (1 uur)

Calvin wordt op de proef gesteld door Watts' huurlingencontract met Proctor. Diens belofte aan de Colombianen heeft, na het in de as leggen van zijn fabriek, echter een zware deuk gekregen. Dawson en Lucas, die elk apart een spoor volgden in de zaak van de seriemoordenaar, komen samen bij hetzelfde eindstation uit: een members only Goth-club met pijnlijke SM-initiaties. Proctor stuurt zijn verwanten in de Amish-gemeenschap een krachtig signaal bij monde van Burton.

6. 6. Only One Way a Dogfight Ends

6 mei 2016 (45 minuten)

Met de hulp van Lucas komt Dawson steeds dichterbij de thuisbasis van Declan Bode, de satanistische verdachte in de zaak van de seriemoorden die in Banshee hebben plaatsgevonden. Calvin gaat de confrontatie aan met Proctor en Kurt. Carrie heeft er met haar recente activiteiten voor gezorgd dat zijzelf en Deva in een benarde situatie terecht komen.

7. 7. Truths Other Than the Ones You Tell Yourself

13 mei 2016 (45 minuten)

Als Lucas en Brock vrezen voor de veiligheid van Dawson, maken ze steeds meer haast met hun zoektocht naar Bode. Terwijl de Brotherhood uit is op een oorlog met Proctor, probeert Kurt Maggie in een veilige situatie te houden en laat de gefrustreerde Calvin zich gaan op het werk. Job zet het een en ander recht in zijn conflict met Leo Fitzpatrick, een oude bekende van Camp Genoa.

8. 8. Requiem

20 mei 2016 (45 minuten)

Als hij op het punt staat Banshee achter zich te laten, krijgt Lucas te horen dat de zaak die eindelijk leek opgelost toch niet helemaal afgerond is. Na een gespannen treffen met Calvin en de Brotherhood, is Proctor er op uit zijn deal met de Colombianen af te sluiten. Carrie plant haar laatste en definitieve wraakactie en Brock is uit op het volle vertrouwen van Bunker om beter de onzekere toekomst van Banshee tegemoet te gaan.

avatar van Threeohthree

Threeohthree

Heerlijk slotseizoen,

Ik snap dat veel mensen na seizoen 3 allicht ietwat teleurgesteld zijn met dit vierde en laatste seizoen. Echter heb ik persoonlijk enorm veel waardering voor een seizoen als deze. Een seizoen dat vooral draait om de puntjes op de i te zetten. Niets afraffelen, maar de tijd nemen om een waardig einde aan een fantastische serie te geven.

Alle verhaallijnen worden opgepakt en langzaam naar hun conclusie gebracht. En wat mij betreft hebben ze bij alle karakters een passend einde gevonden. Nergens wordt er een poging gedaan om goedkoop te scoren of toch dingen te forceren die eigenlijk niet in de serie zouden passen. Je ziet het namelijk zo ongelofelijk vaak..

maar niet hier! Echt een verademing om met een volledig voldaan gevoel een serie te verlaten. Ik bedoel, we hebben allemaal Game of Thrones gezien, en recente voorbeelden van Raised by Wolves en zeker Westworld laten toch zien dat het niet altijd even makkelijk is om een bevredigend einde/vervolg aan een verder geweldige serie te geven. Banshee laat zien hoe het wel moet: Een geweldige serie van begin tot eind.

4.5*

avatar van Leland Palmer

Leland Palmer

Toen ik nietsvermoedend aan 'Banshee' begon, had ik niet gedacht lichtelijk emotioneel te zijn nu het afgelopen is. Ik ga dit heel erg missen, want wat is dit een onvoorstelbaar goede serie. Ik heb al heel wat gezien in het leven, maar dit was echt genieten. Elke aflevering weer klamme handjes, machtige karakters en geen enkel (zij)plot is overbodig. Ik heb genoten van elk seizoen en elke aflevering; van de eerste tot de laatste. Superlatieven komen te kort om deze serie te beschrijven. Zoiets als dit komt maar zelden voorbij. Prachtig.

avatar van umbra

umbra

Aangezien ik deze serie gebinged heb, ervaar je misschien net nog wat meer dat dit 4de seizoen duidelijk wat losser staat van de overige 3 seizoenen, maar dat is totaal niet nadelig, lol nadelig gebruiken voor deze serie, is echt wel een contradictio in terminis Dit 4de seizoen moet niks onderdoen en staat über sterk opzichzelf, maar tuurlijk zijn er heel wat zaken en verlengstukken van de vorige seizoenen die zich uitstrekt in dit 4de seizoen. Extra lading psycho's en je komt te weten, dat de drugshandel van Proctor zich veel verder en grootser afspeelt, nl tot in DC, want de senator is de leider boven proctor en schakel tussen hun drugs en de kartels, die de real big boss zijn in deze handel en de macht over de senator en Proctor. Zoals eerder bij S1, over de ganse lijn een 11/10, dus ook vr dit seizoen.