- Home
- Serieforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic
Het grote opmerkingen / feedback topic
Esteban
-
- 3606 berichten
- 1826 stemmen
De mogelijkheid om een afbeelding in berichten bij series toe te voegen lijkt mij een waardevolle toevoeging. Het werd eerder al eens positief onthaald, maar ik zie dat dit niet in de ideeënlijst opgenomen werd. Het zou fijn zijn om bij de series bijvoorbeeld nieuwe seizoensposters (of half-seizoensposters), visuele aankondigingen en dergelijke te kunnen delen op die manier.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Deze beslissing is aan het begin op MovieMeter gemaakt. Als ik het me goed herinner om te voorkomen dat een inhoudelijke discussie verborgen zou worden tussen allerlei geplaatste afbeeldingen. Ik voel er niet zoveel voor om hier 19 jaar later nog op terug te komen, sorry.
Je kunt natuurkijk wel een linkje plaatsen.
Esteban
-
- 3606 berichten
- 1826 stemmen
In het geval van MovieMeter kan ik de motivering wel begrijpen. However, ik denk dat het bij TVMeter net een beetje kan helpen. Net zoals alle andere aanpassingen in het afgelopen jaar, waar meestal ook eerst "weerstand" was, een beetje geholpen hebben. 
Een link is weinig aantrekkelijk als alternatief.
Maar goed, ik respecteer de beslissing.
Esteban
-
- 3606 berichten
- 1826 stemmen
Een andere kwestie:
Hoe moeten we omgaan met series die eerst via een on demand service beschikbaar zijn?
Ik ben momenteel Gina & Chantal (2019) aan het toevoegen. Deze serie was eerst volledig te zien via VTM GO, de gratis streaming-service van VTM.
Er zijn ook series van ÉÉN of Canvas waarvan afleveringen eerst via VRTNU te zien waren.
Dit zal meer en meer gebeuren. Zo ben ik nu ook een Disney-serie aan het toevoegen die reeds via een on demand zender te zien was in één land, maar nog nergens anders.
Moeten kanalen als VTM GO en VRTNU als zenders toegevoegd worden? Of negeren we de eerste release en houden we de TV-uitzending aan qua datum?
Heino (moderator series)
-
- 1517 berichten
- 2355 stemmen
Spacejet Gevoelsmatig zou ik zeggen dat de zender van eerste uitzending (al dan niet online) aangehouden moet worden en dat de uitzenddata op andere zenders indien gewenst later handmatig toegevoegd kunnen worden.
Ik ben zelf niet echt thuis in het hele on demand gebeuren, maar zit hier een wezenlijk verschil in met bijvoorbeeld Netflix of Amazon Prime e.d., aangezien series daar ook geregeld als eerste worden uitgezonden en die zenders/aanbieders hier dan ook gewoon aangehouden worden als zender van eerste uitzending?
Voor de zekerheid heb ik je vraag ook even in ons crew-forum neergezet, zodat we daar nog verder kunnen overleggen. Zodra we het er over eens zijn hoe dit aan te pakken komen we hierop terug bij je.
Esteban
-
- 3606 berichten
- 1826 stemmen
Alvast bedankt Heino.
Om op jouw vraag te antwoorden, het enige verschil is dat VTM GO en VRT NU (nog) niet betalend zijn.
Mij lijkt gevoelsmatig ook dat deze diensten als zender toegevoegd / aangehouden moeten worden. Ik verneem wel wat het geworden is.
Heino (moderator series)
-
- 1517 berichten
- 2355 stemmen
Spacejet We hebben even overlegd en het is inderdaad zoals ik al vermeldde: we houden altijd de zender/dienst van eerste uitzending aan. De enige uitzondering die we zo snel hierop konden bedenken is wanneer een serie op bijvoorbeeld een filmfestival in première gaat waar dan al een of meerdere afleveringen vertoond worden. In dat geval wachten we totdat de serie daadwerkelijk "bij de mensen thuis" te zien is.
Beide zenders uit jouw voorbeeld staan inmiddels in onze zenderlijst, dus die kun je gewoon selecteren. Mocht je nog een zender missen in de lijst kun je dat altijd even aangeven, dan zetten wij deze erbij.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
zal binnen even kijken wat er mis gaat
Esteban
-
- 3606 berichten
- 1826 stemmen
Soms zijn er series waarvan alles reeds bekend is met uitzondering van de exacte release-datum van de eerste episode. Het aantal afleveringen is bekend, er is al een poster, de cast en crew zijn gekend, soms zelfs al beelden én is er -niet onbelangrijk- ook de bevestiging van het jaar van release. Soms zelfs de maand.
Toch kunnen we die dan niet toevoegen, omwille van het ontbreken van die precieze datum van de eerste episode. Zou dit in dergelijke gevallen, waarvan dus al de rest wel al geconfirmeerd is inclusief het jaar van release, de toevoeging niet alsnog voltooid mogen worden? Dat valt er in ieder geval al te praten over al wat er reeds te doen of te zien is.
HALVE TAMME. (moderator series)
-
- 13471 berichten
- 1308 stemmen
Jarno heeft het bespreekbaar gemaakt Spacejet. Terugkoppeling volgt.
jarno1975 (Moderator series)
-
- 10972 berichten
- 2792 stemmen
We hebben jouw voorstel/wens binnen de crew besproken en hebben besloten de huidige regel te blijven handhaven.
We hebben nu namelijk een duidelijke regel, de precieze uitzenddatum van de 1e aflevering dient bekend te zijn. Dit is ook voor ons goed te controleren. Wanneer we hier uitzonderingen op gaan maken ga je je in een grijs gebied begeven en dat willen we voorkomen. Als we dit toelaten, komt morgen iemand die vraagt om ook films toe te laten waar nog geen poster/still van is, of de cast nog niet van bekend is.
De regel is destijds ook ingevoerd omdat bleek dat de informatie niet of nauwelijks aangevuld werd wanneer deze bekend werd. Ondanks beloften van de betreffende toevoeger(s). En voor de crew is het ondoenlijk om dat allemaal bij te gaan houden.
Daarnaast is er al een mogelijkheid om tv-series te bespreken door het openen van een topic in het betreffende forum. Hier kan dan vooraf gediscussieerd worden. Indien de serie later wel toegevoegd is kan een moderator de discussie verplaatsen naar de betreffende serie. Zo werkt het nu ook op Moviemeter.
Hopende je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Jarno, Heino, HT.
-
- 10972 berichten
- 2792 stemmen
Volgens mij werkt het Ziggo on Demand overzicht niet meer. Lijkt erop dat het niet meer bijgewerkt wordt in ieder geval. Je kan hier ook niets handmatig toevoegen toch?
cornelis2
-
- 243 berichten
- 492 stemmen
vraagje: Ik wilde vanavond een serie (Inspector Morse) checken op deze site, maar zag RTL8 niet als zender met series vermeld. Klopt dat? en zoja, is daar een reden voor?
Ik verneem graag,
-
- 10972 berichten
- 2792 stemmen
hoefijzer1990 Inderdaad vreemd. Dit is echter iets van technische aard dat wij als crew niet kunnen toevoegen. Vraag ligt inmiddels ook bij de juiste persoon.
Heino (moderator series)
-
- 1517 berichten
- 2355 stemmen
aapies Vorig jaar was er het verzoek om op TvMeter je Top 10 van het jaar samen te stellen, net zoals dit elk jaar gebeurt op MovieMeter en MusicMeter. Destijds is dat er niet van gekomen, voornamelijk omdat we toen nog niet bij waren met het toevoegen van lopende seizoenen. Aangezien we op dit moment wel aardig bij zijn met de lopende series en er ook genoeg series met seizoenen uit 2019 op de site staan is nu de vraag of dit voor 2019 wel te realiseren is?
Op MovieMeter en MusicMeter verscheen de melding omtrent het ingeven van je TOP 10 van dit jaar. Ik zou dit graag, héél graag zelfs, ook op TVMeter zien. Elke serie die episodes bevat die in 2018 verschenen (ter afsluiting), kan daarbij in aanmerking komen.
Zou bijzonder leuk zijn en ook aanzetten tot deelname / activiteit alhier.
Ik ben bang dat het er niet van gaat komen. Het feit dat er nog veel diverse (grote) lopende series missen, vind ik toch wel een groot struikelblok. Ik heb niet de illusie dat die dan ineens toegevoegd gaan worden. Hopelijk kan het volgend jaar
Er is wel al een topic geopend (Top 10 2019 - TvMeter.nl), maar ik denk dat er bij meerdere gebruikers toch de wens is om een lijstje in te sturen op dezelfde manier als op MovieMeter en MusicMeter.
pascal83
-
- 2736 berichten
- 2480 stemmen
Niet helemaal de juiste plaats, maar ik heb twee opmerkingen mbt moviemeter (en wellicht alle meer meter sites):
1) de mobiele versie van tv meter is voor mij niet meer toegankelijke. Ieder kopje of zoekopdracht die ik daar aanklik (incl. Forum) breng mij direct naar de advertentie op de achtergrond. Ik heb daar alleen last van op MoMe. Ik kon dan ook niks op de betreffende site plaatsen. Vandaar dat ik hier mijn opmerkingen plaats.
2) Op MoMe ontving ik voor het eerst dating spam. Niet veel anders dan bijv. de onzin die je ook op social media kan ontvangen. Account is volgens mij al geblokkeerd en vast opgemerkt door MoMe crew. Wellicht iets om in de gaten te houden.
pascal83
-
- 2736 berichten
- 2480 stemmen
Het probleem doet zich inmiddels niet meer voor.
Xeeno
-
- 170 berichten
- 165 stemmen
Ik wil graag een serie toevoegen die is uitgezonden op de Engelse zender The Anime Network en op de Franse zenders Ciné Cinema Famiz en Game one. Deze zenders staan echter niet in het keuzemenu en nu kan ik de serie niet toevoegen.
Kunnen deze zenders misschien toegevoegd worden?
-
- 13471 berichten
- 1308 stemmen
Done!
Xeeno
-
- 170 berichten
- 165 stemmen
Is het misschien een idee dat we op de pagina van een serie ook een verwijzing plaatsen naar andere media van/over de serie?
Zo komt er, als ik me niet vergis, binnenkort een film uit van The Walking Dead. Lijkt mij wel leuk als we op de pagina van The Walking Dead een verwijzing maken naar de pagina van de film zoals die op MovieMeter staat/komt te staan.
Bijvoorbeeld onder de poster kunnen we neerzetten: "Meer over The Walking Dead vind je op" en dan een logo van bijvoorbeeld MovieMeter of BoekMeter waar je op kan klikken.
-
- 13471 berichten
- 1308 stemmen
Zie bv: The Punisher & Punisher: War Zone (2008).
Of: Making a Murderer (Netflix) - MovieMeter.nl ect ect ect.
Alles staat, zo goed als, met elkaar in verbinding.
Xeeno
-
- 170 berichten
- 165 stemmen
Och, helemaal over het hoofd gezien. 
Alleen bij Making a Murderer zie ik dat niet. Maar inderdaad, bij Punisher is het er wel.
-
- 13471 berichten
- 1308 stemmen
Alleen bij Making a Murderer zie ik dat niet.
Op de pagina van TvM is MM niet zichtbaar omdat het een topic betreft.
Xeeno
-
- 170 berichten
- 165 stemmen
Nou zie ik em... dat soort voettekst en dergelijke kijk ik volgens mij (onbewust) nogal snel overheen
Xeeno
-
- 170 berichten
- 165 stemmen
Nog een vraagje,
Ik wilde laatst een OVA-serie toevoegen. Dat is een serie die gemaakt is om eerst op VHS, DVD, Blu-ray out te brengen. Een tv-zender zou het daarna op kunnen pikken en kunnen uitzenden, maar kan zijn dat dat niet gebeurt.
In dat laatste geval zal de serie geweigerd worden als iemand em wil toevoegen op TVmeter. De serie zal dan nooit het daglicht zien op TVmeter of andere metersites. Wat vinden jullie hiervan? Zou toch zonde zijn als bepaalde series nooit op TVmeter komen te staan?
Kunnen we niet "OVA" (soms OAV genoemd) toevoegen aan het zenderoverzicht?
Netflix is ook niet echt televisie, vind ik. Maar we kunnen wel een tv gebruiken om 't te bekijken. Voor een OVA hebben we ook een tv nodig. YouTube valt naar mijn idee al helemaal niet onder "TV", maar YouTube Originals worden hier wel geaccepteerd, lijkt me?
En nog een andere vraag...
De OVA-serie die ik laatst wilde toevoegen was wel een keer uitgezonden op tv, maar, waarschijnlijk omdat de serie oud en niet heel populair was, was niet van elke aflevering bekend op welke dag de aflevering was uitgezonden. De maand wel, maar de dag niet. Resultaat: afgewezen. Zou toch jammer zijn als oude minder bekende series om deze reden niet het daglicht zullen zien op TVmeter?