• 8.985.842 stemmen

Het grote opmerkingen / feedback topic

gerco,

ik heb jou vraag in het crew forum gezet. Terugkoppeling volgt.

Xeeno

Zou misschien de TV zenders "Jiangsu TV" en "Anhui TV" toegevoegd kunnen worden aan de zenderlijst? Deze hebben een serie uitgezonden die ik wil toevoegen.

brajoapau

gerco; beide zijn toegevoegd aan de zenderlijst als AHTV (China) en JSTV (China)

Dankjewel.

En nog een vraag.

De series Dragon Ball, Dragon Ball Z en Dragon Ball GT zijn toegevoegd aan de site. Dit is eigenlijk één geheel. Met name in het geval van Dragon Ball en Dragon Ball Z... zijn adapties van één manga-serie.

Zouden er op de pagina's van de series ook verwijzigingen kunnen komen naar de andere series in de franchise?

brajoapau

Ter info: Na het grote onderhoud op alle meter-sites werkt de zoekfunctie momenteel niet meer, en zijn de posters bij de recent toegevoegde series ook verdwenen. De admin is er inmiddels van op de hoogte, en werkt eraan om het zo gauw als mogelijk op te lossen. Zie ook het onderstaand bericht van de admin op MovieMeter.

Bedankt voor jullie feedback! Noodgedwongen hebben we voor de kerstdagen nog even wat onderhoud moeten doen in verband met wat serververhuizingen. Tijd voor een aankondiging was er dus niet.

Ik heb doelbewust even een nachtje doorgetrokken, om jullie zodoende min mogelijk van last te zijn.

De huidige problemen zijn ons bekend (zoekmachine en cover- en profielfoto wijzigingen van de laatste weken worden nog teruggezet), zijn we druk mee bezig. Maar we zijn er weer!

Bij Station 19 - Seizoen 3:

Geen poster?

Zie bovenstaande bericht brajoapau.

avatar van JorisTVmeter

JorisTVmeter

Volgens mij loopt er ook iets mis met het tonen van de aanwezigen op de site. Er staat overal dat er maar 1 gast is. Lijkt me sterk

Er zijn momenteel 15 geregistreerde gebruikers, en één gast aanwezig.

Niet dat dit erg is hoor, ik dacht ik meld het even, kwestie om later de statistieken niet te veel in de war te sturen.

JorisTVmeter schreef:

En één gast aanwezig.

Badr Hari vanaf de eerste hulp in Arnhem?

Bedankt voor het melden

avatar van The Goss

The Goss

Het valt mij op dat in de lijst met meeste stemmen bij meerdere gebruikers minder stemmen worden weergegeven dan dan in het profiel van de gebruikers. Zo heeft bijvoorbeeld Stinissen in de getoonde lijst 6586 stemmen en in zijn profiel 6743 stemmen.

brajoapau

Negativity; dit doet zich momenteel voor op al de meter-sites, en de admin is er van op de hoogte.

avatar van ZZ TOP

ZZ TOP

Even een ideetje voor tussendoor.

Ik ben de laatste tijd een beetje de series aan doorspitten die ik in de toekomst graag nog eens zou willen zien. Via 'Mijn Series' heb ik dan ook een aantal lijstjes gemaakt, bijv. een 'nog zien' lijst. Deze raakt al behoorlijk vol en daardoor is het overzicht ook een beetje zoek geraakt. Eigenlijk mis ik de opties om deze series te kunnen sorteren op bijv. jaartal, beoordeling, genre, aantal stemmen etc.

Om zo toch de "betere" series voorrang te kunnen geven.

Ik weet niet of dit het juiste forum is. Want aangezien TvMeter niet echt de prioriteit geniet van de nieuwe eigenaar, verwacht ik hier niet zo veel van. Misschien dit idee ook even opperen op MM.

Eigenlijk ben ik ook wel benieuwd wat andere leden hierover vinden. Dus laat maar horen.

avatar van legian

legian

Klinkt wel als een goed plan Armin. Heb zelf op Moviemeter een watchlist lijst, maar die is ondertussen zo lang dat het een grote onoverzichtelijke bende is. Een mogelijkheid om dat te sorteren op jaar of stemmen zou wel helpen. Ik maak hier eigenlijk geen gebruik van de lijsten, mede omdat sorteren niet gaat. Maar ook omdat de seizoenen niet afzonderlijk in een lijst gezet kunnen worden.

Maar ik denk inderdaad dat het handiger is om dit ook even op Moviemeter in de groep te gooien.

avatar van ZZ TOP

ZZ TOP

Bedankt voor je bericht bjorn. Heb het idee inmiddels ook op MM gedropt. Ben benieuwd of er wat reacties op komen.

Inderdaad is het ook erg jammer dat je de seizoenen niet afzonderlijk in een lijst kan zetten. Had ik nog niet zo snel aan gedacht. Dat zou zeker meer overzicht kunnen creëren.

avatar van meter_fan

meter_fan (admin series)

Beste TVM- community,

Zoals jullie al vernomen hadden waren er wat problemen met de verhuizing. Allereerst excuses voor de soms wat rommelige communicatie tussen alle diverse metersites.

Als het goed is zijn alle gestructureerde processen weer werkend. Vergeet voor nu die technische term- maar het betekend dat -bijvoorbeeld- alle series weer worden nagelopen. Mochten jullie binnen nu en één dag merken dat bepaalde tvservices tóch niet goed worden geupdate- dan hoor ik dat graag.

Zoekmachine resultaten

Het probleem met de zoekmachine zou verholpen moeten zijn, maar dat proces gebeurd eens in de zoveel dagen. Na schatting zijn alle nieuwe resultaten vindbaar in de zoekbalk vanaf aanstaande vrijdag. Tot die tijd kunnen recent toegevoegde films nog ontbreken. Mochten er tóch nog onverhoopt problemen over optreden- laat het dan graag weten.

Reageren

Het plaatsen van een reactie inmiddels een stuk vlotter moeten gaan, zover ik heb begrepen van de meeste users. Mocht dit niet het geval zijn, dan hoor ik dat graag zodat ik de serverbeheerders op de vingers kan tikken.

Gasten online

Het aantal gasten online zou weer moeten werken. Net als inzage in IP nummers voor de moderators om zodoende spamaccounts tegen te gaan.

Afbeeldingen

Er zijn op sommige metersites nog wat problemen met de covers en/of profielfoto's. Het gaat om afbeeldingen toegevoegd binnen nu en +/- twee weken geleden. Een systeem van ons probeert zoveel mogelijk na te lopen, maar mocht je zelf ergens tegenaan lopen, wees dan zo vrij om hem alsnog zelf aan te passen. Alles wat nu gebeurt gaat in ieder geval niet meer mis, die garantie heb je van mij.

Verder hoorde ik dat het toevoegen van series bij sommigen nog mis gaat. Mocht je hier tegenover lopen mag je me wel een privé bericht sturen. Dit krijgt vanzelfsprekend voorrang. Ook tijdens de kerstdagen.

Voor nu wens ik jullie allemaal hele fijne dagen, en vanzelfsprekend -nogmaals- onze excuses voor het overlast van afgelopen dagen. Dat hadden we zelf ongetwijfeld ook anders gezien.

Zie je toch nog wat? Delen!

brajoapau

Bedankt voor de toelichting aapies. Ook voor jou nog hele fijne feestdagen toegewenst uiteraard!

Als ik de serie Super Dragon Ball Heroes zoek, dan kan de zoekmachine niks vinden...

Sūpā Doragon Bōru Hīrōzu - TvMeter.nl

Staat wel op TVMeter die ik, na wat zoekwerk op een alternatieve wijze.

En het forum ververst niet zie ik. In deze subsectie zou mijn bericht het nieuwste zichtbare bericht op de hoofdpagina van het forum moeten zijn, maar een bericht van 3 kwartier terug van een ander staat daar nu. Waardoor mensen berichten dus gaan mislopen...

avatar van meter_fan

meter_fan (admin series)

Je tweede probleem is bekend en opgelost inmiddels The Ocean Six. Wat betreft je eerste probleem: daarover heb ik eerder over aangegeven dat dat waarschijnlijk vrijdag weer als vanouds moet werken. Systeem heeft wat tijd nodig om nieuw toegevoegde films opnieuw op te nemen.

meter_fan schreef:

Sorry, dat heb ik dan gemist.

Bedankt voor het fixen!

aapies

Ik ondervind nog de volgende "problemen" sinds de serverwissel, wellicht al bekend:

- Ik mis een hele hoop series die uit mijn updates zijn verdwenen;

- Ik kan bij heel veel series geen trailer meer plaatsen, krijg dan de melding:

"Ongeldige video, of deze video mag je niet op andere sites tonen. Videos waarbij dit niet mag zijn te herkennen aan de tekst "Embedding disabled by request" of "Insluiten op verzoek uitgeschakeld"

Deze bijvoorbeeld: Killer Inside: The Mind of Aaron Hernandez | Official Teaser | Netflix - YouTube

- Ik kan niet altijd meer series koppelen met Netflix. Hij vindt dan de serie niet, terwijl die wel op TVM staat. Wellicht dat dit met de zoekproblemen te maken heeft.

Edit:

Ook worden de nieuw toegevoegde films van de afgelopen tijd nog niet gevonden bij het zoeken. Las dat dit op vrijdag opgelost zou zijn. Het is nu 2.13u in de nacht van vrijdag op zaterdag. Of zou dat zaterdagochtend weer moeten werken?

Ja, dat de zoekfunctie nog altijd niet goed werkt is wel echt klote. Ik kan ook diverse titels niet vinden (bv The Movies that made us).

Xeeno

ik merk ook dat ik veel titels niet meer kan vinden, waaronder Sanguo. Vaak zijn dit titels waarvan de poster ook ineens spoorloos is verdwenen, of ineens is gewijzigd.

jarno1975 (Moderator series)

gerco klopt, dit probleem is bekend. Het gaat voornamelijk om titels die de afgelopen weken zijn toegevoegd.

jarno1975 (Moderator series)

Het probleem met de zoekfunctie lijkt inmiddels verholpen te zijn.

Xeeno

Even ter info of ter discussie..

Geregeld voeg ik Chinese of Japanse series toe op TVmeter. Ik loop zo nu en dan wel eens tegen een discussiepuntje aan wat betreft de naam van de serie en de naam die IMDb er aan geeft. Zijn verder geen vervelende discussies ofzo, dus dit is geen kritiekpuntje naar de crew. Dit is gewoon even ter info. IMDb heeft het naar mijn idee vaak genoeg niet juist wat betreft de naam van de serie. Zal hier proberen uit te leggen waarom.

Wellicht goed om mee te beginnen is dat men in Japan en China natuurlijk een eigen schrijfwijze heeft. Ze hebben hun eigen "letters", of "tekens". De Japanse tekens noemen we "Kanji". De Chinese tekens noemen we "Hanzi" (spreek uit als Hèn-tzu).

Als ze in China of Japan (of Korea, Laos, Taiwan, etc) een serie uitbrengen schrijven ze dat natuurlijk in dKanji of Hanzi, niet in Westers schrift (Latijns alfabet). Bijvoorbeeld, de bekende serie/film Ghost in the Shell heet in Japan gewoon "攻殻機動隊".

Op TVmeter en Moviemeter werken we met zogeheten "hoofdtitels". En eigenlijk is 攻殻機動隊 de enige echte hoofdtitel voor Ghost in the Shell. Echter wordt dit, begrijpelijkerwijs, op zowel IMDb als Metersites niet als hoofdtitel ingevuld maar als alternatieve titel. Logisch, want de gemiddelde bezoeker heeft niks aan Kanji of Hanzi titels.

Wat we daarvoor in de plaats zien als hoofdtitel zijn de fonetische schrijfwijzes van deze Kanji en Hanzi-titels. Zo is voor Ghost in the Shell op IMDb de hoofdtitel Kôkaku Kidôtai gehanteerd (en uiteraard volgt Moviemeter), wat dus niet meer is dan de uitspraak van de Japanse tekens 攻殻機動隊. Maar, een hoofd of officiële (schrijfwijze van de) titel is dit dus nooit geweest en zal het nooit worden. Maar zo wordt het hier dus wel gebruikt, en logisch.

De fonetische schrijfwijze van Hanzi heet trouwens Pinyin (vroeger Wade-Giles) en die van Kanji heet Hepburn. Even ter info.

Maar er zijn ook uitzonderingen. Soms worden in China en Japan series gemaakt waarvan de titel gewoon Engels is en in "ons" westers schrift, latijns alfabet, opgeschreven wordt.

Belangrijk om te weten is dat je bij dit soort titels vaak op de poster of DVD-cover of intertitel bij de opening van de film/serie vaak naast de Engelse titel ook nog Hanzi of Kanji ziet staan. MAAR, dan zijn de rollen juist omgedraaid en dienen die Kanji en Hanzi juist een fonetische functie. Namelijk om de minder goed Engels sprekende Chinees of Japanner te laten zien hoe je die Engelse titel (ongeveer) uitspreekt. ("ongeveer", want Kanji en Hanzi komen qua uitspraak nooit 100% overeen met Engelse titels).

Een voorbeeld hiervan is bijvoorbeeld de, onder de anime-liefhebbers vrij bekende, serie HELLSING. Dit is een serie die gaat over een Brits instituut dat op ondoden jaagt en dat instituut heet HELLSING, vernoemt naar de familie achter de organisatie. De serie heet letterlijk "HELLSING". Ook in de Japanse versie van de manga wordt de naam "Hellsing" in ons alfabet opgeschreven terwijl de rest van de manga gewoon in Kanji is geschreven. Op de cover staat echter ook nog de Kanji ヘルシング, maar dit is dus de fonetische schrijfwijze van HELLSING, waarschijnlijk op de cover geplaatst voor de niet Engels-sprekende Japanner. De Japanse Wikipedia schrijft ook gewoon HELLSING en de intertitel van de Japanse opening van de serie ook. De originele titel, of hoofdtitel, is dus echt HELLSING.

Maar wat doet IMDb? Die schrijft de naam Herushingu als hoofdtitel. En waar komt deze naam vandaan? Het Japanse woord voor bijvoorbeeld Hell is niet "Heru", maar "Jigoku" en Sing is niet "shingu", maar "Utao". De letterlijke vertaling van de titel is dus eigenlijk Jigoku utao. Maar waar komt Herusinghu dan vandaan? Klinkt het niet gewoon als "Hellsing" maar dan met een Japans accent?

Je raadt het al, het is niets meer dan de fonetische schrijfwijze van ヘルシング en dus eigenlijk helemaal geen (alt) titel. Vergelijkbare scenarios heb je met bijvoorbeeld Petshop of Horrors ("Petto shoppu obu horazu"), en Bastard!! ("Basutado"). Dat zijn ook niet meer dan Japanse uitspraken van Engelse titels. Soms is er ook een mix van Japans en Engels in de titel... bijvoorbeeld bij Dragon Ball GT. In Japan heet dit ドラゴンボールGT (let op de GT aan het eind), maar op IMDb en TVmeter gaan we voor Doragon Boru Jiti. Huh? Dat moet toch gewoon Doragon Boru GT zijn?

Opvallend is dan weer dat de Japanse film "Legend of Crystania" dan weer op IMDb staat als "Crystania no densetsu", en dat is dan wél de letterlijke vertaling van "Legend of Crystania", echter wordt in Japan de fonetische schrijfwijze als titel gehanteerd, dus Rejendo no Kurisutania.

Ik hoop dat het nog te volgen is, maar punt is eigenlijk dat IMDb naar mijn idee niet altijd even scherp is met Chinese en Japanse tv series. Het komt op zich niet heel veel voor hoor... meer als ze wat ouder en/of minder bekend zijn. Met de bekendere of nieuwere anime zijn ze, voor zover ik weet, vrijwel altijd wel scherp (hoewel ik een beetje aan Dragon Ball twijfel... Doragon Boru klinkt wel heel fonetisch).

Maar goed, bovenstaande dus even ter info. Hopelijk is het handig.

Overigens zie dat Hellsing op TVmeter nog "Herushingu" als alt heeft. Wat mij betreft wordt ie verwijderd. Of, misschien handiger, wordt ie onzichtbaar gemaakt zodat mensen er nog wel naar kunnen zoeken, maar de naam verder nergens zullen zien.

Bij Breaking Bad - Seizoen 1:

Op zich wel jammer dat de series hier op TVmeter per seizoen worden weergegeven. Sommige series heb je een aantal jaren geleden gezien, en is niet meer zo scherp als dat het was. Ik ben een voorstander van cijfers geven voor een gehele serie.

Cross29_mm

En daarbij kun je d.m.v. comments natuurlijk altijd de seizoenen specificeren

Cross29_mm

Bij een anthologie is het uiteraard een ander verhaal

avatar van Gang_Star

Gang_Star

Misschien is mijn vraag ergens al eerder gesteld/beantwoord, maar desondanks ja of nee, moet ik die toch stellen. Op het moment dat ik een serie/seizoen wil toevoegen maar niet de standaard aanwezige poster van imdb wil/kan gebruiken, heb ik geen mogelijkheid om een andere poster toe te voegen. Ik krijg alleen te zien dat ik een poster kan selecteren (via eigen bestanden) maar heb geen mogelijkheid om een link van de website te selecteren. Als ik een poster via mijn eigen bestanden wil toevoegen, dan kom ik tussen mijn eigen bestanden terecht en niet verder. Wanneer ik de poster selecteer staat er alleen de bestandsnaam waar die vandaan komt bij mijn bestanden, maar gebeurd er verder helemaal niks. Geen poster zichtbaar, voor mij geen mogelijkheid de standaardposter te wijzigen.

avatar van Gang_Star

Gang_Star

Voorbeeld: van de week had ik bij het toevoegen van een serie de poster van IMDb laten staan, welke niet goed bleek te zijn. Mede daardoor was de toevoeging afgekeurd. Op het moment dat ik die foute toevoeging wilde wijzigen, kon dat niet.

Nu ik een tweede seizoen van een serie wil toevoegen, kan ik wederom geen andere poster 'selecteren' ik zie ten alle tijde de poster die bij de serie 'hoort'.