- Home
- Serieforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic
Het grote opmerkingen / feedback topic

The Oceanic Six
-
- 57455 berichten
- 3738 stemmen
Ik zie berichten in bv het Lord of the rings topic bij de updates die ik niet zie als ik ze open (ik gebruik de oude versie van de site). Dit ging tot vanavond gewoon prima.
Bugje?

brajoapau
-
- 449 berichten
- 145 stemmen
Berichten verplaatst naar De Site > Algemeen > Toevoegverzoeken

Tim94 (developer)
-
- 1439 berichten
- 234 stemmen
Nieuw: Top 10 acteurs/regisseurs
https://www.moviemeter.nl/user/toppersonsbyuser/regisseurs
https://www.moviemeter.nl/user/toppersonsbyuser/acteurs
Hier kun je jouw favoriete acteurs/regisseurs invoeren. Deze top 10 is voor iedereen te zien op je profielpagina. Je kunt je favoriete acteurs/regisseurs op 2 manieren selecteren: door op naam te zoeken in het invoerveld, of door het id in te voeren.
De rest van de uitleg vind je terug op de pagina's zelf. Later als er genoeg ingevoerd is, kunnen we daar bijv. een top lijst van maken. Top .. acteurs en Top .. regisseurs.
De pagina's zijn ook toegevoegd onder het menu kopje 'Mijn account'. De oude regisseurs top 10 is nog wel zichtbaar op iemands profiel mocht die het hebben ingevuld. Maar de oude koppelingen worden niet meer gebruikt. Ook niet in de komende toplijsten.
De film en serie crew hebben de pagina's al van feedback voorzien en wijzigingen zijn al meegenomen in de huidige formulieren.

appelmans
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
Bij Overig > Algemeen > tvshow scraper:
hoi!
Is er een scraper voor series die gebruik maakt van moviemeter.nl? Zoals b.v. tinyMediaManager (enkel voor films) via moviemeter kan scrapen?
thx!

1AngryMan (moderator series)
-
- 1293 berichten
- 84 stemmen
Bij Overig > Algemeen > tvshow scraper:
hoi!
Is er een scraper voor series die gebruik maakt van moviemeter.nl? Zoals b.v. tinyMediaManager (enkel voor films) via moviemeter kan scrapen?
thx!
Tim94, zou jij op deze technische vraag misschien kunnen reageren? Ikzelf heb geen idee

Tim94 (developer)
-
- 1439 berichten
- 234 stemmen
Tim94, zou jij op deze technische vraag misschien kunnen reageren? Ikzelf heb geen idee
Vaak weet je niet wie onze site scraped. Wel weet ik dat onze site vaak zulk verkeer te verdagen krijgt (Scrapen is een pagina bezoeken, kijken naar waar de data op de pagina staat en dat via code uit te lezen, maar is foutgevoelig omdat de structuur kan veranderen). Wel hebben we een officiele API waarbij je kunt aanmelden, om zo films/serie data op te halen. MovieMeter.nl - MovieMeter API

-
- 1293 berichten
- 84 stemmen
Vaak weet je niet wie onze site scraped. Wel weet ik dat onze site vaak zulk verkeer te verdagen krijgt (Scrapen is een pagina bezoeken, kijken naar waar de data op de pagina staat en dat via code uit te lezen, maar is foutgevoelig omdat de structuur kan veranderen). Wel hebben we een officiele API waarbij je kunt aanmelden, om zo films/serie data op te halen. MovieMeter.nl - MovieMeter API
Bedankt voor je antwoord!

Mac Hammer Fan
-
- 4835 berichten
- 7537 stemmen
Het blijft vervelend dat bij een bericht over een toevoeging of correctie je serie gelinkt wordt naar iets totaal anders.
Kan dat echt niet opgelost worden? Ik weet dat de fout niet ligt bij de crew maar bij de makers van de site.
Dat is nu al meer dan een jaar.
En ach, er zijn nog zoveel andere onopgeloste bugs....

The Oceanic Six
-
- 57455 berichten
- 3738 stemmen
Ik wilde graag een lijstje zien met de seizoenen / series van 2022 waar ik op heb gestemd dit jaar, maar ik krijg dat lijstje niet.
Normaal werkte het door ''2022'' in de url-balk erbij te typen, maar bij de series lukt dit niet.

The Oceanic Six
-
- 57455 berichten
- 3738 stemmen
Altijd wel fijn dat vragen zo lekker snel worden beantwoord

-
- 1293 berichten
- 84 stemmen
Ik zie geen vraag in je berichten staan. Ik snap het probleem en het geantecedeer ("in de url-balk erbij") ook niet.
Het helpt ook wel om te taggen; ik kan niet steeds alle pagina's bijhouden.
In dit geval van een technisch mankement zou ik Tim94 taggen, maar bij mijn weten is hij dezer dagen met vakantie.
Ik weet ook niet of je probleem klassiekemodus-eigen is; of zit je al in de huidige modus?

Heino (moderator series)
-
- 1343 berichten
- 2182 stemmen
Ik wilde graag een lijstje zien met de seizoenen / series van 2022 waar ik op heb gestemd dit jaar, maar ik krijg dat lijstje niet.
Normaal werkte het door ''2022'' in de url-balk erbij te typen, maar bij de series lukt dit niet.
Helaas klopt je constatering, dit werkte vroeger wel (en bij de films nog steeds), maar vanwege de nieuwe structuur waarmee de series in het filmsgedeelte zijn geïntegreerd werkt dit niet meer. Ook in de klassieke modus lijkt het niet meer te werken. Geen idee of dit nog te repareren valt, maar daar zullen we na de vakantie van Tim wellicht meer over horen.

The Oceanic Six
-
- 57455 berichten
- 3738 stemmen
Helaas klopt je constatering, dit werkte vroeger wel (en bij de films nog steeds), maar vanwege de nieuwe structuur waarmee de series in het filmsgedeelte zijn geïntegreerd werkt dit niet meer. Ook in de klassieke modus lijkt het niet meer te werken. Geen idee of dit nog te repareren valt, maar daar zullen we na de vakantie van Tim wellicht meer over horen.
Ben ik ieder geval niet gek Bij de films werkt het, op Gamesmeter werkt het, maar hier niet. Helaas. Had graag een top 10 gemaakt met wat ik in 2022 het beste vond maar dat zit er dan voorlopig niet in.

The Oceanic Six
-
- 57455 berichten
- 3738 stemmen
Ik zie geen vraag in je berichten staan. Ik snap het probleem en het geantecedeer ("in de url-balk erbij") ook niet.
Het helpt ook wel om te taggen; ik kan niet steeds alle pagina's bijhouden.
In dit geval van een technisch mankement zou ik Tim94 taggen, maar bij mijn weten is hij dezer dagen met vakantie.
Ik weet ook niet of je probleem klassiekemodus-eigen is; of zit je al in de huidige modus?
Je eerste deel van je bericht sla ik even over. Beetje gek dat ik dat verwijt krijg terwijl ik het feedback topic begin deze week gebruik.
Het gaat om de klassieke modus. Maar in de andere modus werkt het ook niet zie ik.

-
- 1293 berichten
- 84 stemmen
Je eerste deel van je bericht sla ik even over. Beetje gek dat ik dat verwijt krijg terwijl ik het feedback topic begin deze week gebruik.
Het gaat om de klassieke modus. Maar in de andere modus werkt het ook niet zie ik.
Ik weet niet over welk verwijt van mijn kant je het hebt. Ik stipte alleen aan dat ik je bericht oprecht niet begreep, en vroeg daarmee impliciet om verduidelijking, zoals jij impliciet een vraag leek te stellen. Daarom reageerde ik op je bericht
Altijd wel fijn dat vragen zo lekker snel worden beantwoord
wat op mij eerder als een (passief-agressief) verwijt overkomt, overigens. Daarnaast snap ik ook niet wat je bedoelt met
[quote[terwijl ik het feedback topic begin deze week gebruik. [/quote]
Ik vroeg gewoon om verduidelijking, want ik begreep het probleem echt niet. Mijn collega gelukkig wel. Hopelijk ben je nu geholpen.
Taggen werkt bij mij wel; dan zie ik berichten eerder, en hoeven er geen berichten, passief-agressief of niet, erachteraan gestuurd te worden.

film013
-
- 31 berichten
- 1701 stemmen
Het overzicht Series op tv Welke series zijn er vandaag op TV? is alweer een tijdje leeg, al minimaal een week.

Heino (moderator series)
-
- 1343 berichten
- 2182 stemmen
Het overzicht Series op tv Welke series zijn er vandaag op TV? is alweer een tijdje leeg, al minimaal een week.
Tim94 Zou je hier aub eens naar kunnen kijken?

Tim94 (developer)
-
- 1439 berichten
- 234 stemmen
Ga ik oppakken! Had ik niet gezien / geen eerdere meldingen overgehad (of niet getagd)

Mac Hammer Fan
-
- 4835 berichten
- 7537 stemmen
De weergave van usersnamen is niet correct. Zo moet in de berichtgeving op het forum bvb nomore blijkbaar 1Angryman zijn.
Ook bij de berichtgeving als een film is gecorrigeerd of toegevoegd klopt de link vaak niet. En dat is al meer dan een jaar het geval.

Heino (moderator series)
-
- 1343 berichten
- 2182 stemmen
De weergave van usersnamen is niet correct. Zo moet in de berichtgeving op het forum bvb nomore blijkbaar 1Angryman zijn.
Ook bij de berichtgeving als een film is gecorrigeerd of toegevoegd klopt de link vaak niet. En dat is al meer dan een jaar het geval.
Het lijkt er op dat dit te maken heeft met de klassieke modus. Als iemand daar een tag plaatst wordt die niet goed weergegeven in de "normale" modus. Zie ook het bericht van Tim in Het grote opmerkingen / feedback topic #2 (vandaag 15:19).

Mac Hammer Fan
-
- 4835 berichten
- 7537 stemmen
Helaas komt het bij de moderne layout ook voor.
Ik krijg dit bericht:
[19:04] je bent gequote door ui987 in Serie forum | Het grote opmerkingen / feedback topic
Het zou jouw gebruikersnaam moeten zijn, Heino.

Tim94 (developer)
-
- 1439 berichten
- 234 stemmen
Helaas komt het bij de moderne layout ook voor.
Ik krijg dit bericht:
[19:04] je bent gequote door ui987 in Serie forum | Het grote opmerkingen / feedback topic
Het zou jouw gebruikersnaam moeten zijn, Heino.
Maar is het bericht ook geschreven in de moderne layout?

Heino (moderator series)
-
- 1343 berichten
- 2182 stemmen
Maar is het bericht ook geschreven in de moderne layout?
Dit soort berichten wordt automatisch aangemaakt. Ik heb MHF gequote (ik werk altijd in de moderne layout) en bij hem verschijnt niet mijn naam maar ui987.

Tim94 (developer)
-
- 1439 berichten
- 234 stemmen
Dit soort berichten wordt automatisch aangemaakt. Ik heb MHF gequote (ik werk altijd in de moderne layout) en bij hem verschijnt niet mijn naam maar ui987.
Kun je dit zelfde eens bij mij doen?
Een forum bericht wordt niet automatisch aangemaakt toch? Alleen bijv toch bij een goedkeuring van een toevoeging e.d. Dan verschijnt het onder je notificaties.
Ik krijg zelf namelijk nooit verkeerde namen te zien als ik met dit account tag of getagd wordt. Heb dat met test account nagelopen. Altijd getest met de moderne layout.

Tim94 (developer)
-
- 1439 berichten
- 234 stemmen
Zie net dat ik bovenstaande tag ook als ui987 in notificaties krijg.

Tim94 (developer)
-
- 1439 berichten
- 234 stemmen
Ik heb een fout kunnen ontdekken. Likes en quotes werden via de series kant anders verwerkt via Meldingen .
Hier kwam ik achter omdat ik net eerst wat had gewijzigd voor quotes en later zag dat een like dat ik met mijn tim94_dev account al eens had gegeven aan mijn tim94 account was veranderd.
Technisch verhaal:
Voor likes moet ik de user info van de series kant ophalen via de TvMeter database;
Voor quotes vanuit de series kant, juist via de MovieMeter database.
Kun je bevestigen dat het nu goed gaat? Jij hebt als het goed is veel meer TvMeter meldingen. Graag ook feedback over mentions. Een mention is gewoon Tim94 en een quote is een stuk van mijn bericht aanhalen.
Ik moet het denk ik per type notificatie nalopen.
-- 15:25
Heb zojuist via mijn test account een test gedaan met zowel een like, mention als een quote. Dat ging bij mij goed.

Tim94 (developer)
-
- 1439 berichten
- 234 stemmen
Voor degene die het nog niet had gezien. Sinds vandaag werkt de tv-gids weer voor series.

Heino (moderator series)
-
- 1343 berichten
- 2182 stemmen
Kun je bevestigen dat het nu goed gaat? Jij hebt als het goed is veel meer TvMeter meldingen. Graag ook feedback over mentions. Een mention is gewoon Tim94 en een quote is een stuk van mijn bericht aanhalen.
Helaas nog niet: in mijn meldingen staat nu:
Gebruiker StuF ken ik niet, maar ik ben gequote door Kondoro.

Tim94 (developer)
-
- 1439 berichten
- 234 stemmen
Helaas nog niet: in mijn meldingen staat nu:
Gebruiker StuF ken ik niet, maar ik ben gequote door Kondoro.
Dan ga ik beginnen bij de seizoenspagina. Sommige quotes gaan wel goed.
-- 09:33
Heino ik heb jouw notificaties doorgelopen en heb de quotes op de seizoenspagina ook toegevoegd aan de check van gister. Nu gaat het daarbij ook goed. StuF wordt nu goed weergeven als Kondoro. De overige notificaties leken ook goed.
Je hebt namelijk aparte quote types voor het forum, seizoenspagina e.d.

tbouwh
-
- 5433 berichten
- 4556 stemmen
Wat is eigenlijk de reden dat BEAU en Jinek wel op deze site staan maar Op1, Vandaag Inside en Khalid & Sophie weer niet? Ik ben sowieso nooit voorstander geweest van series en televisieprogramma's door elkaar heen, maar zo voelt het nog willekeuriger dan wanneer je dan toch alles toevoegt.

Heino (moderator series)
-
- 1343 berichten
- 2182 stemmen
Wat is eigenlijk de reden dat BEAU en Jinek wel op deze site staan maar Op1, Vandaag Inside en Khalid & Sophie weer niet? Ik ben sowieso nooit voorstander geweest van series en televisieprogramma's door elkaar heen, maar zo voelt het nog willekeuriger dan wanneer je dan toch alles toevoegt.
We hebben ooit besloten om talkshows toe te staan op de site, vandaar dat Beau en Jinek er op staan. De andere series die je noemt zijn dus ook toegestaan, maar er is nog niemand die deze heeft toegevoegd.