menu

Mijn Updates +
Overig / Televisie / Making a Murderer (Netflix)

zoeken in:
Ik vermoed dat die bedachtzaamheid eerder te maken heeft met andere zaken: niet kunnen antwoorden in plaats van niet willen antwoorden. In deze serie dan. Kratz, die ouwe aanklager, komt nog steeds niet veel verder dan: i can see the evil in Stevens eyes.

kappeuter (crew)
Making a Murderer geeft gewiekste powerjuriste wereldfaam | AD.nl

In het tweede seizoen van de Netflix-kijkcijferhit Making a Murderer - over autosloper Steven Avery en zijn verstandelijk beperkte neefje Brendan Dassey die tot levenslang zijn veroordeeld - bijt topadvocate Kathleen Zellner zich als een pitbull vast in Avery's strafzaak. Doel van de 61-jarige ‘ijzervreter’: de volgens haar onterecht veroordeelde Amerikaan vrij krijgen. Maar wie is deze inmiddels razend populaire, door justitie gevreesde powerjuriste eigenlijk?

Gisteren in een dag heel seizoen 2 gekeken. Was wederom fascinerend.

kappeuter (crew)
Making a Murderer Part 2: Why it's better than the first season... - digitalspy.com

Ik vind seizoen 1 juist wel iets beter, omdat dat een achtbaanrit is van de eerste onterechte veroordeling naar de tweede zaak en veroordeling. Seizoen 2 vind ik ook erg sterk. (voor mij 4,5* vs. 4*)

kos
Ik kom er maar moeilijk doorheen die 2de...

ben nu net bezig S1 en S2 te herzien.

kappeuter (crew)
kos schreef:
Ik kom er maar moeilijk doorheen die 2de...

Mijn advies: blijf kijken, het wordt naar het einde toe steeds interessanter.

Klaar met het 2de seizoen, wederom een fascinerend seizoen. Misschien nog wel beter dan het 1ste seizoen. Nu maar weer een lange tijd wachten op het vervolg...

Ze moeten die agent aanklagen. En bruut veroordelen.

kappeuter (crew)
Eindelijk weer wat ontwikkelingen in de zaak:

‘Making A Murderer’s Steven Avery Wins Appeal, Could Have Second Trial - newsweek.com

Making A Murderer subject Steven Avery will have his case re-examined by a Wisconsin circuit court, his lawyer Kathleen Zellner revealed Monday. Avery officially won his motion to appeal on Monday, when the Wisconsin Court of Appeals filed their decision.

'Making A Murderer' Update: What Is Youngblood v. Arizona and Can Kathleen Zellner Free Steven Avery? - newsweek.com

Arizona v. Youngblood - Wikipedia

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=GuMpEW8pKf4

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

Making a Murderer creators and directors Laura Ricciardi and Moira Demos discuss how the series impacted Manitowoc County, new developments in Steven Avery and Brendan Dassey’s cases, and so much more.

kappeuter (crew)

https://www.youtube.com/watch?v=JxPNLlvU0_w

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

Dan Taberski, host of Missing Richard Simmons and the upcoming Headlong series leads a roundtable discussion about Making a Murderer with Criminal host Phoebe Judge and attorney David Rudolf. They talk about what draws them into this story, the power of the true crime genre, and what they hope happens next.

Ik zit vooral te wachten op seizoen 3 / nieuwe ontwikkelingen.

geplaatst:
Nogal eenzijdige serie die onschuldige mensen (Ryan Hillegas, Bobby Dassey, Scott Tadych, verscheidene agenten) onterecht in een kwaad daglicht zet. Dit soort aantijgingen horen in een rechtszaal thuis. Niet op TV. Daarnaast laat het een hoop informatie achterwege en is die Zellner volgens mij niet altijd even eerlijk.

geplaatst:
Heeft iemand deze "rebuttal" al eens gezien? Er zitten een aantal punten tussen, vooral in de latere afleveringen, die ik wel aardig sterk vond.

https://www.youtube.com/watch?v=vKNkrtkv22o

Gast
geplaatst: vandaag om 13:37 uur

geplaatst: vandaag om 13:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.