De Site / Algemeen / Geef jouw mening over TvMeter!

avatar van legian
Er bestaan spoiler tags dus ik zie niet in waarom spoilers niet zouden kunnen, zolang je ze maar in de spoiler tags zet.

Betreft je tweede punt heb ik geen idee wat de gemiddelde leeftijd is hier, maar als ik naar mezelf kijk zie ik geen enkele reden om een oudere serie (zoals charlie's angels) te gaan kijken dan een van de vele modernere series. Daarnaast moet iemand de eerste zijn, dus leef je uit

avatar van ZAP!
Nou vooruit, goldendream: Charlie's Angels - Seizoen 1 (1976-1977).

legian schreef:
goldendream vindt het juist jammer dat het tussen spoilertags moet, denk ik.

The Oceanic Six schreef:
Ik vind de site qua compleetheid steeds beter, maar het gebrek aan discussie of zelfs reviews is wel heel jammer ... Maar hier nodigt het dus niet zo uit hele verhalen te tikken als niemand er ooit op reageert.

Begrijpelijk, dat gevoel. Soms heb ik ook sterk de indruk dat conversaties hier zich steeds tussen dezelfde (pakweg) 10 personen afspelen. Niet opgeven, denk ik dan.

The Oceanic Six schreef:
Spijtig, want het format van de site is gewoon geweldig. Heb ook geen idee waarom het niet loopt. Series zijn tegenwoordig populairder dan films bijna geworden, maar bij MM praten mensen wel in tientallen topics en hier niet ...

Wat ik keer op keer merk, is het feit dat mensen er niet van houden om op meerdere sites actief te zijn, ook al zijn deze met elkaar verbonden. Alles moet op één centrale plaats. In dat opzicht is het ietwat "jammer" dat het onderdeel "Televisie" op MovieMeter bestaat, waarom zou men dan naar TVMeter komen? De meest interessante en relevante threads rond TV-series staan reeds op MM. Gek genoeg staat dat onderdeel het succes van TVMeter mogelijk onbedoeld ietwat in de weg, simpelweg door het elders aan te bieden. De afwezigheid daar, zou leden kunnen aansporen het hier te zoeken.

En verder ...

Het werd herhaaldelijk genoemd en ge-liked, maar het euvel dat een flink aantal series simpelweg niet toegevoegd kunnen worden door het feit dat er verplicht een synopsis per aflevering aanwezig moet zijn, maar deze verrassend vaak nergens te achterhalen zijn, blijft naar mijn gevoel een gi-gan-tisch minpunt.

Ik blijf mij de vraag stellen :

Wie gaat hier effectief op zoek naar de synopsis per aflevering? Een absolute minderheid? Een uitzondering zelfs? Wie een serie nog moet zien, gaat bewust geen samenvattingen van komende afleveringen lezen. En waarom zou iemand ze lezen wanneer hij of zij de aflevering reeds gezien heeft? Hoe relevant is dat dan in het grotere geheel? En weegt het op tegen het feit dat tal van series dan (hoogstwaarschijnlijk) nooit toegevoegd zullen worden?

Wat ik persoonlijk verwacht van een site als deze, is dat álle series te vinden of tenminste toevoegbaar zijn, zonder uitzondering. Dat is naar mijn gevoel het absolute hoofddoel. Dat een algemene synopsis verplicht is spreekt voor zich. Maar een synopsis per aflevering? Ik geef er in ieder geval helemaal niets om. En als ik er toch één moet opzoeken, zijn daar alle vertrouwde bronnen die we sowieso moeten gaan raadplegen om ze hier in te voeren. Maar goed, de leiding heeft daar een ander beeld van. Het is wat het is.

Zou er dan geen mogelijkheid kunnen komen waarbij series vanaf 2000 sowieso verplicht synopsissen per aflevering moeten bevatten, maar er bij series die dateren van vóór de eeuwwisseling (en digitalisering van zowat alles) uitzonderingen gemaakt kunnen worden indien er écht niets te vinden is wat aflevering-plots betreft? Een versoepeling indien info onvindbaar is.

Ik ken het vermoedelijke antwoord uiteraard. Maar ik blijf het een bijzonder vreemd gegeven vinden alhier.

avatar van renzoroy
Ik heb het ook al meerdere malen gezegd, maar ik vind de toevoegregels ook veel te streng en plotomschrijvingen voor elke ep verplicht te moeten invullen vind ik ook onzin. Laat dat dan optioneel ofzo. Dan kan iemand anders die daar wel zin in heeft ze later als nog invullen. Ik post ook regelmatig comments bij series, maar krijg dan ook vaak weinig reacties. Plus dat idd de meeste leden die wat actiever posten, vooral bestaat uit de crewleden. Ook het gebrek aan een overzichtelijke nieuwsberichten en recencie sectie is jammer. Ok, er wordt wel eens bij een serie of in verschillende forum topics wat nieuws geplaatst... maar ook omdat series ook nog eens berichten hebben per seizoen, zijn die lastog terug te vinden. Zelf heb ik daarom nog steeds de voorkeur voor sites als mijnserie.nl. Daar voeg je makkelijk series toe en als je naar een serie pagina staat kan je daar meteen alles over die serie lezen, inclusief recensies en nieuwsberichten met betrekking tot die serie.

avatar van Jordy
Wat voor toegevoegde waarde heeft het om een andere site 1 op 1 na te maken? Wat je beschrijft bestond al voor we met TvMeter begonnen, als je dat zoekt kun je toch gewoon van die site gebruik (blijven) maken?

Wat mij tegen valt is dat er bij populaire series als Westworld of Better Call Saul, wel door 30 of 40 mensen wordt aangevinkt dat ze de serie volgen, maar dat er maar 5 mensen zijn die een berichtje plaatsen. En dan vooral gewoon losstaande berichten, geen discussies waar in wordt gegaan op elkaars mening of argumenten, zoals op de andere Meter-sites. Blijkbaar lenen series zich minder goed voor discussies dan ik vooraf dacht.

Ik denk zelf dat Nederlandstalige plotomschrijvingen deze site bestaansrecht geven tov de tientallen andere serie-sites wereldwijd. Zelf vind ik ze heel nuttig bij het afvinken van wat ik gezien heb, of bij het beoordelen van waar het seizoen ook al weer over ging. Waarom staan er anders plotomschijvingen in de tv gids, in de boekjes van dvd boxen, of op Netflix, als deze niet nuttig of interessant zouden zijn?

Ik geloof er niets van dat het feit dat er sommige oudere of minder bekende series nog niet toegevoegd zijn, van grote invloed is op hoeveel er gediscussieerd wordt op deze site. Alsof daar dan wel ineens tientallen discussies plaats zouden vinden. Het is alleen wel vervelend voor mensen die de site graag "compleet" willen hebben. Dat vind ik zelf dan weer niet zo belangrijk. Als mensen hier informatie kunnen vinden, en kunnen praten over 95% van de lopende series die ze kijken, dan vind ik dat prima

avatar van Esteban
Vooral het einde van laatste alinea blijft mijn inziens een ietwat vreemde redenering met oog op een site als deze. We zullen het daar nooit eens over worden, dat is duidelijk. En dat hoeft ook niet. Het is en blijft tenslotte jouw creatie die we met z'n allen toch maar lekker gratis en voor niets kunnen gebruiken.

Overigens heb je wel gelijk wat betreft het feit dat het aantal discussies niet rechtstreeks in die mate beïnvloed zullen worden door series toe te laten waar plotomschrijvingen ontbreken. Zelf heb ik dat ook nooit beweerd. Maar wél onrechtstreeks beïnvloed, zonder twijfel. Want wanneer leden series zoeken die niet in de database zitten en ze daarbovenop niet toegevoegd krijgen, blijven ze simpelweg niet hangen. Ik spreek uit ervaring. En het één is zo het logische gevolg van het ander, dat spreekt voor zich.

Ik heb zowaar méér series aan de kant staan of simpelweg opgegeven waarvan de plotomschrijvingen per aflevering onvindbaar zijn (soms slechts een paar episodes), dan series die ik effectief toegevoegd heb. En deze komen voornamelijk uit de jaren 90, wat dus niet eens zo "oud" is. Het gaat niet om, zoals je het stelt, "sommige" of "minder bekende" exemplaren, alles bij elkaar is het in werkelijkheid aardig wat.

Ik geloof niet dat jouw persoonlijke visie over de belangrijkheid van plotomschrijvingen per aflevering door de meerderheid gedeeld wordt. Dat bleef ook voortdurend heel duidelijk naar boven komen in dit feedback-topic, keer na keer. Moderators zullen uiteraard de 'leiding' volgen en aan één zeel trekken, wat mooi is. Dat hoort ook zo! Het is overigens een top-crew. Maar hier zou toch eens met een open mind naar gekeken moeten worden.

Wanneer ik als gebruiker moet kiezen tussen volgende stellingen ...

- Alle series die op TVMeter staan hebben een plotomschrijving per aflevering. Het zorgt er wel voor dat tal van series niet toegevoegd kunnen worden.

- Niet alle series van voor het jaar 2000 op TVMeter zijn volledig wat plotomschrijving per aflevering betreft. Op die manier zijn echter wel alle series effectief toe te voegen.

... Is het voor mij haast een evidentie wat de prioriteit zou moeten zijn. En ik praat hier nu wel over hoe "IK" het bekijk, maar dat doe jij eveneens, Jordy.

Maar goed. Dat zal hier voor eeuwig en altijd de terugkerende discussie zijn, dat leren tal van andere discussies in gerelateerde topics ons ook. Dit is ook geen muggenzifterij of iets dergelijks, het is een belangrijk punt dat merkelijk dwars blijft zitten. Met de kritiek dat de toevoegregels nog steeds te streng zijn, ben ik het overigens niet eens. Er moet een bepaalde norm blijven. En de relatief recente versoepeling was een goede zet. Maar dit éne aspect blijft een hekel punt.

Met vorige discussies in het achterhoofd: Terzijde toch nog eens even benadrukken dat ik nog steeds van mening ben dat je hier een prachtplatform gecreëerd heb Jordy. Het zit ook verdomd goed in elkaar. En de crew doet het uitstekend, dat moet gezegd. Chapeau voor de onvoorwaardelijke inzet!

avatar van Miszmi
Het is inderdaad een discussie die geregeld terugkeert, ik moet je echter wel in het volgende ongelijk geven: "Moderators zullen uiteraard de 'leiding' volgen en aan één zeel trekken, wat mooi is. Dat hoort ook zo!" Het is niet dat wij hierin Jordy volgen, maar hebben hierover ook onze mening gevormd. De discussie is ook binnen de crew meerdere malen gevoerd en wij blijven erbij dat plotomschrijvingen per aflevering de website uniek maken. Het is absoluut niet zo dat Jordy ons hierin beperkt, maar wij hebben er als crew zijnde zelf voor gekozen dat we het belangrijk vinden dat iedere aflevering voorzien is van een plot. Hierbij hebben wij dezelfde redeneringen als die Jordy al heeft aangegeven.

Het is overigens ook niet zo dat wij het standpunt van jullie niet begrijpen natuurlijk. We vinden het begrijpelijk dat het soms vervelend kan zijn dat een serie niet toegevoegd kan worden, puur omdat er geen plots te vinden zijn. Daarom is het ook meerdere keren binnen de crew besproken, maar blijven we tot dezelfde conclusie komen.

Ook begrijpen wij dat niet iedereen tijd en zin heeft om zoveel moeite in een toevoeging te stoppen. Daarom is het nu gelukkig ook mogelijk om tussentijds op te slaan. Hierdoor hoef je niet je hele toevoeging in één keer te doen en kan je er zelfs een week over doen als je wil. Tevens is het inmiddels al een tijdje geleden dat zelfgeschreven plots zijn toegestaan. Misschien niet helemaal de oplossing die iedereen zoekt, maar daardoor is het wel mogelijk om (bijna) alle series op de website te krijgen. Nu begrijp ik best dat je niet iedere serie gaat (her)kijken puur voor de plots, maar de mogelijkheid is er dus wel.

avatar van Esteban
Mooi dat ieder zijn eigen inbreng heeft, dat had ik ook door. Mijn stelling was iets minder letterlijk bedoeld en in die zin misschien ietwat ongelukkig uitgedrukt. Dat de crew op één lijn zit, is dan ook absoluut een compliment. En er is natuurlijk ook de communicatie tussen crew en lid, waarbij persoonlijke voorkeuren toch wel eens lichtjes naar voor durven komen. Naar aanleiding daarvan ging ik er dus wel vanuit dat de man aan de top uiteindelijk toch het laatste woord heeft als puntje bij paaltje komt, wat ook niet meer dan logisch is. Waarmee ik absoluut niet zeg dat Jordy ook zo te werk gaat, in tegendeel, dat blijft wel uit alle veranderingen in het afgelopen jaar. Uiteraard heeft ieder van jullie een individuele kijk, daarover geen twijfel.

Het feit dat dit meerdere keren binnen de crew besproken werd, is ook de bevestiging van het feit dat het een moeilijk, alsook belangrijk punt blijft. Dat dit steeds opnieuw naar boven komt, maakt vooral duidelijk dat de huidige beslissing hieromtrent toch niet helemaal juist zit. Noch zit ze helemaal fout. Wij, de leden, begrijpen dat eveneens.

(1) Alle series die op TVMeter staan hebben een plotomschrijving per aflevering. Het zorgt er wel voor dat tal van series niet toegevoegd kunnen worden.

(2) Niet alle series van voor het jaar 2000 op TVMeter zijn volledig wat plotomschrijving per aflevering betreft. Op die manier zijn echter wel alle series effectief toe te voegen.

Ik vraag het mij zodoende oprecht af. Wat maakt dat (1) het haalt van (2)? Welke overtuigende redenering / argumentatie zit er achter die conclusie, het belang van het grotere geheel in acht genomen? De paar punten die in het openbare gedeelte blijven terugkeren, zijn voor mij (en tal van andere leden, zo blijkt) kennelijk van ondergeschikt belang. Ik zie niet wat door kan wegen op dat vlak. Vooral de argumentatie om bewust niet voor (2) te gaan is waar ik benieuwd naar ben. Wanneer ik deze twee tegenovergestelden links en rechts in de balans-weegschaal leg, hoor ik haast een 'bonk'. Vandaar de vraag.

Wat de laatste alinea betreft. Dit zijn los van elkaar één voor één ontzettend positieve aanpassingen, ongetwijfeld. Maar het heeft weinig invloed wat betreft het probleem dat hier besproken werd betreft. Als er geen plots zijn, kunnen ze in de meeste gevallen ook niet gecreëerd worden. Bij meerdere van deze series is ook net het euvel dat er geen (volledige of chronologische) re-runs zijn of ze niet (volledig) op DVD gereleased werden. Dan is die ietwat nog aparte mogelijkheid om ze dan zelf nog eens te moeten bekijken niet echt een toegevoegde waarde.

Esteban schreef:
Ik vraag het mij zodoende oprecht af. Wat maakt dat (1) het haalt van (2)?

Dat is uiteindelijk te herleiden naar mijn persoonlijke voorkeur, van wat ik in een site als deze zoek. Ik ben van mening dat een site waar in ieder geval de recente / populaire / gangbare titels "goed" op staan, beter is dan een site waar 100 procent van de titels "slecht" opstaat.

Dit is al 18 jaar en 4 dagen lang het uitgangspunt van de Meter-sites. Wanneer een toevoeging goed genoeg is, daar valt over te discussieren, daar laat ik de crew ook voor een groot deel vrij in. Maar een site die compleetheid nastreeft, desnoods door incomplete toevoegingen te doen, dat is geen Meter-site. Mocht het zo zijn dat mijn "visie" in de praktijk niet werkt, of niet door genoeg mensen gedeeld wordt, dan is het experiment mislukt, dan zal de site stoppen.

avatar van JorisTVmeter
Ik begrijp beide kanten wel. Wat deze site zo uniek en sterk maakt is de volledigheid van de series. Weliswaar van de series die op site staan en op de site kunnen toegevoegd worden. Want helaas, niet alle series kunnen op de site worden toegevoegd en dat komt (inderdaad) door het gebrek aan info over de afleveringen. Wat nog een zeer sterke troef is aan deze site is dat alles in het Nederlands is. Dat ben ik nog bij geen enkele site tegengekomen. Je vindt dan wel info over de afleveringen, maar die zijn dan gewoon gekopieerd uit eender welke taal dan ook. Dat begrijp ik helemaal niet, daar is de toegevoegde waarde ver zoek.

Dat de regels voor het toevoegen "te" streng zijn, daar ben ik niet mee akkoord. Er moet een bepaalde lat gelegd worden om kwaliteit te kunnen bieden en die lat ligt hier perfect. Ik begrijp dat je over elke serie wil discussiëren, maar dan moet deze ook op een bepaald niveau worden aangeboden. Het niveau dat hier wordt nagestreefd ligt hoog en is perfect. Dat heb je op een site als mijnserie.nl toch niet hoor. Volgens mij ligt daar geen lat om iets toe te voegen, als je maar een titel hebt is het precies al oke? Ik kan me vergissen, want ik gebruik die site niet, simpelweg omdat daar nooit deftige info terug te vinden is. Als het dus je doel is om gewoon te kunnen praten over een serie, moet je daar zijn (denk ik).

Maar... het aanbod series op deze site zou wel aanzienlijk omhoog kunnen gaan als we de inhoud van de afleveringen niet moeten toevoegen. Datums en titels van de afleveringen ben ik wel volledig mee akkoord en vind ik ook een must. Zo weet je ook hoeveel afleveringen de serie bevat etc... Toch zeker voor oudere series, of lange series.

Dus ik begrijp beide verhalen. Ondertussen gaan we gewoon door met toevoegen met de info die we wel kunnen vinden. Wie weet valt deze regel toch nog eens weg en is weer iedereen tevreden.

avatar van renzoroy
Sorry Jordy, met alle respect, maar bouw je de site puur voor jezelf of wil je nieuwe leden trekken?? Want als leden aangeven wat ze graag zouden willen zien op je site en je verwijst ze dan door naar andere sites waar ze wel kunnen vinden wat ze zoeken, dan gaat tvmeter natuurlijk nooit een succes worden. Je hebt nu bijna 2000 leden en er zijn gemiddeld iets van 10 leden regelmatig online.... Als je bv in sales werkt ga je je klanten ook niet doorverwijzen naar de concurrent, toch...? Je moet zelf beslissen uiteraard, ik bedoel het niet lullig, just saying...

avatar van Jordy
Het is maar een hobby he. Termen als "concurrent" vind ik niet zo op z'n plaats. Als iemand mijn zelfgebrouwen hobby-biertjes proeft, en zegt dat het meer naar Heineken moet smaken, verwijs ik ze ook naar de supermarkt.

Ik bouw in eerste instantie iets wat ik zelf leuk vind, een site die ik zelf zou willen gebruiken. Als dat aanslaat is dat natuurlijk erg cool. Als het niet aanslaat en de site wordt niet gevuld, dan is dat natuurlijk jammer. Maar ik ga niets in nabouwen wat al bestaat, en wat ik zelf niet goed vind, in de hoop zoveel mogelijk bezoekers te trekken.

Binnen bepaalde marges is er natuurlijk veel bespreekbaar, de sites zijn door de jaren heen steeds beter geworden door input van gebruikers, maar het is hier geen democratie. Dat als 10 mensen zeggen dat er iets moet veranderen, dat ik dan verplicht ben om dat te doen, om ze tevreden te stellen ofzo.

JorisTVmeter schreef:

Bij mijnserie moet je Titel, imdb nummer en een Nederlandstalige beschrijving van waar de serie overgaat invullen. Dan wordt die gecontroleerd en toegevoegd. Verdere informatie (zoals plotomschrijvingen van de afleveringen) worden dan vervolgens automatisch van TVDB overgenomen en worden daarna regelmatig geupdate.

avatar van Robbie.T.
Wat mij in TvMeter aantrekt is het feit dat het compleet en van hoog niveau is. Alles staat in het Nederlands, er zijn uitzenddata, posters, etc. Andere sites (waaronder die wat vaak hier genoemd wordt) spreken mij totaal niet aan omdat het daar vaak nogal een puinzooi is, barst van de taalfouten en half Engels, half Nederlands is. TvMeter oogt een stuk professioneler. Dit komt uiteraard met een prijs: toevoegen kost veel tijd en vergt veel van de toevoeger. Dit zie ik echter niet als een minpunt, maar een uitdaging en een manier van kwaliteitsbewaking.

Daarnaast super fijn dat wij als gebruikers onze mening mogen geven (crewleden zijn natuurlijk ook gewoon gebruikers, dat vergeten we wel eens) en dat er geluisterd wordt. Als ik kijk naar toen ik twee jaar geleden op de site kwam en hoe het er nu aan toe gaat; wat een verschil. Dat komt voor een heel groot deel door de input van de gebruikers.

Ik ben happy met TvMeter zoals deze op dit moment is en met zijn allen blijven we lekker bouwen aan een mooie site. Keep up the good work people!

Jordy schreef:

Zo komen we uiteindelijk dus toch daar op uit, helaas. Die laatste vergelijking is één van uitersten. Bij een versoepeling zou er nog steeds sprake zijn van een hoog percentage aan series die tot in het kleinste detail ingevoerd werden. Wat beschikbaar is, moet sowieso volledig en correct ingevuld blijven worden. Procentueel gezien blijven de series die dan iets minder compleet zijn hoe dan ook een minderheid, ook al gaat het effectief over een groot aantal titels. Sowieso staat die incomplete serie in kwestie er dan nog steeds 90% correct op, want het gaat enkel en alleen over aflevering-plots, al de rest blijft zoals het is.

En dat is het nu net. "Een site die compleetheid nastreeft", is wat TVMeter, in tegenstelling tot MovieMeter, niet doet door die optie te weigeren. Wat dat aspect betreft, ligt de focus naar mijn persoonlijke mening verkeerd.

Bon. Het is klaar en duidelijk dat je niet echt open staat voor het idee. En dat is uiteraard jouw goed recht, geen verwijt. Alleen is de argumentatie die de keuze zou verantwoorden niet navenant. Het feit dat de gebruikers die effectief actief zijn (!) grotendeels aanbrengen dat dit een werkpunt is, geeft eigenlijk rechtstreeks aan dat jouw persoonlijke overtuiging niet helemaal strookt met wat men werkelijk wenst op dat vlak. Die -um- 'vastberadenheid', het is absoluut een gemiste kans. Ik kan het allen maar ontzettend jammer vinden, zonder meer.

En verder is het hier allemaal top! Iedereen is hier in alle andere opzichten uiterst tevreden en dat werd al meermaals door verscheidene leden, waaronder ikzelf, aangegeven.

Esteban schreef:

Ook MovieMeter streeft geen compleetheid na. Daar worden worden bv. films zonder beschikbare poster, korter dan 45 minuten, films die niet aan bepaalde voorwaarden voldoen wat betreft een releases, ook niet toegevoegd. En ook daar zijn mensen soms boos of teleurgesteld over.

avatar van Esteban
Dat is iets anders en niet vergelijkbaar. Een film korter dan 45 minuten is géén langspeelfilm, punt. En bepaalde release-voorwaarden bepalen dat ook. Dat zijn vaststaande feiten waar je niet omheen kunt. De poster-regel is hetzelfde als hier (afbeelding).

Maar bon, verder kan alleen maar herhaald worden wat eerder meegegeven werd. Wat van tel is, staat daar.

PS: Omdat het eerder genoemd werd. MijnSerie.nl is een onoverzichtelijke soep met weinig gebruiksgemak en komt nog niet aan de hielen van TVMeter op de meeste vlakken. At least, imo.

avatar van brawljeff
Het blijft een lastige discussie. Ik heb als 'oude rot' hier met veel crewleden samengewerkt en veel veranderingen meegemaakt in bijna drie jaar tijd. In de eerste maanden was het enkel toegestaan om langlopende, fictieve series toe te voegen. In de loop van de jaren hebben we over verschillende aanvullingen discussies gevoerd. Zo zijn er later documentaires, mini-series, specials, reality programma's, spelprogramma's en onlangs talk-shows en korte mini-series bij gekomen. Het is dus niet zo dat we niets met de inbreng van de niet-crewleden doen. Wat over de rol van Jordy in deze beslissingen gezegd wordt is niet waar. Wij hebben als crew altijd alle vrijheid om onze eigen draai aan de website te geven.

Zo is ook het punt over het weglaten van plots veelvoudig voorbij gekomen. Het begon ongeveer anderhalf jaar geleden, toen waarschijnlijk de hit-series om toe te voegen een beetje op begonnen te raken. We hebben toen dit topic geopend om openbaar te gaan discussiëren en niet alleen achter de schermen te opereren. In al die jaren is er geen enkel crewlid geweest die het een goed idee vond om plotomschrijvingen weg te laten. De Meter-sites zijn opgericht als discussieplatform en niet als database, en dat is wat deze website 'uniek' maakt. Waarom zouden we inderdaad 20 dezelfde websites in een andere huisstijl willen hebben? Ik denk ook dat 99% van de gebruikers hier komt om over series als Game of Thrones en Stranger Things te praten en misschien is er 1% die hier enkel en alleen voor de oudere series komt.

Ik heb al eerder de vergelijking met mijn andere favoriete seriewebsites gemaakt: FollowMyTv en Listal. 5 jaar geleden vond ik die websites helemaal geweldig, maar inmiddels zijn de regels daar zo versoepeld en is alles mogelijk. Wat je dan krijgt is dat data niet meer correct is (FollowMyTv) of dat het een complete chaos is (Listal). Uiteindelijk kijk ik nog zelden op de websites. Daarom vind ik het zelf fijn dat er hier misschien een iets strengere controle is dan op andere websites.

Wat ik overigens wel opmerkelijk vind: andere seriewebsites worden hier compleet de hemel in geprezen, maar toch is er een reden om dagelijks naar TvMeter terug te keren. Blijkbaar doen we dan toch iets goed

avatar van Esteban

Ah - Dat is nu net de nagel op de kop. Het is een discussieplatform, géén database. Toch is nu net een element dat eerder aan een database gelinkt is, de reden waarom discussie rond bepaalde series niet mogelijk is. Wat die laatste stelling betreft, de feedback wijst er op dat de daadwerkelijk actieve leden specifiek om één zeer specifieke versoepeling vragen omdat tal van series niet toegevoegd kunnen worden. Dus ik denk dat de genoemde percentages helemaal de werkelijkheid niet weerspiegelen, in tegendeel.

En er blijft onterecht in uitersten en negatieven gedacht worden. "Chaos", "incorrecte data". Dat is toch helemáál niet aan de orde? Het énige verschil zou (bijvoorbeeld) zijn dat oudere series énkel en alléén in samenspraak met de crew zonder plotdetails per aflevering zouden toegevoegd worden, nadat voldoende onderzocht is of de info al dan niet beschikbaar is. Al de rest blijft gewoon éxact hetzelfde als voorheen, geen enkele verandering. Waar zou TVMeter dan aan kwaliteit inboeten? Absoluut nergens.

Terzijde; Dat andere seriewebsites hier compleet de hemel in geprezen worden, heb ik dan toch gemist. Of was het een bewuste overdrijving? Ik heb hier het tegendeel gelezen. Dat TVMeter op zowat alle mogelijke vlakken helemaal top is, werd reeds eindeloos herhaald. En terecht. De talloze positieve dingen ook absorberen hé, mannen. Overigens is een bedenking over één (zwaar doorwegend) aspect ook niet iets "negatiefs", het is slechts iets om mee te nemen en vooral -misschien nogmaals- te laten bezinken.

avatar van Jordy
Ik denk persoonlijk dat het versoepelen van regels voor bv. oudere series, de motivatie wegneemt om het wél netjes te doen. Volgens mij staan er nu al diverse series op de site, die eigenlijk ooit "niet toe te voegen" waren ivm gegevens die destijds niet gevonden konden worden. Als die toen incompleet waren toegevoegd, geloof ik niet dat ooit iemand moeite had gedaan om ze alsnog aan te vullen.

Daarnaast vraag ik me nog af wat het nut van zo'n toevoeging is. Als er bij populaire, lopende series al niet zoveel gediscussieerd wordt, zou er bij zo'n oude, onbekende(re) serie dan wel ineens een onmisbare levendige discussie ontstaan?

De discussiemogelijkheid staat overigens niet gelinkt aan de database met toevoegingen. Je mag je in het forum een topic aanmaken voor elke niet-toevoegbare serie die er bestaat.

Jordy schreef:

Begrijpelijk. Ik zie echter niet waarom dat per definitie zo zou zijn. In tegendeel zelfs. Degenen die effectief de tijd nemen om toevoegingen zo volledig mogelijk in te dienen, zijn waardevolle leden (waaronder crew) die het heus wel belangrijk vinden dat het allemaal zo volledig mogelijk blijft. Hier zitten een paar straffe aanwinsten wat dat betreft.

Wanneer iemand alles in het werk stelt om koste wat kost een serie op de site te krijgen, heeft die doorgaans al heel wat opzoekwerk achter de rug om tot de conclusie te komen dat er echt geen plot-inhoud per aflevering te vinden is. Wie daar allemaal geen zin in heeft, plaatst ze in de eerste plaats gewoon bij 'Toevoegverzoeken', áls ze dat al doen.

Bovendien is er altijd de crew ter controle alvorens zo'n serie effectief op de site komt. En technisch is het perfect mogelijk er eventueel voor te zorgen dat deze op de 'seizoen toevoegen' (additions) pagina bijvoorbeeld bij 'onbekende plotomschrijvingen' of iets in die aard blijft staan. Zo raakt die niet de vergetelheid in.

Ik ben vast niet de énige die op dat vlak wel degelijk vertrouwen heeft in de leden die zich zo engageren, toch?

En ja, ook ik heb graag dat mijn 'open' toevoegingen (aankomende series) zo snel mogelijk compleet zijn. Het is 'mijn' toevoeging, dat moet in orde zijn - is mijn redenering. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat ik af en toe eens geen steekje laat vallen bij het toevoegen. Wie niet? Gelukkig is er de controle.

__________

Op die middelste alinea werd eerder ingegaan. (14:38) De vraag gaat breder dan dat en mag ook eens vanuit een andere benadering gesteld worden.

Laten we eerlijk zijn, ook ik zou dit platform graag meer zien openbloeien, maar als er nu één plek is die ik helemaal niet meer gereanimeerd zie worden ... Volop inzetten op wat wél werkt, denk ik dan.

avatar van The Oceanic Six
Ik trek me terug uit discussies en berichten plaatsen dankzij idiote acties van crewleden die mijn berichten aanpassen en verwijderen in een totaal onschuldige discussie over The Simpsons waar ik het gewoon oneens was met een bepaalde user.

Misschien moet de crew maar eens nagaan wat ze belangrijker vinden. Een levendige site (laten we eerlijk zijn, het is hier een dooie boel) of het strikt volgen van de vele idiote gedragsregeltjes die ze zo strikt nemen dat het hier wel schijnbaar het Libelle-forum moet worden.

Bij mij is de fun wel weg zo.

Toontje
Ik heb op zich niks tegen de site op zich.

Volgt gewoon het bekende Meter concept wat in wezen uitstekend is.

Mijn grote struikelblok ligt in nu meerdere incidenten waar ook ik een akkefietje aan mijn fiets kreeg met de zogeheten crew waarop ik hen netjes van repliek diende waarop zij mij wisten te vertellen dat er enkele meldingen van medegebruikers waren binnengekomen waardoor zij zich wel gedwongen zagen te handelen.

En dat vind ik erg jammer. Na een korte berichtenwisseling met het betreffende crewlid altijd wel een redelijke indruk van hun ogenschijnlijke intenties en eventuele beweegredenen.

Maar mensen die mensen melden.

Man.

Ik hoop dat jullie, die zelf heel goed weten wie ze zijn, een beetje met jullie zelf kunnen leven verder.

Ondanks alles.

Van mij zal je heus geen last hebben verder mag ik hopen.

Gewoon af en toe wat gangbare gedachtengangen overgebracht.

Kan je daar niet tegen, dikke pech.

Kan je het echt niet verdragen.

Dan weet je het knoppie te vinden.

Helemaal toppie met je koppie koppie.

Even melden en weer gaan.

Onhebbelijk menneke niet verdraagzaam.

Meneertje kijk eens daar, hij breekt de regels want hij zegt iets raars.

Wat ik nog steeds niet snap is dat er series op Moviemeter staan. Ik snap wanneer ze er al stonden voor dat deze TVmeter er was, ze er niet perse afgehaald gaan worden (zou ik overigens wel voor zijn, het is tenslotte Moviemeter), maar dat daar dan nog steeds mensen kunnen reageren en dat dus niet hier doen, vind ik wel stukken minder. Je kunt natuurlijk ook een slot er op gooien met een verwijzing dat eventuele nieuwe reacties op TVmeter gezet kunnen worden en/of alle reacties die daar al staan overhevelen naar hier.

avatar van Dogie Hogan
@Thunderball. Volgens mij wordt er tegenwoordig bij Moviemeter gelinkt naar TV-meter,

avatar van jarno1975
jarno1975 (moderator)
Thunderball begin volgend jaar worden MM en TVM samengevoegd. Ik weet nog niet hoe dat eruit gaat zien maar kan me voorstellen dat dan (mini)series naar TVM gaan.

avatar van Nomak
jarno1975 schreef:
Dan wil ik ook mijn MovieMeter account terug hebben. Ben 7 jaar geleden eens geband omwille van een discussie in het voetbaltopic en nooit meer een 2de kans gekregen. Dan zie ik andere mensen die allemaal hun account terugkrijgen na een ban.
Nogal treurig dat starre beleid. Ben daar jarenlang lid geweest en heb er honderden films toegevoegd.

avatar van The Oceanic Six
Nomak schreef:

Afgelopen jaren nog wel eens geïnformeerd bij de crew daar? Lijkt me ook dat je na 7 jaar wel een herkansing verdiend. Misschien uit kerstgedachte?

avatar van jarno1975
jarno1975 (moderator)
Nomak schreef:

Bij de samenvoeging krijg je 1 account voor zowel MM als TVM. Dus lijkt me sterk dat je dan op TVM ook geband zou worden.

avatar van Nomak
The Oceanic Six schreef:
Paar keer geprobeerd, laatste keer een aantal jaren geleden. Onbegrijpelijk starre houding van de crew daar die de ban niet willen herzien.
Misschien nog maar eens proberen.

Met het nieuwe beleid heb ik een aantal dagen geleden wel een PM naar Meter-fan gestuurd en de situatie uitgelegd. Helaas geen antwoord gekregen, geen idee of hij mijn bericht gelezen heeft.

jarno1975 schreef:

Ik heb me hier aangemeld met dezelfde username en emailadres als op MM. Als beide sites toch worden samengevoegd, dan kan men net zo goed mijn vorige account terug activeren zodat ik weer een overzicht heb over de +/- 300 films die ik destijds heb toegevoegd.