- Home
- Serieforum
- De Site - Algemeen
- Geef jouw mening over TvMeter!
Geef jouw mening over TvMeter!
brawljeff
-
- 2773 berichten
- 3309 stemmen
bjorn dank voor je uitgebreide feedback! Wat betreft Honest Trailers zijn de regels niet per se krom. De regel is dat een serie mag worden toegevoegd als deze op IMDB niet iets van reality of game show als genre heeft. Honest Trailers heeft dat niet, De Mol wel. Vandaar dat laatstgenoemde (voorlopig) niet toeboegbaar is.
donnie darko
-
- 6140 berichten
- 2823 stemmen
Wat is dan precies de toegevoegde waarde van favoriete afleveringen aanvinken?
Op MusicMeter gebruik ik dit vaak. Even kijken wat volgens anderen de beste tracks van een album zijn, als ik een album wil luisteren. Maar ik ga niet even aflevering 16 van seizoen 4 kijken om uit te proberen of een bepaalde serie iets voor me is.
Benieuwd hoe jullie dit zien
Ja het lijkt mij ook gewoon een leuke feature. Bij Twin Peaks is het al geargumenteerd, maar bv. bij comedyseries lijkt het mij leuk om te weten welke soort afleveringen de meeste fans heeft. Bv. bij mijn favoriet 30 rock kan ik me voorstellen dat ik de eerder absurde afleveringen ga aanvinken, terwijl misschien de overall consensus erbij ligt dat de meer plot driven afleveringen beter zijn. En dan kan je inderdaad argumenteren in de berichten onder de serie waarom de absurde aflevering zo hilarisch is.
legian
-
- 777 berichten
- 0 stemmen
Lolita De regels lijken dan wat krom
. Ik snap dat er een grens getrokken moet worden, maar het levert soms wel wat vreemde situaties. De grens is de afgelopen tijd al wel aangepast en verschoven (ook nu geef je aan dat het 'voorlopig' niet toevoegbaar is) dus ik heb er wel vertrouwen in.
Maar dat komt voor mij soms wat krom over, vandaar.
Donkerwoud
-
- 8664 berichten
- 3942 stemmen
Ik heb niet echt iets toe te voegen aan het voorgaande. Ik vind het toevoegbeleid ook wat aan de strenge kant. Zeker als het om kleinere drama-producties die net niet aan de criteria voldoen, maar verder wel een plek zouden hebben op de site.
T.O.
-
- 2418 berichten
- 2794 stemmen
Ik vind het opvallend om te lezen dat veel mensen het toevoegbeleid te streng vinden, maar dat ondertussen wel vrijwel elke recente serie, als ook een groot aantal oude series toegevoegd is.
Toch moet je dit niet onderschatten hoor. Ik heb twee seizoenen van een serie toegevoegd, maar ben inmiddels allesbehalve enthousiast om de resterende zes à acht seizoenen op deze manier op te gaan pakken.
ZAP!
-
- 5463 berichten
- 3625 stemmen
Ter aanvulling: prima site waar ik al wat leuke tips heb opgedaan en interessante reviews en berichten heb gelezen. De plots zijn vaak wel wat rommelig geschreven, regelmatig met kanjers van taalfouten en te letterlijk vertaald - dat contrasteert wel een beetje met de verder strikte toevoegeisen. Maar ja, geen plots (-edit- bij de afleveringen) is ook geen optie, neem ik aan.
hoffhaan
-
- 773 berichten
- 2149 stemmen
Brawljeff vroeg me of ik mijn mening over de site wilde geven. Hierbij de volgende opmerkingen. Ik gebruik TV meter en moviemeter om mijn mening te vormen, om een film of serie te gaan volgen. Met het huidige aanbod van series en films moet je wel wat selectiever zijn. Ik volg bepaalde leden die ongeveer de zelfde smaak hebben als mij en ook de gemiddelde scores kunnen aanleiding zijn om een serie te gaan volgen. Layout van de site is goed verzorgd, ook is de site toegankelijk om te bewerken. Alhoewel ik me in de mogelijkheden niet verdiept heb. Gebruik de sites alleen om mijn eigen mening te vormen en daardoor bij te dragen aan een gemiddelde score. Ook wordt door de site mijn aandacht gevestigd op series die ik nog helemaal niet ken. Derhalve ga zo door. Ik ben een tevreden gebruiker.
Black Math
-
- 5430 berichten
- 1753 stemmen
Eens met de kritiek van Animosh wat betreft de plotomschrijvingen van de afzonderlijke episoden. Ik moet bijvoorbeeld denken aan een animeserie als Legends of the Galactic Heroes, dat binnen de anime community als een absolute klassieker geldt. Deze serie bestaat uit 110 episoden!
Complicatie is dat het een OVA is, dus oorspronkelijk direct uitgebracht op video waardoor er geen opdeling in seizoenen is, dus wil je die serie toevoegen moet je in één keer met 110 plotomschrijvingen komen...
Animosh_mm
-
- 264 berichten
- 114 stemmen
Een word-document kan daarbij helpen (dan hoeft het niet in één keer), maar het blijft een hels karwei.
Joeri_000_mm
-
- 21 berichten
- 0 stemmen
Prima site, net als de andere metersites. Jammer genoeg nog niet zo veel leden. Lees graag een keer een review van een ander maar dat heeft natuurlijk niets met de site zelf te maken.
Af en toe wat apart dat niet alle seizoenen van een serie er op staan en maar een beperkt aantal anime sites tot nu toe. Maar dat vergt denk ik ook tijd van de initiatief nemers, heb zelf wel redelijk wat toegevoegd op musicmeter en ja dat kost gewoon tijd.
Baggerman
-
- 10839 berichten
- 8281 stemmen
Allereerst wil ik ook even complimenten geven voor de site zoals die nu is en voor de crew die geweldig werk doet!
Iets wat ik graag zou willen zien is een korte samenvatting per seizoen. Nu staat er een korte algemene niets zeggende tekst, terwijl een samenvatting van een seizoen wat duidelijker is. Kijk bijvoobeeld naar Fargo, daar staat dat het een anthologieserie is, maar waar het seizoen over gaat? Geen idee. Of True detective waar bij het tweede seizoen staat wie er in het eerste seizoen spelen. Dat is dan totaal nutteloos. Ik hecht hier ook veel meer waarde aan dan de teksten bij de afleveringen zelf, ik lees deze vrijwel nooit.
Hier ben ik het ook mee eens. Een plot of intro per seizoen zou in sommige gevallen een meerwaarde zijn. Wel is dit lastig in gevallen van series als The Simpsons of South Park.
Een word-document kan daarbij helpen (dan hoeft het niet in één keer), maar het blijft een hels karwei.
Ik zou ook best meer willen toevoegen. Dit doe ik ook regelmatig op MM, maar daar gaat het zoveel gemakkelijker dat ik mijn spaarzame tijd liever daar insteek. Films vind ik nu eenmaal leuker dan TV-series.
Probleem bij het toevoegen is, zoals zovelen hier al zeggen, de plotbeschrijvingen. De strenge eisen voor alle andere features vind ik eigenlijk volledig terecht. Wellicht is het een idee om de plotbeschrijvingen niet meer verplicht te stellen, maar dat deze wel met de correctieknop kunnen worden aangevuld. Zelf zou ik dan veel sneller geneigd worden om series toe te voegen (ik mis er nog vele oude!). Langzamerhand worden de plotbeschrijvingen dan vanzelf wel door de echte fans aangevuld, of door de toevoeger zelf. Vergelijkbaar met de regisseurspagina's op MM, waar foto, geboortedatum, geboorteplaats et cetera ook optioneel zijn. Toch worden deze gegevens door diverse gebruikers (loes is hier kampioen in!) aangevuld.
Nu was ik af en toe met het toevoegen van een serie met 20+ afleveringen begonnen en een paar keer al mijn werk kwijt geraakt door een bug, stroomstoring of het indrukken van een verkeerde button. Echt balen dan en na meerdere keren heb je eigenlijk geen zin meer om zo'n mastodont van een serie toe te voegen.
Een andere optie om deze blokkades te verlichten zou kunnen zijn dat je als gebruiker tussentijds een drafttoevoeging kunt opslaan zodat je niet uren aan één stuk door aan een toevoeging hoeft te werken?
Inland Rabbit
-
- 3286 berichten
- 2159 stemmen
Ik had een beetje verwacht dat de mensen met wie ik vroeger op Moviemeter elke week over series sprak nu meer op Tvmeter zouden discussieren. Dat is niet echt gebeurd.
Soms is het moeilijk om de site ook daadwerkelijk als database te gebruiken en naslagwerk voor je stemmen, omdat er dikwijls seizoenen ontbreken. Maar het wordt al steeds beter.
Verder, er zijn tegenwoordig zoveel series op zoveel obscure kanaaltjes over de hele wereld en het is allemaal te vinden tegenwoordig. Met gevolg kijk ik denk ik maandelijks 1 of meer series die hier niet op de site staan, maar dat hou je toch..
Kortom, alles wordt steeds beter, maar misschien had ik er iets meer van gehoopt. Ik blijf af en toe wel terug komen, dat zeker.
legian
-
- 777 berichten
- 0 stemmen
Hier ben ik het ook mee eens. Een plot of intro per seizoen zou in sommige gevallen een meerwaarde zijn. Wel is dit lastig in gevallen van series als The Simpsons of South Park.
Misschien dat er onderscheid gemaakt kan worden tussen anthology series en gewone series. Tegelijkertijd vraag ik mij ook af hoeveel waarde het heeft om dezelfde (algemene) beschrijving bij 27 seizoenen van The Simpsons te hebben. Het zegt niets over het seizoen maar alleen over de serie als geheel.
Esteban
-
- 3606 berichten
- 1826 stemmen
Daar ben ik het persoonlijk ook eens mee. De plotomschrijvingen per afzonderlijke aflevering, voegt naar mijn gevoel weinig toe. Voor mij zijn deze zelfs compleet irrelevant. Je gaat zo'n omschrijving toch nooit lezen alvorens je deze aflevering kijkt? En als je deze dan gekeken hebt, lijkt het mij alles behalve interessant deze alsnog te gaan lezen. Maar dat is mijn visie daaromtrent. Ze zijn ook een enorme drempel wat de gemakkelijkheid van het toevoegen betreft.
Naar mijn idee is het véél belangrijker en prioritair dat zowat alle series hier terug te vinden zijn. Als dat niet de hoofdzaak is, schiet deze site het doel volledig voorbij. Althans, zo voel ik het aan.
En die soepelheid, daar moet iets op gevonden worden. Dat een serie hier niet terug te vinden is naar aanleiding van (soms) weinig belangrijke futiliteiten, zie ik als een gigantisch mankement alhier.
Verder alles puik!
HK Senator
-
- 666 berichten
- 1559 stemmen
Ik heb één keer geprobeerd een serie toe te voegen maar vondt dit zo veel gedoe dat ik halverwege gestopt ben. Daarnaast zijn er nog te weinig gebruikers waardoor sommige series maar een paar stemmen heeft. Dat is dan lastig inschatten wat de kwaliteit van een serie is.
brawljeff
-
- 2773 berichten
- 3309 stemmen
De afgelopen weken is er in dit topic uitgebreid besproken wat jullie leuk vinden aan TvMeter en waar jullie nog verbeteringen zien. We hebben dit als crew besproken en er zijn een aantal wensen die we gelijk kunnen vervullen of waar we binnenkort mee aan de slag gaan. Hierbij een overzicht:
Opslagfunctie
Jullie gaven aan dat het een wens is om tussendoor op te kunnen slaan bij toevoegingen. Dit gaat een behoorlijke technische klus worden, maar dit staat nu bij Jordy op de lijst. De opslagfunctie wordt dit najaar (onder voorbehoud) verwacht.
Reality series
De vraag die naar voren kwam is waarom series als Wie is de Mol en Expeditie Robinson niet op de website mogen. Dit was in eerste instantie zo omdat we reality series en spelprogramma's nog niet zo zagen zitten. We hebben nu besloten om deze vanaf nu wel te accepteren. Er zijn misschien nog wat haken en ogen, wellicht ook zaken waar we nog geen rekening mee hebben gehouden. Mocht je ergens tegenaan lopen bij het toevoegen van een reality serie, meld het dan bij ons. Voor de rest geleden hier dezelfde regels als bij reguliere series.
Zelfgeschreven plots
Een aantal series mag niet toegevoegd worden op deze website omdat er simpelweg geen plots beschikbaar zijn. Er werd toen door verschillende users geopperd om zelfgeschreven plots toe te staan. Dit gaan we dan ook toestaan, mits dit van tevoren (dus voordat je aan het seizoen begint) even afstemt met één van de crewleden. Het is voor ons anders lastig om te bepalen of de plots kloppen of niet. Bassie & Adriaan is dus hopelijk hier binnenkort ook compleet.
TvMeter promoten
Er werd veel aangegeven dat het soms vrij rustig is op deze website en of we niet kunnen gaan promoten op MovieMeter. We zijn zelf van mening dat we de users daar niet moeten gaan opdringen om hier naartoe te gaan. Als zij over een serie willen praten in het MovieMeter forum, is dat natuurlijk ook een keuze. Jullie kunnen op MovieMeter natuurlijk wel mede-gebruikers aanmoedigen om hier ook eens iets te schrijven over een serie.
Spelfouten
Sommige users vinden dat er veel taalfouten gemaakt worden op de website. We gaan er als crew beter op proberen te letten, maar we hebben dan wel jullie hulp nodig. Als je iets tegen komt, kun je zelf een correctie in dienen. Dit wordt nu zelden gedaan.
Verder veelvoorkomende feedback gaat op de wenslijst. Waar we het niet over eens waren, was het weglaten van de plotomschrijvingen bij alle afleveringen. Deze website is gestart met de wens om alles zo kloppend mogelijk te maken. Het weglaten van plots zou de meerwaarde van deze website doen dalen. Hopelijk biedt de toekomstige opslagfunctie voor jullie een oplossing. We horen het wel als er nog vragen zijn!
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Mooie feedback, top!
Wel 2 aanmerkingen. Wat betreft Bassie en Adriaan, dit heb ik zelf al afgerond en ik weet niet meer per seizoen wat er per half uur is gebeurd. Dus ik kan ze wat betreft eigen plots niet meer toevoegen. Misschien dat een ander ze nog wil gaan kijken?
Over bovenstaande, hoe flexibel gaat jullie nou bij seizoenen met ontbrekende plots om als iemand niet zelf de mogelijkheid heeft om ze te bekijken. Is er dan nog de optie om tijdelijk wat anders bij een aflevering in te vullen?
john mcclane 2
-
- 3489 berichten
- 6576 stemmen
Ten eerste vind ik het initiatief om na movie meter deze serie meter te beginnen een fantastisch onderneming .Hulde .
Vooral omdat op moviemeter er al jaren een discussie gaande is over series .
En nu word dat gat dus goed opgevuld .
Het probleem met series is dat je bij een film een hooguit 4 delen hebt ( een uitzondering daargelaten )
En hier dus een serie als , ik pak hem beet HIMYM 9 seizoenen hebben met elk 23 afl ,
Als je die dus elke keer appart moet beoordelen is het wel een erg groot project .
Ik als leek (misschien zie ik het helemaal verkeerd ) als je niet elke afl kan beoordelen, maar de serie als geheel,
net als in een film ,kun je een serie afl zien als een soort scene in een film,.
Dus een seizoen beoordelen als geheel.
Verder vind ik dat er ( ik hoop dat jullie me het niet kwalijk nemen ) vergeleken met MM er te weinig word gereageerd op series .
en ik maak me daar ook schuldig aan ,,,Als je kijkt naar een serie als Game of thrones ,
De grootste serie op aarde momenteel ,,en dat er erg weinig discussie is over de laatste afl ,,is dat teleurstellend .
ik ben erg benieuw hoe de beheerders dit zelf zien?
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Ik ben best tevreden met hoeveel er toegevoegd, gestemd en afgevinkt wordt. Ik had inderdaad wel gehoopt op iets meer activiteit bij (vooral) lopende series. Ik zou zeggen: geef het goede voorbeeld 
Esteban
-
- 3606 berichten
- 1826 stemmen
Petje af voor de crew! Er zal daadwerkelijk iets gedaan worden met feedback. Thumbs up.
Animosh_mm
-
- 264 berichten
- 114 stemmen
Petje af inderdaad! Wel twee kleine opmerkingen:
We zijn zelf van mening dat we de users daar niet moeten gaan opdringen om hier naartoe te gaan. Als zij over een serie willen praten in het MovieMeter forum, is dat natuurlijk ook een keuze.
Begrijpelijk, maar anderzijds is het vreemd dat series zo anders behandeld worden dan andere media: voor muziek en games is er slechts één topic (het grote muziektopic en het grote gamestopic), en voor discussie over specifieke albums of games worden gebruikers doorverwezen naar de metersites die daarvoor bedoeld zijn, maar voor series mogen gebruikers zoveel topics aanmaken als ze willen. Dat stamt natuurlijk uit de tijd dat TvMeter nog niet bestond, toen discussie over series een gat in de markt was en MovieMeter daarvoor de meest logische bestemming was. Maar dat er op een forum voor films nog steeds zoveel ruimte is voor series terwijl daar nu een betere bestemming voor is, is eigenlijk best vreemd.
Ik zie er de meerwaarde nog steeds niet zo van in: ik kijk er vrijwel nooit naar, en het merendeel van de gebruikers hier komt echt niet voor die plotomschrijvingen naar deze site toe, maar komt hier naartoe om series te beoordelen, bespreken en ontdekken, en daarvoor vormt het veeleisende toevoegingsproces eerder een belemmering. Gezien de nadruk op lopende series zou een mogelijk compromis zijn om die eis alleen bij lopende series te stellen, maar dat gaat hem waarschijnlijk ook niet worden.
Nogmaals bedankt! Fundamentele meningsverschillen (het toevoegingsproces blijft voor mij hét zwakke punt van de site) terzijde verdienen jullie alle lof voor hoe jullie met feedback omgaan. 
brawljeff
-
- 2773 berichten
- 3309 stemmen
Bedankt voor de feedback jasper. Wat betreft de serie-topics op MovieMeter kunnen wij je als crew niet verder helpen. Het is de keuze van de MovieMeter crew om het op deze manier te doen. Zij bepalen wat er wel en niet in het MovieMeter forum geplaatst mag worden.
Wie weet hebben we hier over een paar jaar allemaal zeer succesvolle film-topics op TvMeter en zijn de rollen omgedraaid 
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Hoeveel goed lopende topics over tv series zijn er nou eigenlijk op MovieMeter? Ik vind dat het wat wordt overdreven af en toe. Daarnaast moet je op een filmsite ook gewoon over een tv serie van bv David Lynch kunnen praten, als liefhebber van z'n films
Animosh_mm
-
- 264 berichten
- 114 stemmen
Hoeveel goed lopende topics over tv series zijn er nou eigenlijk op MovieMeter?
Dat zijn er inderdaad niet zoveel, maar de topics die er zijn, zijn er vaak voor populaire lopende series, en dat is voor zover ik begrepen heb precies waar hier de nadruk op ligt. Daarnaast lopen de serietopics op MM vaak beter dan hier, en dat gaat direct ten koste van deze site: zolang er op MM volop ruimte is voor discussie over series hebben de gebruikers daar weinig prikkels om de overstap te maken naar een nieuwe site, want dat kost tijd en moeite en vanwege de kleinere gemeenschap hier is het nog rustiger ook.
En zijn albums? Zijn boeken? Met die logica kun je vanalles bij een filmsite gaan betrekken. En dan is een serie als Twin Peaks nog een uitzondering, want voor een Game of Thrones geldt dat natuurlijk niet.
Opnieuw: ik begrijp de keuze. Maar tegelijkertijd denk ik dat de huidige situatie niet goed is voor deze site.
Apollinisch
-
- 21297 berichten
- 0 stemmen
Ik gebruik ook nog steeds liever het tv-forum van MovieMeter, maar alleen omdat je daar wel de mogelijkheid hebt om series in hun geheel te bespreken.
KrisV_mm
-
- 4 berichten
- 1214 stemmen
Leuke site.
Belangrijkste punt van kritiek wat mij betreft : Ik vind het erg jammer dat de series (quotering en commentaar) per seizoen opgesplitst worden. Voor de quotering nog enigszins te begrijpen, voor de commentaar begrijp ik het nut er niet van.
Verschillende parallelle discussies bij verschillende seizoenen, en voor mij bijzonder onduidelijk waar het meest interessant is om algemene commentaar te geven, bv. over series die afgelopen zijn (zie mijn avatar
) Eerste seizoen ? Laatste seizoen ?
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Ik snap dat kritiekpunt wel een beetje, afhankelijk van welke series je wilt bespreken.
Oude series zou je meestal eerder in z'n geheel willen bespreken, lopende series per seizoen. Een komedie met elke week een ander 22 minuten verhaaltje zou je eerder in z'n geheel willen bespreken, series als The Leftovers of True Detective waar een seizoen een redelijk afgebakend geheel is, per seizoen.
Ik weet niet zo goed hoe dat op te lossen is, als er ook een discussie per seizoen zou zijn, dan krijg je ook dat discussies op 2 plaatsen lopen.
KrisV_mm
-
- 4 berichten
- 1214 stemmen
Ik begrijp je argumenten maar :
Om eerst te antwoorden op je laatste vraag : ik zou de discussies per seizoen afschaffen :
- voor lopende series zie ik geen probleem. Als er een overkoepelend topic is, zal de commentaar bijna altijd gaan over het lopende seizoen, of over de gehele serie. En dat is op dat moment geen probleem, en altijd actueel.
- voor series die elk seizoen een volledig ander verhaal, met ander personages, en andere acteurs, presenteren, is het een ander zaak. Maar dat is natuurlijk een heel recent gegeven, en geldt dus voor een minderheid van series (voor de vuist weg : Fargo, True Detective en misschien binnenkort The Night of en Big Little Lies. The Leftovers lijkt me niet, elk nieuw seizoen gaat gewoon verder op de gebeurtenissen van het seizoen ervoor.
Bijkomend argument : voor sitcoms van 5+ seizoenen, die elke aflevering een nieuw verhaal presenteren, is een seizoen al helemaal moeilijk te beoordelen, gezien elke aflevering een goed of slecht verhaal kan bevatten (Friends, House, M with C, Modern Family, alle politiereeksen, ...).
Dus samengevat, voor mij is de opsplitsing in seizoenen voor commentaar alleen zinvol bij seizoenen met een nieuw verhaal en nieuwe personages, maar dat zijn uitzonderingen. Maar daarvoor kan je het natuurlijk nog altijd doen. Voor mij zijn dat trouwens telkens nieuwe series, al hebben ze dezelfde naam.
Just my 5 cents, omdat ik een berichtje kreeg dat we feedback mochten geven 
Esteban
-
- 3606 berichten
- 1826 stemmen
Discussies per seizoen afschaffen lijkt mij dan weer volkomen absurd. (om een te zwaar woord te gebruiken
) Gemakkelijkheidshalve of uit pure luiheid zou ik eventueel uitzonderlijk een oude serie in één keer willen beoordelen of erover discussiëren. Maar verder? In geen geval.
Niet iedereen kijkt op hetzelfde ritme, dat komt heel duidelijk naar voor op deze site. Wie nog maar aan S2 van een serie zit, hoeft daar niet te vrezen voor spoilers van wat komen gaat. Wie aan het meest recente seizoen bezig is, kan daar samen met de kijkgenoten over die episodes keuvelen, zonder voortdurend discussies tegen te komen over wat al lang verleden tijd is.
Geen enkel seizoen is hetzelfde. Dat is zo voor doorlopende verhalen (The Leftovers, Rectify), series met elke aflevering min of meer een ander verhaal (House, Black Mirror) en sitcoms (Full House, The Ranch). Al die seizoenen, ongeacht over welk genre het gaat, hebben zeer variërende waarderingen. En dat is ook logisch. Er zijn al seizoenen geweest binnen één dezelfde reeks, waarbij bv. S1 tot het allerbeste ooit gemaakt gezien werd en S2 mensen massaal deed afhaken.
En akkoord, een seizoen kan wisselende afleveringen bevatten. Maar dat is bij het geheel (alle seizoenen samen) helemaal niet anders, dus dat argument valt voor mij volledig in het water. Je dient gewoon voor jezelf een gemiddelde te maken, dat is dan je quotering. Zo werkt het ook bij de beoordeling van een volledige serie.
Ook het argument waarin onderscheid gemaakt werd tussen series die min of meer doorgaan of series die een nieuw verhaal en nieuwe personages beginnen, lijkt mij ook niet zinvol. Enerzijds; Talloze series die in alle opzichten doorlopend zijn, bevatten enkele seizoenen later slechts nog 1 tot 3 personages uit het begin. Soms is er zelfs sprake van vervanging van de show-lead. En lijkt het verhaalgewijs nog weinig op de start. Anderzijds; Misfits bijvoorbeeld. Bij seizoen 3 of 4 (weet het niet precies meer), werd er haast een volledige cast-wissel doorgevoerd. De rode lijn werd behouden, alsook de gebeurtenissen in het verleden. Toch ging het een andere kant uit. Hoe moet je dat gaan opsplitsen?
Neen, elke serie per seizoen 'afkappen' is wat mij betreft de norm. Tevens de gewoonte in zowat elke serie-gerelateerde beoordelingssite.
In de visie van Kris kan ik mij dus in de verste verte niet vinden. Maar waardeer zijn bijdrage.