De Site / Algemeen / Geef jouw mening over TvMeter!

avatar van Esteban
Dat laatste valt dan weer best mee, naar mijn gevoel. Al is de ene post duidelijk de andere niet.

avatar van Jordy
ik doelde puur op de hoeveelheid

avatar van renzoroy
Er komen misschien wel veel nieuwe leden bij, maar die posten weinig tot niks geloof ik. Ik denk dat dat ook voornamelijk komt omdat er veel series nog missen op de site. Er worden de laatste tijd voornamelijk oude series toegevoegd i.p.v. nieuwe en nog lopende series.... Van de 1879 huidige gebruikers zie ik maar van een handjevol berichten voorbij komen en dat zijn meestal ook nog dezelfde gebruikers.... Als je kijkt naar bijvoorbeeld mijnserie.nl... Die site bied ook bv. nieuws berichten over series, wat je hier niet hebt. Ook zijn leden daar veel meer actief op het forum en met berichten plaatsen. Series toevoegen is daar ook veel makkelijker waardoor mensen dat daar eerder doen dan hier denk ik.

avatar van brawljeff
Het is al eens eerder gezegd, maar de vergelijking met MovieMeter is niet realistisch. MovieMeter bestaat al veel langer en is opgericht in de gloriedagen van de internetfora. Een forum is tegenwoordig door social media wat minder populair dan 15 jaar geleden.

Echter ben ik het er mee eens er niet genoeg discussies zijn bij de lopende series. Hopelijk willen jullie ons helpen om dit soort discussies af en toe op te wekken. Dit kan door bijvoorbeeld een mening over een serie te geven, nieuwtje te plaatsen of iets over het verhaal te roepen. Het is niet iets waar we een duidelijke 'oplossing' voor hebben. Het feit dat er veel oude series worden toegevoegd vind ik niet zo erg. Een aantal gebruikers bezoeken juist om die series de website.

Aan de andere kant zijn er in de avonden gemiddeld altijd 80 tot 100 mensen actief. Dat aantal lag vorig jaar nog op 50-70 mensen als ik het mij goed herinner. Het is dus niet zo dat de website doder is dan voorheen. Ik wordt er ook wel blij van als ik zie dat sommige gebruikers, waaronder jullie, bijna dagelijks terugkeert.

Fijn dat jullie meedenken met het optimaliseren van de website. Alle goede ideeën zijn uiteraard welkom.

avatar van ZAP!
renzoroy schreef:
...Er worden de laatste tijd voornamelijk oude series toegevoegd i.p.v. nieuwe en nog lopende series.... /// Als je kijkt naar bijvoorbeeld mijnserie.nl...
Oude series vind ik wel essentieel hier en gelukkig is er een beetje animo voor. En als ik even snel kijk op minserie.nl, dan zie ik vooral korte berichten neergeplempt worden, maar daar wordt verder ook niet echt gediscussieerd - en dat kan ook alleen maar via "reageren" per bericht, wat net even minder uitnodigt tot discussie dan de layout hier.

avatar van renzoroy
als ik even snel kijk op minserie.nl, dan zie ik vooral korte berichten neergeplempt worden, maar daar wordt verder ook niet echt gediscussieerd - en dat kan ook alleen maar via "reageren" per bericht, wat net even minder uitnodigt tot discussie dan de layout hier. [/quote]

Dan heb je niet goed gekeken geloof ik. Per nieuwsbericht of recensie kan er idd gereageerd worden, wat dus een discussie start en dat gebeurd regelmatig (ook op het forum), sowieso vaker dan hier. Je opmerking over korte berichten slaat nergens op. De berichten vertellen alles wat er te vertellen valt over het betreffende nieuwsbericht. Liever dat dan een langdradig verhaal. Maar je kan ook niet echt oordelen als je even snel kijkt natuurlijk....

avatar van ZAP!
Ik zei ook vooral wat betreft die korte berichten. Kwam erg veel "top!", "beste serie ooit!", etc. tegen, wat heb ik daar aan? Maar idd ook wel langere stukken, dat is waar.
En ik vind losse berichten waarop gereageerd kan worden daar minder uitnodigen tot discussie dan de layout hier, waar alles gewoon als één thread bestaat.

Maar een uitgebreid oordeel kan ik idd niet vellen, en omdat de site me te weinig aanspreekt om me ook daadwerkelijk te gaan inschrijven, zal dat ook wel nooit gebeuren.

ZAP! schreef:

Nee, dat hoeft ook niet. Ik noemde alleen wat punten die deze site misschien wat meer leven in zouden kunnen blazen. Als je hier bijvoorbeeld ook naar het forum kijkt, wordt weinig op gepost. Zelf ben ik wel eens wat topics begonnen, maar er volgen dan weinig tot geen reacties. Ook post ik regelmatig of bepaalde series verlengd/gecancelled zijn en daar wordt ook nooit erg op gereageerd.

Het grappige is dat er iig over dit onderwerp nu wel een aardig gesprek ontstaan is haha

renzoroy schreef:

Dit is volgens mij wel een groot pijnpunt, no doubt. Het komt vaak voor dat ik hier 'n heel recente of relatief recente serie opzoek en deze niet in de database zit. Heel vaak. Dat is een echte afknapper voor nieuwe bezoekers, for sure. Het geeft de indruk dat TVMeter achterop hinkt en niet echt mee is. Een werkpunt.

Al begrijp ik het ook natuurlijk. Er zijn maar zoveel vrijwilligers en zoveel uren in een dag. Ik heb ook niet altijd de zin om een boel gaan toe te voegen, als bezoeker. Eerlijk is eerlijk.

avatar van renzoroy
Precies Esteban, dat denk ik dus ook. Ik denk dat meer (nieuwe) gebruikers lid worden van een serie site voor nieuwe series dan voor de oude meuk. Vooral omdat veel oudere series moeilijk te bekijken zijn, tenzij je ze op dvd/bluray hebt. Meeste streaming diensten bieden voornamelijk series van nu tot 10 jaar terug aan en Friends . Natuurlijk zijn er wat uitzonderingen, maar toch.

avatar van Esteban
De oude meuk is toch wel even belangrijk, imo. Maar dat zoveel recente reeksen ontbreken, dat weegt inderdaad wel door, imo.

Maar nogmaals: Dankbaar voor de inzet hier.

avatar van Jordy
Heb zelf persoonlijk het idee dat de meeste recente mainstream series er wel op staan, en dat er veel recente / bekende series zijn waar vrijwel niet gediscussieerd wordt. Ondanks dat het erg leuk zou zijn als de 20 ontbrekende lopende (US/NL) series ook worden toegevoegd, zullen dat ongetwijfeld seizoenen worden met 3 stemmen en 1 bericht. Dus of dat veel doet voor de hoeveelheid bezoekers op deze site...

Verder is het toch ook een kwestie van het goede voorbeeld geven "adopteer" 1 of 2 lopende series, die je zelf ook wekelijks kijkt, en voeg elke week even 1 plotomschrijving toe. Zoveel werk is dat niet. Bijna net zoveel werk als "klagen" over dat series er niet op staan

avatar van Esteban
Wat de eindvraag van jouw eerste alinea betreft: Ongetwijfeld. It's all about first impressions.

De tweede alinea is een antwoord dat ik al eerder had zien aankomen, maar beschouw ik als ... eh ... "een beetje flauw". Laat ik het daar op houden, zonder meer.

Wat mij betreft; Zulke zaken doe ik elders reeds volop, voor verschillende concullega's. Het is daar dan ook mijn vrijwillige job als medewerker of moderator. Soms ook als gebruiker. Dagelijks de requests en errors bijwerken met de rest van het team. Een hoofdtaak. Sorry, can't do them all. 'k Heb er zelfs enkele stop gezet om de overblijvers nog meer te kunnen dienen.

En verder is het natuurlijk bijna even veel werk de toevoeg-verzoeken bij te benen als hier "het fort te verdedigen". Damnit, I didn't want to do that! Maar kijk, ik kan het ook. Flauw, heel flauw. I feel dirty now!

Geheel met een plagende knipoog, mocht het niet duidelijk zijn. Niets te serieus. Ik besef dat het met de beste bedoelingen is en heb mods dan ook herhaaldelijk bedankt voor de inzet. Je hebt een top-crew ter beschikking, daarover geen twijfel!

PS: Nu en dan zal ik wel eens een 'efforke' doen om iets helpen aan te vullen. Ik kan mij dat toch niet laten.

Esteban schreef:
ik voeg daad bij het woord, want ik voeg vrij regelmatig series toe

avatar van Esteban
Ik voeg dan ook af en toe series toe.

Wat logisch is.

avatar van Jordy
Waarom? ik besteed ook al enkele uren per week om de boel technisch draaiende te houden, dus in principe vind ik dat het toevoeg/corrigeer/modereerwerk op een Meter site door anderen zou moeten gebeuren. Of anders zou de site niet levensvatbaar zijn. Maar als ik zie dat een serie die ik volg er niet op sta, dan maak ik daar soms toch even tijd voor. Als (nog) meer mensen dat zouden doen, dan zou het probleem van de missende series er niet zijn.

avatar van Esteban
Die redenering kan ik als gebruiker met tal van andere verplichtingen evenzeer gebruiken om aan te tonen dat het zelf toevoegen geen vanzelfsprekendheid is, Jordy. Het geldt voor ons allemaal.

Laten we dus vooral onthouden en toepassen wat eerder werd meegegeven; Als we allemaal een beetje helpen, kan het alleen maar beter worden.

En laten we dat van elkaar dan ook appreciëren en niet voor lief nemen. Ik geloof dat dit hierboven al een paar keer gedaan werd, dat openlijk op prijs stellen. Ook dat is een belangrijk iets om op te nemen uit de posts. ;•) Zo blijven we allemaal goede vrienden.

Top-idee, toch? Wat mij betreft een deal.

?

Ik snap best dat je geen zin/tijd hebt om toe te voegen. Ik snap niet dat je daar geen zin in hebt, maar wel hier klaagt over ontbrekende series. Niet per se aan jou gericht, maar in het algemeen

Deze site zal alleen slagen als er een goede community is/komt die samen er voor zorgt dat de boel up to date is. TvMeter, dat zijn jullie ? ik heb deze site vooral gemaakt omdat er een grote groep mensen was, die hier 10 jaar lang om vroeg. Niet zozeer voor mezelf.

avatar van Esteban
Iets anders (feedback): Wederom een punt waarom de series en het up to date zijn daarvan zo belangrijk is, naar mijn gevoel;

Ik kom vaak scores checken en vluchtig meningen doornemen wanneer ik twijfel om al dan niet met een serie te beginnen, of wanneer ik geen idee heb wat te verwachten qua opzet, bijvoorbeeld. Vast meerdere leden? Eén van de belangrijkste voordelen hier. Op bepaalde leden hun smaak kan ik me doorgaans al wat afstemmen wat keuzes betreft in geval van grote twijfel. Lekker handig!

Het is eerder dan dat ik het meest op een ontbrekende reeks stuit. Dat ik een serie volg die er nog niet op staat, komt minder vaak voor dan dat.

avatar van Esteban
Jordy, my man, even goede vrienden, maar ik heb op mijn beurt dan weer enorm de indruk dat je het erg persoonlijk neemt voor jouw eigen goed en er steeds in slaagt enkel het 'negatieve' mee te nemen, terwijl ik heel veel positieve elementen benoemd zie worden. Alsof je alle waardering niet ziet staan. Terwijl die eveneens heel groot is. Daarover geen twijfel.

Om op die post nog terug te komen. Het is geen kwestie van 'geen zin' en bovenal geen "geklaag" hier. You know that. Ik zie vooral leden met oprechte interesse die ook maar doen wat zij kunnen en meedenken in wat tenslotte een feedback-topic is.

Laten we nu gewoon werk maken van die deal. Alright? Yes we can.

avatar van Jordy
okee het was zeker niet mijn bedoeling om negatief over te komen, ik zie steeds meer mensen die proberen iets moois te maken van deze site, waarvoor een dikke

Misschien was m'n term "geklaag" wat ongelukkig gekozen. Ik probeerde met mijn opmerkingen een omslag te krijgen van "wat jammer dat er op de site site zoveel series missen " naar "laten we met z'n allen nog beter ons best doen om te zorgen dat de site compleet wordt "

ik neem het allemaal echt niet persoonlijk, omdat ik dit vooral een site "van jullie" vind en niet zozeer een site "van mij".

avatar van Esteban
Een mooie om af te sluiten.

En ik beloof dezer dagen eens iets toe te voegen.

* Kan enkel op PC/laptop qua handigheid en die heb ik slechts sporadisch ter beschikking.

avatar van The Oceanic Six
Ik vind de site qua compleetheid steeds beter, maar het gebrek aan discussie of zelfs reviews is wel heel jammer. Dat zie ik bij GamesMeter ook al jaren en wordt hier niet beter. Spijtig, want het format van de site is gewoon geweldig. Heb ook geen idee waarom het niet loopt. Series zijn tegenwoordig populairder dan films bijna geworden, maar bij MM praten mensen wel in tientallen topics en hier niet. Terwijl je toch sneller een aflevering van een serie dan een film kijkt. Maar hier nodigt het dus niet zo uit hele verhalen te tikken als niemand er ooit op reageert. Al zet ik er nog wel geregeld een review neer. Het enige wat ik kan bedenken is dat de televisiesectie van Moviemeter dicht gaat en mensen daardoor gedwongen worden om hier over hun series te praten. Maar dat zal wel niet gebeuren.

avatar van The Oceanic Six
Overigens, en vaker gezegd, het wordt gewoon tijd dat je ook per serie een centraal topic krijgt voor algemene discussie. Dat verdelen over seizoenen als je een verhaal kwijt wil werkt alleen als je de serie nu aan het volgen bent, niet als je gewoon algemeen kwijt wil wat je van pakweg Friends of GTST vind. Inclusief een cijfer die je per serie kan geven waarna TV Meter de boel dan zelf kan verdelen over de seizoenen ofzo.

Zonder dit gaat het denk ik op den duur helemaal stil vallen.

avatar van brawljeff
The Oceanic Six dat laatste ben ik nog steeds geen voorstander van. Je kunt nu een serie een algemeen cijfer geven door op alle seizoenen te stemmen. Jouw gemiddelde van de seizoenen is dan het seriecijfer.

Als je een een serie in zijn algemeen 3,5* wil geven, geef je simpelweg alle seizoenen die je gezien hebt 3,5*.

Ik vind zelf nog steeds de waardering voor een seizoen het belangrijkste. Net als dat je op MusicMeter de albums een cijfer geeft en niet de artiest. Het is simpelweg niet mogelijk om Coldplay een cijfer te geven, aangezien zij in hun beginjaren andere muziek maakten dan nu. Net als dat de meeste mensen het laatste seizoen Game of Thrones beter vinden vanwege de vele actiescènes, of om diezelfde reden juist minder goed.

brawljeff schreef:

Dat mag. Neemt niet weg dat vele anderen het vermoedelijk veel makkelijker vinden om de discussie in 1 topic te houden en maar 1 cijfer te hoeven geven. Ik heb nog tig series die ik een stem moet geven, maar om die reden nog niet doe.

avatar van renzoroy
Ja ik ben ook voorstander van discussies per serie, ipv per seizoen. Als je dan iets inhoudelijks over het verhaal post censureer je dat gewoon met de spoiler tag.

avatar van legian
brawljeff schreef:

Ik voorzie voornamelijk veel verschillende discussies die door elkaar lopen van mensen die op verschillende momenten zijn van de serie. Ik ben zelf bijvoorbeeld pas begonnen met Game of Thrones ten tijde van seizoen 4. Was er toen een discussie topic geweest van de gehele serie dan zijn de meeste al verder dan ik en wordt je veel makkelijker gespoild (wees eerlijk veel mensen vergeten de spoiler tags nog wel eens).
Maar het kan ook binnen het seizoen zijn, ik houd mij nu uit het Westworld topic omdat ik achterloop met de serie. Kan ik wel leuk gaan meediscussiëren, maar de kans dat ik iets lees wat ik niet wil lezen is aanzienlijk groter dan als ik elke week keurig de aflevering volg. Nu is daar sowieso weinig discussie maar even als voorbeeld.

Voor series die afgelopen zijn zie ik echter wel meer mogelijkheden ervoor, zo lijkt het mij handiger om Friends of Scrubs in een topic te hebben dan alles per seizoen onder te verdelen.

avatar van Esteban
Persoonlijk ben ik tégen het niet opsplitsen van seizoenen betreffende discussies. Eén centrale discussie lijkt mij geen goed idee. Om redenen die eerder aangegeven werden. Er zullen veel kruis-posten zijn betreffende discussies die bij een bepaald seizoen horen en naar aanleiding van de vele spoilertags (die onvermijdelijk zijn dan) zal de overzichtelijkheid of het leesgemak al snel zoek zijn, denk ik. En voor de ene serie wel en de andere niet, dat lijkt mij al helemaal een soep. Prima zoals het nu is.

Het is een boeiende site, maar twee zaken vind ik jammer:

- Het is logisch dat spoilers niet kunnen, maar het maakt het moeilijk iets te posten. Je mening geven zonder spoilers blijft oppervlakkig.

- Ik vermoed dat er veel jonge gebruikers zijn, want bij een aantal oudere series staat zo goed als niks. Neem nu de originele reeksen van Charlie's Angels: een successerie met 0 berichten hier.