- Home
- Serieforum
- De Site - Algemeen
- Geef jouw mening over TvMeter!
Geef jouw mening over TvMeter!
Ataloona
-
- 734 berichten
- 4259 stemmen
Eerlijk is eerlijk; het klinkt lui, want ik kijk veel series (ook onbekende buitenlandse) en die ga ik echt niet allemaal toevoegen met vertalingen van vage plotomschrijvingen van bijv. Koreaanse series. Toevoegen op WhatIWatch gaat wat betreft eenvoudiger. Als ik enkel nog een poster, imdb link en aantal eps hoef toe te voegen, had ik al wel 100 toevoegingen gedaan sinds mijn lidmaatschap.
Naar plotomschrijvingen kijk ik enkel van afleveringen die ik wellicht een jaar of 10 geleden heb gezien zodat ik de seizoenen een beetje kan herkennen. Ik snap echter dat er weinig eer te behalen is als anderen na de toevoeging plotomschrijvingen moeten aanvullen. En ik snap ook dat TvMeter zich ergens in wil onderscheiden. Dat beleid is echter wel afhankelijk van enorme (en continue) toewijding van intimici op de site. Het schrikt echter ook nieuwe leden af die series die ze hebben gezien en die niet op de site staan best willen toevoegen. Als het dan zo'n hels karwei blijkt, dan blijven ze echt niet lang rondhangen. Denk dat de site al een stuk grootschaliger (zowel qua 'aanbod' als users) was geweest met een 'losser beleid'. Maar dat is slechts mijn two cents.
Verder vind ik - even een ander evalueeronderwerp - de losse discussieersfeer (briljant woord) ontzettend fijn op de site. Doet mij denken aan de vroege dagen van bijvoorbeeld MuMe. Kan ook vooralsnog geen negatieve kritiek hebben op de crewleden. Gaat allemaal prima en zeer transparant, maar dat gaat wellicht ook gepaard met de - enthousiaste en kleinschalige - opstart van de site.
EDIT: excuses voor alle edits 
brawljeff
-
- 2773 berichten
- 3309 stemmen
Goed bezig iedereen, dit waarderen wij enorm. Binnenkort gaan we alles even goed doorlezen en opsommen en kijken waar we als eerste aan willen gaan werken. Zoals al wel eerder aangegeven: sommige elementen van deze website hebben wij bewust gekozen om onderscheidend te zijn van soortgelijke website. Listal.com heeft er bijvoorbeeld voor gekozen om iedereen 'vrij' te laten in het toevoegen van informatie, films en series, maar dat is in mijn optiek echt een complete chaos. Uiteraard lees ik ook genoeg zaken waarbij we wellicht iets soepeler moeten zijn.
Dit zal niet ineens morgen veranderd zijn, maar is wel een lopend proces. We gaan ons best doen om met jullie feedback aan de slag te gaan. Voor nu: ga vooral door met het delen van jullie ideeën!
Animosh_mm
-
- 264 berichten
- 114 stemmen
Al mijn punten zijn al door anderen genoemd, maar ter ondersteuning zal ik ze nog een keer herhalen.
Allereerst: ik ben nog steeds ontzettend blij dat deze site er is gekomen. Het is erg fijn om de series die ik heb gezien te kunnen beoordelen en om bij te kunnen houden welke series en seizoenen ik heb gezien. En het is leuk om discussies te kunnen voeren over series, al zijn die vooralsnog helaas wel zeldzaam. Daarnaast vind ik dat de crewleden uitstekend werk verrichten. Ze zijn vriendelijk en behulpzaam, en ondanks dat er ontzettend veel tijd gaat zitten in toevoegingen is de database van TvMeter al behoorlijk groot. Het komt zelden voor dat een (westerse) serie die ik wil zien niet op de site staat.
Maar net als veel anderen vind ik dat er te veel tijd gaat zitten in toevoegingen. In vergelijking met de andere metersites kost het toevoegen van series veel meer tijd. Het toevoegen van een film of game is in een kwartiertje gepiept, maar het toevoegen van een serie/seizoen kan door al het vertaalwerk al gauw een paar uur kosten. En die investering vind ik persoonlijk de tijd en moeite niet waard. Ik kijk zelf vrijwel nooit naar de plotomschrijvingen, en zou het geen enkel probleem vinden om daarvoor naar een andere site te gaan (een seizoensplot zou voor mij genoeg zijn). TvMeter is voor mij in de eerste plaats een discussie- en beoordelingssite, geen database. En voor mijn gevoel gaat de nadruk op het laatste nu ten koste van het eerste. Zonder zulke veeleisende regels was de site nu al veel completer geweest.
Iedereen heeft hierbij zijn stokpaardje, en voor mij is dat anime. Animeseries hebben vaak geen officiële plotbeschrijvingen, waardoor je samenvattingen van wikipedia moet gaan vertalen en verkorten. Dat kost ontzettend veel tijd, en doordat het publiek voor die series beperkt is, is het aantal gebruikers dat bereid is om deze series toe te voegen vrij klein. Het resultaat? Een aantal van mijn favoriete series staat er nog steeds niet op. Dat is lui van mijn kant, absoluut, maar ook het gevolg van de strikte regels.
Daarnaast vind ik het jammer om te zien dat het nog steeds zó rustig is op TvMeter (met zelden levendige discussies), en dat er vaak meer activiteit is in de serietopics op MovieMeter dan op TvMeter. Dat is begrijpelijk - MovieMeter is nu eenmaal een grotere site, en het is makkelijker om op slechts één website de updates in de gaten te houden - maar toch jammer. Bovendien vindt de discussie nu niet plaats op één website maar verspreid over twee sites. Een oplossing zou zijn om de topics op MovieMeter te sluiten en mensen naar TvMeter door te verwijzen, maar die oplossing zou uiteraard weinig populair zijn.
Wat het aanvinken van favoriete afleveringen betreft: soms kijk ik daar wel eens naar op IMDB. Het kan leuk zijn om vooraf te weten dat een bepaalde aflevering er bovenuit springt, en dat je er dus extra aandacht aan moet besteden. En als je nog twijfelt of je een serie wil gaan volgen kan het een middel zijn om te bepalen tot welk punt je een serie wil gaan proberen. Maar ik mis de functie verder niet, hoor.
Kortom: fijne site met fijne crewleden, maar in toevoegen gaat mijns inziens te veel tijd zitten - met minder toevoegingen als resultaat - en het is jammer dat er zo weinig leven in de brouwerij is.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Bedankt voor de feedback, en bedankt voor de crew om dit topic te starten. Fijn dat er zo een signaal afgegeven wordt dat zij open staan voor opmerkingen.
Op elke Meter-site is er kritiek (geweest) op strenge toevoegeisen. Ik vind het opvallend om te lezen dat veel mensen het toevoegbeleid te streng vinden, maar dat ondertussen wel vrijwel elke recente serie, als ook een groot aantal oude series toegevoegd is.
Een reden voor de opmerkingen over strenge toevoeging-eisen is denk ik een fundamenteel meningsverschil over wat het doel van het site is. Er wordt enkele malen gesproken over dat het zo zonde is dat er minder toevoegingen zijn of dat de database nog niet compleet is. Een Meter-site wordt niet gestart met de illusie een complete database te bouwen. Daar heb je tientallen goede (internationale) sites voor. Maar de films/albums/series die wel worden toegevoegd, die moeten aan bepaalde eisen voldoen zodat je er van uit kunt gaan dat je goede informatie kunt vinden. Als dit betekent dat er bepaalde (oude) films, boeken, albums, games of series niet aan de site toegevoegd kunnen worden, dan is dat vanuit het idee achter de site absoluut niet erg. Als in ieder geval de nieuwe releases / lopende series er maar op staan. Als er dan ook nog oude series worden toegevoegd dan is dat prima, een leuk extraatje, maar dat is niet waarom deze site bedacht is. Ik zou het heel erg vinden als de eisen omlaag worden bijgesteld zodat seizoen 4 van Bassie en Adriaan op de site toegevoegd kan worden, en dat dat vervolgens betekent dat er bij Game of Thrones geen mooie poster of plotomschrijvingen te vinden zijn, omdat dat niet meer verplicht wordt gesteld.
Op alle Meter-sites hebben de crewleden wat mij betreft veel vrijheid naar eigen inzicht invulling te geven aan het beleid. Maar natuurlijk wel binnen bepaalde grenzen, de site moet wel blijven passen bij wat ik voor ogen heb/had bij het starten van de site. Ik zou het tof vinden als de crew met de feedback uit dit topic het toevoegproces kan aanpassen om een deel van de frustratie weg te nemen. Maar het is m.i. niet de bedoeling dat het fundamentele uitgangspunt van deze site (van elke Meter-site) uit het oog verloren raakt.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Volgens mij hoef je ook niet het uitgangspunt van de site te vergeten, maar is het gewoon een vrij forse irritatie dat er geen ruimte voor uitzonderingen zijn. Heel begrijpelijk dat je alles volgens de gestelde regels toe moet voegen, maar als blijkt dat bepaalde series of seizoenen absoluut niet onder die vlag toe te voegen zijn, wees dan wat minder star en pas een uitzondering toe. Jouw idee is dat dit geen complete database hoeft te zijn, maar als je bijna alle berichten hier leest dan is dat wel wat de bezoekers graag zien. En eerlijk, zonder bezoekers geen site denk ik. Er mag ook wel enige wisselwerking zijn hoe je de boel dan wel compleet kan maken. Als bijvoorbeeld iemand (in dit geval ik) aan heeft geboden om plots zelf te beschrijven tijdens het kijken en dat wordt afgekeurd, dan is dat in mijn ogen raar, want volgens mij wordt er niemand beter van zo'n afwijzing.
Daarnaast is het toevoegen van een seizoen inderdaad niet te vergelijken met een game, boek, cd of film zoals op de andere sites. Je moet echt zoveel meer werk doen en dat maakt het weinig uitnodigend. Met als gevolg dat slechts een paar leden zoals Robbie nog echt actief met toevoegen zijn. Heb het zelf een tijdje gedaan, maar het levert zoveel frustratie (en vele uren werk) op dat het niet echt loont, als ik over mezelf oordeel. Helemaal als je weet dat de kans best groot is dat er weer iets niet goed is en een afkeur volgt, omdat de crew de in vele ogen te strenge regels moet hanteren. En dan zwijgen we nog maar over het feit dat bepaalde series (ik noem iets als GTST met 100 jaar looptijd -overigens een baggerserie
) gewoonweg niet toe te voegen zijn. Niemand zal honderden afleveringen per seizoen toe willen voegen als dat alles uitgebreid en volgens moeilijke regels moet. Maar mensen willen wel graag op seizoen 4, 14 of 24 stemmen omdat ze het al wel jaren volgen.
Ik vind het ook een rare gedachte dat deze site er vooral voor huidige lopende series moet zijn. Waarom zijn die series belangrijker dan oude series uit het verleden waar misschien ook veel over te vertellen valt of waar mensen graag een stem achter willen laten?
Ik krijg weer erg het gevoel dat er wel naar feedback wordt geluisterd, maar dat er niks mee wordt gedaan omdat de regels nu eenmaal bestaan en niet worden aangepast. En dat maakt dit topic weer vrij overbodig.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Jouw idee is ewat dit geen complete database hoeft te zijn, maar als je bijna alle berichten hier leest dan is dat wel wat de bezoekers graag zien.
Goed om daar dan duidelijk over te zijn toch? Compleetheid is gewoon echt niet iets waar de Meter-sites voor bedoeld zijn. Als compleetheid van de database zo belangrijk zou zijn, dat de site zonder geen bestaansrecht zou hebben, dan beschouw ik het experiment als mislukt en stop ik er weer mee. Iets wat ik absoluut niet geloof, overigens.
Dit klinkt voor mij als een mogelijk verbeterpunt inderdaad. Ik neem aan dit zo'n opmerking is waar de crew mogelijk iets mee gaat doen, wat de bedoeling van dit topic was.
) gewoonweg niet toe te voegen zijn.
Is het nou echt belangrijk dat GTST wordt toegevoegd aan deze site? Dan doen we dat toch lekker niet? 
Nou ja ik ben een site begonnen met een bepaalde visie. Dat lijkt me m'n goed recht. Ik hoor zelf persoonlijk in mijn omgeving nooit iemand praten over seizoen 4 van Dallas of seizoen 2 van Allo Allo. Zelf zou ik ook echt niet weten of seizoen 2 van Alf nou beter was dan seizoen 3. Als je een site zoekt waar je op elke mogelijke oude serie kunt stemmen die ooit gemaakt is, die dat als uitgangspunt neemt, dan is dit gewoon niet de goede site voor je. Dan is het misschien een gat in de markt voor iemand anders om die site te beginnen. Het is voor mij gewoon een hobby, en ik beleef alleen plezier aan het bouwen van een site die ik zelf graag zou gebruiken.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Kijk, bovenstaande is allemaal prima (uiteraard jouw site met jouw keuzes), maar dan is dit maar gewoon een schijntopic, want er gaat niks veranderen. Toevoegen blijft complet en flexibiliteit is ongewenst.
Ik had ook een ander voorbeeld ipv GTST kunnen noemen. Er zijn tig series die zo groot zijn dat je ze op de huidige wijze bijna niet toe kan voegen. Anime is een goed voorbeeld ja. Zou graag het hele Dragonball universum (normaal, Z (staat erop), GT en Super) erop willen zien, maar zo'n monsterklus zal niemand onder deze regels op willen pakken vrees ik.
En of jij nu wel of niet iemand over Allo Allo hoort spreken vind ik, sorry, niet zo relevant. Jij bent ook maar 1 stem in dit verhaal, net als mij. Ik heb het bijvoorbeeld wel weer met vrienden over oude series. Maar ook dat is niet zo relevant.
Overigens vind ik TV Meter erg prettig als site, maar is het gewoon moeilijk te begrijpen dat er zo stug gedaan moet worden in bepaalde gevallen. Dat jij het erg vind dat Bassie en Adriaan onder wat andere regels erop zou kunnen vind ik op zijn zachtst gezegd raar. Maar het is je goed recht.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Kijk, bovenstaande is allemaal prima (uiteraard jouw site met jouw keuzes), maar dan is dit maar gewoon een schijntopic, want er gaat niks veranderen..
Nou ja ik heb in jouw bericht dus al een interessante opmerking gehoord (schrijven eigen plotomschrijvingen) en zo zijn er wel meer goede opmerkingen geplaatst.
Maar berichten waar gevraagd wordt om het fundamentele uitgangspunt van de site te veranderen, die hebben inderdaad niet zo veel zin.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Nou ja ik heb in jouw bericht dus al een interessante opmerking gehoord (schrijven eigen plotomschrijvingen) en zo zijn er wel meer goede opmerkingen geplaatst.
Maar berichten waar gevraagd wordt om het fundamentele uitgangspunt van de site te veranderen, die hebben inderdaad niet zo veel zin.
Je vindt echt dat bv een aflevering geen titel geven of een algemene beschrijving geven ingaan tegen het fundamentele uitgangspunt van de site? Dat vind ik echt enorm overtrokken.
Jij zal getallen hebben over de populariteit, maar stel dat het aantal bezoekers hier steeds minder wordt, is het je dat waard ipv een paar aanpassingen in het voordeel van je bezoekers te doen?
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Overigens nog een inhoudelijk punt, ik zou zó graag een optie krijgen waarmee je in 1x op een complete serie kan stemmen ipv per seizoen. Dat mis ik nu wel heel erg. Neem een serie als The Simpsons, daar heb ik wel een algemeen cijfer voor over, maar niet per bijna 30 seizoenen. Of er moet een centrale overzichtspagina per seizoen komen waar je meteen 30 seizoenen een losse stem kan geven, waarna je de boel op kan slaan. Nu is het vrij veel werk.
Animosh_mm
-
- 264 berichten
- 114 stemmen
Ik vind het opvallend om te lezen dat veel mensen het toevoegbeleid te streng vinden, maar dat ondertussen wel vrijwel elke recente serie, als ook een groot aantal oude series toegevoegd is.
Maar dat is deels het punt: de populaire series komen wel op de site, maar de minder bekende namen, met een kleiner publiek, vaak niet. Met als resultaat dat gebruikers die series niet kunnen bespreken en beoordelen én dat andere mensen die series niet kunnen ontdekken. Terwijl die drie zaken (discussie, beoordeling en ontdekking) toch de belangrijkste functies zijn van een forum als dit.
Nee, de database hoeft niet compleet te zijn. Niet iedere serie die de mensheid voortgebracht heeft hoeft te worden toegevoegd. Maar als gebruikers een serie graag op de site willen hebben, hun passie voor de serie willen delen en anderen willen overtuigen om de serie een kans te geven, dan moeten de obstakels die voor hen opgeworpen worden niet te hoog zijn. En dat zijn ze nu mijns inziens wel.
Maar opnieuw: in vergelijking met de andere metersites kost toevoegen hier veel meer tijd. Op de andere metersites vind ik toevoegen geen enkel probleem, hier wel. Dat is een probleem. Hoge eisen stellen is goed, maar het moet geen doel op zich zijn. Om jouw uitspraak om te draaien: ik zou het jammer vinden als de nadruk op populaire lopende series ervoor zorgt dat fantastische oudere of onbekende series niet hun weg vinden naar deze site. Maar dat is misschien inderdaad een "fundamenteel" meningsverschil.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Je vindt echt dat bv een aflevering geen titel geven of een algemene beschrijving geven ingaan tegen het fundamentele uitgangspunt van de site?
Nee ik heb het dan bv. over helemaal geen plotomschrijvingen, of geen poster. Titels zijn nu al niet verplicht, want bij veel series hebben afleveringen nou eenmaal geen naam.
Aanpassingen doen die de site (naar mijn mening) minder goed maken, in de hoop meer bezoekers te trekken, dat zal ik inderdaad niet doen.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
En afleveringen met een algemene beschrijving? Want zoals gezegd, mijn Bassie en Adriaan seizoenen hebben daar gewoon een probleem mee. Die beschrijvingen zijn online niet te vinden.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Of er moet een centrale overzichtspagina per seizoen komen waar je meteen 30 seizoenen een losse stem kan geven, waarna je de boel op kan slaan. .
klik hier op het stemtabel-linkje: Simpsons, The
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
En afleveringen met een algemene beschrijving? Want zoals gezegd, mijn Bassie en Adriaan seizoenen hebben daar gewoon een probleem mee. Die beschrijvingen zijn online niet te vinden.
wat bedoel je precies met een "algemene beschrijving"?
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Dat is handig. Wist ik niet.
Dat los meteen mijn probleem op!
(op 1 ding na, moet nog steeds dan naar elke pagina los gaan om aan te geven dat ik alle afleveringen heb gezien)
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
(op 1 ding na, moet nog steeds dan naar elke pagina los gaan om aan te geven dat ik alle afleveringen heb gezien)
Waarom wil je dat doen dan? Dat zou ik persoonlijk alleen doen bij series die momenteel lopen, of die je momenteel volgt. Zodat je niet per ongeluk ongewenste spoilers leest.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Dat als er geen algemene beschrijving van een aflevering is, je bijvoorbeeld 1 algemene tekst kan overnemen en die bij elke aflevering kan plakken tot er ooit wel een losse tekst per aflevering is. Dat zou bijvoorbeeld de tekst kunnen zijn die je bij het seizoen op de hoofdpagina terug kan vinden.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Maar dat is misschien inderdaad een "fundamenteel" meningsverschil.
Ik denk het ook, ik heb deze discussie al 17 jaar met mensen die het jammer vinden dat een film niet toegevoegd kan worden omdat er geen poster is, of omdat hij slechts 44 minuten duurt.
Los daar van begrijp ik dat toevoegen van een serie niet nodeloos ingewikkeld moet zijn, juich ik dit topic ook toe, en hoop ik dat er wat mooie verbeterpunten uit komen om een deel van de frustratie weg te nemen.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Waarom wil je dat doen dan? Dat zou ik persoonlijk alleen doen bij series die momenteel lopen, of die je momenteel volgt. Zodat je niet per ongeluk ongewenste spoilers leest.
Ik vind het een hele leuke extra optie dat ik in mijn profiel terug kan zien hoeveel afleveringen ik in totaliteit heb bekeken. Ik stem sowieso ook pas op een seizoen als ik alle afleveringen heb bekeken, dus het levert me nooit spoilerproblemen op.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Okee dat zou een leuke extra zijn, om op de seriepagina in 1 keer een heel seizoen als gezien te markeren. Ik zet het op de wensenlijst
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Dat als er geen algemene beschrijving van een aflevering is, je bijvoorbeeld 1 algemene tekst kan overnemen en die bij elke aflevering kan plakken tot er ooit wel een losse tekst per aflevering is. Dat zou bijvoorbeeld de tekst kunnen zijn die je bij het seizoen op de hoofdpagina terug kan vinden.
Dat is voor mij een twijfelgeval, dat ik graag aan de crew over laat. Ik zou zelf zeggen, dat als deze site een succes zou worden, de serie vanzelf wel een keer toegevoegd wordt door iemand die de serie (opnieuw) bekijkt, en zelf een plotomschrijving kan schrijven. En dat het ontbreken (tot die tijd) van zo'n serie het eventuele "succes" van de site niet in de weg zal staan.
"succes" tussen aanhalingstekens, omdat ik denk dat we deze site gewoon als hobby projectje moeten zien, en niet de illusie moeten hebben dat half Nederland hier straks over series gaat discussieren, zoals in de hoogtijdagen van MovieMeter. Die tijd is wel voorbij.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Dat is voor mij een twijfelgeval, dat ik graag aan de crew over laat. Ik zou zelf zeggen, dat als deze site een succes zou worden, de serie vanzelf wel een keer toegevoegd wordt door iemand die de serie (opnieuw) bekijkt, en zelf een plotomschrijving kan schrijven. En dat het ontbreken (tot die tijd) van zo'n serie het eventuele "succes" van de site niet in de weg zal staan.
Ik heb dat dus aangeboden en dat mocht niet. Is nu te laat, weet natuurlijk niet meer wat ik 2 maanden geleden in die aflevering heb gezien.
Buiten dat is het lastig om van alle series dat te verwachten. Denk niet dat iemand 30 jaar GTST terug gaat kijken, om weer eens dat voorbeeld te noemen. Dan zou het juist zo handig zijn als je gewoon 1 algemene tekst in kan voeren. Nog mooier zou dan zelfs zijn dat je aan kan geven dat het bv om 300 afleveringen gaat, anders moet je ook 300 keer een vakje invullen bij zo'n oplossing.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Nou ja zoals gezegd vind ik het niet zo belangrijk of iets als GTST wordt toegevoegd aan de site, en denk ik anderzijds dat er heel vaak wel sites en/of dvd-hoezen te vinden zijn met plotomschrijvingen. Bijvoorbeeld Bierdopje.com | Series | Goede Tijden Slechte Tijden | Afleveringen
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Maar wie beslist er nu over bovenstaande vragen? Jij of de crew? Want dat vind ik ook wel wat onduidelijk in deze discussie. Ene keer benoem je de crew, andere keer dat jij als eigenaar van de site het zo wil houden. Want je bovenstaande antwoord is nou niet duidelijk of er nu wel of niet een verandering op dat vlak mag komen.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Ik heb dat dus aangeboden en dat mocht niet. Is nu te laat, weet natuurlijk niet meer wat ik 2 maanden geleden in die aflevering heb gezien.
Klinkt als een gemiste kans inderdaad.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Maar wie beslist er nu over bovenstaande vragen? Jij of de crew?.
In principe de crew, aangezien ik graag wil dat zij plezier hebben in wat ze doen, en hier zoveel mogelijk naar eigen inzicht invulling aan kunnen geven. En ik bovendien niet de tijd heb om me met het crewbeleid van 5 sites te bemoeien. Maar wel binnen bepaalde kaders, als er iets uit komt waar ik het absoluut niet mee eens ben zal ik wellicht aan de rem trekken. Maar dat is in al die jaren eigenlijk nog vrijwel nooit gebeurd.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Ok. Nouja, ik heb wel gemeld wat ik wilde. Nu mogen anderen weer wat kwijt en hopelijk heeft de crew ook nog een zegje dat ze hier willen doen 
legian
-
- 777 berichten
- 0 stemmen
Ik heb in afgelopen kleine twee jaar toch aardig wat progressie gezien. De komst van miniseries, specials en ook de toevoeging van het vierde seizoen van Luther (dit bleek erg lastig te zijn met maar twee afleveringen). In dat opzicht alle lof voor de crew en de toevoegers. Ook het aantal series groeit gestaag en tot dusverre mis ik alleen het tweede seizoen van Ajin hier.
Die kan ik natuurlijk zelf toevoegen, maar in die kleine twee jaar is gebleken dat het toevoegingsproces mij te veel tijd kost voor wat het mij oplevert. En de berichten hier tonen dat ook wel weer aan.
Iets wat ik graag zou willen zien is een korte samenvatting per seizoen. Nu staat er een korte algemene niets zeggende tekst, terwijl een samenvatting van een seizoen wat duidelijker is. Kijk bijvoobeeld naar Fargo, daar staat dat het een anthologieserie is, maar waar het seizoen over gaat? Geen idee. Of True detective waar bij het tweede seizoen staat wie er in het eerste seizoen spelen. Dat is dan totaal nutteloos. Ik hecht hier ook veel meer waarde aan dan de teksten bij de afleveringen zelf, ik lees deze vrijwel nooit. Als ze er toch bij moeten kunnen deze volgens mij ook makkelijk in het engels, dat scheelt ook weer tijd tijdens het toevoegen begrijp ik. En het merendeel van de Nederlanders (en Belgen) kunnen toch wel engels.
Ik verbaasde mij er van de week trouwens over dat Honest Trailers hier op de site staat. Dat is iets wat ik dus totaal niet als serie zie en dan kan je mijn inziens ook alle lets plays of playthroughs van Youtube hier gaan plaatsen. Die duren over het algemeen ene stuk langer dan 4 minuten van een in elkaar gekunsteld animatie trailertje. Echter staat een serie als Wie is de Mol hier dan weer niet. En dat is een serie die ongelofelijk leeft in Nederland en ook onder de gebruikers van de verschillende meter sites. Prima dat Honest Trailers hierop staat trouwens, maar het toont mijn inziens wel dat er nog wat kromme wegen zijn met betrekking tot accepteren van series. Ik denk dat daar nog flink wat kansen zitten ook met betrekking tot series die de site een stuk levendiger kunnen maken (zoals Wie is de Mol)
Ik ben trouwens ontzettend blij met de site en ben dan ook van plan hier nog lange tijd gebruik van te maken. Vind het ook fijn om te zien dat de crew zo graag in gesprek/discussie gaat over de vele punten. Het is fijn om te zien dat er een team achter staat wat zo begaan is met de site.
Miszmi
-
- 3240 berichten
- 598 stemmen
Ok. Nouja, ik heb wel gemeld wat ik wilde. Nu mogen anderen weer wat kwijt en hopelijk heeft de crew ook nog een zegje dat ze hier willen doen
Uiteraard komen we hierop terug! Ik kan momenteel alleen voor mezelf spreken en ga daarom ook nog niet inhoudelijk in op alle reacties. We nemen alles wat er gezegd wordt mee en kijken waar wij ons mogelijk op kunnen aanpassen, daar is dit topic immers ook voor bedoeld. We hebben onderling afgesproken dat we het ongeveer een week de tijd willen geven, zodat iedereen de tijd heeft gehad om zijn mening te geven. Daarna gaan we onderling bekijken wat de mogelijkheden zijn.
Dit zal echter niet allemaal binnen een week veranderd worden uiteraard, maar we zullen jullie zeker op de hoogte houden van onze beslissingen!