- Home
- Serieforum
- De Site - Algemeen
- Geef jouw mening over TvMeter!
Geef jouw mening over TvMeter!
brawljeff
-
- 2773 berichten
- 3309 stemmen
Ik ben er ook geen voorstander van om eerlijk te zijn. Zelf vind ik het juist interessant om per seizoen een recensie te schrijven en ook om die terug te lezen van anderen. Hoe ga je in godsnaam een recensie over de hele Breaking Bad of Game of Thrones serie schrijven? De seizoenen zijn totaal verschillend qua kwaliteit. Als je nu alle Game of Thrones seizoenen qua comments gaat bundelen wordt het echt een zooitje.
Wat betreft de oude series snap ik het wel, maar ga je daar echt nog bij discussiëren of schrijf je daar alleen recensies over? Het laatste lijkt mij het meest relevant. Dan zou ik zeggen: baseer je recensie op de hele serie en plaats hem bij het eerste seizoen. Als spoilers gebruikt in een recensie, zet hem dan bij het laatste seizoen.
Dit is overigens mijn mening als gebruiker van de website, niet zo zeer als crewlid.
3bdelilah
-
- 103 berichten
- 742 stemmen
Ik heb niet alle reacties gelezen dus ik weet niet of iemand dit al heeft voorgesteld, maar het lijkt me wel tof eigenlijk als je bepaalde seizoenen in je top 10 kunt zetten ipv de hele serie. Ik moet bijvoorbeeld aan Dexter denken: heerlijk eerste, tweede en vierde seizoen, maar op basis van de rest toch niet mijn top 10.
In mijn geval dus iets als:
2. Game of Thrones (2011-2017) - Seizoen 1, 2, 3, 6, 7
3. Breaking Bad (2008-2013) - Seizoen 4, 5
8. House of Cards (2013-2017) - Seizoen 1, 2
9. Fargo (2014-2017) - Seizoen 1
- Dexter (2006-2013) - Seizoen 1, 2, 4
Toontje_mm
-
- 183 berichten
- 0 stemmen
Zijn en zijnde laten.
Al zijnde mij laten zijn.
Meestal.
Is wat TvMeter doet.
Mods aardig geweest.
Voor mij in het verleden.
Wat dingetjes maar wel uitgekomen.
Een vrouwelijke, altijd leuk.
Kan ik nog wel het meest van hebben.
Immers liever een vrouw dan boybits die bitserig loopt te bitsen.
Telkens als dat gebeurt, ik word echt gek.
En dus is op dit moment, naar vriendelijk verzoek, mijn mening over TvMeter:
Wel O.K.
donnie darko
-
- 6140 berichten
- 2823 stemmen
Zijn en zijnde laten.
Al zijnde mij laten zijn.
Meestal.
Is wat TvMeter doet.
Mods aardig geweest.
Voor mij in het verleden.
Wat dingetjes maar wel uitgekomen.
Een vrouwelijke, altijd leuk.
Kan ik nog wel het meest van hebben.
Immers liever een vrouw dan boybits die bitserig loopt te bitsen.
Telkens als dat gebeurt, ik word echt gek.
En dus is op dit moment, naar vriendelijk verzoek, mijn mening over TvMeter:
Wel O.K.
Ik snap niet goed wat je bedoelt? Liever een vrouw dan bodybits die bitserig loopt te bitsen?
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2117 stemmen
Prima site, ik hoop dat de bekendheid ervan groeiende is. Levert misschien meer discussie op zoals bij MovM. Aan de andere kant: MovM is wel zo groot geworden (meningen bijvoorbeeld, of uit de hand lopende discussies), dat ik zelf minder behoefte heb gekregen daar een mening neer te pennen of te blijven mierenneuken met een ander over iets als smaak of eigen beleving. 
Toevoegingen heb ik nog geen ervaring mee, misschien dat ik morgen iets probeer toe te voegen.
ZAP!
-
- 5463 berichten
- 3625 stemmen
Helaas moet ik zeggen dat TvM een beetje doorslaat in het hanteren van bepaalde regels bij toevoegingen. Er wordt geëist dat er een serieplot van minimaal 5 zinnen bij moet, terwijl eentje van 3 flinke regels volgens mij ook al prima volstaat (ik heb zelfs een plot moeten 'verminken' om maar aan die regel te voldoen). Hanteer dan 3 tot 5 zinnen.
Nu net weer een toevoeging gedaan waarbij ik voor de plots van de afleveringen niet veel kon vinden, maar met wat creativiteit toch minstens twee (korte) zinnen heb weten te leveren - ook niet goed, want er moeten minimaal twee tekstregels in het invoerveld gebruikt worden.
Dit is (absoluut) geen aanval op de crew, zij moeten ook keuzes maken, maar ik zou het erg op prijs stellen als deze regels een ietsje (zoals dus: 3 - 5 zinnen voor een serieplot en minimaal 2 - korte, maar als er genoeg info te vinden is, wat langere - zinnen voor de plots van de afleveringen) ruimer zouden zijn.
Ted Kerkjes_mm
-
- 20 berichten
- 44 stemmen
Er wordt geëist dat er een serieplot van minimaal 5 zinnen bij moet, terwijl eentje van 3 flinke regels volgens mij ook al prima volstaat
Ik zou me niet blindstaren op het aantal zinnen of regels, maar plotomschrijvingen beoordelen op de inhoud.
Miszmi
-
- 3240 berichten
- 598 stemmen
beek0369, we zijn dit momenteel aan het bespreken. Ik kan hier verder nog geen beloftes over maken, maar we zijn inderdaad wel eens dat een serie niet afgekeurd moet worden als er gewoonweg niet meer informatie te vinden is. Jij hebt dan je best gedaan, maar kan er gewoonweg niet meer van maken. Het is dan voor ons wel handig om dat te weten, zodat wij gelijk bewust zijn van het feit dat er niet meer te vinden is.
Het verminken van serieplots is ook absoluut niet nodig
. 5 tot 8 regels is inderdaad wat wij hanteren, maar hierbij geldt wel dat er dan meer informatie beschikbaar moet zijn. Als er geen informatie beschikbaar is en jij het plot echt moet verpesten, zien wij inderdaad liever drie tot vier lange zinnen.
Wij hebben een grens moeten trekken, omdat wij tot de conclusie zijn gekomen dat er te veel plots te vinden zijn met slechts één of twee zinnen. Wij vonden dat dit uitgebreid moest worden en hebben de vijf tot acht zinnen als maatstaaf genomen (dit hebben wij vanuit de regels op MM overgenomen). Met de juiste bronvermelding of uitleg zullen wij echter echt niet moeilijk doen als jij vier hele uitgebreide zinnen hebt die de serie beknopt, maar volledig beschrijven.
ZAP!
-
- 5463 berichten
- 3625 stemmen
Ehm, je zegt nu 2 verschillende dingen:
Als er geen informatie beschikbaar is en jij het plot echt moet verpesten, zien wij inderdaad liever drie tot vier lange zinnen.
...zullen wij echter echt niet moeilijk doen als jij vier hele uitgebreide zinnen hebt die de serie beknopt, maar volledig beschrijven.
Verder ben ik dan nog benieuwd naar de eisen voor de plots van de afleveringen.
Bedankt voor de respons en ik wacht weer af!
Miszmi
-
- 3240 berichten
- 598 stemmen
beek0369, drie tot vier is voldoende als er niet meer informatie beschikbaar is. Minder zal altijd afgekeurd worden. Ik bedoelde met die latere vier zinnen als er wel meer informatie beschikbaar is, maar jij dan het gevoel hebt dat het plot kwalitatief slechter wordt, dan zouden we met de juiste redenen ook kiezen voor die vier zinnen. Kwaliteit vinden wij immers nog steeds belangrijker dan dat ene zinnetje extra.
Wat betreft de eisen voor de afleveringen: daar komen we nog op terug. Dat zijn we momenteel aan het bespreken. We hebben je in ieder geval gehoord en daarom zijn we het ook gaan bespreken. Het is dus fijn als we feedback krijgen zoals jij die hebt gegeven, zo worden we zelf weer aan het denken gezet om te kijken of het anders kan.
ZAP!
-
- 5463 berichten
- 3625 stemmen
Wat betreft de eisen voor de afleveringen: daar komen we nog op terug. Dat zijn we momenteel aan het bespreken.
Miszmi
-
- 3240 berichten
- 598 stemmen
beek0369, we zijn in dit geval van mening dat we hetzelfde moeten hanteren als met het serieplot (behalve qua lengte natuurlijk). Minstens twee zinnen van een normale lengte genieten altijd de voorkeur, maar als er niet meer informatie beschikbaar is, zullen we akkoord gaan met minder. Uiteraard dient er wel altijd een plot aanwezig te zijn dat daadwerkelijk iets zegt over de aflevering. Als jij je best hebt gedaan om meer informatie te vinden, maar kan niets vinden, zullen we het op basis daarvan dus niet (meer) afkeuren. Wij raden wel aan om dan even te vermelden via welke bronnen er is gekeken en dat jij niets meer kan vinden, dan zijn we hiervan op de hoogte en mogelijk hebben wij nog een andere bron waar wel iets te vinden is.
jerome998
-
- 197 berichten
- 1789 stemmen
Wellicht al vaker besproken, maar voor mij persoonlijk is het grootste gemis dat je bij seizoenen niet per aflevering kunt stemmen. Het is fijn om in een snel overzicht terug te kunnen zien wat favoriete afleveringen en hoogtepunten bij een seizoen waren.
Ook denk ik dat met deze mogelijkheid de gebruikersactiviteit op de site flink zal toenemen, en discussies bij series/seizoenen zal bevorderen. Nu is het gedurende het kijken van een seizoen niet persé verleidelijk om TvMeter te bezoeken en laat je pas een stem of een bericht achter als het seizoen is afgelopen. Als het mogelijk is om per aflevering te stemmen, nodigt dat al uit om 10 tot 20 keer per seizoen de site te bezoeken. Wat natuurlijkerwijs ook meer aanleiding geeft om snel even een meninkje of recensie achter te laten. Ook als je een lopende serie volgt en ziet dat er per aflevering stemactiviteit op TvMeter is, geeft dat sneller aanleiding om in discussie te gaan.
En om te voorkomen dat gebruikers na een paar afleveringen gezien te hebben al een stem uitbrengen. Dat komt veelvuldig voor en geeft een vertekent beeld in het stemgemiddelde.
Daarnaast denk ik dat de 'markeer als gezien'-knop niet volledig tot zijn recht komt. Na het bekijken van een seizoen vink ik alles in één keer af (iets wat veel mensen doen denk ik) en daarmee heeft deze functie niet echt nut. Toen TvMeter opgestart werd en ik voor het eerst de site ging verkennen was de eerste indruk dat je hiermee favoriete afleveringen aan kon vinken, zoals op MusicMeter gebruikelijk is.
Het is een leuke statistiek om te kunnen zien hoeveel afleveringen je gemarkeerd hebt als gezien, maar dit zou eenvoudiger kunnen. Door stemmen per aflevering mogelijk te maken ga je er van uit dat iemand alle afleveringen gezien heeft wanneer hij/zij op het volledige seizoen stemt. Zodoende zou dan automatisch het aantal afleveringen van dat seizoen bijgeschreven worden in het aantal totaal bekeken afleveringen.
Zo zou het er voor mijn gevoel uitzien:
https://pbs.twimg.com/media/DYHESMUWAAAy-52.jpg:large
Tot zover mijn bevindingen. Voor de rest zeer tevreden over TvMeter. Complimenten aan iedereen die er intensief aan meewerkt (Jordy, crew, moderators, toevoeghulp etc.)!
Miszmi
-
- 3240 berichten
- 598 stemmen
Sheppard, bedankt voor je uitgebreide feedback! Ik kan niet overal uitgebreid antwoord op geven, omdat we niet weten wat er in de toekomst nog gaat komen en technisch haalbaar is.
Wat betreft het afvinken van de afleveringen begrijp ik je punt, maar het is niet alleen voor de statistieken. Natuurlijk een leuke bijkomstigheid, maar deze functie is vooral om bij te houden bij welke aflevering je bent gebleven. Mensen die tussentijds bijvoorbeeld enkele afleveringen missen, kunnen op die manier gemakkelijk terugvinden waar ze zijn gebleven.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Het afvinken is eigenlijk primair gemaakt voor het correct zichtbaar/onzichtbaar maken van spoilers. Dat is best een vernuftig systeem (al zeg ik het zelf ?) waarbij je alleen de spoilers leest voor de afleveringen die je al gezien hebt.
Ik ben er zelf sceptisch over, of het stemmen per aflevering veel meer activiteit zou opleveren. Het is wel een interessante discussie natuurlijk, misschien heb ik het mis. Los daarvan zou het technisch echt een gigantische klus zijn om de basisstructuur van de site nu nog zo fundamenteel aan te passen.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Persoonlijk zie ik het nut van stemmen op afleveringen niet in. Een aflevering hoort bij een seizoen en mijn oordeel is dan ook over een totaal seizoen, waarin je vaak een volledig verhaal volgt. En ik verwacht ook niet extra discussie. Die mensen die nu wegblijven kunnen toch elke week over de nieuwe aflevering van de week meepraten? Zie bv De Luizenmoeder of X-Files waar dat wel gebeurt.
jerome998
-
- 197 berichten
- 1789 stemmen
Bedankt voor de snelle reacties! Dat geeft weer wat nieuwe inzichten.
Het afvinken is eigenlijk primair gemaakt voor het correct zichtbaar/onzichtbaar maken van spoilers. Dat is best een vernuftig systeem (al zeg ik het zelf ?) waarbij je alleen de spoilers leest voor de afleveringen die je al gezien hebt.
Dit was me even ontschoten, maar hier ben ik het volledig mee eens, goed bedacht! 
jerome998
-
- 197 berichten
- 1789 stemmen
aburefan Ik vindt dat bijvoorbeeld het eerste seizoen van Lost, ruim 960 minuten (16 uur) aan (goede) tv niet gerechtvaardigd kan worden door 1 stem. Natuurlijk loopt er een sterke rode draad door een seizoen, maar qua subverhalen en achtergrondverhalen is in principe elke aflevering interessant genoeg voor een aparte stem/discussie. Maar dat is natuurlijk ook een persoonlijk geschil.
Voordat ik de Metersites ontdekte gebruikte ik enkel IMDb. Waar wat betreft films mijn voorkeur nu uitgaat naar Moviemeter, merk ik dat bij series eerstgenoemde nog onmisbaar blijkt. Daar het wel mogelijk is per aflevering te stemmen en er vaak uitgebreide reviews bij worden geschreven die leuk zijn om te lezen. Hoe gedetailleerder je op een seizoen in gaat, hoe meer er te bespreken is, hoe voller de site wordt.
Het is duidelijk dat TvMeter niet hoeft op te boksen tegen een internationaal bekende site. Ik heb wel het gevoel dat er nog meer uit te halen is!
Desalniettemin gebruik ik de site met veel plezier en heeft het op vele vlakken ook veel voordelen. En gelukkig zijn we vrij om eventuele verbeterpunten bespreekbaar te maken. Na wat teruggelezen te hebben in dit topic en na de snelle reacties vanavond merk ik echt dat er oprecht naar alle feedback wordt geluisterd. Toppers!
JorisTVmeter
-
- 359 berichten
- 654 stemmen
Hoeveel seizoenen staan er eigenlijk op de site?
1.870 gebruikers | 2.668 series | ??? seizoenen | 0.132 afleveringen | 19.073 berichten | 75.406 stemmen
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
6390 seizoenen
Die tellertjes in de url, daar kun je niet zoveel vanaf kezen. Er zijn allerlei redenen waarom ze soms niet opvolgend zijn.
renzoroy_mm
-
- 1314 berichten
- 979 stemmen
Sorry dat ik het zeg, maar ik vind het het de laatste maanden erg dood hier. Een handjevol mensen post zo nu en dan wat en dat zijn voornamelijk crew members. Er missen ook nog steeds erg veel series, vooral actuele, wat denk ik ook niet echt helpt om nieuwe enthousiaste leden te trekken. Zelf zit ik ook veel meer op andere serie sites waar wel zo goed als elke serie op staat en een veel actiever forum en gemeenschap kent. Niet bedoeld als aanval, maar dat is mijn ervaring hier de laatste tijd.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
het kan natuurlijk altijd beter
maar het gaat de laatste maanden juist goed met de hoeveelheid inschrijvingen en het aantal berichten
Esteban
-
- 3606 berichten
- 1826 stemmen
Echt? En dat bedoel ik absoluut niet lullig. In geen geval. Eerder een oprechte vraag. Ik kom hier voortdurend kijken en het is de laatste tijd toch opvallend stil. Amper beweging. In vergelijking met MovieMeter is het zelfs dood. Om het veel te zwaar uit te drukken. Dit terwijl er, bij wijze van spreken, wekelijks nieuwe series verschijnen.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Ja in mei was er het hoogste aantal berichten, sinds de drukke maanden helemaal aan het begin. Terwijl op de andere sites het in de lente/zomer juist wat omlaag gaat.
Neemt niet weg dat het wel wat actiever mag inderdaad.
Esteban
-
- 3606 berichten
- 1826 stemmen
Ik heb me al een baard zitten denken over hoe TVMeter meer onder de aandacht kan komen. Maar buiten sociale media kan ik weinig bedenken. Deed ik ook al verscheidene malen. Meestal klinkt echter het geluid dat ze al elders actief zijn. Maar bon, misschien is dit niet het juiste topic voor dat aspect. Ik hoop mee op meer activiteit. That's for sure. 
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Ik vind het aantal bezoekers / stemmers / afvinkers prima. Maar ik vind het jammer dat de series tot nu toe niet zo (vaak) uitnodigen tot goede inhoudelijke discussies.