- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel
Ik zoek... een filmtitel
peter&linda
-
- 17 berichten
- 504 stemmen
Is er echt niemand die de film die ik op de vorige pagina beschreef weet. Zit me zelf helemaal gek te denken maar kan er niet opkomen. Noem anders zoveel mogelijk films met dwergen op. Misschien zit ie er tussen.
Alvast bedankt.
Groetjes
Linda
Hannibal
-
- 9360 berichten
- 3284 stemmen
Bedoel je misschien Big Fish? Ik denk het niet trouwens...
Flat6
-
- 1 berichten
- 1 stemmen
Ik zoek een film die ik ongeveer 25/26 jaar geleden in Ierland op de tv gezien heb. Het kan dus best zijn dat deze film nog ouder is.
Het speelt zich ook af in Ierland waarschijnlijk in/rond 1920 of nog eerder. Gaat om een landgoed waar mensen gekocht werken. Mensen worden gekocht op een veiling en moeten voor de landeigenaar aan het werk. Op dit landgoed werkt al een vrouw. De eigenaar koopt uiteraard nog een man erbij, en dit stel wordt dan verliefd.
Ik vraag me al jaren af hoe deze film heet en zou hem zo graag nog eens willen zien.
Wie kan mij helpen?
mikey
-
- 28999 berichten
- 5148 stemmen
De killer is toevallig ook een diamantenslijper.
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25173 stemmen
Wurmo vroeg in een ander (gesloten) topic om drie films.
Die zijn denk ik :
1.Runaway Train
2.Wedlock
3.No Exit
wurmo
-
- 6 berichten
- 0 stemmen
wie kan me helpen aan de naam van 3 films die ik toen die tijd erg mooi vond maar waarvan ik de naam kwijt ben.
de eerste film die ik graag wil weten gaat over een russische gevangenis. Een amerikaanse man word opgepakt voor niks en word in een vieze kleine met schimmel bedekte cel gepleurt, na een maand mag hij er uit maar dan moet hij wel tekenen dat hij het gedaan heeft. De man weigert want hij is onschuldig. dan word hij weer in de cel gepleurd. en na een maand eruit gehaalkd. Dit word herhaalt tot hij besluit te tekenen. Hij word in de russische hoofdgevangenis geplaatts. daar ontsnapt hij door middel van een telling van de gevangenen andere gevangenen weer opnieuw in de rij aan te sluiten nadat deze al geteld waren. ze leidden de bewakers af door middel van een vos los te laten die ze moeten vangen. dasn verstoppen ze zich onder in een luik van ded goederentrein en rijden zo met de trein mee. aan het eind van de film worden de mannen gepakt. ze zijn kapot van verdriet maar dan blijkt dat het de oekrainische politie is en die laten de mannen vrij.
de 2e film weet ik minder vanaf het gaat over de toekomst. 2 mensen staan in de rij van ewen toekomstige gevangenis. de gevangenen ontsnappen. en worden 1 voor een doodgeschgoten. op 2 mensen na. 1 overleeft doordat die doet of die net dood is de ander begraaft zich onder het zand zodat ze hem niet zien. ze moeten overleven in een woestijn. ze gaan allebei hun eigen weg de een met diefstal en is slecht en de ander op een godse manier.
de 3e film weet ik nog minder vanaf. gaat over 2 goede vrienden die ineens van de straat geplukt worden en in een soort club terecht komen waar iedereen gedwongen tegen elkaar moeten vechten op leven en dood. dan moeten ze tegen elkaar vechten.
als iemand deze films kent zeg me dan please de titel je zou me er erg mee helpen.
wurmo
-
- 6 berichten
- 0 stemmen
oh ja en moviefreak mischien dat die 3e film klopt maar dat weet ik niet zeker die andere 2 niet volgens mij
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25173 stemmen
Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik Wedlock (gelukkig)inmiddels al bijna vergeten ben .
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25173 stemmen
oh ja en moviefreak mischien dat die 3e film klopt maar dat weet ik niet zeker die andere 2 niet volgens mij
Runaway Train ook niet ?
wurmo
-
- 6 berichten
- 0 stemmen
nee volgens mij niet als ik de beschrijving ervan op imdb lees dan gaat het meer over dat die trein niet kan remmen naar wat ik heb gezien ging meer over de ontsnapping uit een gevangenis
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25173 stemmen
Dan weet ik het jammer genoeg op dit moment even niet 
Locutus
-
- 606 berichten
- 5888 stemmen
Wurmo vroeg in een ander (gesloten) topic om drie films.
Die zijn denk ik :
1.Runaway Train
2.Wedlock
3.No Exit
Die laatste kan ik niet vinden op de site klopt dat?
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25173 stemmen
Dat klopt inderdaad. De film is ook bekend als Fatal Combat.No Exit
Mausje
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
Wie kan mij helpen aan de titel van de kinderfilm over vogelverschrikker Pepito. Hij was heel erg spannend en heel erg zielig
Hij moet ergens laat in de jaren 80 uitgebracht zijn of iets later.
mister blonde
-
- 12702 berichten
- 5841 stemmen
Hoe heet die film die gistermiddag op RTL 4 was? Bijzonder flauwe komedie. Ben weer toe aan het uitdelen van een 0,5...
mister blonde
-
- 12702 berichten
- 5841 stemmen
ah, ik dacht dat het overzicht van zondag al weg was. maar Little Heroes is de film die ik bedoel. Thx.
U-96
-
- 11875 berichten
- 2084 stemmen
Ik hoor een klasgenoot van mij al dagen zeggen dat hij op zoek is naar de titel met de volgende beschrijving:
Oude film, gebasseerd op een 'waargebeurd' verhaal. Een vrouw in een huis die dagelijks verkracht wordt door een (onzichtbare) geest. Ze besluit het huis na te bouwen om zo te proberen de geest te vangen. Dit blijkt echter niet te lukken, waarna ze weer gewoon verkracht wordt...
Iemand enig idee?
U-96
-
- 11875 berichten
- 2084 stemmen
Dank je, mikey. Ben ondertussen zelf ook best benieuwd naar die film.
diederik
-
- 27 berichten
- 84 stemmen
Ik heb ooit een film gezien op aanraden van m'n broer en ik vond die wel nog goed.
Het gaat over 2 vrienden of broers (weet ik niet meer zeker) die een reis maken ofzo en die met schulden zitten (ik denk door te gokken). Ze belanden ergens op een groot domein en ze moeten dan rond dat domein een muur bouwen (met natuurstenen). Ik weet het is heel vaag maar als iemand iets weet.
Thnx
the_watcher
-
- 79 berichten
- 343 stemmen
Ik denk dat je "The Music of Chance" bedoelt. Ik ken het alleen als boek van Paul Auster, maar even speuren op het internet wijst uit dat het boek in 1993 verfilmd is door Philip Haas.
mikey
-
- 28999 berichten
- 5148 stemmen
geen film maar een nederlandse docu. Het gaat over soldaten tijdens vredesmissies die eenmaal thuis hun verhaal vertellen en terugblikken aan de hand van hun favoriete of meest gespeelde muziek(nummer). Gemaakt door een vrouw die ook de intervies deed. Kent iemand de titel en heeft iemand hem op dvd??
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.