- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel
Ik zoek... een filmtitel
mikey
-
- 28999 berichten
- 5148 stemmen
Hoe heette die filmkomedie ook al weer over een jongeman wiens rijke pa besluit zijn studiegeld eens niet te betalen. en daarom als zwarte student een beurs probeert te krijgen. Hij had een pilletje waardoor je huid donker werd of zo. Vervolgens moest hij meedoen met een militante zwarte groep op de unversiteit-harvard.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Probeer deze eens: Soul Man (1986).
mikey
-
- 28999 berichten
- 5148 stemmen
Yup, en ik had er al op gestemd. Toch wel een leuke film
Vamperia
-
- 141 berichten
- 107 stemmen
Hoe heette die Nederlandse Film ook alweer waar bijna niet in gesproken wordt ? Iets met mensen in een trein, of iets met de spoorwegen in ieder geval.
kappeuter (crew films)
-
- 74673 berichten
- 5985 stemmen
De Wisselwachter denk ik.
mikey
-
- 28999 berichten
- 5148 stemmen
Kent iemand een bizarre amerikaanse art-house film over 2 broers in een villa, de een is zwart en de ander wit? maar daar wordt helemaal niet over gesproken of behandeld. volgens mij komt hij uit begin jaren 90. zwart/wit.
kappeuter (crew films)
-
- 74673 berichten
- 5985 stemmen
Grappig, die film heb ik ook gezien 'vroeger'. Ik weet ook de titel niet, maar het zou me niet verbazen als het een De Palma film is.
mikey
-
- 28999 berichten
- 5148 stemmen
Het is een engelse film volgens mij over een diamantenslijper die achter een vrouw aan zit in een gebouw, ze maakt die man in de war door de liften aan te zetten. ik heb hetzelfde berichtje hier ooit ook eens geplaatst zonder succes. stuur een berichtje als je er ooit achter komt, timo.
kappeuter (crew films)
-
- 74673 berichten
- 5985 stemmen
Klopt helemaal. Ik vond het destijds een ontzettend spannende film.
mikey
-
- 28999 berichten
- 5148 stemmen
Want die vrouw die gaat iemand opzoeken en ziet die man in het trappenhuis, ze loopt een kamer in en vind een lijk. later loopt ze langs een diamnatenslijper en dan blijkt het de creep te zijn die haar achtervolgt tot in een kantoorgebouw (inmiddels savonds). ieks. deze film bleek een traumatische ervaring voor veel mensen.
mikey
-
- 28999 berichten
- 5148 stemmen
Ik heb alle sleutelwoorden uit deze film al eens afgezocht op imdb.com. zoals lift, building, cat/mouse. zonder ooit maar iets te vinden. misschien heb ik iets over het hoofd gezien en hopelijk heb jij meer succes. good luck!!
EmDee
-
- 7192 berichten
- 1417 stemmen
Wellicht moet je in plaats van lift eens elevator intypen. 
mikey
-
- 28999 berichten
- 5148 stemmen
Dat was ook zo'n 80's film. wel een goeie trouwens.
SelmaDuim
-
- 4907 berichten
- 732 stemmen
Wow, die heb ik ook nog gezien! (denk ik)
EmDee
-
- 7192 berichten
- 1417 stemmen
EmDee:
Ik zag van jou een post staan waarin je zocht naar een film over een familie die in een luchtballon van oost naar west-duitsland wil vliegen. Later post je dat je weet welke het is, maar je noemt hem niet.
Omdat ik m toen direct heb toegevoegd. 
Goodfella_90
-
- 10408 berichten
- 2596 stemmen
Een tijdje geleden zag ik een film op tv die ik we leuk vond, maar nu ben ik de titel kwijt. Ik hoop dat iemand hier weet over welke film ik het heb.
dit is wat ik nog herinner: Het verhaal werd steeds van verschillende kanten (personen) gezien. In het begin is een man in een cafe die als ie buiten komt een vrouw ziet die werd geslagen ofzo waarna die vrouw met hem mee naar huis gaat. Daar wordt ze gebeld door die man die haar sloeg. Het blijkt dat ze dit vaker doen om in mannen hun huis te komen en te jatten, maar nu doet ze het niet omdat ze deze vent wel mag. Iemand die ik ken als de vent die Fred Flinstone speelt, speelde hier een agent. Vlak voor het einde is er een schietpartij in een huis en helemaal op het einde valt er een container ofzo boven op iemand, waarna het nummer YMCA van The Village People uit je tv schalt.
ik hoop dat iemand weet over welke film ik het heb
alvast bedankt 
Remi
-
- 6720 berichten
- 0 stemmen
Ik zoek een film over heksen...
7 jaar geleden gezien, kwam er net op 
Het gaat over heksen die geen tenen hebben en een kaal hoofd hebben. Ze hebben een middel gevonden om kinderen in muizen/ratten te veranderen...
peter&linda
-
- 17 berichten
- 504 stemmen
Hoi,
Ik zoek een film over een dwerg en een grote man (die volgens mij Victor heette). Die nadat ze in een circus hebben gewerkt samen een act gaan opvoeren buiten het circus.
Ik hoop dat jullie weten waar ik het over heb want ik zit mijn hersenen te kraken maar kan er maar niet opkomen.
Groetjes
Linda
minime
-
- 79 berichten
- 0 stemmen
In DVD en Video > Algemeen > vraagje:
Hoi Allemaal,
Wie oh wie kan mij helpen......
ik zoek een film met een man die voor of uit de trein komt op de cover.......volgens mij speelt Armin Muller Stahl er in mee.....maar ik heb echt totaal geen idee hoe de film nou heet en waar ie over ging....Wie kan mij helpen?
minime
-
- 79 berichten
- 0 stemmen
Ehmmm Yekezzez, wat moet ik daar mee?????????
Yekezzez
-
- 2512 berichten
- 1126 stemmen
Dat weet niemand, maar je bericht stond eerst in een ander topic en toen vroeg ik me af: "In een verkeerd topic? Is minime dronken?". Plots herinnerde ik mij een een filmpje die ik niemand wilde onthouden.
minime
-
- 79 berichten
- 0 stemmen
Was inderdaad verkeerd geplaatst van mij...stom......
Maar nee ik was niet eens dronken..hehe..
Weet je toevallig de naam van de film die ik zoek?
minime
-
- 79 berichten
- 0 stemmen
daar heb je gelijk in....maar meer weet ik niet....
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.