- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel
Ik zoek... een filmtitel
allmodcons
-
- 383 berichten
- 9436 stemmen
Ik ben op zoek naar de titel van een film:
Een stel jongeren (volgens mij een jongen en een meisje) zijn in een huis en dan krijgt ze telefoontjes en komen er een aantal mensen langs dat huis en jagen hun de stuipen op het lijf.
Het gaat over een aantal jongeren die in een auto een huis passeren en daar de mensen gaan treiteren en sommige ook vermoorden. Het was een waargebeurd verhaal. In Amerika. Sorry voor de vage omschrijving maar ik weet dat het meisje op het laast als het ochtend is en de daders zijn weg de oprit van het huis op strompelt.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Ik ben er vrij zeker van dat het onderstaande film is:
Korbie
-
- 159 berichten
- 0 stemmen
Mijn buurjongen heeft ooit een horrorfilm gezien waarin een groep mensen aan een tafel zit en constant "Ja" of "Nee" moet beantwoorden op vragen. Ze kunnen dan kiezen: ik zelf een elektrische schok of iemand anders. Steeds worden de handelingen gruwelijker: iemands oog wordt uitgestoken.
Kent iemand deze film?
megbob
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
Ik ben er vrij zeker van dat het onderstaande film is:
Klopt inderdaad. Heel erg Bedankt!!!!
Shinobi
-
- 4305 berichten
- 2552 stemmen
Mijn buurjongen heeft ooit een horrorfilm gezien waarin een groep mensen aan een tafel zit en constant "Ja" of "Nee" moet beantwoorden op vragen. Ze kunnen dan kiezen: ik zelf een elektrische schok of iemand anders. Steeds worden de handelingen gruwelijker: iemands oog wordt uitgestoken.
Kent iemand deze film?
Misschien: Would You Rather (2012)?
Korbie
-
- 159 berichten
- 0 stemmen
Langkousonline
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
Damn! Hoe had ik dat kunnen vergeten, ik dacht dat het een hele film was
Bedankt, ga Lost weer eens uit de kast halen 
narva77 (crew films)
-
- 12737 berichten
- 6543 stemmen
Damn! Hoe had ik dat kunnen vergeten, ik dacht dat het een hele film was
Bedankt, ga Lost weer eens uit de kast halen
NafRas
-
- 2 berichten
- 21 stemmen
Få Meg På for Faen (2011), Fucking Åmål (1998) of Exponerad (1971)?
Kan je beter hier vragen (in het vervolg): Film >> Algemeen >> Ik zoek... een filmtitel.
Thanks voor de tip. En voor de suggesties. Zit alleen niet de film tussen waar ik naar op zoek ben.
Lastig hoor. Weet ook niet zeker of het Scandinavisch is.
Emileke93
-
- 13 berichten
- 420 stemmen
Hallo allemaal,
Ik ben op zoek naar de titel van een actiefilm die ik een tijd terug op tv heb gezien (ik viel er in dus ik weet het verhaal niet helemaal). Ik probeer het hieronder zo goed mogelijk te omschrijven.
De film ging over een man en een vrouw (geen relatie) die missies moesten uitvoeren die ze kregen door een onbekende via de telefoon. Degene aan de telefoon had het kind van de vrouw gegrijzeld. Ik heb geen idee waarom de man meedeed.
Degene aan de telefoon weet alle details van de missies tot op de seconde na precies en heeft alles duidelijk uitgestippeld voor de man en de vrouw.
Ik weet nog dat er een scene in de film zat waarin de man en de vrouw een spuitje met slaapmiddel in moesten spuiten zodat ze mee konden reizen met een vrachtvliegtuig (aangezien de druk in die ruimte wegvalt tijdens de vlucht). Op het vliegveld (van bestemming of van vertrek) is er een scene waarin de man en de vrouw proberen te ontsnappen aan een agent via alle transportbanden. Dit lukt ze omdat de opdrachtgever in alle systemen kan rommelen waardoor de man en vrouw steeds op een andere band komen dan de achtervolgende agent.
Uiteindelijk blijkt dat de opdrachtgever een computer is die alle gegevens van de man en vrouw via het internet heeft kunnen bemachtigen. De supercomputer (met een vrouwennaam) bleek gemaakt te zijn door de broer van de man die in opdracht van de computer werkte. De man en vrouw proberen uit handen te blijven van de politie, ME etc en de computer te vernietigen, wat nog niet makkelijk blijkt te zijn.
Verder weet ik dat de supercomputer het doel heeft om de wereld te overheersen ofzo.
De film zal tussen 2000 en 2011 zijn gemaakt denk ik. De gesproken taal is Engels.
Het zou superfijn zijn als iemand me met de titel kan helpen. Hopelijk heb ik genoeg kenmerken van de film kunnen benoemen (en het duidelijk genoeg kunnen verwoorden)
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
Thanks voor de tip. En voor de suggesties. Zit alleen niet de film tussen waar ik naar op zoek ben.
Lastig hoor. Weet ook niet zeker of het Scandinavisch is.
Emileke93
-
- 13 berichten
- 420 stemmen
Cellular (2004) misschien?
Bedankt voor het meedenken, maar dat is hem helaas niet 
Emileke93
-
- 13 berichten
- 420 stemmen
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA! SUPER BEDANKT!!!! 
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
Gelukkig, anders wist ik 't ook niet meer... Ajb!
KarenHappinezz
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
Beste mensen,
Ik herinner mij een film die ik zeker 16 jaar geleden heb gezien en ik geloof toen ook een wat oudere film was (dit weet ik niet zeker). Wat ik mij herinner is van de film is, een ouder mannelijk figuur die houten figuren sleep met vijlen etc. Dit volgens mij aan zijn kleinzoon (?) leert. Het is een klein huisje aan het spoor. Of deze jonge vertrek met de trein ergens naar toe, weet dat ik ontroerd was en moest huilen als kind. Afscheid, (ouders die niet goed kunnen zorgen dragen voor?)
Wie o wie kan mij helpen?
m.artijn_
-
- 23 berichten
- 1 stemmen
Hallo mensen,
ik weet dat dit een site is voor films.. maar ik zoek een Nederlandse serie, mss kunnen jullie me daar ook bij helpen.
Het gaat om een Nederlandse serie waarbij een paar mensen ineens miljonair zijn geworden. Was ongeveer 6jaar terug op tv.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
kelama3
-
- 343 berichten
- 179 stemmen
Hoi! Mijn man zei laatst iets over een film en heb geen idee wat de titel daarvan is. Het gaat over een hypermodern huis wat voorzien is van de nieuwste snufjes, maar de computer draait door en gaat de bewoners terroriseren. Ze zitten als het ware opgesloten in het huis . Volgens mij hoor je ook steeds de stem van die computer... De film (thriller) moet ongeveer begin jaren 90 zijn uitgebracht denk ik? Heeft iemand enig idee welke film dat is?
kelama3
-
- 343 berichten
- 179 stemmen
Hallo mensen,
ik weet dat dit een site is voor films.. maar ik zoek een Nederlandse serie, mss kunnen jullie me daar ook bij helpen.
Het gaat om een Nederlandse serie waarbij een paar mensen ineens miljonair zijn geworden. Was ongeveer 6jaar terug op tv.
Gonzo8000
-
- 484 berichten
- 10 stemmen
Hoi! Mijn man zei laatst iets over een film en heb geen idee wat de titel daarvan is. Het gaat over een hypermodern huis wat voorzien is van de nieuwste snufjes, maar de computer draait door en gaat de bewoners terroriseren. Ze zitten als het ware opgesloten in het huis . Volgens mij hoor je ook steeds de stem van die computer... De film (thriller) moet ongeveer begin jaren 90 zijn uitgebracht denk ik? Heeft iemand enig idee welke film dat is?
Smart house
Een 13-jarige jongen die wint dit en gaat daar met zijn vader en zusje wonen. Hun moeder is al lang dood.
Is trouwens een comedy.
m.artijn_
-
- 23 berichten
- 1 stemmen
volgens mij kwam het talpa, en was meer zoiets als divorce van deze tijd... dankjewel voor het meedenken
m.artijn_
-
- 23 berichten
- 1 stemmen
Hallo mensen,
heb het al gevonden
de hoofdprijs bedoelde ik!
dimi303
-
- 3425 berichten
- 3716 stemmen
De film die ik bedoel is van iets vroeger maar misschien is het deze wel.
kelama3
-
- 343 berichten
- 179 stemmen
Dat is idd een soortgelijk verhaal! Alleen is dit hem helaas niet... Toch bedankt!!
kelama3
-
- 343 berichten
- 179 stemmen
Gonzo, helaas.. Ook dit is hem niet maar bedankt voor je moeite!
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
@ kelama3, nog een gokje: Ghost in the Machine (1993)
kelama3
-
- 343 berichten
- 179 stemmen
Ook dat is hem niet haha! Ergggg! Ik heb volop gezocht op internet en kan niet uitstaan dat we hem niet kunnen vinden. Dank je wel!
jarno1975 (moderator series)
-
- 10974 berichten
- 2795 stemmen
@ Kelama3: Ik denk Electric Dreams (1984) of The Urge to Kill (1989) - IMDb (staat nog niet op MM)
Edit: nog een optie: Homewrecker (1992)
kelama3
-
- 343 berichten
- 179 stemmen
Beiden zijn het niet helaas.. De computer had volgens mij wel een naam inderdaad,en het moet een volledig gezin zijn geweest( de bewoners) in het begin loopt alles perfect en ineens wordt de computer kwaadaardig... Dank je wel! Ik denk dat we te weinig info hebben om hem te vinden loll
jarno1975 (moderator series)
-
- 10974 berichten
- 2795 stemmen
Is het homewrecker ook niet?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.