- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel
Ik zoek... een filmtitel
Sasja
-
- 1338 berichten
- 120 stemmen
Chill Factor moet em zijn
edit: net te laat 
nodronald
-
- 3 berichten
- 5 stemmen
Haha dat is hem! Super snelle reactie btw. Hartstikke bedankt!
kappeuter (crew films)
-
- 74753 berichten
- 5988 stemmen
Hans Beerekamp van NRC is op zoek naar film voor een lezer:
De keuzefilm van de gast (helaas vergeten wie het was) was toen prachtig. Maar: ook van de film ben ik de titel vergeten.
Wat me nog bijstaat is dat de film begon over een academisch type van de mannelijke kunne (‘de zoon’) die werkzaam was in
een Noord-Italiaanse stad. Hij ging daar naar kantoor, of iets dergelijks. Daarna switchte de film naar de vader van deze zoon.
De vader verbleef in een berghut, hoog in de Dolomieten, met wat dieren (schapen, geiten, hond). Hij leefde van wat de natuur hem bood en te bieden had. De vader was oud en – naar langzamerhand bleek – ook ziek en stervende. De zoon bezoekt zijn vader op enig moment, en stelt dan vast dat zijn vader achteruit gaat. Hij besluit te blijven en voor hem en zijn levende have te zorgen.
Hoe het afloopt weet ik niet eens meer. Wel herinner ik me: veel stilte, prachtige beelden van de natuur, veel communicatie zonder woorden tussen vader en zoon. Ontroerend prachtig, dus.
Hoe heet die film? En is hij op dvd te krijgen?
Filmvragen » Oude Italiaanse keuzefilm 'Zomergasten' :: nrc.nl - weblogs.nrc.nl
181070
-
- 7 berichten
- 0 stemmen
In Film > Algemeen > film:
hallo
ben op zoek naar een film,een groep jongens hebben een af ander vrijgezellen feest op een hotelkamer,daar is volgens mij een prostitue die door een glazen tafel dood valt,en die word dan ergens in de woestijn begraven.kent iemand deze film?
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 berichten
- 1719 stemmen
Klinkt als Very Bad Things.
veenin03
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
In Film > Algemeen > Ik zoek een filmtitel help:
Beste Forumleden graag vraag ik jullie expertise en hulp.
Tussen nu en 3 jaar geleden heb ik een film gezien die toen waarschijnlijk nog niet lang uit was.
Ik heb deze film thuis gekeken zonder gezelschap en kan via vrienden niet meer achterhalen hoe deze film heet. Feit is dat ik deze wil gebruiken voor een schoolopdracht en ik deze volgende week in wil leveren. Als je enig idee hebt of hier meer mee kan door bepaalde vragen te stellen dan graag.
De strekking van de film is ongeveer zo;
De film gaat over een terrorist. Hij plaatst bommen in Amerika. De Amerikaanse overheid wil er alles aan doen om verdere aanslagen te voorkomen. De terrorist is een cel.
Het is gefilmd vanuit de rol van een ?psychologe? die gevraagd wordt door de man in kwestie heen te prikken en zo duizenden mensen te redden, zij is van de zachte aanpak. Er komt ook een martelaar in voor die steeds verdere stappen onderneemt om de informatie uit de terrorist te halen. Het speelt zich af in een grote zaal met daarin een aparte cel waar de terrorist onder onmenselijke omstandigheden wordt ondervraagd. Het idee van de film is een beetje goodcop/badcop, de psychologe wordt erbij gehaald zodat de terrorist haar als vriend gaat zien ten opzichte van de badcop die hem steeds verder marteld. Uiteindelijk worden zelfs de vrouw en kinderen van de terrorist erbij gehaald, de martelaar dood de vrouw van de man, de psychologe vindt dit veel te ver gaan. Uiteindelijk gaat de bom alsnog af geloof ik.
Vage vermoeden; de psychologe deed me in mijn herinnering denken aan angelina jolie. de martelaar deed me denken aan Laurence Fishburne (matrix). Hier heb ik via imdb al naar gekeken maar ik kom niet verder.
Suggesties of vragen die het zoekgebied verkleinen; graag 
Alvast bedankt!
jarno1975 (moderator series)
-
- 10996 berichten
- 2803 stemmen
Die martelaar was Samuel L. Jackson in de film: Unthinkable (2010)
Jessen0wnt
-
- 3199 berichten
- 2611 stemmen
Ik zoek een kinderfilm over vampieren, ik weet niet of hij NL of Belgisch is, of dat het gewoon de kinder versie was. Hij ging vooral over het jagen ervan, en het zoeken naar een of ander amulet.
jarno1975 (moderator series)
-
- 10996 berichten
- 2803 stemmen
skipy05
-
- 1676 berichten
- 2735 stemmen
Hallo
Ik ben op zoek naar een film. Ik heb hem 12 jaar geleden en eens 6 jaar geleden op school gezien. Daarom denk ik wel dat hij bekend is.
Wat ik mij er van herinner. Iemand die op een zolder een boek leest en in het verhaal geraakt of gewoon voor leest. dan een meisje met een paard maar dat verdrinkt in een moeras. Dan naar het einde van de film het meisje met een grote vliegende hond of zo iets.
Is mss vrij weinig overschrijving maar mss dat iemand het wel weet.
skipy05
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
skipy05
-
- 1676 berichten
- 2735 stemmen
Dat is hem. Erg bedankt
181070
-
- 7 berichten
- 0 stemmen
Klinkt als Very Bad Things.
yep,bedankt
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
Hans Beerekamp van NRC is op zoek naar film voor een lezer:
Ik moet aan Kaos (1984) denken, maar 't is een grote gok.
-edit- of misschien Padre Padrone (1977) ?
Bubblez
-
- 2085 berichten
- 2580 stemmen
dan een meisje met een paard
En het is onvoorstelbaar, maar het is een jongen. Ik twijfelde als kind ook enorm...
Jessen0wnt
-
- 3199 berichten
- 2611 stemmen
Bedankt ! 
kos
-
- 46825 berichten
- 8952 stemmen
Ik moet aan Kaos (1984) denken, maar 't is een grote gok.
-edit- of misschien Padre Padrone (1977) ?
Sowieso geen Kaos.
Mug
-
- 13981 berichten
- 5969 stemmen
Het is hoogstwaarschijnlijk de film Romance van Massimo Mazzucco.
trebremmit
-
- 3019 berichten
- 1497 stemmen
Mug
-
- 13981 berichten
- 5969 stemmen
Nee, ik heb gelijk... 
De wandelende filmencyclopedie mag me voor 0,2 fte inhuren als rechterhand... 
mister blonde
-
- 8633 berichten
- 5948 stemmen
Slim gezocht of parate kennis? Nog nooit van de film en regisseur gehoord. Knap gevonden/herkend in elk geval.
trebremmit
-
- 3019 berichten
- 1497 stemmen
Nu Hans Beerekamp nog op de hoogte brengen. 
Knap gevonden inderdaad.
maxroelofs
-
- 2838 berichten
- 1659 stemmen
een rijke en een niet rijke die met elkaar van plaats wisselen. Op het eind blijkt een weddenschap om een euro te gaan.
Moet te vinden zijn he 
kappeuter (crew films)
-
- 74753 berichten
- 5988 stemmen
Het is hoogstwaarschijnlijk de film Romance van Massimo Mazzucco.
Nu Hans Beerekamp nog op de hoogte brengen. 
Knap gevonden inderdaad.
Hij is op de hoogte gesteld. 
eltorro
-
- 912 berichten
- 3088 stemmen
een rijke en een niet rijke die met elkaar van plaats wisselen. Op het eind blijkt een weddenschap om een euro te gaan.
Moet te vinden zijn he
Jep, Trading Places (1983)
trebremmit
-
- 3019 berichten
- 1497 stemmen
Hij is op de hoogte gesteld.
Het staat nu ook op zijn weblog!
maxroelofs
-
- 2838 berichten
- 1659 stemmen
Yessss dat is hem bedankt!
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.