• 17.551 nieuwsartikelen
  • 182.897 films
  • 12.627 series
  • 34.956 seizoenen
  • 658.251 acteurs
  • 200.656 gebruikers
  • 9.484.034 stemmen

Ik zoek... een filmtitel

zoeken in:

Baggerman

• 10844 berichten
  • 8325 stemmen

Bartt88 schreef:

Een jong, slim meisje vol ambities die wat wil bereiken in het leven, wordt aan alle kanten tegengewerkt door haar omgeving. Omdat ze niet naar school kan en ook niet werkt, ruilt ze een voorwerp voor iets van iemand anders waar ze meer waarde aan hecht. Ze is erg goed in het ruilen, maar waartoe dit uiteindelijk leidt weet ik niet. Het is een Chinese film.

Wat laat, maar het zou deze film kunnen zijn: Taipei Exchanges

12344321

• 1 berichten
  • 0 stemmen

Ik zoek een film gaat over een jonge die bij een hotel werkt als manusje van alles die op het laat van de film mee mag kaarten met de oudere heren die dat iedere dag doen aan de rand van het zwembad volgens mij ???

het is een film uit de jaren 60 70 maar ik kan hem nergens vinden wie zou mij kunnen helpen aub gr jan

jarno1975 (moderator series)

• 10996 berichten
  • 2803 stemmen

Heb je niet iets meer info? Is het een Amerikaanse film? Misschien nog wat meer dingen die je kunt herinneren.

JohnWilliams

• 7504 berichten
  • 1006 stemmen

Hele tijd geleden was er een film met een heftig begin.

Maar ik moest die avond weg dus ik kon de film niet verder kijken.

Het ging over een jongen die gay was en die werd finaal in elkaar geslagen (bij een hek volgens mij) en toen overleed hij en vond een politieagent hem later. Heftig begin, weet iemand welke film ik bedoel?

Baggerman

• 10844 berichten
  • 8325 stemmen

12344321 schreef:

Ik zoek een film gaat over een jonge die bij een hotel werkt als manusje van alles die op het laat van de film mee mag kaarten met de oudere heren die dat iedere dag doen aan de rand van het zwembad volgens mij ???

het is een film uit de jaren 60 70 maar ik kan hem nergens vinden wie zou mij kunnen helpen aub gr jan

I Served the King of England

Bubblez

• 2085 berichten
  • 2580 stemmen

JohnWilliams schreef:

Hele tijd geleden was er een film met een heftig begin.

Maar ik moest die avond weg dus ik kon de film niet verder kijken.

Het ging over een jongen die gay was en die werd finaal in elkaar geslagen (bij een hek volgens mij) en toen overleed hij en vond een politieagent hem later. Heftig begin, weet iemand welke film ik bedoel?

Dat is waarschijnlijk het bekende verhaal over Matthew Shepard. Hij was een homoseksuele student uit de Verenigde Staten die in oktober 1998 om zijn geaardheid dusdanig mishandeld werd dat hij in het ziekenhuis aan zijn verwondingen overleed. Er zijn meerdere films over gemaakt, waaronder:

-Anatomy of a hate crime (2001)

-The Matthew Shepard Story (2002)

-The Laramie Project (2002)

En er is ook een documentaire, Laramie Inside Out (2004).

Dikke kans dat je één van de drie bovenstaande drie films zoekt!

kos

• 46825 berichten
  • 8952 stemmen

12344321 schreef:

Flamingo Kid, The (1984)

bigdaddy2603

• 25 berichten
  • 248 stemmen

goedendag mensen

ik ben op zoek naar een titel van een western

wat ik me nog van de film herinner is:

een jongen ziet zijn broer of broers vermoord worden

en een tien of twintigtal jaar later gaat hij op zoek naar de moordenaar

en op een gegeven moment zit hij in de middle of nowere in een huisje

en komt de moordenaar van zijn broer(s) daar naartoe en trek hij allerlei luiken

voor de ramen en uit eindelijk blijft hij als enige leven en vermoord hij de

moordenaar van zijn broer(s)

ik weet het is misschien een beetje raar omschreven maar dat is wat

ik me herinner van de film hij komt uit 1970 ongeveer denk ik

alvast bedankt voor de moeite

PartyMarty

• 3165 berichten
  • 1311 stemmen

C'era una Volta il West?

yeyo

• 6372 berichten
  • 4687 stemmen

Misschien Death Rides a Horse?

ADKKR

• 4 berichten
  • 0 stemmen

Ik ben op zoek naar een film waarvan ik me alleen een scene nog goed kan herinneren.

Ik meen dat de film zwart wit was en waarschijnlijk uit periode 1950-70, als het goed is Engels/ wellicht Amerikaans.

De scene speelt zich af in een laboratorium dat in brand staat en waarbij blijkbaar nogal bijtende chemische stoffen vrijkomen... zo bijtend dat blijkbaar de gezichten van de mensen die erbij betrokken zijn vloeibaar worden als was! Onder andere een man raakt met zijn handen zijn gezicht aan dat daardoor vervormt.

Weet niet of het een horror of meer een actie film was...

De scene heeft me aangegrepen en ik zou de hele film nog 's graag in zijn geheel zien...

Voor wie zich dit herinnert, graag reageren

Bedankt!

Uzza_Sparta

• 1195 berichten
  • 2138 stemmen

yeyo schreef:

Misschien Death Rides a Horse?

maar met deze is het zijn hele familie en niet alleen broer of broers?

ik zat te denken aan God's Gun, met Lee van Cleef, maar die is uit 75 of 76, en is trouwens ook een slechte film

Diamante Lobo (1976)

de meeste spaghetti westerns gaan over moord op vrouw of familie, maar ik kan geen andere bedenken (behalve Once Upon a time in the west) waar alleen de broer of broers worden vermoord?

Uzza_Sparta

• 1195 berichten
  • 2138 stemmen

PartyMarty schreef:

C'era una Volta il West?

hij heeft al een cijfer gegeven voor C'era una Volta il West dus lijkt me sterk dat hij hier op zoek is?

bigdaddy2603

• 25 berichten
  • 248 stemmen

de film is 1 a 2 jaar na once upon a time in the west uitgekomen

bedankt voor het meedenken

Dk2008

• 11212 berichten
  • 812 stemmen

ADKKR schreef:

Ik ben op zoek naar een film waarvan ik me alleen een scene nog goed kan herinneren.

Ik meen dat de film zwart wit was en waarschijnlijk uit periode 1950-70, als het goed is Engels/ wellicht Amerikaans.

De scene speelt zich af in een laboratorium dat in brand staat en waarbij blijkbaar nogal bijtende chemische stoffen vrijkomen... zo bijtend dat blijkbaar de gezichten van de mensen die erbij betrokken zijn vloeibaar worden als was! Onder andere een man raakt met zijn handen zijn gezicht aan dat daardoor vervormt.

Weet niet of het een horror of meer een actie film was...

De scene heeft me aangegrepen en ik zou de hele film nog 's graag in zijn geheel zien...

Voor wie zich dit herinnert, graag reageren

Bedankt!

Gek hè, die zul je wel niet bedoelen maar ik moet toch denken aan deze : House of Wax (1953) (die was in de jaren '70 op tv)

ADKKR

• 4 berichten
  • 0 stemmen

Hallo Dick2008 - Bedankt voor de tip. Maar helaas. nee deze film is het niet.

TwilightFAN

• 30 berichten
  • 10 stemmen

Hoi hoi,

Ik ben op zoek naar een film dat gaat over donkere familie die gaan verhuizen naast een blanke gezin, de blanke gezin schijnt niet zo blij te zijn dat hun daar naast komen te wonen, altans de blanke man dan, de vrouw word geloof ik verliefd op die donkere buurman ik weet het niet zeker, en haar zoontje is gek op het spel wat de donkere familie doen in hun tuin, dat jongetje mag niet mee spelen van zijn vader. Ik weet alleen niet hoe dat spel heet het is iets met een balletje geloof ik. Weten julie welke film ik bedoel? Alvast bedankt voor je hulp.

Meneer Bungel

• 13163 berichten
  • 0 stemmen

TwilightFAN

• 30 berichten
  • 10 stemmen

Ja dat is hem, heel erg bedankt!

Meneer Bungel

• 13163 berichten
  • 0 stemmen

Yw!

Hallo,

Ik zoek een horror/slasher film van al enkele jaartjes geleden.

Ik herinner er mij weinig van, maar het ging over een seriemoordenaar die zijn slachtoffers meenam en ze dan in een afgesloten plaats vastbond en ze daar vermoorde.

Ik denk dat het een film is rond de periode van scream, I Know what you did last summer enz.

Alvast bedankt

eltorro

• 912 berichten
  • 3088 stemmen

Woopi Yannick schreef:

Ik zoek een horror/slasher film van al enkele jaartjes geleden.

Ik herinner er mij weinig van, maar het ging over een seriemoordenaar die zijn slachtoffers meenam en ze dan in een afgesloten plaats vastbond en ze daar vermoorde.

Je beschrijft nu zo'n beetje de helft van alle horror films.

Heb je misschien nog meer informatie.

Ja, ik vrees dat ik gewoon niet echt meer informatie heb

Ik heb de film gezien toen ik zelf nog maar 7/8 jaar was ofzo, doordat mijn oudere zus vaak horrorfilms meenam van de videotheek.

Het is een klassieke teen slasher naarwat ik mij herinner. Ik denk ook dat er een scene was waarbij de hoofdrolspelers weglopen van de moordenaar in de omgeving van een weide ofzo.

Het is allemaal redelijk vaak, maar meer herinner ik mij niet xD Het duidelijkste is voor mij, dat de slachtoffers vastgebonden werden in een donkere plek en dan sneedt de moordenaar met een mes in hun buik enz..

Hopelijk, helpt dat iets meer

LINDA1712

• 21 berichten
  • 1 stemmen

Hallo Allemaal!

Ik heb er ook weer eentje...In de categorie "Jeugdtrauma's" haha

Ik moet een jaar of 7 zijn geweest (ben nu 30) toen ik (stiekem!) een film heb aangezet van een man die landde op een andere planeet. Ik meen me te herrineren dat die film er destijds al behoorlijk slecht gemaakt uitzag.

Op een gegeven moment zie je in de film ook een wezen (beetje hagedisachtig) die de man gadeslaat.

Die man wandelt daar een beetje rond en ineens komt er een soort enorme slang uit de rond,grijpt die man bij zn been en probeert hem de grond in te trekken, compleet met vele hoeveelheden bloed enz enz

Op dit punt ben ik als meisje van 7 natuurlijk huilend achter de bank gekropen en heb heeeeel hard om om mn moeder geroepen, en die heeft m snel uitgezet.

Mn moeder wist nog wel te vertellen dat dat hagedisachtige wezen hem uiteindelijk wel gered had. En dat die slang uit de grond uiteindelijk de tong van een monster bleek te zijn....

Lijkt me wel eens grappig om deze film nog eens te zien! Misschien weet iemand de titel????

Sorry dat ik zo weinig info heb,maar dit is wat me altijd is bijgebleven hahaha!

Bedankt alvast!

LINDA1712

• 21 berichten
  • 1 stemmen

Antonev schreef:

Beste filmkenners,

Ik ben me al een aantal dagen aan het opvreten omdat ik de titel van een film niet kan vinden. Het gaat om een film die ik een hele tijd geleden heb gezien, maar ik kan me de film en titel niet goed meer voor de geest halen. Het is in ieder geval een horror film over marionetten die op de een of andere manier aan het moorden slaan. De film eindigt volgens mij met een grote brand in het theater waar deze marionetten 'wonen'. Ik weet dat het een schrale omschrijving is maar is er iemand die dit herkent?

Met vriendelijke groet en bij voorbaat dank!

Is dat niet Puppet Master ofzo??

Puppetmaster (1989)

Baggerman

• 10844 berichten
  • 8325 stemmen

Het zou Enemy Mine kunnen zijn? Leuke film overigens, zou ik wel weer eens willen zien.

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2564 stemmen

LINDA1712 schreef:

(quote)

Is dat niet Puppet Master ofzo??

Puppetmaster (1989)

Dat is al opgelost (film is Dead Silence).

harco80

• 3 berichten
  • 0 stemmen

Beste allemaal,

Jaren geleden heb ik een film gezien bij een les godsdienst en ik zou hem nog een keer willen zien maar ik ben de titel vergeten!

Wat ik me herinner:

Een gezin die in Amerika woont, vrouw (Amerikaans, man (moslim) en kind. De man wil terug naar zijn geboorteland als vakantie om bij zijn familie te zijn. Eenmaal daar wil de man niet meer terug en begint hij zijn vrouw te slaan en zijn vrouw probeert te vluchten met het kind. De ambassade kan niet helpen en hoe het verder afloopt weet ik niet meer.

Hopelijk weten jullie het!

Alvast bedankt!

harco80

• 3 berichten
  • 0 stemmen

Ja dat was m! Bedankt!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.