• 17.551 nieuwsartikelen
  • 182.897 films
  • 12.627 series
  • 34.956 seizoenen
  • 658.251 acteurs
  • 200.656 gebruikers
  • 9.484.034 stemmen

Ik zoek... een filmtitel

zoeken in:

dikky

• 4 berichten
  • 0 stemmen

hey ik zoek een film die gaat over kleine meisjes die worden onvoerd uit verschillende land en die ergens aan een kust op een zogzegd onbewoond eiland opgevoed, getraind tot echte moordmachines. Die worden volwassen ondertussen en er groeien vriendschapsbanden tussen de vrouwen maar die moeten ook tegen elkaar vechten tot de dood. De beste worden dan huurmoordenaars en hebben geen emotie of pijn. Kan iemand me helpen aub? Het is ook geen recente film danku

Bubblez

• 2085 berichten
  • 2580 stemmen

dikky schreef:

hey ik zoek een film die gaat over kleine meisjes die worden onvoerd uit verschillende land en die ergens aan een kust op een zogzegd onbewoond eiland opgevoed, getraind tot echte moordmachines. Die worden volwassen ondertussen en er groeien vriendschapsbanden tussen de vrouwen maar die moeten ook tegen elkaar vechten tot de dood. De beste worden dan huurmoordenaars en hebben geen emotie of pijn. Kan iemand me helpen aub? Het is ook geen recente film danku

Battle Royal?

Baggerman

• 10844 berichten
  • 8325 stemmen

Azumi?

dikky

• 4 berichten
  • 0 stemmen

halo,bedankt om al te helpen maar het is geen japanse film, het is amerikaans, de meisjes zijn wel van verschillende nationaliteiten, er zijn er van europa en van azie bij,kunnen jullie me verder helpen?

Baggerman

• 10844 berichten
  • 8325 stemmen

LINDA1712 schreef:

Hallo Allemaal!

Ik heb er ook weer eentje...In de categorie "Jeugdtrauma's" haha

Ik moet een jaar of 7 zijn geweest (ben nu 30) toen ik (stiekem!) een film heb aangezet van een man die landde op een andere planeet. Ik meen me te herrineren dat die film er destijds al behoorlijk slecht gemaakt uitzag.

Op een gegeven moment zie je in de film ook een wezen (beetje hagedisachtig) die de man gadeslaat.

Die man wandelt daar een beetje rond en ineens komt er een soort enorme slang uit de rond,grijpt die man bij zn been en probeert hem de grond in te trekken, compleet met vele hoeveelheden bloed enz enz

Op dit punt ben ik als meisje van 7 natuurlijk huilend achter de bank gekropen en heb heeeeel hard om om mn moeder geroepen, en die heeft m snel uitgezet.

Mn moeder wist nog wel te vertellen dat dat hagedisachtige wezen hem uiteindelijk wel gered had. En dat die slang uit de grond uiteindelijk de tong van een monster bleek te zijn....

Lijkt me wel eens grappig om deze film nog eens te zien! Misschien weet iemand de titel????

Sorry dat ik zo weinig info heb,maar dit is wat me altijd is bijgebleven hahaha!

Bedankt alvast!

Het zou Enemy Mine kunnen zijn? Leuke film overigens, zou ik wel weer eens willen zien.

Meneer Bungel

• 13163 berichten
  • 0 stemmen

@ dikky: zeker weten dat het Amerikaans is? Ik moet namelijk aan Turkey Shoot (1982) denken...?

dikky

• 4 berichten
  • 0 stemmen

dit is ook niet, ik ben bijna honderd procent zeker, ik denk van eind jaren 90 of begin 2000.

er is een indonesisch of filepijnse meisje bij en eentje van spanje, van amerika en engeland

mikey

• 29036 berichten
  • 5195 stemmen

toch niet d.e.b.s ?

Meneer Bungel

• 13163 berichten
  • 0 stemmen

Chek Law Dak Gung (2002) lijkt er ook wel op...?

-edit- kan je Chek law dak gung beter kijken dan D.e.b.s.!

mikey

• 29036 berichten
  • 5195 stemmen

oh? ja?

Meneer Bungel

• 13163 berichten
  • 0 stemmen

Moet ik er nog bij zetten dat het mijn bescheiden mening is?

Oordeel zelf:

D.e.b.s. versus Chek law dak gung.

kappeuter (crew films)

• 74753 berichten
  • 5988 stemmen

Weer een vraag uit de NRC uit de rubriek van Hans Beerekamp:

In de jaren zestig zag ik op de Duitse tv het begin van een (nagesynchroniseerde?) zwart-wit film die me altijd is blijven intrigeren. De film begint ergens in het Midden-Oosten, in een gehucht in een verder van god verlaten streek. De hoofdfiguur is een blanke arts van middelbare leeftijd die op het cruciale moment niet of niet de goede zorg verleende aan een zoontje van een local. Als de arts terug wil gaan, blijken de banden van zijn auto doorgesneden, reparatie is daar niet mogelijk en de man zit dus vast.

De vader van het jongetje biedt de arts aan om hem ‘binnendoor’ naar de bewoonde wereld terug te brengen. Na een tocht op een plankje aan een krakkemikkig kabelbaantje over een ravijn is er voor de arts geen weg terug meer en begint een tocht vol ontberingen. De film laat vervolgens zorgvuldig in het midden of de local de arts inderdaad terug wil brengen of dat hij hem als wraak door uitputting aan zijn einde wil laten komen.Weet jij welke film dit is, en weet je ook hoe de film uiteindelijk afloopt?

Filmvragen » Nagesynchroniseerde arts in het Midden-Oosten :: nrc.nl:

kelly19

• 1 berichten
  • 0 stemmen

Ik ben op zoek naar een film die ik laatst op tv zag. Het ging over:

Een vrouw die met een andere vrouw voor de kerst aan een huizenruil ging doen. die een woonde in amerika en de ander vlakbij london. Ze gaan verhuizen. En de ene heeft in eens een heel luxe huis en de ander een klein knus huisje. En dan komt de broer (met wie ze van huis geruild is) langs. En worden verliefd enzo. En dan komt ze er achter dat hij nog 2 kinderen heeft.

En de andere vrouw ontmoette een goede vriend (van de vrouw waarmee ze geruild is) En die worden ook verliefd. En op het eind komen ze allemaal bij elkaar. en vieren ze kerstmis.

Hij was in (eind) augustus op tv op rtl 4 op een zondag.

skipy05

• 1676 berichten
  • 2735 stemmen

Hallo

Ik ben op zoek naar ene film die ik een paar jaar geleden eens gezien heb. Ik denk vrij bekend.

Het gaat over:

Een tunnel onder water waar een vrachtwagen door rijd met afval die dan een accident krijgt waardoor een ontploffing gebeurd. daarna zitten er een deel mensen gevangen in de tunnel en proberen ze er uit te geraken. Uiteindelijk geraken er maar een 2tal boven door het water.

Meneer Bungel

• 13163 berichten
  • 0 stemmen

skipy05

• 1676 berichten
  • 2735 stemmen

Dat lijk hem te zijn. Erg bedankt.

Meneer Bungel

• 13163 berichten
  • 0 stemmen

Yw!

mikey

• 29036 berichten
  • 5195 stemmen

in welke film stond, ik meen steve martin, op een dak de naam van haar verdwenen geliefde te schreeuwen, in NYC? Toen hij even verder keek stonden op andere daken ook mannen de naam van hun verloren liefde te brullen. Ook zit er een scene in dat hij alleen gaat eten en dat het restaurant helemaal stil viel toe hij zei: I'm alone.

Weet iemand dit?

Meneer Bungel

• 13163 berichten
  • 0 stemmen

mikey

• 29036 berichten
  • 5195 stemmen

Toch The Lonely guy, ik kan met het verhaal trouwens niet meer herinneren. Tja 84 dus. Goed gefilmd hoor, tja Arthur Hiller he.

bedankt mannen

Meneer Bungel

• 13163 berichten
  • 0 stemmen

Yw. Moet 'm nog maar weer eens zien, kan vast nog wel een halfje bij.

A.L.I.E.N

• 779 berichten
  • 1074 stemmen

Hoe heet die film eigenlijk over de eerste "Trans-Atlantische" vlucht in 1919? De eerste vlucht over de Atlantische oceaan van Canada naar Ierland. Weet iemand hoe die film heet? Volgens mij is het een film uit de jaren '60 of '70 (of mischien '80) maar pin me er zeker niet op vast!

alvast bedankt.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

A.L.I.E.N schreef:

Hoe heet die film eigenlijk over de eerste "Trans-Atlantische" vlucht in 1919? De eerste vlucht over de Atlantische oceaan van Canada naar Ierland. Weet iemand hoe die film heet? Volgens mij is het een film uit de jaren '60 of '70 (of mischien '80) maar pin me er zeker niet op vast!

alvast bedankt.

Spirit of St. Louis, The (1957) misschien?

hier nog wat achtergrondinfo

Yoppie

• 2 berichten
  • 0 stemmen

Hallo,

Ik ben op zoek naar een (sci-fi) film, maar herinner me er niet veel van. Het heeft iets met cyborgs en de ruimte te maken. Een clubje mensen hebben allemaal iets "cyborgs" zeg maar.. De ene een kunstmatig hart, de ander een oor, een been, enz.. Wat is nog weet van het verhaal is dat degene met z'n "robot" oor, zijn oor aan iemand anders geeft omdat die doof geworden is, en zo dus weer kan horen.

Ik weet het, het is een vage omschrijving, maar meer weet ik er niet meer van. Jullie kunnen me vast helpen!

Ch3wb4cc4h

• 116 berichten
  • 0 stemmen

Yoppie

• 2 berichten
  • 0 stemmen

Hmm.. dat zou goed kunnen! Ik ga 'm downloaden. Thnx!

A.L.I.E.N

• 779 berichten
  • 1074 stemmen

moviemafketel schreef:

(quote)

Spirit of St. Louis, The (1957) misschien?

hier nog wat achtergrondinfo

Tja, het zou best kunnen. Maar dit gaat echter over Charles Lindbergh, die in 1927 van Amerika naar Frankrijk vloog, wat ik eigenlijk bedoelde was de EERSTE trans atlantische vlucht in 1919(!) Naar mijn herrinnering waren er ook 2 piloten in het vliegtuig, daarom dat de film die ik zoek toch eerder over die pioniers vlucht uit 1919 gaat.

Marja, het zou best kunnen dat het "spirit of st louis" is. Toch bedankt in eider geval!

Weet er iemand toevallig nog een andere film die over dit onderwerp (eerste trans-atlantische vlucht uit 1919) gaat? Zo ja, dan hoor ik het graag!

grz. A.L.I.E.N

oscarhelm

• 4 berichten
  • 0 stemmen

Ik zoek een film die gaat over een vrouw die door iedereen voor gek wordt verklaard omdat ze zegt dat er geesten zijn in haar huis.

Het verhaal is waargebeurd.

Even later ziet haar man dat een geest zijn vrouw tegen de muur aan gooit. De geest is zelf niet te zien maar hij ziet wel dat zijn vrouw wordt vastgepakt door handen. Hij probeert zelf in te grijpen maar de geest smijt hem ook tegen de muur.

Enig idee wat de titel is?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.