• 17.551 nieuwsartikelen
  • 182.897 films
  • 12.627 series
  • 34.956 seizoenen
  • 658.251 acteurs
  • 200.656 gebruikers
  • 9.483.981 stemmen

Ik zoek... een filmtitel

zoeken in:

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3457 stemmen

oscarhelm schreef:

Ik zoek een film die gaat over een vrouw die door iedereen voor gek wordt verklaard omdat ze zegt dat er geesten zijn in haar huis.

Het verhaal is waargebeurd.

Even later ziet haar man dat een geest zijn vrouw tegen de muur aan gooit. De geest is zelf niet te zien maar hij ziet wel dat zijn vrouw wordt vastgepakt door handen. Hij probeert zelf in te grijpen maar de geest smijt hem ook tegen de muur.

Enig idee wat de titel is?

Entity, The (1981)?

boozebelly

• 1428 berichten
  • 1941 stemmen

Ik ben ook op zoek naar 2 filmtitels.

Film 1:

Een animatiefilm. Ooit gezien zo rond eind jaren 80, begin jaren 90 op tv. Het gaat over een bejaard echtpaar dat zich voorbereid op de val van de atoombom. Als ik het goed heb bouwen ze een soort schuilplaats in de gang met deuren die schuin tegen de muur worden gezet. Uiteindelijk valt de bom ook, maar hoe het afloopt weet ik echt niet meer.

Film 2:

Een film over Londen in de 2e wereldoorlog. Ook gezien zo rond begin jaren 90. De film richt zich (zover ik kan herinneren) puur op de burgers van Londen tijdens de Duitse bombardementen en is dus geen typische oorlogsfilm.

Eén scene die ik mij nog kan herinneren is de volgende: Iemand klemt een kogel klem in een bankschroef, houd een spijker tegen de achterkant met een hamer in de aanslag om de spijker een klap te geven, om zo de kogel af te kunnen vuren. In het schootsveld van de kogel staat iemand anders, die op deze manier gedwongen word om iets op te biechten.

Ook meen ik dat een stelletje de liefde bedrijft in het puin van een gebombardeerd gebouw.

Hopelijk kan iemand mij aan de titels helpen

starbright boy (moderator films)

• 22674 berichten
  • 5284 stemmen

Titel 1 is When the Wind Blows (1986)

Zou ik nog weleens terug willen zien.

mikey

• 29036 berichten
  • 5195 stemmen

Ja, het is haar zoon trouwens. Niet haar man.

boozebelly

• 1428 berichten
  • 1941 stemmen

Dank voor de snelle reactie

Dat is hem inderdaad.

mikey

• 29036 berichten
  • 5195 stemmen

Griezelse!

Baggerman

• 10844 berichten
  • 8325 stemmen

Titel 2 kan Hope and Glory zijn.

boozebelly

• 1428 berichten
  • 1941 stemmen

Ook die is raak!

Zojuist ff de trailer bekeken en dat is hem inderdaad. Dank Baggerman!

dikky

• 4 berichten
  • 0 stemmen

ja dat was em naked weapon bedankt !

Mezelf

• 288 berichten
  • 204 stemmen

Hallo mensen, ik zoek een filmtitel (duh)

ik ga nu een hele vage beschrijving geven van wat ik nog weet van de film en ik hoop echt dat iemand weet welke film ik bedoel :

De film gaat over een man die een vrouw gevangen neemt in zijn huis.. Ze zitten daar in een soort kelder en hier zit zij aan een bed vast ofzo.. Hij slaat haar ook regelmatig.. En volgens mij bezwangerd hij haar ook nog.. Hij woont in een huis ergens afgelegen met veel weilanden en ook nog een grasvlakte voor zijn huis.. Oja, volgens mij ontstapt die vrouw uiteindelijk ofzo.. Of iig kan ze uit dat huis komen en dan rent ze weg.. Volgens mij sneeuwt het op dat moment.. Echt vage shit joh, ik bedenk opeens dat hij misschien wel 2 mensen gevangen had.. die vrouw en haar vriend/man ofzo..

Kan iemand hier iets mee? (A)

Brix

• 19811 berichten
  • 5220 stemmen

Deze misschien? Collector, The (1965)

Mezelf

• 288 berichten
  • 204 stemmen

Heb even wat plaatjes opgezocht maar dit is hem niet.. Het was wel een wat oudere film maar niet zo oud.. (het verhaal is trouwens wel ongeveer hetzelfde)

Maar de film die ik bedoel gaat eigenlijk over het proces in de kelder.. Het is best heftig allemaal.. Hij wil van alles van die vrouw, maar die vrouw wil niets.. Ze wordt meerdere malen geslagen door de man.. Hij verkracht haar nog.. Het huis staat ergens afgelegen met allemaal weilanden enzo eromheen..

Meneer Bungel

• 13163 berichten
  • 0 stemmen

Keeper, The (2004) misschien?

vroontjeh

• 1 berichten
  • 0 stemmen

In Film > Algemeen > ik zoek een film van ......:

heey gaste ik ben lennart en ben opzoek naar een film en speelt als volgt.

Een familie wordt overvallen door dieven en na tegenstribbelen van het gezin word de vrouw en kind vermoord voor de ogen van vader.

De vader gaat opzoek naar de dader en vind hem.

Hij gaat de man langzaam maar pijnlijk vermoorden door zijn armen benen etcetra er af te slijpen.

Hij neemt het ook op stuurt de dvd naar de familie van de dief.

Het dochtertje van de dader denkt dat het een normale film is maar schrikt zich kapot.

De man die de dief heeft vermoord gaat de cel in en zorgt er voor dat hij in de isoleer cel komt.

Eerder tijd geleden heeft hij een tunnel naar de iso cel gegraven zo kan hij naar buiten om zo de mensen die hem hebben berecht te vermoorde.

Waaronder justitie ( vrouw ) met een telefoon bom te vernoorden en nog meer mensen te vermoorden.

Als iemand weet hoe de film heet laat het me het liefst weten via de mail naar : [email protected]

en bedankt alvast ben al een tijd opzoek maar kan hem niet vinden !!!

Mag ook antwoorden via reactie bedankt !!!

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2564 stemmen

Law Abiding Citizen, maar dat kun je voortaan hier vragen.

Wazowski

• 54 berichten
  • 4263 stemmen

Hallo allemaal!

Ok, ook ik heb twee films waarvan ik me al jaren afvraag wat de titels ervan zijn.

Beide komen uit -denk ik- tussen halverwege jr 70 tot begin jr 80, ze hebben overigens niets met elkaar te maken.

De eerste heb ik geloof ik half jr 80 bij Meimaand Filmmaand gezien en ging over een man en een vrouw die een bom wilden laten ontploffen in -ik geloof- een stadion. Ik kan me een scene herinneren waarin ze de explosieven wilden uitproberen in een schuur en dat ie na de explosie vol met kleine gaatjes zat...

De 2e film heb ik ook ergens halverwege jr 80 gezien en ging over een man (soort van moderne sheriff oid) die probeerde een aantal slechteriken te pakken en aarin werd tegengewerkt: hij wordt zelf van kwaad tot erger slachtoffer, maar wil toch niet zijn doel stoppen...

Beide films zijn van de USA of iig Engelstalig, behoorden tot het actie genre en speelden in de toen huidige tijd af. Erg veel meer info heb ik niet, het is immers al weer enige tijd geleden en ik was nog maar een jonge wazo.

Iemand een idee?

Baggerman

• 10844 berichten
  • 8325 stemmen

De eerste ken ik ook, maar ik kom niet op de titel. Volgens mij wilde ze de fragmentatiebom plaatsen op een zeppelin (met camera) boven het stadion.

Mezelf

• 288 berichten
  • 204 stemmen

Bedankt maar nee, dat is hem ook niet..

Weet iemand welke film ik bedoel?

Meneer Bungel

• 13163 berichten
  • 0 stemmen

PartyMarty

• 3165 berichten
  • 1311 stemmen

Baggerman schreef:

De eerste ken ik ook, maar ik kom niet op de titel. Volgens mij wilde ze de fragmentatiebom plaatsen op een zeppelin (met camera) boven het stadion.

Is dat niet iets van Black Sunday of Black October ofzo, ik zal eens kijken.

PartyMarty

• 3165 berichten
  • 1311 stemmen

Ik denk Black Sunday (1977)

Mezelf

• 288 berichten
  • 204 stemmen

De film die ik zoek gaat over een vrouw die gevangen wordt gehouden door een man..

Dit gebeurt ergens in een huis op een afgelegen plek, tussen de weilanden en het riet..

In een soort van kelder staat een bed en alles voor die vrouw..

Het verhaal gaat dus voornamelijk over wat daar allemaal gebeurt..

In het begin weigert ze alles wat die man van haar vraagt, later geeft ze er vaker aan toe

Tot dat hij haar verkracht.. volgens mij wordt ze wel zwanger dan..

Op een gegeven moment probeert ze nog te ontstappen, volgens mij mislukt dat..

Maar uiteindelijk heeft ze toch iets gedaan waardoor de politie bij het huis aankomt (einde vd film)

Ik weet echt niet heel veel meer van die film, bijvoorbeeld.. had die man alleen een vrouw gevangen genomen, of ook de vriend/man van die vrouw? Het gaat verder dus niet over de politie of iets.. het is echt een film, soort documentaire misschien zelfs wel, over dat hij haar daar zo lang in huis heeft....

Baggerman

• 10844 berichten
  • 8325 stemmen

PartyMarty schreef:

Nou, dat is in ieder geval de film die ìk bedoelde!

Wazowski

• 54 berichten
  • 4263 stemmen

PartyMarty schreef:

Had even bij de reacties van die film gekeken en een andere scene die daar wordt besproken (iemand die wordt gefotografeerd) kwam ook in die film voor, dus dat is m!

Dank is groot!

Brix

• 19811 berichten
  • 5220 stemmen

Mezelf schreef:

Hallo mensen, ik zoek een filmtitel (duh)

ik ga nu een hele vage beschrijving geven van wat ik nog weet van de film en ik hoop echt dat iemand weet welke film ik bedoel :

De film gaat over een man die een vrouw gevangen neemt in zijn huis.. Ze zitten daar in een soort kelder en hier zit zij aan een bed vast ofzo.. Hij slaat haar ook regelmatig.. En volgens mij bezwangerd hij haar ook nog.. Hij woont in een huis ergens afgelegen met veel weilanden en ook nog een grasvlakte voor zijn huis.. Oja, volgens mij ontstapt die vrouw uiteindelijk ofzo.. Of iig kan ze uit dat huis komen en dan rent ze weg.. Volgens mij sneeuwt het op dat moment.. Echt vage shit joh, ik bedenk opeens dat hij misschien wel 2 mensen gevangen had.. die vrouw en haar vriend/man ofzo..

Kan iemand hier iets mee? (A)

Nóg een poging: Reindeer Games (1996)

Mezelf

• 288 berichten
  • 204 stemmen

Brix schreef:

(quote)

Nóg een poging: Reindeer Games (1996)

Hahahah, shit, ook niet! Maar bedankt

De film die ik bedoel kent niet echt zo'n filmige thrillerspanning.. Natuurlijk is het een spannende film, maar het voelt meer natuurlijk aan allemaal.. Misschien dat het zelfs meer een docu-film is geweest.. Erg frustrerend dat ik er nog zo weinig vanaf weet.. Lijkt me zo leuk hem weer een keertje terug te zien

beste mensen

ik ben al heel lang op zoek na 1 film die komt ongeveer van 1999 , en heet meen ik nell ma ik weet het niet zekker dat is een waargebeurd verhaal over 1 meisje dat jaren lang opgesloten zit in de kelder van der moeder , zij lijd aan een stoornis waardoor de moeder het niet goed vind dat ze na buiten gaat , de polictie komt haar redden en ze moet in een keer buiten overleven om het zo ma te zeggen en komt ze dinge tegen die voor haar heel angstig is ,,

weet iemand meschien hoe deze film heet ??

alvast bedankt

groetjes daisy

Bubblez

• 2085 berichten
  • 2580 stemmen

Nou, uhm... Nell?

PartyMarty

• 3165 berichten
  • 1311 stemmen

Flieber

• 116 berichten
  • 830 stemmen

Dacht zelf aan to live again maar nu ik de vraag wat beter bekijk is Nell inderdaad wel iets logischer

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.