- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel
Ik zoek... een filmtitel
watchmovie
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
Ja dat is hem geloof ik, helemaal super! Heel erg bedankt!
Joyce VDH
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
In Film > Algemeen > Ik zoek een film over een autistische pianist!:
Ik ben op zoek naar de titel van een film! Ik heb deze namelijk ooit gezien maar ben de titel vergeten! Het gaat dus over een autistische pianist, die op een school een meisje leert kennen of zo iets dergelijks en het is dus gebaseerd op iemand zijn leven. Het is niet de film Shine, daar ben ik zeker van.
narva77 (crew films)
-
- 12789 berichten
- 6593 stemmen
Klinkt toch als "Shine", maar daarin was het hoofdpersonage geen autist volgens mij...
Heel misschien Miracle Run, over een tweeling met autisme, die beiden uitblinken in een bepaalde discipline?
Degrak
-
- 7 berichten
- 255 stemmen
Ik zoek een titel, van een film die helemaal niet zo oud is. Het verhaal gaat over een afrikaans gezin dat naar een andere plek moet reizen, vanwege burgeroorlogen. Het verhaal gaat eigenlijk over de vader, die o.a. zijn zoontje verliest aan een stel rebellen. Volgens mij is de film in het Frans, maar dat weet ik niet zeker. Ook reist er in het begin zijn buurman mee, en wat geiten. Het einde spoileralert* is als volgt: iedereen gaat dood, behalve de vader en zijn dochtertje. Ze komen aan bij een westers kamp voor vluchtelingen.
Degrak
-
- 7 berichten
- 255 stemmen
Hopla, dat is het natuurlijk. Duizend maal dank en je maakt mijn dag helemaal goed
Dragon
-
- 62559 berichten
- 4509 stemmen
Fijn dat ik je dag heb goedgemaakt. Mooie film ook
.
Filmpje1
-
- 1291 berichten
- 1029 stemmen
Hey luitjes,
ik zoek de titel van een film, het is een fantasy en weet er niet heel veel meer over eigenlijk.
ik weet nog wel dat het met een speciale boom was. ik geloof dat degene die op het einde dood ging dan die boom zou worden(dat droomde die dan ofzo) en iets met een man die zijn vrouw of dochter wil redden die ongeneselijk ziek is. en het was een wetenschapper volgens mij.
het is een beetje vaag, maar kan me er niet veel van herinneren alleen nog dat het een mooie film is. in ieder geval bedankt voor alle hulp.
Gonzo8000
-
- 486 berichten
- 10 stemmen
Het kan misschien The Day After zijn uit 1983
Combustibility
-
- 1287 berichten
- 345 stemmen
Hey luitjes,
het is een beetje vaag, maar kan me er niet veel van herinneren alleen nog dat het een mooie film is. in ieder geval bedankt voor alle hulp.
Moet ook volgens mij inderdaad Fountain, The (2006) zijn.
newG
-
- 956 berichten
- 2369 stemmen
Ik ben op zoek naar de titel van een film! Ik heb deze namelijk ooit gezien maar ben de titel vergeten! Het gaat dus over een autistische pianist, die op een school een meisje leert kennen of zo iets dergelijks en het is dus gebaseerd op iemand zijn leven. Het is niet de film Shine, daar ben ik zeker van.
ik zit ook al een tijdje met een soortgelijke film in gedachten, ik dacht zelfs dat een jongen uit de tv serie flipper (uit de jaren 90) de autist was... Maar ik kan mis zijn want ik heb zelf de film ook maar halverwege de jaren 90 op tv gezien....
Uzza_Sparta
-
- 1195 berichten
- 2138 stemmen
kan niet The Day After zijn omdat die scene "waar een groep mensen in een onderzeeër ging op zoek naar overlevenden, waarbij ze uiteindelijk niemand vonden" niet in deze film voorkomt, maar wel in On The Beach.
The Day After was een redelijk kernramp film van de jaren 80 al was Threads, ook uit de jaren 80, tien keer beter! 
Uzza_Sparta
-
- 1195 berichten
- 2138 stemmen
misschien bedoel je Daniel Day-Lewis in My Left Foot uit 1989? Of anders What's Eating Gilbert Grape uit 1993? Niet autistisch, maar wel allerbij gehandicapten.
Madeliefje
-
- 180 berichten
- 705 stemmen
Ik zoek een film die ik al een paar jaar geleden heb gezien.
Het is een komedie, en het gaat over een man met zijn kinderen. Hij moet geloof ik ergens heen voor zijn werk en dan neemt hij zijn kinderen mee. Ze gaan dan naar een plek ergens in de bossen.
Ik kan me nog een scène herinneren dat die man op een (knalgele?) fiets een heuvel af komt crossen, verder weet ik er weinig meer van. Volgens mij moet hij zijn kinderen terugvinden voor zijn vrouw terugkomt, zoiets.
Iemand een idee?
Dragon
-
- 62559 berichten
- 4509 stemmen
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 berichten
- 1719 stemmen
What About Bob? misschien?
Filmpje1
-
- 1291 berichten
- 1029 stemmen
Ah super ja dat is hem, frustrerend kan dat soms zijn als je niet op de titel kan komen
maar jullie maken mijn dag, super bedankt moviemafketel en Combustibility
Gonzo8000
-
- 486 berichten
- 10 stemmen
Ik zoek een film die ik al een paar jaar geleden heb gezien.
Het is een komedie, en het gaat over een man met zijn kinderen. Hij moet geloof ik ergens heen voor zijn werk en dan neemt hij zijn kinderen mee. Ze gaan dan naar een plek ergens in de bossen.
Ik kan me nog een scène herinneren dat die man op een (knalgele?) fiets een heuvel af komt crossen, verder weet ik er weinig meer van. Volgens mij moet hij zijn kinderen terugvinden voor zijn vrouw terugkomt, zoiets.
Iemand een idee?
Cheaper by the Dozen 2 uit 2005 met Steve Martin
Madeliefje
-
- 180 berichten
- 705 stemmen
Cheaper by the Dozen 2 uit 2005 met Steve Martin
Nee, die heb ik gezien, maar dat is een andere..
joeri_filmfreak
-
- 143 berichten
- 0 stemmen
ik zoek een franse film, het gaat over een man die van parijs naar barcelona verhuist en bij een paar ( jonge ) volwassenen gaat wonen in een huis, weet iemand hoedeze film heet?
Madeliefje
-
- 180 berichten
- 705 stemmen
Ja! Het is RV, bedankt! Ik had er overheen gelezen, dacht dat jullie het tegen iemand anders hadden.. 
bellarissimo
-
- 3 berichten
- 22 stemmen
Ik zoek een film die ik zeker 10 jaar terug eens met mijn ouders op tv heb gezien, waarschijnlijk op de publieke omroep.
De film, voor zover ik me herinner, speelt zich af in een houten huis/hutje (vrij krakkemikkig geloof ik) in een verder verlaten landschap. Het licht buiten is constant een blauwige schemering, ik vermoed dat het in Ijsland is. Er zitten niet al teveel karakters in de film en het is een drama/thriller met veel onderhuidse spanning, wordt geloof ik niet veel in gesproken. Het hoofdpersonage: een jonge vrouw met donker haar in een lange jurk. Wat mij het best is bijgebleven zijn haar zéér prominente halsspieren die aanzwollen op momenten van spanning. (Misschien een vreemd detail, maar dit is precies waarom ik me de film herinner, heb zoiets nooit weer gezien.)
De tijd waarin de film speelt is lastig in te schatten, er is niets moderns te zien (geen elektriciteit of auto's oid.). Ik zou gokken op de 19e eeuw, maar door de afgelegen lokatie kan de moderne tijd eraan voorbijgegaan zijn: het is allemaal erg primitief.
Helaas kan ik van het plot nauwelijks nog wat terughalen.
Ik hoop dat er bij iemand een belletje gaat rinkelen!
newG
-
- 956 berichten
- 2369 stemmen
Ik zoek een film die ik zeker 10 jaar terug eens met mijn ouders op tv heb gezien, waarschijnlijk op de publieke omroep.
De film, voor zover ik me herinner, speelt zich af in een houten huis/hutje (vrij krakkemikkig geloof ik) in een verder verlaten landschap. Het licht buiten is constant een blauwige schemering, ik vermoed dat het in Ijsland is. Er zitten niet al teveel karakters in de film en het is een drama/thriller met veel onderhuidse spanning, wordt geloof ik niet veel in gesproken. Het hoofdpersonage: een jonge vrouw met donker haar in een lange jurk. Wat mij het best is bijgebleven zijn haar zéér prominente halsspieren die aanzwollen op momenten van spanning. (Misschien een vreemd detail, maar dit is precies waarom ik me de film herinner, heb zoiets nooit weer gezien.)
De tijd waarin de film speelt is lastig in te schatten, er is niets moderns te zien (geen elektriciteit of auto's oid.). Ik zou gokken op de 19e eeuw, maar door de afgelegen lokatie kan de moderne tijd eraan voorbijgegaan zijn: het is allemaal erg primitief.
Helaas kan ik van het plot nauwelijks nog wat terughalen.
Ik hoop dat er bij iemand een belletje gaat rinkelen!
doet me wat aan deze denken op die 19de eeuw na dan...
kochheimsc
-
- 9 berichten
- 8 stemmen
Ik zoek een film die ik ooit heel lang geleden op tv zag. Het was zo'n rtl4 woensdag waargebeurd verhaa volgens mijl, maar liet toen veel indruk op mij achter omdat het over een huis ging waar het spookte, gefluister in het kussen van iemand en wc die vanzelf doorspoelt en ze hoort ook dat iemand in bad zit maar dan gaat ze kijken en is dr niemand en alles kurkdroog en ook zie je van die schaduwen in de kamer van iemand die op bed ligt, meer weet ik er niet meer van. Maar zou het graag willen weten
hopelijk weet iemand wat ik bedoel. Het is echt al best lang geleden , denk een jaar 15 misschien wel.
Bubblez
-
- 2086 berichten
- 2582 stemmen
Ik zoek een film die ik ooit heel lang geleden op tv zag. Het was zo'n rtl4 woensdag waargebeurd verhaa volgens mijl, maar liet toen veel indruk op mij achter omdat het over een huis ging waar het spookte, gefluister in het kussen van iemand en wc die vanzelf doorspoelt en ze hoort ook dat iemand in bad zit maar dan gaat ze kijken en is dr niemand en alles kurkdroog en ook zie je van die schaduwen in de kamer van iemand die op bed ligt, meer weet ik er niet meer van. Maar zou het graag willen weten
hopelijk weet iemand wat ik bedoel. Het is echt al best lang geleden , denk een jaar 15 misschien wel.
Je zou het over The Haunted (1991) kunnen hebben, goeie film!
Zinema (crew films)
-
- 10289 berichten
- 7408 stemmen
Riekt ook een (klein) beetje naar What Lies Beneath (2000) (11 ipv 15 jaar geleden). Ook leuk.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.