• 17.560 nieuwsartikelen
  • 183.065 films
  • 12.633 series
  • 34.970 seizoenen
  • 658.300 acteurs
  • 200.681 gebruikers
  • 9.486.272 stemmen

Ik zoek... een filmtitel

zoeken in:

rep_robert

• 27557 berichten
  • 4175 stemmen

Probeer nu even iemand anders te helpen op een ander forum:

Misschien dat jullie mij kunnen helpen, maar acht de kans niet heel groot. De film is in 2007 of 2008 getoond op Nederland 1, 2 of 3. Altijd van die arthouse films. Het is een film uit China waar - vanzelfsprekend - Chinees wordt gesproken. Het gaat over vluchtelingen die illegaal op een vrachtschip meeliften naar Amerika waarbij de vader van de hoofdrolspeler uiteindelijk het leven laat op het schip. Alvast bedankt!

Iemand?

arnodw

• 214 berichten
  • 2702 stemmen

Ik zoek een op feiten gebaseerde film die handelt over het conflict waarbij de USA kernraketten had in Turkije en de Sovjetunie op Cuba. Er was toen een tijdlang bijna een kernoorlog. Vrij bekende film is het, maar ik kan er niet opkomen.

Uzza_Sparta

• 1195 berichten
  • 2138 stemmen

arnodw schreef:

Ik zoek een op feiten gebaseerde film die handelt over het conflict waarbij de USA kernraketten had in Turkije en de Sovjetunie op Cuba. Er was toen een tijdlang bijna een kernoorlog. Vrij bekende film is het, maar ik kan er niet opkomen.

13 days met Kevin Costner. is ook een top film

Thirteen Days (2000)

bellarissimo

• 3 berichten
  • 22 stemmen

newG schreef:

When the Light Comes (1998)

doet me wat aan deze denken op die 19de eeuw na dan...

Dank! Ik ga eens kijken of ik eraan kan komen. Bij het zien van wat shots uit de film weet ik het niet meteen zeker, maar aan de omschrijving en het jaartal te zien zou het em zomaar ens kunnen zijn

kochheimsc

• 9 berichten
  • 8 stemmen

Bubblez schreef:

(quote)

Je zou het over The Haunted (1991) kunnen hebben, goeie film!

Jaaaa die was het!!!! Super bedankt!

GuyB

• 1299 berichten
  • 0 stemmen

Ik zoek de titel van een ouder filmpje als ik me niet vergis, het gaat om een gestoorde jongen die z'n ouders zag vermoord worden door man(nen) verkleed in kerstman en die later hetzelfde doet. Het is horror en er zit een scène in waar hij het hoofd afhakt van een persoon die met een slee naar beneden komt.

Veel sneeuw en kerstbomen voor de rest.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

GuyB schreef:

Ik zoek de titel van een ouder filmpje als ik me niet vergis, het gaat om een gestoorde jongen die z'n ouders zag vermoord worden door man(nen) verkleed in kerstman en die later hetzelfde doet. Het is horror en er zit een scène in waar hij het hoofd afhakt van een persoon die met een slee naar beneden komt.

Veel sneeuw en kerstbomen voor de rest.

Silent Night, Deadly Night

Jaar: 1984

Regie: Charles E. Sellier Jr.

Acteurs: Linnea Quigley, John Bishop

Verhaal: Toen Billy een kind was, werden zijn ouders vermoord door iemand die zich als kerstman had verkleed. Deze traumatische ervaring leidde hem naar een jeugdinstelling, maar ook daar kon hij deze gebeurtenis niet verwerken. Hoewel hij doodsbang is voor de kerstman en Kerstmis, moet hij veel later in een winkel zelf voor kerstman spelen. Plotseling knapt er iets in hem en hij slaat aan het moorden.

GuyB

• 1299 berichten
  • 0 stemmen

Deze is het! Bedankt hoor!

TragieStar.*

• 3480 berichten
  • 1683 stemmen

Ik weet niet of iemand mij kan helpen, maar ik zit me nu al zeker 5 jaar af te vragen welke film het nou was . Ik heb de film ooit eens gezien als klein meisje toen ik ongeveer 8,9 of 10 jaar oud was. Het was een horror film, en ik weet nog dat ik die heel erg eng vond . Dat kan ook bijna niet anders met zo'n leeftijd. Ik vraag me nog steeds af waarom mijn ouders het goed vonden dat ik al naar zulke films keek . Maargoed, de film is minimaal 7 jaar oud en dat kan oplopen tot maximaal 25 jaar. Het is me nog altijd bij gebleven waar het een beetje overging. Het ging over een school. Er was een jongen die veel gepest werd en zelfmoord pleegde (volgens mij op school zelf) en hing zichzelf op. Daarna gaat de film verder een aantal jaar later geloof ik met een meisje die op de bovenste verdieping van de school gaat kijken waar niet meer les word gegeven en verboden is. Daar ziet ze een schim en ze schrikt daar van en raakt waarschijnlijk bewusteloos. Daarna komt ze weer bij en is ze bij de dokter. De dokter schijnt met een lampje in haar ogen. En meer kan ik me niet echt herinneren alleen kwamen er ook spinnen in voor en komt ze op een plek waar ergens een geheim genootschap plaatsvond ofzoiets . Het is allemaal een beetje vaag, maar zou het nu toch graag willen weten. Volgens mij is de film niet erg bekend, en is het misschien ook niet een hele goede film. Maar misschien herkent iemand het en kan mij helpen. Het kan ook zijn dat het verhaal iets anders verloopt of sommige dingen niet kloppen maar dit zijn dingen die ik me nog kan voorbij schieten.

Heel erg bedankt.

Je kan natuurlijk ook altijd een prive bericht sturen. Als je het bekend voorkomt laat het me graag weten, als het toch niet de film is die ik bedoel ben ik je als nog erg dankbaar.

Sorry voor de vele emoties met het tongetje .

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

The Craft?

TragieStar.*

• 3480 berichten
  • 1683 stemmen

Nee, die heb ik al gezien . Het gaat iig niet over heksen of mensen met magie zeg maar.

Al zouden er wel dingen in kunnen zitten die in het echt niet kunnen.

Meneer Bungel

• 13163 berichten
  • 0 stemmen

Dat zou Hangman's Curse (2003) kunnen zijn.

TragieStar.*

• 3480 berichten
  • 1683 stemmen

Geweldig, dat is hem volgens mij . Super bedankt.

Jij ook nog bedankt he, Moviemafketel Voor het helpen.

Meneer Bungel

• 13163 berichten
  • 0 stemmen

Yw, even Googlen met de tekst ''horror movie boy hangs himself at school'' was al voldoende.

TragieStar.*

• 3480 berichten
  • 1683 stemmen

Oke vreemd . Dat had ik zelf natuurlijk ook kunnen bedenken, maar ach zo kan het ook .

Meneer Bungel

• 13163 berichten
  • 0 stemmen

TragieStar.* schreef:

Ik vraag me nog steeds af waarom mijn ouders het goed vonden dat ik al naar zulke films keek .

Je ouders hebben trouwens goed opgelet hoor, bij het leeftijdsadvies op Wehkamp staat: ''Leeftijd : Let op met kinderen tot 12 jaar''.

TragieStar.*

• 3480 berichten
  • 1683 stemmen

Oke dan viel het dus wel mee . Ergens anders zag ik wel 16 + staan. Tja, dat is weer Wehkamp he. Die zijn altijd anders dan andere.

Maar dan als nog was de film toch vrij eng voor mij.

Meneer Bungel

• 13163 berichten
  • 0 stemmen

Op Imdb staat PG-13, dat wil zeggen (als ik mij niet vergis) : Parental Guidance up to the age of 13, dus zoiets als meekijken gewenst tot 13 jaar.

Natuurlijk is het subjectief en moeten ouders een beetje in kunnen schatten wat je wel of niet trekt. Sterkte ermee.

TragieStar.*

• 3480 berichten
  • 1683 stemmen

Nouja zeg . Dan zal ik wel eens kijken of het echt zo is .

Ik ben benieuwd. Ga de film hopelijk snel bekijken.

Bedankt

DJhaystack

• 1 berichten
  • 0 stemmen

Beste Moviemeter leden,

Ik heb een tijdje geleden een super vette film gezien maar zou echt niet meer weten hoe die zou heten zou iemand mij hier kunnen helpen? hier een beschrijving van hoe de film ging:

een aantal jongens willen naar de universiteit maar worden niet aangenomen ze balen allemaal en als ze op een dag rond aan het lopen zijn zien ze een groot oud gebouw en komen op het idee om zelf een universiteit te beginnen, na een heel aantal inschrijvingen maken ze er een heel erg leuke school van zonder dat de leerlingen echt les krijgen. er staat buiten een skate baan en noem maar op. als de inspectie komt dan kunnen ze opeens echt les geven en mag de school blijven bestaan.

weet iemand hoe deze film heet?

Gr. DJhaystack

melvddonk

• 3972 berichten
  • 0 stemmen

Accepted?

ingeeeborggg

• 1 berichten
  • 0 stemmen

In Overigen > Algemeen > help ik vind een film niet:

Ik ben al heel lang op zoek naar die film die ik ongeveer een jaar geleden op tv heb gezien.

het is een film van ongeveer 1990 en het gaat over de nieuwe marilyn monroe.

Over een jonge meid die een kind heeft en arm is.

ze word model en iedereen vind haar lijken op marilyn monroe waardoor ze zich als marilyn monroe kleed.

en op het laatste sterft ze.

Volgens mij ging deze film zo.

hopelijk kunnen jullie mij helpen

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Sergio Leone

• 4487 berichten
  • 3170 stemmen

Een Frans drama over een vrouw die een kind ontmoet dat haar dochter blijkt te zijn. Er is wat tralala met de "moeder" van het kind. We zien in flashbacks dat de vrouw haar kind kwijtspeelde nadat het ziekenhuis afbrandde, pakweg 2 dagen na haar bevalling.

Iemand die hier de titel van weet?

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Kan iemand dit meisje hier mee helpen?

angelieki schreef:

Hoi Allemaal,

Ik zoek 2 films waarvan ik de titel niet meer weet de 1 is waar gebeurd. Dat gaat over een millitaire vrouw die getrouwd is met een millitaire man, die beiden van hardlopen houden.

Op een dag krijgt de vrouw een verschrikkelijk ongeluk waardoor haar gezicht verminkt is, en

komt ze tijdelijk in een millitairhospitaal te liggen. Daar werkt een chirurg die op haar de nieuwste techniek op plastische chirurgie wil toepassen zo helpt hij haar met veel operaties zodat ze een nieuw mooi gezicht krijgt en op het laatst werkt ze voor hem en trouwt ze met hem. Wie weet de titel?

De 2 film: Gaat over een tweeling die eeneiig is de een werkt in een ziekenhuis in een soort bloemkiosk en die is verliefd op haar terapeut heeft er ook een relatie mee en de ander is jaloers en vermoordt de dokter . Ik meende dat de film black mirror heette maar is niet zo weet iemand hier hoe die films heten?? Alvast bedankt angelieki

Bubblez

• 2086 berichten
  • 2582 stemmen

angelieki schreef:

Hoi Allemaal,

Ik zoek 2 films waarvan ik de titel niet meer weet de 1 is waar gebeurd. Dat gaat over een millitaire vrouw die getrouwd is met een millitaire man, die beiden van hardlopen houden.

Op een dag krijgt de vrouw een verschrikkelijk ongeluk waardoor haar gezicht verminkt is, en

komt ze tijdelijk in een millitairhospitaal te liggen. Daar werkt een chirurg die op haar de nieuwste techniek op plastische chirurgie wil toepassen zo helpt hij haar met veel operaties zodat ze een nieuw mooi gezicht krijgt en op het laatst werkt ze voor hem en trouwt ze met hem. Wie weet de titel?

De 2 film: Gaat over een tweeling die eeneiig is de een werkt in een ziekenhuis in een soort bloemkiosk en die is verliefd op haar terapeut heeft er ook een relatie mee en de ander is jaloers en vermoordt de dokter . Ik meende dat de film black mirror heette maar is niet zo weet iemand hier hoe die films heten?? Alvast bedankt angelieki

Beide films zijn tv-films uit 1984:

De eerste film heet Why Me

En de tweede is Dark Mirror

TragieStar.*

• 3480 berichten
  • 1683 stemmen

angelieki zegt: ik meende dat de film black mirror heette maar is niet zo. Je stuurt haar nu de verkeerde kant op. Dus ze komt nog niet verder. En ook staat de film niet eens op Moviemeter dus waarschijnlijk is het niet eens in Nederland uitgebracht. Dus ik denk dat ze een andere film bedoeld.

TragieStar.*

• 3480 berichten
  • 1683 stemmen

Nou, ze had zelf gezegd dat het niet zo was dus vandaar. Ja, dat kan. Ik zeg toch ook niet dat het niet in Nederland is uitgebracht, ik zeg waarschijnlijk. Een tv-film kan ook gewoon toegevoegd worden hoor.

Maargoed, als dat de goede film wel is dan heb ik niks gezegd .

TragieStar.*

• 3480 berichten
  • 1683 stemmen

Nee, zij dacht aan Black Mirror. En jij schrijft ook Black Mirror maar als je op de site komt heet het Dark Mirror. Het zou ook gewoon 2 titels kunnen hebben, dat hebben wel meerdere films.

Wat jij zegt is dus net andersom .

Bubblez

• 2086 berichten
  • 2582 stemmen

Ah, je hebt gelijk! Ik verwijder al mn laatste berichten en zal de link veranderen! Thanx.

(Maar het is wel de goede film )

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.