- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel
Ik zoek... een filmtitel
TragieStar.*
-
- 3480 berichten
- 1683 stemmen
Geen dank. Het was anders ook niet heel erg geweest hoor. Je hebt haar iig al geholpen en daar gaat het om.
wessells
-
- 3 berichten
- 0 stemmen
Ik ben al de hele dag aan het bedenken welke film het ook al weer was maar ik kan er maar niet op komen.
Een tijd terug (2 jaar?) zag ik een trailer van een film waarin een man als bodyguard met een vrouw op een trein meereisde. De trein was een nieuw soort trein in japan die op magneten reed en hij was er omdat er een of ander complot zou zijn.
Op een moment in de trailer vraagt de vrouw: wat zie je? en de man antwoord: Ik zie dat de ijsblokjes in jou glas vierkant zijn en die in de andere glazen rond.
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
Ik zoek:
- Een miniserie (kan een film zijn, maar niet waarschijnlijk).
- Verenigd Koninkrijk
- Een man raakt zijn hond kwijt (bij het uitlaten, dacht ik).
- Een zigeuner(familie, maar een wat sjofele, oudere - of van middelbare leeftijd - zigeuner is één van de hoofdpersonages) vindt de hond en wil geld van de man. Het komt zo ver dat de hond gedood wordt, als ik me niet vergis.
- De serie is of op de Nederlandse publieke omroep of de Belgische publieke omroep of op allebei uitgezonden. Van oorsprong een BBC product.
Heb gezocht op MM en Imdb, maar kon het niet vinden. Iemand een idee? Vast bedankt!
-edit- jaartal ergens tussen 2000 en 2005 o.i.d..
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Ik zoek:
- Een miniserie (kan een film zijn, maar niet waarschijnlijk).
- Verenigd Koninkrijk
- Een man raakt zijn hond kwijt (bij het uitlaten, dacht ik).
- Een zigeuner(familie, maar een wat sjofele, oudere - of van middelbare leeftijd - zigeuner is één van de hoofdpersonages) vindt de hond en wil geld van de man. Het komt zo ver dat de hond gedood wordt, als ik me niet vergis.
- De serie is of op de Nederlandse publieke omroep of de Belgische publieke omroep of op allebei uitgezonden. Van oorsprong een BBC product.
Heb gezocht op MM en Imdb, maar kon het niet vinden. Iemand een idee? Vast bedankt!
-edit- jaartal ergens tussen 2000 en 2005 o.i.d..
The Chase misschien?
http://www.bbc.co.uk/drama/...
Moofie
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
Hey mensen,
Ik ben op zoek naar een film waarvan ik de titel niet meer weet. Het is een comedy over twee kerels. De ene had een mooie vrouw thuis maar doordat hij overal films van maakte, werd ze helemaal gek van hem en dumpte ze hem. Dan gaat hij samen met een vriend vrouwen proberen te versieren o.a. op begrafenissen.
Uiteindelijk wil zijn ex hem weer terug en het hele cliche verhaal er om heen. Heeft iemand enig idee hoe deze film heet?
Thanks!
Combustibility
-
- 1287 berichten
- 345 stemmen
@ Moofie
Jij zoekt Long Weekend, The (2005)
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
Brix
-
- 19813 berichten
- 5222 stemmen
Ik zoek een Franse film waaraan ik maar vage herinneringen heb.
Als ik mij niet vergis gaat het over een groepje mensen dat een of andere (kern?) ramp heeft overleefd, en zij zijn de laatsten die in leven bleven.
Een belangrijke rol speelt ook een groot wit paard (van het Franse zware trekpaardenras 'Percheron')
Verder kan ik mij er weinig of niets meer van herinneren, en zelfs bij deze losse draadjes heb ik mijn twijfels.
Ik zie alleen wat kale landschappen en een rivier, en dat prachtige paard nog voor me in gedachten.
Ik vermoed dat het een film uit de jaren zeventig is.
Komt dit iemand desondanks bekend voor?
Moofie
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
Klopt helemaal! Thanks
Baggerman
-
- 10844 berichten
- 8327 stemmen
Is het Le Temps du Loup?
sampeeters1993
-
- 2 berichten
- 28 stemmen
Ik ben opzoek naar een serie of film die over Srebrenica gaat. Dutchbat komt er ook in voor. Alleen kom ik helaas niet op de titel. Wie kan me helpen, ik zal hem/haar zeer dankbaar zijn!
mikey
-
- 29036 berichten
- 5195 stemmen
Er is een doc die Crazy heet. Ook op de site.
spy30
-
- 35 berichten
- 0 stemmen
ik zoek een film uit de jaren 80 denk ik
gaat over een vader die verongelukt met races in een ravijn de rem werkt niet zoiets waardoor hij het ravijn in rijd en de race verliest het zijn van die races dat twee auto`s tot het einde doorrijden wie het eerst stop heeft verloren maar helaas hij veronglukt dan en heeft dan een zoontje die dan nog jong is
jaren later gaat ze zoon ondertussen naar school en word gepest en word verlieft en dan komt de vader terug als geest om zijn zoon te helpen met allerlei dingen zoals meisjes versieren enz als de vader als geest terug komt is echter zijn tijd voorbij jaren 70 maar zelf weet hij dat niet dus alles is dan ook nieuw voor hem echt humor tot dat zijn zoon ook word uitgedaagt voor een races te doen waarbij hij hem helpt en zelf is verongelukt
alleen de zoon kan hem zien hij vertelt het wel tegen ze moeder maar die gelooft hem niet tot het einde van de film dat ziet zijn vrouw hem ook nog 1 keer die ondertussen hertrouwt is dat was een mooi stukje in de film
mooie film met humor maar weet echt niet meer hoe hij heet de film speelt zich af in zo een grease achtige tijd de acteur lijkt dan ook een beetje op john travolta ook zo een vetkuif en lerenjas
ik hoop iemand deze film herkend ben al jaren op zoek om heb nog 1 keer te zien
Brix
-
- 19813 berichten
- 5222 stemmen
Helaas nee.
Het is een veel oudere film, ik denk echt uit de jaren '70 of misschien zelfs '60.
Waarschijnlijk ook een redelijk bekende film (voor kenners van de Franse film)
jarno1975 (moderator series)
-
- 10996 berichten
- 2804 stemmen
@spy30: Heavenly Kid, The (1985)
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik zoek een Franse film waaraan ik maar vage herinneringen heb.
Als ik mij niet vergis gaat het over een groepje mensen dat een of andere (kern?) ramp heeft overleefd, en zij zijn de laatsten die in leven bleven.
Een belangrijke rol speelt ook een groot wit paard (van het Franse zware trekpaardenras 'Percheron')
Verder kan ik mij er weinig of niets meer van herinneren, en zelfs bij deze losse draadjes heb ik mijn twijfels.
Ik zie alleen wat kale landschappen en een rivier, en dat prachtige paard nog voor me in gedachten.
Ik vermoed dat het een film uit de jaren zeventig is.
Malevil ?
Brix
-
- 19813 berichten
- 5222 stemmen
geweldig bedankt NW ! Dat is 'm .
Diverse filmstills met dat paard gevonden. Kan niet missen, verhaal klopt ook.
mrmojorisin123
-
- 1869 berichten
- 1808 stemmen
Ik zoek een filmtitel. Ik geloof een Argentijnse film. Plots vallen er rebellen de school binnen van het hoofdpersonage, een jongetje uit een arme familie. En alle kinderen moeten in rijen gaan staan buiten op de speelplaats.
Ik heb al opgezocht bij filmlijsten van de voorbije Cinema Novo festivals omdat ik vermoed dat hij daaruit kwam, maar ik heb nog niks gevonden.
filmliefhebber92
-
- 1196 berichten
- 2651 stemmen
misschien toy soldiers.
Het is ook zo'n soort film. Erg goed moet je eens kijken.
mrmojorisin123
-
- 1869 berichten
- 1808 stemmen
Nee, niet Kamchatka of Toy Soldiers
xMilennx
-
- 67 berichten
- 60 stemmen
Hallo hier, ik zoek ook nog de titel van een bepaalde film.
Wat ik me er nog van herinner is wel nogal vaag, maar ik kan altijd proberen hé. 
Algemeen ging het over een alleenstaande vader met 2 of 3 kinderen, ze verhuizen naar ergens anders in Amerika.
De oudste dochter zit aan het begin van haar puberteit en ze leert in hun nieuwe appartement een jongen kennen die in hetzelfde blok woont.
Een scène die ik mij nog goed herinner is dat de jongen met het meisje ergens naartoe rijdt; dan staan ze ergens op een verlaten parking (nogal verdacht), de jongen heeft drugs in zijn auto en er komt politie aan. De twee doen alsof ze een verliefd koppeltje zijn dat ergens discreet wil vrijen, om er zo voor te zorgen dat de politie weggaat. Daarna blijken ze wel echt verliefd en doen ze gewoon voort.
Op het einde verhuist het gezin weer, ze gingen weg zonder dat de jongen er iets van wist.
Zo, ik weet niet of iemand hier iets van kan maken, maar ik hoop het wel!
Baggerman
-
- 10844 berichten
- 8327 stemmen
Nee, niet Kamchatka of Toy Soldiers
Volgens mij is het dan deze: Voces Inocentes
Alleen niet Argentijns...
mrmojorisin123
-
- 1869 berichten
- 1808 stemmen
Nee, maar Voces Inocentes is echt wel een sterke film
Staat in mijn top-10 
Jordi Loogman
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
In Filmdragers en apparatuur > Titels > Filmnaam gezocht:
Hallo,
Een tijd geleden heb ik de film gezien over een eiland waar heropvoeding van kinderen plaats vond. De film begint met een jongen en een meisje uit Amerika, het is een stel. Dat meisje is een beetje out of control en wordt daarom gestuurd naar een heropvoedings eiland. Deze jongen probeert haar te lokaliseren en doet net alsof hij ook out of control is en wordt hij door zijn ouders gestuurd.
De kinderen op het eiland worden gedwongen om alle regels te na te leven en keihard te werken dagelijks. Kinderen wordt getreiterd om alle haat en woede uit hun te trekken totdat ze toegeven en na een lange periode van maanden of enkele jaren weer naar huis mogen. Dit stel besluit te ontsnappen, maar wordt keer op keer opgepakt totdat in de laatste scene zij een revolutie weten op te zetten en deze dictator in een put hebben achter gelaten.
Ik weet de naam van de film niet meer en zou deze graag terugvinden. Kan iemand mij hiermee helpen?
jarno1975 (moderator series)
-
- 10996 berichten
- 2804 stemmen
@Jordi: Boot Camp (2007)
Jordi Loogman
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
@Jordi: Boot Camp (2007)
Jarno, erg bedankt voor deze titel. Zocht er al een tijdje naar.
gerdseppe
-
- 3 berichten
- 0 stemmen
Hallo,Ik zoek een film die gaat over een moordenaar die voortvluchtig is en zo terecht komt bij een groep bergwandelaars.De gids heeft een radio bij zich en zo komt de groep te weten dat er zich een moordenaar onder hen bevind.De film speelt zich af in ,denk ik,de rocky mountains.Kan iemand mij de filmtitel bezorgen ,vind het echt een spannende film.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.