• 17.564 nieuwsartikelen
  • 183.116 films
  • 12.639 series
  • 34.981 seizoenen
  • 658.311 acteurs
  • 200.684 gebruikers
  • 9.486.794 stemmen

Ik zoek... een filmtitel

zoeken in:

Meneer Bungel

• 13163 berichten
  • 0 stemmen

Gokje wat betreft de Colin Firth film: Hope Springs (2003)

Psolitsa

• 361 berichten
  • 140 stemmen

Psolitsa schreef:

Hmm ik weet niet of jullie kunnen helpen, want mijn beschrijving is aardig vaag.

Ik heb eens een aziatische film gezien (ik dacht koreaans of japans).

Het ging eigenlijk over een groepje milieuactivisten (?) die samenkwamen om een gestoord feestje te houden . Liep volgens mij nogal uit de hand..

Andere flarden die bij me opkomen : Een groot wit plein, veel bloed?

Een onthoofding met een samuraizwaard.

Iemand?

No one?

guidoafca

• 7 berichten
  • 10 stemmen

ik zoek een romantische komedie, waarvan ik alleen weet hoe die eindigt

er is namelijk een man die terug gaat naar waar die geboren is en uiteindelijk aan het eind van de film is er een vrouw die in een barretje werkt (het is echt zo'n boeren dorp) daar gaat die man dan naar toe en komt hij toch nog bij het meisje achter de bar.

Iemand??

starwars321

• 167 berichten
  • 915 stemmen

ik zoek een waargebeurd verhaaldat een paar jaar geleden op rtl 4 was, de film gaat over 1 jongen die heel erg goed is op school. maar als die dan wat met een meid krijgt word ze zwanger en krijgen ze een kind en die jongen is pas 16 dus moetst hij stopen met school enzo

kos

• 46828 berichten
  • 8954 stemmen

Flavio

• 5033 berichten
  • 5404 stemmen

Ik zoek een film waarin een lerares met een groep kinderen een weekendje into the wild gaat (volgens mij in Australie of Nieuw Zeeland) en dan worden ze geconfronteerd met 3 overvallers. Met name het einde staat me bij, dan is het avontuur voorbij, de juf geeft weer les en dan wordt langzaam ingezoomd op wat potten met ingewanden e.d. op sterk water.

goelian

• 217 berichten
  • 323 stemmen

Ik zoek een film die ik (voor mij) heel lang geleden gezien heb. En dan denk ik toch wel aan zo'n 10 jaar geleden, en ik ben nu 17. Maargoed, deze film gaat over een groep vrienen. Ik weet niet meer wat hun leeftijd was, in elk geval niet ouder dan 14. Maar deze jongens willen ninja's worden, en daar gaat deze film over. Er zit op het begin wat kattekwaad in, en voor de rest weet ik er zowat niets meer van af. Ik wil deze film gewoon nog eens zien en kijken wat ik er 10 jaar later van vind.

EDIT: ik heb hem al gevonden. de titel was gewoon heel simpel: 3 Ninjas. 1,92 sterren, haha. Toch ga ik hem eens kijken.

Bubblez

• 2086 berichten
  • 2583 stemmen

Flavio schreef:

Ik zoek een film waarin een lerares met een groep kinderen een weekendje into the wild gaat (volgens mij in Australie of Nieuw Zeeland) en dan worden ze geconfronteerd met 3 overvallers. Met name het einde staat me bij, dan is het avontuur voorbij, de juf geeft weer les en dan wordt langzaam ingezoomd op wat potten met ingewanden e.d. op sterk water.

Dat is Fortress. Is onlangs ook eens gevraagd. Gave film!

Flavio

• 5033 berichten
  • 5404 stemmen

Die bedoel ik idd, bedankt!

pepernoot88

• 2 berichten
  • 0 stemmen

Ik zoek een film en die gaat over een paar jongeren die een computerspel spelen, en in dat spel gaan ze dood waarna ze in hun echte leven op dezelfde manier doodgaan. Weet iemand de naam van deze film?

Combustibility

• 1287 berichten
  • 345 stemmen

pepernoot88 schreef:

Ik zoek een film en die gaat over een paar jongeren die een computerspel spelen, en in dat spel gaan ze dood waarna ze in hun echte leven op dezelfde manier doodgaan. Weet iemand de naam van deze film?

Stay Alive (2006)

Volgens mij is dat deze.

Ook kan het heeeel misschien een oudere film zijn, maar is het verhaal net ff anders:

Brainscan (1994)

pepernoot88

• 2 berichten
  • 0 stemmen

Stay Alive is het idd!

Thanks voor de snelle reactie!

Uzza_Sparta

• 1195 berichten
  • 2138 stemmen

guidoafca schreef:

bedankt voor je snelle reactie, maar nee het is hem niet.

het is een film die totaaal niet over ijshockey ofzo gaat, er is alleen 1 scene dat hij terug in zijn geboortedorp ofso is en dat hij daar om indruk te willen maken op die vrouw een potje ijshockey speelt tegen kinderen, maar dat het dus geen succes is. volgnes mij is de hoofdrolspeler colin firth maar dat weet ik niet heel zeker

volgens mij bedoel je deze film

Just Friends (2005)

Uzza_Sparta

• 1195 berichten
  • 2138 stemmen

guidoafca schreef:

ik zoek een romantische komedie, waarvan ik alleen weet hoe die eindigt

er is namelijk een man die terug gaat naar waar die geboren is en uiteindelijk aan het eind van de film is er een vrouw die in een barretje werkt (het is echt zo'n boeren dorp) daar gaat die man dan naar toe en komt hij toch nog bij het meisje achter de bar.

Iemand??

en gek genoeg, bij deze omschrijving bedoel je ook deze film!

Just Friends (2005)

guidoafca

• 7 berichten
  • 10 stemmen

@ Uzza_Sparta

hahahahah, ja ik weet het maar ik had geen reacties meer gekregen dus had ik het opnieuw een keer gevraagd alleen waren er waar een paar nieuwe stukjes teruggekomen.

maar het is hem!

dus helemaaal top en bedankt

paarseregen

• 4 berichten
  • 0 stemmen

Op verschillende fora al rondgezocht/rondgevraagd maar geen antwoord gevonden.

Het gaat om een groep jongeren die in een of ander oud verlaten gebouw iets moeten doen, schoonmaken dacht ik. Daar binnen zit een agressieve gestoorde psycho beetje not-human maar die luistert wel naar zijn moeder/oma. Is een paar jaar geleden op tv geweest, dacht net5 maar ben ik niet zeker van. Als iemand meer weet, Bedankt!

Dragon

• 62559 berichten
  • 4509 stemmen

paarseregen

• 4 berichten
  • 0 stemmen

Ja! Bedankt die zal ik binnenkort kijken, paar jaar terug zapte ik steeds weg en weer terug omdat ik hem té eng vond.

Quaest

• 1314 berichten
  • 1733 stemmen

Ik zoek een film titel.

film gaat over een vrouw die denkt dat ze gestalkt wordt. wanneer ze s'avonds overwerkt in een kantoor ontdekt ze dat de man in het gebouw aanwezig is. Dan begint het kat en muisspel. Ze weet op het laatst de politie te bellen die naar het gebouw komt. Ze vinden de man niet. Wanneer de vrouw in haar auto naar huis gaat ontdekt ze de man via haar achteruit spiegel in de auto.

Het is ook ongeveer uit 1980

newG

• 956 berichten
  • 2369 stemmen

Quaest schreef:

Ik zoek een film titel.

film gaat over een vrouw die denkt dat ze gestalkt wordt. wanneer ze s'avonds overwerkt in een kantoor ontdekt ze dat de man in het gebouw aanwezig is. Dan begint het kat en muisspel. Ze weet op het laatst de politie te bellen die naar het gebouw komt. Ze vinden de man niet. Wanneer de vrouw in haar auto naar huis gaat ontdekt ze de man via haar achteruit spiegel in de auto.

YouTube - Maniac (1980) - trailer

Maniac (1980)

tis wel een gokje...

jazzzz

• 579 berichten
  • 870 stemmen

Ik zoek 2 films. Het zou trouwens goed kunnen zijn dat de 2 scenes van dezelfde film zijn.

De eerste film gaat over een dorpsgek in een klein dorpje. Deze vermoord op het eind een meisje.

De andere scene (en volgens mij andere film) is net als de eerste best wel oud. Ik herinner me de scene dat een vrouw wordt verkracht, terwijl haar vriend/man op vogels aan het schieten is (fazanten ofzo)...

Weet iemand uit welke film(s) deze scenes komen?

Meneer Bungel

• 13163 berichten
  • 0 stemmen

Die tweede is Straw Dogs (1971). Die eerste zou dezelfde kunnen zijn, dat weet ik zo even niet.

watchmovie

• 2 berichten
  • 0 stemmen

Ik zoek een film die ik als klein kind heb gezien. Ging over een kernramp waarbij de hele wereld omkwam, maar een groep mensen in een onderzeeër ging op zoek naar overlevenden, waarbij ze uiteindelijk niemand vonden. Zit een scene in waarbij een gezin m + v + k op bed liggen, te wachten op hun dood. Heb overal gezocht, maar kan de film werkelijk niet vinden. Iemand een idee?

Brix

• 19816 berichten
  • 5224 stemmen

jazzzz schreef:

Ik zoek 2 films. Het zou trouwens goed kunnen zijn dat de 2 scenes van dezelfde film zijn.

De eerste film gaat over een dorpsgek in een klein dorpje. Deze vermoord op het eind een meisje.

De andere scene (en volgens mij andere film) is net als de eerste best wel oud. Ik herinner me de scene dat een vrouw wordt verkracht, terwijl haar vriend/man op vogels aan het schieten is (fazanten ofzo)...

Weet iemand uit welke film(s) deze scenes komen?

Allebei scènes uit Straw Dogs, inderdaad

Baggerman

• 10844 berichten
  • 8327 stemmen

Quaest schreef:

Ik zoek een film titel.

Wellicht deze?: I'm the Girl He Wants to Kill

newG

• 956 berichten
  • 2369 stemmen

watchmovie schreef:

Ik zoek een film die ik als klein kind heb gezien. Ging over een kernramp waarbij de hele wereld omkwam, maar een groep mensen in een onderzeeër ging op zoek naar overlevenden, waarbij ze uiteindelijk niemand vonden. Zit een scene in waarbij een gezin m + v + k op bed liggen, te wachten op hun dood. Heb overal gezocht, maar kan de film werkelijk niet vinden. Iemand een idee?

On the Beach (1959) misschien?

nebula1980

• 1 berichten
  • 0 stemmen

Ik ben op zoek naar een film die ergens in de jaren 80 of mischien 70 is gemaakt . Het gaat over zo'n half mens half robot die zich kon koppelen aan zo'n rups band. Hij had dan zo'n machtig arm wapen. Ik weet niet zeker of hij ook een rood oog had maar in iedergeval was het een good guy .. Je had dan ook een bad guy in de film die dan uiteindelijk ook zo'n machtig (rood) arm wapen wist te bemachten .Alleen hoe die gasten er precies uit zagen of uberhaupt waar de film over ging kan ik mij echt gewoon niet herinneren. Het zijn vage herinneringen uit mijn childhood die mij niet los laten

om te achterhalen welke film dit nou was. Any Ideas?

jazzzz

• 579 berichten
  • 870 stemmen

Meneer Bungel schreef:

Die tweede is Straw Dogs (1971). Die eerste zou dezelfde kunnen zijn, dat weet ik zo even niet.

Allebei scènes uit Straw Dogs, inderdaad

Klopt inderdaad.:) Gister weer gezien.

cowboyveeman

• 21 berichten
  • 1014 stemmen

Ik zoek een titel van de film die ik zag toen ik klein was. Het ging over kinderen die ontvoerd werden door iemand met masker van kerstman of zoiets. Een vrouw ging zoeken en werd zwaar omdat er een sneeuwstorm was. Ze ging even naar huis van een bekende en toen ze de deur opendeed verscheen daar de masker van kerstman.

Ik weet niet precies, maar ik weet wel nog dat het eng was.

kos

• 46828 berichten
  • 8954 stemmen

newG schreef:

(quote)

On the Beach (1959) misschien?

Dat moet hem zijn ja. Of de remake.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.