• 16.333 nieuwsartikelen
  • 179.926 films
  • 12.384 series
  • 34.312 seizoenen
  • 651.303 acteurs
  • 199.642 gebruikers
  • 9.415.962 stemmen

Ik zoek... een filmtitel

zoeken in:

butter

• 164 berichten
  • 487 stemmen

Ik zoek 2 filmtitels waarvan ik vaagweg nog iets over weet :

- Een vrouw en man hebben seks en tijdens de daad plaatst de vrouw een kussen op de man zijn gezicht, haalt een wapen te voorschijn en schiet de man, door de kussen heen, in zijn gezicht. Bij een andere scène gooit de vrouw een kat door het raam, waarbij de kat gespiest wordt op een hek. Jaren '70 /'80 film denk ik en waarschijnlijk te zoeken in het thriller genre of een drama over de gevolgen van pms...

- de andere film is een horrorfilm(?) over een gezin van 4 (vader, moeder, dochter, zoon) die een auto-ongeval krijgen waarbij alleen de dochter sterft bij de brand/explosie. Het meisje komt terug als kwade geest en doodt iedereen die haar niet probeerde te redden ofzoiets. Ze kan wel goed opschieten met haar broertje, hoewel op het eind blijkt dat hij de enige schuldige is aan haar dood. Er zit een scène in waarin het meisje haar moeder/vader aanvalt met een pizzasnijder.

Allison '85

• 66 berichten
  • 0 stemmen

De tweede film is waarschijnlijk Don't Go to Sleep.

Weet je over de eerste nog iets meer te vertellen?

butter

• 164 berichten
  • 487 stemmen

Even op youtube gekeken en 'Don't go to sleep' lijkt idd op de film die ik zoek. Thx!

Bij de eerste kan ik eigenlijk niks meer zeggen dan wat ik al opschreef. Is waarschijnlijk een kleine 20 jaar geleden dat ik de film zag en de enige wat ik me nog van kan herinneren. Alhoewel: ik meende ook dat Charles Bronson er een rol in speelde, maar ik weet niet zeker.

Brix

• 19722 berichten
  • 5148 stemmen

Ik zoek een film die ik jaren geleden gezien heb.

Daarin was het hoofdpersonage Elvis Presley.

Wie die rol speelde weet ik niet meer.

Wat ik mij er van herinner is dat Elvis, incognito, onderdook in een pensionnetje, om aan zijn gestresste leven te ontsnappen.

Een heel leuke film, die ik graag nog eens terug zou willen zien.

geronimo

• 1955 berichten
  • 0 stemmen

butter schreef:

...of een drama over de gevolgen van pms...

Bubblez

• 2070 berichten
  • 2536 stemmen

Brix schreef:

Wat ik mij er van herinner is dat Elvis, incognito, onderdook in een pensionnetje, om aan zijn gestresste leven te ontsnappen.

Deze: Heartbreak Hotel?

stfuympos

• 13366 berichten
  • 731 stemmen

Daar speelt ie zelf in dus dat is hem niet.

Zou gewoon Elvis is checken!

Brix

• 19722 berichten
  • 5148 stemmen

Bubblez schreef:

(quote)

Deze: Heartbreak Hotel?

Ik herinnerde mij het plot blijkbaar fout, want ik denk dat je gelijk hebt.

Nu komt e.e.a. weer terug in mijn herinnering.

Ik ga in ieder geval proberen om die film te pakken te krijgen.

Hartelijk dank voor de hulp

Toets

• 5 berichten
  • 0 stemmen

Hoe heet die film ook alweer waar een jongen voor dood wordt achtergelaten in een bos. Als hij de volgende dag op school komt, komt hij er achter dat niemand hem meer hoort of ziet. Hij probeert vervolgens contact te zoeken met een meisje die hij wil overtuigen om zijn lichaam te gaan zoeken.

Thanx !

Allison '85

• 66 berichten
  • 0 stemmen

Deze misschien?

Toets

• 5 berichten
  • 0 stemmen

Nee, dat is 'm niet. Ik schat dat de film ongeveer 5 jaar oud is.

Maffia_Member

• 5 berichten
  • 0 stemmen

kos schreef:

(quote)

Bernard and the Genie (1991)

Helemaal top Kos! Dit is hem inderdaad

Bubblez

• 2070 berichten
  • 2536 stemmen

Toets schreef:

Hoe heet die film ook alweer waar een jongen voor dood wordt achtergelaten in een bos. Als hij de volgende dag op school komt, komt hij er achter dat niemand hem meer hoort of ziet. Hij probeert vervolgens contact te zoeken met een meisje die hij wil overtuigen om zijn lichaam te gaan zoeken.

Thanx !

The Invisible!

Sasja

• 1338 berichten
  • 120 stemmen

Brix schreef:

Deze?

Friday the 13 th

• 2560 berichten
  • 2034 stemmen

Ik kan de film die ik zoek enkel heel vaag beschrijven.

Ik weet nog dat een vrouw in een huis (groot huis) gevangen gehouden wordt, op het einde moet ze een vinger afsnijden om te ontsnappen of zo.

Het kan zijn dat de gijzelnemer een oude vrouw of man is.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Gaat om een man, maar niet toevallig Misery?

DonOswaldo

• 6430 berichten
  • 1931 stemmen

Deze misschien? Meen me zoiets te herinneren (al kan ik het fout hebben natuurlijk.

Leviwosc

• 883 berichten
  • 335 stemmen

Ik weet niet meer zeker of het een Duitse film of een mini-serie betrof. Maar ik zoek dus een Duitse film of mini-serie in het genre fantasy.

Een vrouw reist rond in een zwart gewaad, wordt verliefd op een man die zodra zij fysiek toenadering tot hem zoekt om hem te kussen, hij telkens veranderd in een zwijn/varken. Niet zoals het dier maar enkel het gelaat. Dus een antropomorfisch zwijn.

Deze film of mini-serie is alweer jaren terug uitgezonden op tv.

Friday the 13 th

• 2560 berichten
  • 2034 stemmen

moviemafketel schreef:

Gaat om een man, maar niet toevallig Misery?

Neen misery ken ik en deze is het niet. Ik denk ook wel dat in mijn film sneeuw voor kwam.

Donoswaldo: Bedankt, maar deze is het ook niet, ik denk dat mijn film iets ouder is (jaren 90).

Sgerrard_8

• 198 berichten
  • 232 stemmen

Een (B)-horrorfilm, enkele jaren geleden eens gezien met men pa op tv. Ik herriner me vaag dat het ging over een zwangere vrouw die bevelen kreeg van de (sprekende) baby in haar buik. Op het einde van de film wordt de baby geboren, en ik geloof dat het laatste shot een beeld was van de zee. Zeer vage informatie dus, ik weet het, maar kzou graag weten welke film het was

Bubblez

• 2070 berichten
  • 2536 stemmen

Friday the 13 th schreef:

Ik weet nog dat een vrouw in een huis (groot huis) gevangen gehouden wordt, op het einde moet ze een vinger afsnijden om te ontsnappen of zo.

Zou kunnen dat je The Dark Hours bedoelt. Hier de trailer.

Friday the 13 th

• 2560 berichten
  • 2034 stemmen

Bubblez schreef:

(quote)

Zou kunnen dat je The Dark Hours bedoelt. Hier de trailer.

Neen, heb ik ook al gezien en deze is het niet. Toch bedankt!

Bubblez

• 2070 berichten
  • 2536 stemmen

Sgerrard_8 schreef:

Een (B)-horrorfilm, enkele jaren geleden eens gezien met men pa op tv. Ik herriner me vaag dat het ging over een zwangere vrouw die bevelen kreeg van de (sprekende) baby in haar buik. Op het einde van de film wordt de baby geboren, en ik geloof dat het laatste shot een beeld was van de zee. Zeer vage informatie dus, ik weet het, maar kzou graag weten welke film het was

Baby Blood

Sgerrard_8

• 198 berichten
  • 232 stemmen

Tnx man

newG

• 956 berichten
  • 2356 stemmen

Friday the 13 th schreef:

is het niet een oudere vrouw en een man die "een actrice" inhuren en uitnodigen in hun huis voor het weekend, maar dan blijkt dat die vrouw sprekend op een andere vrouw lijkt die al jaren vermist is, maar die een ringvinger kwijt is, waardoor ze de vinger amputeren om "de zus" te overtuigen dat ze terug is (buiten de wil van de actrice natuurlijk) Psychologish stort ze in elkaar en na lang zoeken vind haar man het huis waar ze zit en kan hij nog net op ijd het zolderluik openen waar de vrouw net geen zelfmoord pleegt door haar polsen over te snijden...

Goh g hebt hier vree diep in mijn geheugen gegraaft en nu wil ik de titel weten, ook al is het niet die film die je zoekt

Ik dacht dat jet Jeff Daniels was die de man speelde, maar ik vind niet meteen iets terug op imdb...

Klinkt deze omschrijving wat bekend in de oren?

Friday the 13 th

• 2560 berichten
  • 2034 stemmen

newG schreef:

(quote)

is het niet een oudere vrouw en een man die "een actrice" inhuren en uitnodigen in hun huis voor het weekend, maar dan blijkt dat die vrouw sprekend op een andere vrouw lijkt die al jaren vermist is, maar die een ringvinger kwijt is, waardoor ze de vinger amputeren om "de zus" te overtuigen dat ze terug is (buiten de wil van de actrice natuurlijk) Psychologish stort ze in elkaar en na lang zoeken vind haar man het huis waar ze zit en kan hij nog net op ijd het zolderluik openen waar de vrouw net geen zelfmoord pleegt door haar polsen over te snijden...

Goh g hebt hier vree diep in mijn geheugen gegraaft en nu wil ik de titel weten, ook al is het niet die film die je zoekt

Ik dacht dat jet Jeff Daniels was die de man speelde, maar ik vind niet meteen iets terug op imdb...

Klinkt deze omschrijving wat bekend in de oren?

DAT is hem! Hoe noemt hij? Heel erg bedankt alvast!!

newG

• 956 berichten
  • 2356 stemmen

ik vrees dat ik deze nacht niet ga slapen want ik MOET die titel vinden

Dt is zo'n tv film die ik begin jaren 90 gezien heb als kind, en ik was er zwaar van onder de indruk... nu alleen die titel nog vinden

Bubblez

• 2070 berichten
  • 2536 stemmen

newG schreef:

ik vrees dat ik deze nacht niet ga slapen want ik MOET die titel vinden

Dt is zo'n tv film die ik begin jaren 90 gezien heb als kind, en ik was er zwaar van onder de indruk... nu alleen die titel nog vinden

Nou, ik heb me ROTgezocht voor jullie, want ook ik kan niet slapen voor de oplossing er is. Ik heb de titel gevonden via google met trefwoorden movie attic finger cut off sister.

Dead of Winter

Zie hier de trailer

newG

• 956 berichten
  • 2356 stemmen

goh kwas hier al aan pagina 151 van "ik zoek een filmtitel" want ik denk dat ik al eens achter deze film gevraagt had En ja ik zag het allemaal voor mij (met de polsen oversnijden erbij gefantaseerd dan ) Enorm bedankt, want dit spaard mij erg veel "godverdoeme, allee, ...."

en wat je allemaal niet tegen komt door cut off finger in te typen op google

Bubblez

• 2070 berichten
  • 2536 stemmen

newG schreef:

goh kwas hier al aan pagina 151 van "ik zoek een filmtitel" want ik denk dat ik al eens achter deze film gevraagt had En ja ik zag het allemaal voor mij (met de polsen oversnijden erbij gefantaseerd dan ) Enorm bedankt, want dit spaard mij erg veel "godverdoeme, allee, ...."

en wat je allemaal niet tegen komt door cut off finger in te typen op google

Daar is evt. ook de optie "zoek bericht" voor hè...

Slaap lekker!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.