• 16.333 nieuwsartikelen
  • 179.950 films
  • 12.384 series
  • 34.313 seizoenen
  • 651.306 acteurs
  • 199.643 gebruikers
  • 9.416.120 stemmen

Ik zoek... een filmtitel

zoeken in:

jordyc13

• 2 berichten
  • 0 stemmen

Dat is hem

Dank u

ace leader

• 3343 berichten
  • 0 stemmen

ace leader schreef:

Ik zoek een FILMTITEL van een film die niet zo oud is (misschien rond 2000 verfilmd?)

De film begint met een man en vrouw die samen bij een buitenrestaurant zitten...de ober (of die man of vrouw) steekt dan op een bord papier in brand waardoor er sierlijke (als een vogel waaiend) vlammen onstaan.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

We hadden het al gezien ace lader.

Weet je nog iets meer te vertellen?

ace leader

• 3343 berichten
  • 0 stemmen

Nee, helaas niet

elffie

• 38 berichten
  • 385 stemmen

narva77 schreef:

(quote)

Het is "Ceci n'est pas une pipe"!

Dat is een beroemd schilderij van de Belgische kunstenaar René Magritte!

http://nl.wikipedia.org

Plaatje:

(afbeelding)

Het lijkt mij moeilijk om te achterhalen, in welke film dat plaatje voorkomt....

Misschien zoeken op René Margritte of Ceci n'est pas une pipe en films....

ja heb ik ook al gedaan, en gegoogeld wel een paar films gevonden waarin referenties worden gegeven aan dit schilderij/tekening maar dus niet de film die ik zoek. Anybody??????

maccy1988

• 19 berichten
  • 0 stemmen

In Film > Genres en landen > Zombiefilms:

Hoi iedereen,

Ik zoek eigenlijk een titel van een zombiefilm en hopelijk kunnen jullie me helpen.

De film gaat over 2 teams (een goedaardige en een slechtaardige) die ten strijd gaan met elkaar. Ze kunnen elkaar alleszins niet lusten.

Ze merken dat er een zombieplaag is en besluiten min of meer samen te werken.

Op het terrein waar ze zich bevinden is er een gebouw waar ze in gaan.

Op het einde blijven er 2 mensen over, een vrouw uit het goede team en een man uit het slechte team.

De vrouw schiet de man neer en zegt dat het haar missie was om hem te doden en als ze dan haar omdraait ziet ze zombies.

Kennen jullie de titel?

Alvast bedankt!

Fikret8

• 6172 berichten
  • 4240 stemmen

Resident Evil?

maccy1988

• 19 berichten
  • 0 stemmen

Fikret8 schreef:

(quote)

Resident Evil?

Neen, het zou zich afspelen in een appartementsgebouw en er is een man die gewond is en zegt dat de anderen mogen verdergaan, terwijl snellen zombies naar hem en steekt hij een granaat in een zombie zijn mond.

Het zou een lange titel moeten zijn.

Toch bedankt.

kaholiic

• 169 berichten
  • 1586 stemmen

Ik heb een hele tijd terug een horror gezien. Hij ging over een weerwolf en een journalist. En dan op het laatst blijkt de journalist zelf de weerwolf te zijn. Het eindigt in een snackbar.

Allison '85

• 66 berichten
  • 0 stemmen

Q Jones

• 3527 berichten
  • 2894 stemmen

Cursed??

Bubblez

• 2070 berichten
  • 2536 stemmen

Ik dacht aan The Werewolf of Washington, maar bij nader onderzoek denk ik idd ook dat het The Howling is, die eindigt in een snackbar. Zie hier, vanaf 04:22.

marximaal

• 152 berichten
  • 191 stemmen

Hoi Allemaal ik zoek een film van Edward Northon waarin hij als een zwak begaafde acteerd. Het is aardig lang geleden dat ik hem heb gezien maar ik zou hem graag nog een keer kijken. Wie helpt mij aan de titel van deze film?

ace leader

• 3343 berichten
  • 0 stemmen

marximaal schreef:

Hoi Allemaal ik zoek een film van Edward Northon waarin hij als een zwak begaafde acteerd. Het is aardig lang geleden dat ik hem heb gezien maar ik zou hem graag nog een keer kijken. Wie helpt mij aan de titel van deze film?

primal fear? of the score (als zo'n neppe concierge)

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

The Score

narva77 (crew films)

• 12742 berichten
  • 6545 stemmen

maccy1988 schreef:

Neen, het zou zich afspelen in een appartementsgebouw en er is een man die gewond is en zegt dat de anderen mogen verdergaan, terwijl snellen zombies naar hem en steekt hij een granaat in een zombie zijn mond.

Het zou een lange titel moeten zijn.

Toch bedankt.

Het einde klinkt heel in de verte een heel klein beetje als Dawn of the Dead....

newG

• 956 berichten
  • 2356 stemmen

maccy1988 schreef:

In Film > Genres en landen > Zombiefilms:

Hoi iedereen,

Ik zoek eigenlijk een titel van een zombiefilm en hopelijk kunnen jullie me helpen.

De film gaat over 2 teams (een goedaardige en een slechtaardige) die ten strijd gaan met elkaar. Ze kunnen elkaar alleszins niet lusten.

Ze merken dat er een zombieplaag is en besluiten min of meer samen te werken.

Op het terrein waar ze zich bevinden is er een gebouw waar ze in gaan.

Op het einde blijven er 2 mensen over, een vrouw uit het goede team en een man uit het slechte team.

De vrouw schiet de man neer en zegt dat het haar missie was om hem te doden en als ze dan haar omdraait ziet ze zombies.

Kennen jullie de titel?

Alvast bedankt!

Horde, La (2009)

YouTube - The Horde Movie Trailer

A.L.I.E.N

• 779 berichten
  • 1061 stemmen

elffie schreef:

Help!

ik zoek een film die ik ongeveer 10 jaar terug heb gezien (gehuurd van de videotheek die nu failliet is).

het leek een beetje op de Matrix ook zo'n simulated reality ..

dit is wat ik me ervan herinner :

het ging over een soort na-oorlogse wereld waarin alles verwoest was geweest en omdat de opbouw lang duurde was er iets 'in gesteld'bij de mensen dat ze dingen anders zagen dan ze waren.

dan zag je bijvoorbeeld een man op een kartonnen doos slaan waar dan opstond dat dat een drum was en die mensen zagen het dan ook als een drum. net als bijvoorbeeld de stoelen, dat waren ook gewoon kartonnen dozen waarop stond wat het was. maar goed, hier kwam je dus pas aan het eind van de film achter. in eerste instantie was er dus een soort van zoektocht van hoe de realiteit nu werkelijk was door de hoofdpersoon. ik weet ook nog dat er een citaat in gebruikt werd leci n'est pas une pipe (dit is geen pijp) en dan zag je dus die tekening die erbij hoorde. zo legde ze de realiteit daar ook uit (want het was idd geen pijp...het was een plaatje van een pijp) verder weet ik niks meer van de titel, hoe de hoes eruit zag en of acteurs die erin speelden. vond het toen wel echt een vet verhaal. dat ik de film zag was volgens mij ook rond de tijd van de matrix 1 dus het is al even geleden.

wie kan mij helpen met het zoeken naar deze film... heb al geprobeerd op imdb maar zonder reslutaat.

Ja, Ik heb er ook al een tijdje naar gezocht. Ik heb wel deze film gevonden: Virtual Nightmare. Ik hoop dat dit hem is.

Gr. A.L.I.E.N

Hallo

Ik zoek de film titel van een film over een man, die zonder dat hij het weet bij alles wat hij doet gefilmd en gevolgd wordt, maar de rest van de wereld kan hem (als ik het me goed herrinner) ook live volgen. En natuurlijk gaan er dingen fout:

Er valt alleen regen op hem, hij zet een stap en de regen verschuift met hem mee.

Volgens mij heeft hij ook nog een vriendin, die weet het ook van zijn ''lot'' als filmster.

Ik wil hem zo graag nog een keer zien, de laatste keer was in 2006 denk ik.

Genre lijkt mij Komedie

Alvast bedankt

kappeuter (crew films)

• 74676 berichten
  • 5987 stemmen

Hartelijk bedankt voor de snelle reactie!

narva77 (crew films)

• 12742 berichten
  • 6545 stemmen

elffie schreef:

Help!

dan zag je bijvoorbeeld een man op een kartonnen doos slaan waar dan opstond dat dat een drum was en die mensen zagen het dan ook als een drum. net als bijvoorbeeld de stoelen, dat waren ook gewoon kartonnen dozen waarop stond wat het was. maar goed, hier kwam je dus pas aan het eind van de film achter. in eerste instantie was er dus een soort van zoektocht van hoe de realiteit nu werkelijk was door de hoofdpersoon. ik weet ook nog dat er een citaat in gebruikt werd leci n'est pas une pipe (dit is geen pijp) en dan zag je dus die tekening die erbij hoorde. zo legde ze de realiteit daar ook uit (want het was idd geen pijp...het was een plaatje van een pijp)

A.L.I.E.N schreef:

Ja, Ik heb er ook al een tijdje naar gezocht. Ik heb wel deze film gevonden: Virtual Nightmare. Ik hoop dat dit hem is.

Gr. A.L.I.E.N

Keywords voor die film op IDMb: "Cartboard" !!

Keywords "Virtual Nightmare"

Dat móet hem zijn!

kaholiic

• 169 berichten
  • 1586 stemmen

Dat zijn ze niet, sorry. Laat ik nog duidelijker zijn. De journalist is een man. En het hoeft niet persé een weerwolf te zijn maar wel een monster met klauwen. Het eindigt in een snackbar. De man heeft een hakbijl in zijn hand en even daarvoor haalt die een kettink uit een dode man's zijn keel. Iets beter?

ace leader

• 3343 berichten
  • 0 stemmen

Was het een een horrorkomedie of een meer serieuze horrorfilm?

kaholiic

• 169 berichten
  • 1586 stemmen

Volgens mij serieus.

ace leader

• 3343 berichten
  • 0 stemmen

Het ging toch over een weerwolf én een mannelijke journalist? (die dus zelf een monster blijkt te zijn). Wat gebeurt er met de weerwolf (is het een man/vrouw?)

kaholiic

• 169 berichten
  • 1586 stemmen

Nee, sorry. Hij blijkt de "moordenaar" te zijn. Er is maar 1.

kaholiic

• 169 berichten
  • 1586 stemmen

Nog wat extra info:

Op de voorkant van de film staat een vliegtuig. De film komt uit of de jaren 90' of begin jaren '00. Het is een Amerikaanse film.

Q Jones

• 3527 berichten
  • 2894 stemmen

Hoe heet de film met Dolph Lundgren dat er een school of zo wordt gegijzeld en hij is dan leraar.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.