MENU

The Werewolf of Washington (1973)

1,60

Komedie / Horror

geregisseerd door Milton Moses Ginsberg
met Dean Stockwell, Clifton James en Beeson Carroll

Terwijl hij door TransylvanniŽ reist, wordt journalist van de Washington Press Jack Whittier aangevallen door een beest. Terug in Washington, verandert Whittier in een weerwolf en begint een serie bloederige moorden. De politie denkt dat de moorden het werk zijn van een gewone crimineel.

film_kaza
geplaatst op 16 mei 2006, 11:02 uur, permalink
hoe kan dit nou tot de catagorie komedie horen.
die weerwolf films lijken veel op elkaar en kan me daar geen komedie mee voorstellen.

avatar van horrorjp
geplaatst op 29 januari 2008, 21:03 uur, permalink
Wat een aparte film sommige stukken was ie egt heel erg saai en sommige stukken was ie erg spannend. erg jamer dat ik de film met slechte kwalieteit keek, maar beter kon ik hem niet zien te krijgen en ik denk ook niet egt dat deze film zo makelijk in de winkel te krijgen is. wat erg jammer is want met meer kwaliteit was het mischien nog best wel wat geworden

avatar van Mac Hammer Fan
geplaatst op 1 april 2008, 23:52 uur, permalink
Het vertrekpunt is een geslaagd idee, maar de uitwerking is helaas een stuk minder. Een jonge journalist is pas teruggekeerd uit RoemeniŽ en de Amerikaanse president vraagt hem om als assistent-perschef te fungeren. De veelbelovende carriŤre van de jongeman valt echter in het het water wanneer hij tijdens zijn tocht wordt aangevallen door een niet eens indrukwekkend uitziende weerwolf , waarna het slachtoffer zich tot een gelijkaardig bloeddorstig wezen zal ontpoppen. Matige vertolking en nooit echt griezelig. Duidelijk low-budget. Oliver Reed deed het in de jaren zestig stukken beter. We staan hier toch een heel stuk beneden de weerwolfklassieker "Curse of the Werewolf" van Terence Fisher. Moderne weerwolffilms zijn bovendien ook niet echt mijn favorieten.
In een milde bui geef ik een nipte *2*