• 15.747 nieuwsartikelen
  • 178.055 films
  • 12.206 series
  • 33.975 seizoenen
  • 647.065 acteurs
  • 199.000 gebruikers
  • 9.371.740 stemmen

Ik zoek... een filmtitel #2

zoeken in:

Erik1988

• 2 berichten
  • 0 stemmen

Wouw!! Bedenkt dat is tie!!!

Mamavan4

• 2 berichten
  • 0 stemmen

In Film > Algemeen > Titel gezocht!:

Ik ben op zoek naar een titel van een film. Het eindigt met de scène dat een man in uniform een fabriek inloopt en een vrouw optilt en dan wegloopt. Iemand een idee wat ik bedoel

Roger Thornhill

• 6012 berichten
  • 2446 stemmen

Mamavan4, volgens mij zoek je An officer and a gentleman !

Theow043

• 4 berichten
  • 1 stemmen

@ All..

Ik ben opzoek naar een film die ik onlangs op videoland of netflix zag staan maar nu niet meer kan vinden.

Het gaat over een groep overvallers/roversbende die tijdens een ogenschijnlijke makkelijke overval/roof worden opgepakt door de politie.. eenmaal in de gevangenis blijkt het allemaal in het plan te zitten om hun leermeester/baas te bevrijden.

Zo stond de film beschreven wat ik mij er nog van kan herinneren..

alvast bedankt!

Dirk71

• 3 berichten
  • 0 stemmen

In Film > Overige films > Film gezocht - Duitse soldaten:

Beste filmkenner,

Ik ben op zoek naar een beklijvende film die ooit uitgezonden werd door de BRT in de late jaren '70/vroege Jaren '80, die handelt over 3 Duitse gewonde soldaten die opgevangen worden in een boerderij in België.

Ik dacht eerst dat ik met "De vijanden" van Hugo Claus het antwoord gevonden had, maar de film die ik zoek was zeker in kleur.

Het staat me voor dat ik deze film zag in 2 delen (BRT had toen soms de gewoonte films in 2 te knippen en dan 2 weekends na mekaar te tonen). Maar het is erg lang geleden en daarom zou het ook eventueel over een miniserie kunnen gaan.

Het zou kunnen gaan over een Belgische of Belgisch/Nederlandse (co-)productie.

Ik hoop echt dat dit bij iemand een filmbelletje doet rinkelen. Ik zou die film zó graag opnieuw zien maar heb helaas nooit de titel gekend.

Groeten

Dirk

Bubblez

• 2057 berichten
  • 2497 stemmen

Dirk71 schreef:

Ik ben op zoek naar een beklijvende film die ooit uitgezonden werd door de BRT in de late jaren '70/vroege Jaren '80, die handelt over 3 Duitse gewonde soldaten die opgevangen worden in een boerderij in België.

Waarschijnlijk zoek je de tv-film De Moeder en de Drie Soldaten uit 1979. Naar een boek van Ernest Claes.

Bennie1112

• 57 berichten
  • 620 stemmen

Ben op zoek naar een film die ik nog vaag kan herinneren, het speelde zich volledig af in de sneeuw, er wordt veel op sneeuwscooter gereden en op een gegeven moment valt er iemand van een berg af. Diegene die van de berg valt is tot dan toe volgens mij een redelijke klootzak.

Bubblez

• 2057 berichten
  • 2497 stemmen

Bennie1112 schreef:

Ben op zoek naar een film die ik nog vaag kan herinneren.

Kan natuurlijk van alles zijn, maar ik dacht direct aan Smilla's Sense of Snow (1997)

Dirk71

• 3 berichten
  • 0 stemmen

Dank je wel Bubblez! De moeder en de 3 soldaten. Heb wat zitten rondlezen op Internet intussen en je slaat de nagel op de kop. Ben zo blij dat deze film weer een naam heeft gekregen. Nu begint de speurtocht om de film te vinden. Nogmaals van harte bedankt. Dirk

Dirk71

• 3 berichten
  • 0 stemmen

Beste Bubblez en anderen,

Enig idee waar ik de TV film "De moeder en de 3 soldaten" uit 1979 naar de novelle van Ernest Claes uit 1939 zou kunnen vinden (online)?

Groeten,

Dirk

Bubblez

• 2057 berichten
  • 2497 stemmen

Dirk71 schreef:

Enig idee waar ik de TV film "De moeder en de 3 soldaten" uit 1979 naar de novelle van Ernest Claes uit 1939 zou kunnen vinden (online)?

Dat zal waarschijnlijk héél lastig worden. Ik heb in ieder geval geen resultaten. Misschien heeft iemand de film destijds opgenomen. Of de omroep zelf aanschrijven?

Bij Film > Algemeen > Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp):

Hi filmkenners.

Ik ben op zoek naar een film.

hij moet minimaal 25 of 30 jaar oud zijn.

De film gaat als volgt:

wat ik er nog van weet.

Er is een meisje en die speeld cello, en woont in een appartement.

Haar ouders zijn rijk en zij studeerd.

onder haar woont een gewone jongen "rocker" die electrische gitaar speeld.

Ze groeten elkaar maar verder niet veel contact.

Op een gegeven moment begint het meisje op haar cello te spelen of te oefenen, de jongen hoort dit door de muren en begint met zijn gitaar er op in te spelen waarna een mooi muziekstuk ontstaat.

op het einde van de film is er een soort muziek wedstrijd op een podium waar hij of zij een prijs wint.

beetje vaag misschien

maar misschien heb ik mazzel em herkend iemand dit.

Ik zoek de film vanwege de track die onstaat dat ze samen speelden zoals hierboven staat aangegeven.

volgens mij was het iets van Vivaldi, maar zeker weten doe ik het niet

*hoop hoop hoop*

Bubblez

• 2057 berichten
  • 2497 stemmen

eigenwijzedrol schreef:

[i] Hi filmkenners. Ik ben op zoek naar een film. hij moet minimaal 25 of 30 jaar oud zijn.

Electric Dreams (1984) ?

Je zou het van het plot en trailer niet zeggen, maar klik je door de film heen op youtube, dan komt er veel overeen met je beschrijving.

Bubblez schreef:

(quote)

Electric Dreams (1984) ?

Je zou het van het plot en trailer niet zeggen, maar klik je door de film heen op youtube, dan komt er veel overeen met je beschrijving.

Bublez

je bent een topper.

ik heb jaren naar deze film gezocht.

Wasrschijnlijk heb ik idd dingen door elkaar heen gehaald.

het fragment van het samenspel tussen de celllo en de computer was het om te doen.

knap dat je dat er uit hebt lopen vissen.

je hebt iemand heel blij gemaakt man.

dit fragment is voor mij erg belangrijk omdat er een hele fijne herinering aan gekoppeld is.

man je wil niet weten hoe blij ik ben.

*DANK DANK DANK*

echt knap

morvan

• 265 berichten
  • 0 stemmen

Hallo,

Ben weer eens op zoek naar een titel een gevalletje, oh ja

Rom. Comedy ik meen een stel collega's worden verliefd, om de een of andere reden maken ze de afspraak dat hij ik denk 40 dagen geen sex zal hebben, de laatste avond luidt zijn ex hem erin en doet zich voor als zijn huidige vriendin en bindt hem vast en verkracht hem.

Voldoende?

Met dank en groet

morvan

• 265 berichten
  • 0 stemmen

Dank je.

Dacht ik eerst ook en dacht toen, dat is die met Harrison Ford of zo op dat onbewoonde eiland na een crash, met een vrouw samen.

Haal nog steeds alles door elkaar.

Met vriendelijke groet

Gilispruit

• 1 berichten
  • 0 stemmen

In Film > Algemeen > Titel film kwijt:

Help, ik zoek de titel van een oude zwart wit film waarin een jongetje de kinderen in een europees gevangenen kamp leert rekenen, de mensen schuiven ook aan om in een zonnestraal wat zon op te vangen. Heeft er ooit iemand ook deze film gezien ?

sinterklaas

• 11813 berichten
  • 3316 stemmen

Ik meen me ooit iets gezien te hebben op televisie... Of het nou een korte film of een tv-film was weet ik niet.

Het is in ieder geval een Nederlandse film over jongeren/jong-volwassenen op een camping... Aan het einde is er iets met de duivel (waarschijnlijk was een van de vrouwelijke bezoekers de duivel) Althans, dat zijn nog verre herinneringen. Maar het is me wel altijd bijgebleven.

Welk vaderlands projectje zou dit kunnen zijn? Ik heb het nu over bijna 15 jaar terug.

morvan

• 265 berichten
  • 0 stemmen

Hallo,

Na lange tijd weer eens een poging, misschien andere mensen en niet geschoten, zeker mis.

in het begin komen mensen bijeen in waarschijnlijk ondergrondse ruimte, met een rondgang ( wel vierkant) met eronder een verlaagde ruimte met niet zeker weten, maar water.

Iedereen draagt een gewaad met een kap, in het midden een soort priester of leider van de occulte gemeenschap, welke op het punt staat een baby te offeren. Dan komt een vrouw in actie en grist de baby weg en vlucht. Op een bepaald moment gaat ze naar een medium/ kruidendokter/ heks?? en heeft diens hulp nodig. Die persoon help haar te vluchten en moet dat naderhand met haar leven betalen. Verder weet ik zo snel niets meer hoe langer het duurt des te verder de details.

Waarschijnlijk fantasie film a la Willow, ook denk in een zelfde soort tijd, middeleeuwen ofzo??

hoop dat er nu mensen het herkennen

Thanks

Valak

• 626 berichten
  • 405 stemmen

morvan Ik denk niet dat de kans groot is dat het deze is, maar je omschrijving deed bij mij wel een belletje rinkelen aan een film die ik laatst op Netflix gezien heb: Ataúd Blanco: El Juego Diabólico (2016).

Valak

• 626 berichten
  • 405 stemmen

sinterklaas schreef:

Het is in ieder geval een Nederlandse film over jongeren/jong-volwassenen op een camping... Aan het einde is er iets met de duivel (waarschijnlijk was een van de vrouwelijke bezoekers de duivel) Althans, dat zijn nog verre herinneringen. Maar het is me wel altijd bijgebleven.

Is dat toevallig De Johnsons (1992)?

morvan

• 265 berichten
  • 0 stemmen

Valak schreef:

morvan Ik denk niet dat de kans groot is dat het deze is, maar je omschrijving deed bij mij wel een belletje rinkelen aan een film die ik laatst op Netflix gezien heb: Ataúd Blanco: El Juego Diabólico (2016).

Nee helaas is te nieuw, deze is uit 2016.

Degene die ik zoek kan wel 20 25 jaar oud zijn, speelt in een fantasietijd a la middeleeuwen, die " heks" woont in een soort plaggenhut, een beetje in de tijdgeest van willow.

Bubblez

• 2057 berichten
  • 2497 stemmen

morvan schreef:

Na lange tijd weer eens een poging, misschien andere mensen en niet geschoten, zeker mis.

in het begin komen mensen bijeen in waarschijnlijk ondergrondse ruimte, met een rondgang ( wel vierkant) met eronder een verlaagde ruimte met niet zeker weten, maar water....

Ghoulies (1985)

Clip;

Ghoulies clip

sinterklaas

• 11813 berichten
  • 3316 stemmen

Valak schreef:

(quote)

Is dat toevallig De Johnsons (1992)?

Nee, het is er eentje van rond het jaar 2000, als ik het goed heb. De Johnsons heb ik al gezien.

mikey

• 28986 berichten
  • 5138 stemmen

sinterklaas schreef:

Nee, het is er eentje van rond het jaar 2000, als ik het goed heb. De Johnsons heb ik al gezien.

Ken alleen de De Poel (2014) nog.

Bubblez

• 2057 berichten
  • 2497 stemmen

sinterklaas schreef:

Ik meen me ooit iets gezien te hebben op televisie... Of het nou een korte film of een tv-film was weet ik niet.

Dood Eind (2006) ?

morvan

• 265 berichten
  • 0 stemmen

Helaas deze is het niet.

Vind dit een B film. Verder het begin, bij de levering van de baby, hier klein bedompte ruimte, degene die ik zoek is met een redelijk grote stenen/begon je ruimte en rent de vrouw met de baby weg.

Toch bedankt en op naar de volgend optie.

Bubblez

• 2057 berichten
  • 2497 stemmen

morvan schreef:

Waarschijnlijk fantasie film a la Willow, ook denk in een zelfde soort tijd, middeleeuwen ofzo??

Is het niet gewoon Willow (1988) dan?! Want die start ook met een dergelijke scène...

morvan

• 265 berichten
  • 0 stemmen

Hope, omdat ik Willow keek, moest ik aan die andere denken.

Is echt een satanische rituele babyoffering en die vrouw grist die baby net op tijd weg.

Al de aanwezigen dragen gewaden met kappen en staan op die rondgang toe te kijken. Die vrouw slaat op de vlucht met achtervolgers op de hielen. Zij rent naar die vrouw, die zich bezig houdt met kruiden enz. En daarna wordt het wazig voor mij.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.