- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Titels en namen die erg op elkaar lijken / die je gemakkelijk met elkaar verwart
Titels en namen die erg op elkaar lijken / die je gemakkelijk met elkaar verwart
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Ik heb wel eens dat ik een filmtitel hoor en er een totaal andere film bij in mijn hoofd heb. Ik haal bijvoorbeeld altijd Fallen en Falling Down door elkaar. Dit komt vaker voor. Zal nog wel wat voorbeelden binnenkort neerplanten. Maar goed, misschien hebben jullie ook bij een bepaalde titel altijd een totaal andere film in jullie hoofd. En dan ook dat je dit gewoon fout blijft doen.
dominion
-
- 4062 berichten
- 0 stemmen
De Lord of the Rings films haal ik altijd door elkaar omdat ik die films nooit onthoud waar het over gaat.
Apollinisch
-
- 21297 berichten
- 0 stemmen
Black hawk down en Rescue dawn heb ik wel 's door elkaar gehaald.
En welke film van Akira Kurosawa ik naast Ikiru, Shichinin no Samurai en Ran nog meer heb gezien vind ik ook altijd lastig. Deze week nog heb ik de plotomschrijvingen van Kakushi-toride no san-akunin en Kumonosu jô naast elkaar gezet om te concluderen dat het eerstgenoemde geweest moet zijn.
Bij Kar Wai Wong en ongetwijfeld nog meer Aziatische regisseurs heb ik dat ook. Ik weet dat ik 2046, Fa yeung nin wa en My blueberry nights heb gezien, maar tussen A fei jing juen, Chung hing sam lam, Duo luo tian shi en Chun gwong cha sit durf ik nog wel 's te twijfelen. 
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Zodeknetters, ik heb serieus hoofdpijn na al die namen haha. Ja ik begrijp dat je daar nog wel eens fout kan zitten ja. 
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3630 stemmen
Haha, ik wou hetzelfde typen, zelfs als ik het lees raak ik de kluts al kwijt.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Alle Scary Movie, Superhero Movie en eigenlijk al die parodieën-films haal ik volledig door elkaar heen.
dominion
-
- 4062 berichten
- 0 stemmen
Superhero movie en Scary Movie toch niet want die lijken helemaal niet op elkaar.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Het is meer dat iemand dan zo'n naam zegt en ik er een totaal andere film bij denk. Star Wars en Star Trek haal ik ook niet alleen qua naam niet uit elkaar, maar ook als iemand een stukje van de film zegt, zeg ik o ja dat is uit Star Wars, terwijl het uit Star Trek is en andersom.
dominion
-
- 4062 berichten
- 0 stemmen
Ja dat heb ik ook wel eens.
Ik haal de Harry Potter films ook door elkaar
.
chevy93
-
- 12753 berichten
- 1323 stemmen
Godfather II en III, couldn't care less... 
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Toch zit daar nog wel een aardig verschil in 
Apollinisch
-
- 21297 berichten
- 0 stemmen
Het is meer dat iemand dan zo'n naam zegt en ik er een totaal andere film bij denk. Star Wars en Star Trek haal ik ook niet alleen qua naam niet uit elkaar, maar ook als iemand een stukje van de film zegt, zeg ik o ja dat is uit Star Wars, terwijl het uit Star Trek is en andersom.
- I spend a lot of free time blogging about Star wars.
- Oh, really? You like Star wars?
- I love it!
- I was Princess Leia, like, four Halloweens in a row. Recently.
- No, no, no, no, no. Not the fantasy movie with the monsters. I'm talking about the Strategic Defensive Initiative.

kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8145 stemmen
mister blonde
-
- 12693 berichten
- 5825 stemmen
Er zullen tal van film titels zijn die veel op elkaar lijken (maar das eigenlijk niet zo gek interessant), maar hoe minder ik de taal spreek, hoe eerder ik ze verwar. Nederlands, Engels en Duits eigenlijk niet zo snel (tenzij ik te vluchtig lees). Andere Romaanse of Germaanse talen iets eerder, maar nog steeds niet zo snel. Het zijn vooral talen waar ik geen touw aan vast kan knopen waar ik de (originele) titels niet herken of verwar. Met name Russisch en Aziatisch.
Brix
-
- 19675 berichten
- 5113 stemmen
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Bij deze moet ik ook vaak double-checken of ik de goede in gedachte heb.
Norma
-
- 3463 berichten
- 5088 stemmen
Als En Kongelig Affære voorbij komt in de updates denk ik steevast dat het om Kongen av Bastøy gaat.
Wat bij mij fout gaat is dat ik There Will Be Blood (2007) regelmatig No Country for Old Men (2007) noem en vice versa....qua naam niet bepaald voor de hand liggend, I know, maar ik haal ze om één of andere reden erg vaak door elkaar...
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
Jesper187
-
- 6434 berichten
- 2462 stemmen
John Lee Hooker
-
- 14934 berichten
- 1625 stemmen
thunderball
-
- 5878 berichten
- 1414 stemmen
Licence to kill (1989) en License to kill (1984)
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
Wat bij mij fout gaat is dat ik There Will Be Blood (2007) regelmatig No Country for Old Men (2007) noem en vice versa....qua naam niet bepaald voor de hand liggend, I know, maar ik haal ze om één of andere reden erg vaak door elkaar...

+
beavis
-
- 6627 berichten
- 14782 stemmen
Ik heb het met Opening Night (1977) en Big Night (1996) (in de zin dat ik heel lang heb gedacht, en nog steeds per ongeluk wel eens, dat Opening Night de film van Tucci was als ik die titel in lijstjes zag staan) ... waarschijnlijk omdat ik beide films nog nooit heb gezien en omdat ik me eind jaren 90 nog zeker niet in Cassavettes had verdiept.
ik moet daar ooit eens een leuke double-bill van gaan maken!
Querelle
-
- 6548 berichten
- 4894 stemmen
Ja die haalde ik ook altijd door elkaar!
Ik wist dat Thieves like Us van Altman een soort remake was van They Live by night was, dus wilde ik die film graag zien. Iets later kwam They Drive by Night op T.V. En in de overtuiging dat dit het orgineel van Thieves like us was, ging ik hem kijken, maar het leek helemaal niet op dat verhaal. De verwarring kwam pas een hele tijd later aan het licht. 
They live by Night nog steeds niet gezien overigens.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16349 stemmen
Ik heb dat nu telkens met: Funny Ha Ha (2002) en Frances Ha (2012)
Ook omdat ik me dan moet bedenken of de nieuwe Baumbach of de nieuwe Bujalski nu binnenkort uitkomt.