Killing Them Softly (2012)

2,84

Misdaad / Thriller

geregisseerd door Andrew Dominik
met Brad Pitt, Ray Liotta en James Gandolfini

De film volgt de carrière van Jackie Cogan. Cogan is een handhaver, en als de regels van de maffia verbroken worden wordt hij ingehuurd. Wanneer er een roofoverval plaatsvindt tijdens een kaartspel met hoge inzet, onder de bescherming van de maffia, wordt Cogan ingevlogen. Vakkundig, met de efficiëntie van een meedogenloze zakenman, een scherpzinning gevoel voor mensenkennis, en een stijl zo koelbloedig als zijn blik, opereert hij met betrouwbare precisie.

401 BERICHTEN60 MENINGEN

avatar van AC1
geplaatst op 28 februari 2015, 18:01 uur, permalink
Thriller? Actiefilm? Het is toch een crime movie met een zwaar sociaal-maatschappelijk kantje? Je weet wel, zoals ze ze maakten in de jaren zeventig?

avatar van de grunt
geplaatst op 28 februari 2015, 21:23 uur, permalink
AC1 schreef:
Precies, een een misdaadfilm dus. In de jaren 70 werden ze wel stukken beter gemaakt moet ik zeggen.
Heb deze regisseur hoog zitten, maar dit was natuurlijk een dwaling van jewelste.

avatar van Daan258
geplaatst op 17 maart 2015, 13:34 uur, permalink
Matig misdaad filimpje.
Eerste 45 zijn best vermakelijk maar helaas is de laatste helft van de film nogal saai en behoorlijk langdradig.
Cast en acteerwerk was wel prima, maar ik heb me niet echt goed kunnen vermaken met dit filmpje.

avatar van Roger Thornhill
geplaatst op 13 april 2015, 21:06 uur, permalinkbevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Intrigerende film met sterke dialogen en goed opgezette scènes, hoewel ook hierover de lange schaduw van Quentin Tarantino valt. De analogie die wordt getrokken tussen de onderwereld en de "bovenwereld" vond ik wel interessant, en de manier waarop dat werd gebracht (de speeches van Bush en Obama, Pitts eindmonoloog) stuit kennelijk veel mensen hier tegen de borst vanwege het gebrek aan subtiliteit maar stoorde mij persoonlijk niet.
        Wat me wèl stoorde was één specfieke scène. Na honderden actiefilms kijk ik niet op een lijkje meer of minder, noch de Expendables-stripdoden noch de meer serieuze variant. Maar waarom wordt er hier zo eindeloos lang in beeld gebracht hoe Ray Liotta wordt afgetuigd? Er zijn wel films die claimen geweld zo hard mogelijk te tonen om juist te laten zien hoe afschuwelijk geweld (of soms vooral dát geweld) is, maar ik vind dat niet een thema in deze film, en als ik dan bedenk hoe lang cameramensen en make-up-artists en acteurs in de weer zijn geweest om deze kloppartij te filmen terwijl de boodschap na pakweg dertig seconden al wel duidelijk was, dan vraag ik me echt af wat de motivatie daarvoor is. Vanwege zijn meesterlijke eerste twee films heb ik Andrew Dominik zeer hoog zitten, en ik kan me niet voorstellen dat sadisme of "geilheid op geweld" of hoe je het ook wilt noemen hierbij zijn drijfveer was, maar ik vond die scène echt totaal overbodig en zeer smakeloos, en als iemand die scène van sensationalisme zou beschuldigen zou ik persoonlijk niet weten hoe ik dat zou moeten weerleggen.

avatar van ILDIB
geplaatst op 15 april 2015, 0:13 uur, permalink
zwaar ondergewaardeerd. geweldige beelden soundtrack en dialogen. Lekker donker en grauw.

avatar van Kondoro0614
geplaatst op 15 april 2015, 22:26 uur, permalink
Killing Them Softly

Ik zelf, persoonlijk, vond de film vies tegenvallen. Ik moet toegeven dat de film in het begin heerlijk begon met een onaangenaam sfeertje. Na mate de film afspeelde begon bij maar te ratelen en raakte ik de weg en mijn concentratie kwijt door de langdradige scènes die er in verwikkeld werden. Kwa verhaal kon de film me interesse wel naar zich toe halen en het concept vond ik zo saai nou ook weer niet. Zoals bij vele misdaad films zijn ze hier ook niet bang voor het koud bloedig mensen af knallen en in elkaar te slaan. Leuk voor een tussendoortje, maar, echt super was hij ook niet.

geplaatst op 17 april 2015, 19:52 uur, permalink
Ach, dit was wel een grappig filmpje, en ik ben het eens met de stemwijzer gemiddelde van moviemeter!!

avatar van dvdcrusher
geplaatst op 23 april 2015, 14:23 uur, permalink
Ik had eigenlijk een hogere score verwacht op moviemeter. Ik heb het meestal niet zo voor dit soort misdaadfilms maar in deze film wordt toch een mooi stukje geacteerd. Vooral de scene met een dronken Gandolfini en Pitt waarin eerstgenoemde opschept over zijn sexuele veroveringen zal mij bijblijven als een van de hoogtepunten uit de filmgeschiedenis, Het verhaal zit eigenlijk iets te simpel in elkaar maar het stoort mij niet echt. Alleen vind ik wel dat de film een ander einde verdiende dan dit open end. Of is het de bedoeling dat deze film nog een vervolg kent Wederom een film die heel moeilijk te beoordelen is, toch 4 sterren. Ook even vermelden dat ik genoten heb van de Cash nummers

geplaatst op 30 april 2015, 0:02 uur, permalink
saaai vaak van de hak op de tak en beetje teveel gezever en gezijk wat op niks trekt. Kon veel beter

avatar van Vinokourov
geplaatst op 13 mei 2015, 20:33 uur, permalink
Killing Them Softly blijft bij mij steken op een onvoldoende. Bij vlagen heeft het wel wat en de misdaadscenes zijn wel okee, hoewel ze totaal verschillend in beeld gebracht worden. Het verhaal is maar weinig boeiend. Het komt er in het kort op neer dat misdadigers andere misdadigers naaien. De film wordt daarbij opgehouden door ellenlange praatscenes die me aandacht konden houden.

avatar van MRDammann
geplaatst op 20 juni 2015, 0:10 uur, permalink
Aan de commentaren te zien is dit een film die de mening ernstig verdeeld. Het verhaal is niet echt bijster goed en sommige scènes zijn overbodig. Daarentegen zitten er ook scènes in die echt heel goed zijn. Goede camerastandpunten die heel verrassend zijn. Een film kijk je om verrast te worden en dat deze film wel. De film ademt de juiste sfeer uit voor zo'n type film. Heel somber allemaal. Verder steelt Brad Pitt de show, by far de beste acteerprestatie in deze film. Voeg daar nog eens een goede soundtrack aan toe en je hebt een hele fijne film.